Näytetään tulokset 1-8/8

Viestiketju: Pikavuoroliikenteen vuorotarjonta

  1. #1
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    06.07.2005
    Viestejä
    189

    oletus Pikavuoroliikenteen vuorotarjonta

    Kokeilen tällaista joukkoistamista. Laadin oheiset kartat pääyhteysvälien tarjonnasta nyt tiedossa olevien lakkautusten jälkeen. Luvut osaväleillä kuvaavat keskimääristä vuoroparimäärää per päivä. Lukujen laskennassa on siis huomioitu kulkupäivävaihtelut. Otan kiitollisuudella vastaan palautteen mahdollisista virheistä.Nimi: Näyttökuva 2017-01-05 kello 17.21.08.jpg
Katselukertoja: 1125
Koko: 78,1 KBNimi: Näyttökuva 2017-01-05 kello 17.21.53.png
Katselukertoja: 1113
Koko: 146,5 KBNimi: Näyttökuva 2017-01-05 kello 17.22.24.png
Katselukertoja: 1115
Koko: 89,6 KB
    Lauri Helke

  2. #2
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    19.10.2016
    Viestejä
    1

    oletus Vs: Pikavuoroliikenteen vuorotarjonta

    Pohjolan Matkan kartasta puuttu ainakin, Oulu-Kuusamo,Oulu-Joensuu,Joensuu-Vaasa

  3. #3

    Liittynyt
    28.08.2008
    Viestejä
    191

    oletus Vs: Pikavuoroliikenteen vuorotarjonta

    Äkkiseltään kaikki pikavuorot
    Tre-Vammala-Tre
    Tre-Huittinen-Tre
    Tre-Turku-Tre (via Nokia, Vammala, Huittinen)
    Tre-Hämeenkyrö-Tre jne
    Tre-Ikaalinen-Tre
    vaikuttaa kartasta puuttuvan kokonaan.
    Niitä on kuitenkin kymmenittäin.

    Toisaalta KA kartassa näkyy
    Tre-Turku-Tre (via Loimaa jne) vuoroja, niitä
    ei kaiketi enää ole ensimmäistäkään.

  4. #4
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6132

    oletus Vs: Pikavuoroliikenteen vuorotarjonta

    Koiviston Auton kartta on ylipäätään paljon harvempi kuin KA:n omilla sivuilla oleva. kalle.:n mainitsemien lisäksi KA:n omassa kartassa on mm. pikavuoroverkosto Lapissa, Turku - Hämeenlinna - Lahti, Tampere - Rauma, Kuopio - Oulu ja Sysmä - Lahti. Tämän ketjun aloitusviestin kartassa Helsinki - Jyväskylä -reitillä ei ole tehty eroa sillä, menevätkö vuorot Jämsän vain Heinolan kautta. KA:lla niitä menee molempia reittejä.

    Muiden liikennöitsijöiden kartasta puuttuu Pekolan Hämeenlinna - Jyväskylä, Lahti - Hämeenlinna - Turku ja Lahti - Riihimäki - Turku. Soisalon Jyväskylä - Joensuu taas on haettu lopetettavaksi.

  5. #5
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    3019

    oletus Vs: Pikavuoroliikenteen vuorotarjonta

    Länsilinjojen kartassa pääyhteysvälit ovat aivan väärin. Pääreittihän on Tampere–Ikaalinen, jota voidaan ajaa joka tunti tai useamminkin. Osa vuoroista jatkaa Helsinkiin.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 23:31 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 22:31 ----------

    Sinänsä mielenkiintoinen analyysi kaikesta liikenteestä, ehkä parempi ettei tänne tuo enempiä puuttuvia reittejä esiin, sillä voin kuvitella, että tämäkin eistys on lopulta vain väliaikaraportti Souterille.

    Monet merkittävät reitit ja paikkakunnat silti puuttuvat. ”Pääreitit” antaa tässä mielessä vähän vinoutuneen kuvan.
    Bussikirjasto | Suomen kirjastoautot

    Nämä ovat vakioita.

