Vs: zigen joukkoliikennekuvat
Olen vriston kanssa samoilla linjoilla.
Jlf:llä ei käsittääkseni ole yhtään varsinaista yrityksen tai kunnallisen laitoksen edustajaa. Monilla forumeilla on tällaisia työnantajan edustajia, jotka osallistuvat keskusteluun ja jakavat tietoa ihan työajalla. Tällöin heidän tekstinsäkin edustaa yrityksen taikka vastaavan näkemystä.
Jlf:lle kirjoittaa hyvin suuri ja kirjava joukko sekä ammattilaisia että harrastajia ja muuten vaan kiinnostuneita, myös poliittisia päättäjiä tai sellaiseksi pyrkiviä. Minä soisin muuten, että keskusteluun osallistuisi entistä enemmän ihan "tavallisia" joukkoliikenteen käyttäjiä, että saisi kuulla mielipiteitä sellaiseltakin, joille joukkoliikenne on ihan vaan joukkoliikennettä. Heillehän sitä tehdään.
Joka tapauksessa ne kirjoittajat, jotka työskentelevät ammatikseen joukkoliikennealalla, on kyse sitten kuljettajasta, liikennesuunnittelijasta tai esimiestasosta, ovat myös yksityishenkilöitä ja yksityishenkilöinä heillä on oikeus mielipiteisiinsä ja myös sen kirjoittamiseen tänne. Ei olla Pohjois-Koreassa. Käsitykseni on myös, että monen ammattilaisen esimiehet ovat alaistensa jlf-keskusteluista tietoisia. Nimimerkki ei ole naamioitumista, se on netin käytäntö. Naamioitumista olisi se, jos 339-DF:n takaa paljastuisi käyttäjätiedoista joku Oiva Temmi (tietysti niitäkin on), mutta kyllä ainakin ne ammattilaiset, jotka minä tunnen, ovat rekisteröineet ihan oman nimensä henkilötietoihin.
Kun luin Rattivaunun viestin ensimmäisen kerran, siinä puhuttiin mielestäni jotain myös salaisuuksien vuotamisesta. Nyt ei enää puhuta, ehkä viestiä on muokattu. Joka tapauksessa en muista, että jlf:llä olisi liikesalaisuuksista koskaan kirjoiteltu. Kunnallisella puolella varsinaisia salaisuuksia ei tietenkään ole, virkamiesten työ on aina sillä tavoin julkista, että siitä pitäisi voida kertoa ulospäin. Eri juttu sitten, kuinka paljon joku virkamies haluaa kertoa julkisuuteen, mutta kiellettyä se ei ole ja esimerkiksi kysyttäessä on kai suurin piirtein pakko vastata.