Tvärbanania käsittelevässä ketjussa on alkanut metakeskustelu siitä, mistä foorumilla pitäisi kirjoittaa ja miten. Jatkan keskustelua täällä.
Minä näen keskustelun taustalla sen, että joitakin kiinnostaa enemmän liikennepolitiikka ja joitakin taas liikenteen käytännön pyörittäminen. Liikennepoliittinen keskustelu on tällä foorumilla keskittynyt lähinnä kehittämishankkeet-alueelle ja näin oli aihealueita luotaessa tarkoituskin.
Pidän ihan oikeutettuna Rattivaunun kritiikkiä siitä, että Ruotsia käsittelevään ei-liikennepoliittiseen viestiketjuun tuodaan mukaan Helsingin liikennepolitiikkaa, jota on jo käsitelty foorumilla jo satojen viestien verran. Liikennepoliittista keskustelua voi jatkaa omissa viestiketjuissaan, niin politiikan käsittely ei ärsytä ketään ei-poliittisissa ketjuissa.
Sinänsä on hyvä, että keskustelussa siirrytään uusiin aiheisiin niiden yhteyksien perusteella, jolloin saadaan lisää keskustelunaiheita.Antero Alku sanoi:Itseäni ei häirinnyt mitenkään se, että asioita käsitellään foorumissa keskenään niiden yhteyksien perusteella. Niinhän tehdään elävässä elämässäkin (esim Raide-YVA).
Minä näen keskustelun taustalla sen, että joitakin kiinnostaa enemmän liikennepolitiikka ja joitakin taas liikenteen käytännön pyörittäminen. Liikennepoliittinen keskustelu on tällä foorumilla keskittynyt lähinnä kehittämishankkeet-alueelle ja näin oli aihealueita luotaessa tarkoituskin.
Pidän ihan oikeutettuna Rattivaunun kritiikkiä siitä, että Ruotsia käsittelevään ei-liikennepoliittiseen viestiketjuun tuodaan mukaan Helsingin liikennepolitiikkaa, jota on jo käsitelty foorumilla jo satojen viestien verran. Liikennepoliittista keskustelua voi jatkaa omissa viestiketjuissaan, niin politiikan käsittely ei ärsytä ketään ei-poliittisissa ketjuissa.