Nimimerkin käyttö

Vs: Länsimetro

Nykyään kiusallanikin, kun salaperäisyys sopii niin hyvin kirjoittajaimagooni ja arvoihini. En itse kumartele auktoriteettia tai asemaa, vaan arvostan älyn juoksua ... enkä usko muuhun kuin kirjainten auktoriteettiin nettikeskustelussa.
Niinpä. Puskista huutelija ei ole vastuussa kummastakaan. Kun on pää pusikossa, voi huoletta päästellä sitä, mikä tulee siitä, mikä on näkyvissä. Meillä, jotka esiinnymme avoimesti, ei ole tarvetta eikä varaa kirjoittaa hölynpölyä.

Hupaisaa sinänsä, että kaltaisiasi puskista huutelijoita ja vahvoja auktoriteetteja yhdistävät samanlaiset puheet. Kun on päässyt tarpeeksi kovaan asemaan, voi ravistella hihasta ja heittää hatusta ihan mitä vaan. Arvonsa kullakin.

Antero
 
Vs: Länsimetro

Meillä, jotka esiinnymme avoimesti, ei ole tarvetta eikä varaa kirjoittaa hölynpölyä.

Miksi kutsutaan kirjoitustyyliä, jossa kirjoittaja esittää itsensä muita keskustelijoita arvokkaampana pikkuseikkojen perusteella ja kuvaa itsensä erehtymättömänä? Onkohan sille joku hyvä nimi?
 
Vs: Länsimetro

->Petteri ja Antero, hankkikaa huone, tuota aiheeseen liittymätöntä lässytystä ei vain jaksa lukea.
 
Vs: Länsimetro

->Petteri ja Antero, hankkikaa huone, tuota aiheeseen liittymätöntä lässytystä ei vain jaksa lukea.
Samaa mieltä. Mutta ei voi, koska Petteri paljastaisi itsensä. Tämän jälkeen jätän tämän hölynpölyn jatkamisen yksin Petterille.

Antero
 
Vs: Länsimetro

Samaa mieltä. Mutta ei voi, koska Petteri paljastaisi itsensä. Tämän jälkeen jätän tämän hölynpölyn jatkamisen yksin Petterille.

Antero

Pidin Anteroa melko hyvänä kirjoittajana, mutta jotenkin tuntuu että se onkin vääränlainen kuva ja todellisuus onkin jotain muuta.
 
Vs: Länsimetro

Pidin Anteroa melko hyvänä kirjoittajana, mutta jotenkin tuntuu että se onkin vääränlainen kuva ja todellisuus onkin jotain muuta.

Mä en kyllä löytänyt Anteron kirjoituksesta mitään huomautettavaa, vaikka mikroskoopilla sitä tarkastelinkin.

P.S. Antero voisi mielestäni täysin rohkeasti sanoa (automaatti)metron suhteen "Mitä mää sanoin?", sillä sen verran naulan kantaan Anteron vuosien takaiset kirjoitukset ja pelot ovat toteutuneet. Anteron pelot ovat toteutuneet, mutta automaatti ei taida aivan niin onnistuneesti toteutua. Ever.
 
Vs: Länsimetro

Mutta on lukijoita kohtaan petollista, jos on foorumi, joka on olevinaan riippumaton, mutta oikeasti ei olekaan.
Ei tämä palsta ole tietääkseni väittänytkään olevansa riippumaton. Vaikka tätä pitää yksityishenkilö, on hänelläkin mielipiteitä foorumilla keskusteltavista asioista. Ja kun kyseessä on yksityishenkilö, ei hänen mielipiteensä edes ole mitenkään suoraviivaisesti pääteltävissä, vaan mielipiteitä voi vaan yrittää arvailla esim. hänen kirjoittamista viesteistään.

Omasta puolestani pyrin objektiiviseen moderointiin, tosin omaa mielipidettäni vastustavien viestien suhteen yritän olla piirun verran sallivampi kuin samaa mieltä olevien tai neutraalien viestien kanssa. On kuitenkin inhimillistä, etten kykene tekemään moderointia(kaan) konemaisella tarkkuudella, vaan linja voi ajoittain vaihdella jonkin verran.

Hupaisaa sinänsä, että kaltaisiasi puskista huutelijoita ja vahvoja auktoriteetteja yhdistävät samanlaiset puheet. Kun on päässyt tarpeeksi kovaan asemaan, voi ravistella hihasta ja heittää hatusta ihan mitä vaan.
Minusta taas petteri sanoi, että hänelle nimenomaan ei merkitse se kuka sanoo, vaan mitä sanoo. Sinähän olet useaan kertaan vaatinut petteriä esittämään taustojaan, jotta voisit arvioida hänen kompetenssiaan sen pohjalta.
 
Vs: Länsimetro

Sinähän olet useaan kertaan vaatinut petteriä esittämään taustojaan, jotta voisit arvioida hänen kompetenssiaan sen pohjalta.
Kompetenssi näkyy viesteissä, eikä tausta sitä paranna. Avoin ja piilosta esiintyminen ovat eri asia. Se on sitä, mikä tekee eron mm. suomi24-keskustelujen ja Facebook-ryhmien tai muiden, todellisella henkilöllisyydellä toimivien palstojen välille. Ja samasta syytä lehdistö on pääsääntöisesti lopettanut nimimerkkikirjoitusten julkaisemisen mielipidesivuillaan. Mutta jos tätä eroa ei ymmärrä, niin en välitä ryhtyä sitä enempää selittämään.

Hyvä kuitenkin, että siirsit nämä viestit tänne. Tämän jälkeen ei tarvikaan enää tätä ketjua avata. Toivottavasti vaan asiaketjujen keskustelu pysyisi asiassa.

Antero
 
Vs: Länsimetro

Kompetenssi näkyy viesteissä.

Antero

Minä kun olen luullut tämän olevan joukkoliikenneharrastukseeen keskittyvä foorumi, jossa ei kompetenssia voisi eikä tulisi kaikilta osallistujilta vaatia. Näin ei siis olekaan, vaan osallistujien täytyy olla raideliikentedn asiantuntijoita. Kumipyöräliikenteen kannattajathan ovat täällä selkeästi vihattuja!
 
On jokaisen oma asia mitä nettiin omalla nimellään kirjoittaa, saa ihan vapaasti kirjottaa vaikka mitä roskaa jos omalla nimellään semmosta haluaa tehdä. Jos henkilö ei itsestään halua tuoda esille muuta kuin nimensä niin siihenkin on oikeus koska tämä foorumi ei vaadi taustojensa perusteellista selvittämistä foorumin ylläpitäjälle ja käyttäjille. Kukaan ei tietenkään kiellä vaikka YV:llä kysymästä, eri asia saako vastausta.

Eri asia tietty jos on jollain tavoin tunnettu henkilö niin silloin kannattaa juttujaan vähän varoja, jos taas on ihan tuntematon tyyppi kuten vaikka minä niin ei ole oikeastaan mitään väliä mitä kirjottaa.
 
Vs: Länsimetro

Minä kun olen luullut tämän olevan joukkoliikenneharrastukseeen keskittyvä foorumi, jossa ei kompetenssia voisi eikä tulisi kaikilta osallistujilta vaatia. Näin ei siis olekaan, vaan osallistujien täytyy olla raideliikentedn asiantuntijoita. Kumipyöräliikenteen kannattajathan ovat täällä selkeästi vihattuja!

Olen sitä mieltä, että pahimmassa tapauksessa omalla nimellään esiintyvällä alaan liittyvällä asiantuntijalla on helposti riski ryhtyä keskustelussa besserwisseröimään sekä esiintymään auktoriteettina, pahimmassa tapauksessa Ainoana Oikeana Mielipiteenä. Tällaisella harrastelijafoorumilla kaikki esiintyvät pääsääntöisesti yksityishenkilöinä (sanoin pääsääntöisesti siksi, että jos on sidoksia johonkin yritykseen, voi luonnollisesti oikoa väittämiä yrityksen edustajana) ja siksi mielestäni kaikki ovat keskusteluissa tasan samalla viivalla riippumatta siitä, mitä siellä kirjoittajan tiedoissa suurelle yleisölle näkyy.

Kun on 80-luvun loppupuolelta tullut erilaisilla keskustelufoorumeilla pyörittyä, on tullut opittua se, että jos ei tiedä vastapuolta, ei kannata syyttää asiantuntemattomaksi taikka vetää väitteistä taikka kirjoitustyylistä liian pitkälle meneviä johtopäätelmiä.
 
Vs: Länsimetro


Minä kun olen luullut tämän olevan joukkoliikenneharrastukseeen keskittyvä foorumi, jossa ei kompetenssia voisi eikä tulisi kaikilta osallistujilta vaatia. Näin ei siis olekaan, vaan osallistujien täytyy olla raideliikentedn asiantuntijoita. Kumipyöräliikenteen kannattajathan ovat täällä selkeästi vihattuja!

Tietysti tämänkin foorumin lähtökohtana on (on ainakin minusta parempi että on) keskustelu asioista eri taustoilla ja erilaisilla kokemuspohjilla olevien keskustelijoiden välillä. Kuitenkin usein jossain vaiheessa keskustelu menee politiikkaan tai suunnitteluperiaatteisiin ja toisaalta numeroperäisiin faktoihin. Politiikasta ja suunnitteluperiaatteista nyt voidaan olla montaa mieltä, mutta erityisesti noista viimeksimainituista keskusteltaessa vaatii minusta aika vahvat argumentit, jotta nämä pystyy kumoamaan.

Hyvä esimerkki lienee kuvaaja eri joukkoliikenneliikennevälineiden optimaalisista palvelualueista, jossa kaupunkialueilla bussiliikenteelle on esitetty optimaaliseksi palvelualueeksi alle 1000 matkustajaa/tunti/suunta ja raskaallle raideliikenteelle yli 10000 matkustajaa/tunti/suunta. Raitioliikenne sitten hoitaisi tähän väliin jäävän kysynnän.

Kysymys siis kuuluu: Pitääkö esimerkiksi tästä kysymyksestä pitää tehdä puolesta-ja-vastaan-kysymys? Ja jos pitää, niin miksi pitää? Vai onko kysymys lähinnä siitä, ettei oikein ymmärretä asioiden suuruusluokkia ja sen takia numeroihin pohjautuviin perusteluihin suhtaudutaan torjuvasti?
 
Viimeksi muokattu:
Hieman OT, mutta mitä +-merkki joidenkin nimimerkkien perässä etusivun aktiivisten käyttäjien listassa tarkoittaa?
 
Takaisin
Ylös