  6. #6
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1720

    oletus Vs: Pikavuoroliikenteen vuorotarjonta

    Toisaalta kun otsikkona on tuo onnibus-yhtiön reiteillä liikennöivät kilpailevien yhtiöiden reitit ja niiden vuorotarjonta, ei virheitä olekaan niin paljoa. Näistä kartoista kylläkin näkee sen, ettei onnibusia todellisuudessa paljoakaan kiinnosta muut reitit kuin ne, missä matkustajapotentiaali on ainakin teoriassa suurinta. Kyllähän noista kartoista näkee sen, missä päin Suomea väkeä liikkuu.
    Mutta siltikin nuo kartat olisivat toki paljonkin mielenkiintoisempia, mikäli niissä olisi merkitty kaikkien yhtiöiden kaikki reitit tarkemmin, myös sen suhteen mitä kautta vuorot ajavat. Vaan vaikeaa se olisi kun perinteisemmillä yhtiöillä on pysäkkejä huomattavan paljon enemmän kuin onnibusilla - jos siis kaikki potentiaaliset pysähdyspaikat merkittäisiin karttaan.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  7. #7

    Liittynyt
    18.09.2008
    Viestejä
    58

    oletus Vs: Pikavuoroliikenteen vuorotarjonta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Länsilinjojen kartassa pääyhteysvälit ovat aivan väärin. Pääreittihän on Tampere–Ikaalinen, jota voidaan ajaa joka tunti tai useamminkin. Osa vuoroista jatkaa Helsinkiin.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 23:31 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 22:31 ----------

    Sinänsä mielenkiintoinen analyysi kaikesta liikenteestä, ehkä parempi ettei tänne tuo enempiä puuttuvia reittejä esiin, sillä voin kuvitella, että tämäkin eistys on lopulta vain väliaikaraportti Souterille.

    Monet merkittävät reitit ja paikkakunnat silti puuttuvat. ”Pääreitit” antaa tässä mielessä vähän vinoutuneen kuvan.
    Kun otsikkona on "...competition on OnniBus.com network", ei sieltä oikeastaan mitään puutu. Kahdessa eka kuvassahan on Onnibusin liikennöimät reitit, ja muissa kuvissa sitten samoilla reiteillä olevat kilpailijoiden vuorot. Joku voi toki olla sitä mieltä, että puuttuu merkittäviä reittejä, mutta OnniBusin nykyverkostossa niitä ei liene enempää.

  8. #8
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    06.07.2005
    Viestejä
    189

    oletus Vs: Pikavuoroliikenteen vuorotarjonta

    Tosiaan kartoissa on huomioitava, että verkosto oli rajattu OB-verkostoon (ilman reittejä F10, F77 ja hiihtokeskuslinjat). Muuten olisi mennyt liian monisäikeiseksi verkosto, tosin Lappeenranta-Jyväskylä, Rauma-Tampere, Oulusta lähtevät poikittaislinjat sekä Lapin pääreitit olisivat toki merkittäviä. Mutta jos tarkasteluun otettaisiin reitit kuten Ikaalinen-Tampere niin loppuisi minun ekselistä laskentateho. Kuten Eppu totesikin, kaiken kattava kartta olisi mielenkiintoinen, mutta se ei sitten havainnollistaisi enää kaupunkien välistä pääreittien tarjontaa.

    Turku-Säkylä-Pori oli otettava mukaan, koska merkittävä osa Turku-Pori-liikenteestä kulkee sen kautta.

    Hain datan liikenneviraston avoimesta datasta, tarkemmin vallu-järjestelmän csv-tiedostosta (http://www.liikennevirasto.fi/avoind...i#.WHEic33ceL0). On muuten aika hyvä aineisto siellä; kun vähän suodattelee niin hyvin vuoromäärät irti. Toki piti koodata nuo kulkupäivät ja ajokaudet. Ja syöttää kilometrit osaväleille, joita siis tuolla verkostolla on kolmisenkymmentä.
    Lauri Helke

Vastaavia viestiketjuja

  1. Pikavuoroliikenteen markkinaosuudet
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 13.10.2016, 07:40

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •