Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Näytetään tulokset 31-35/35

Viestiketju: KKV esittää 38 miljoonan seuraamusmaksuja kartellista

  1. #31

    Liittynyt
    10.01.2008
    Viestejä
    301

    oletus KKV esittää 38 miljoonan seuraamusmaksuja kartellista

    Tässä myös linkkejä YLE- ja IL-uutisointiin, joissa eri osapuolten markkinaoikeuden päätöksestä antamista kommenteista voisi olettaa, että valituksia korkeimpaan hallinto-oikeuteen lienee odotettavissa:
    https://yle.fi/uutiset/3-9977268
    https://yle.fi/uutiset/3-9977549
    http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201712140153636_u0.shtml
    Viimeisin muokkaaja Autoton espoolainen; 14.12.2017 kello 19:56.

  2. #32

    Liittynyt
    09.07.2015
    Viestejä
    174

    oletus Vs: KKV esittää 38 miljoonan seuraamusmaksuja kartellista

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Pekkaeero Näytä viesti
    Tulevaisuuden ennustaminen on tunnetusti vaikeaa, mutta todennäköisesti bussifirmat, Matkahuolto ja Linja-autoliitto valittavat Korkeimpaan hallinto-oikeuteen.
    Jos minä olisin joku noista en valittaisi mihinkään vaan maksaisin kiltisti nuo pyörimästä. Kyseessä on suhteessa vaadittuihin niin pikkusummia että yksikään firma ei joudu konkurssiin noiden takia. Voi nimittäin olla että valitus kääntyy itseään vastaan ja summat kovenesivat. Ei tämä kyllä nyt niin mennyt kun Onnibussilla suunniteltiin..

  3. #33

    Liittynyt
    04.11.2010
    Viestejä
    140

    oletus Vs: KKV esittää 38 miljoonan seuraamusmaksuja kartellista

    Tuomio on aika lievä mielestäni suhteessa aiheutuneisiin vahinkoihin nähden. Uskoisin, että käsittely jatkuu eri oikeusasteissa vielä pitkään, koska luvassa voi olla myös vahingonkorvausten käsittelyä.

    Ylipäänsä on tosin hyvin outoa, että bussiliikenne oli noin pitkään noin tiukasti säänneltyä. Sääntely kun oli loppuvaiheessa täysin turhaa koskien kaukoliikennettä ja huonosti toimivia lähiliikennepalveluja. Markkinat olisi voinut hyvin avata jo 2000-luvun alussa, jolloin useamman bussiyrityksen nojaaminen verkkokauppaan olisi ollut jo mahdollista.

  4. #34

    Liittynyt
    10.07.2005
    Viestejä
    320

    oletus Vs: KKV esittää 38 miljoonan seuraamusmaksuja kartellista

    Lainaus Alunperin kirjoittanut dreamy83 Näytä viesti
    Tuomio on aika lievä mielestäni suhteessa aiheutuneisiin vahinkoihin nähden. Uskoisin, että käsittely jatkuu eri oikeusasteissa vielä pitkään, koska luvassa voi olla myös vahingonkorvausten käsittelyä.

    Ylipäänsä on tosin hyvin outoa, että bussiliikenne oli noin pitkään noin tiukasti säänneltyä. Sääntely kun oli loppuvaiheessa täysin turhaa koskien kaukoliikennettä ja huonosti toimivia lähiliikennepalveluja. Markkinat olisi voinut hyvin avata jo 2000-luvun alussa, jolloin useamman bussiyrityksen nojaaminen verkkokauppaan olisi ollut jo mahdollista.
    Siis mihin vahinkoihin ? ELY-keskuksista osa antoi OB:lle siirtymäajan liikennöintisopimuksia rikkovia reittiliikennelupia ja tuo OB:n rahdinkuljetuksesta mukamas ulos sulkeminen oli pelkkää teatteria, koska OB:ta ei rahdinkuljetus edelleenkään kiinnosta. Kun jo kaikki muutkin Soutrin Eu-alueilla toimivat "halpabussi-toiminnot" on jo myyty Flixxbussille odotettavissa on myös Suomessa OB:n oman toiminnan täydellinen alasajo ja paluu alkuaikojen alihankintakuvioihin.

  5. #35
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1706

    oletus Vs: KKV esittää 38 miljoonan seuraamusmaksuja kartellista

    Lainaus Alunperin kirjoittanut deepthroat Näytä viesti
    Kun jo kaikki muutkin Soutrin Eu-alueilla toimivat "halpabussi-toiminnot" on jo myyty Flixxbussille odotettavissa on myös Suomessa OB:n oman toiminnan täydellinen alasajo ja paluu alkuaikojen alihankintakuvioihin.
    Tätä minäkin ainakin jossain määrin ennustaisin. Toki onnibussilla on asiakkaita ja sillä on paikkansa nykyisillä markkinoilla. Mutta nykyisellä hintatasolla touhu ihan kokonaisuutena, kun muutkin toimijat otetaan lukuun, ei taida samanlaisena jatkua. Mitä sitten tapahtuu se jää nähtäväksi. Kuitenkaan en usko että onnibus tästä enää ainakaan kasvaa.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123

Vastaavia viestiketjuja

  1. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 21.04.2015, 11:20
  2. HSL: HSL:n matkakorttikampanja toi kesän aikana puolen miljoonan euron lipunmyynnin
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 26.09.2013, 10:00
  3. HSL: HSL esittää täsmennyksiä liikennepolittiseen selontekoon
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 19.03.2012, 15:00
  4. HSL: HSL esittää kunnille lukuisia joukkoliikenteen pienrakennushankkeita
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 16.03.2012, 07:20

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •