Valkeakosken Liikenne

killerpop

Tunnistettu jäsen
Liittynyt
24 Kesäkuu 2005
Viestit
3,572
Valkeakosken Liikenteen rivit ovat lisääntyneet yhdellä Volvo 9700S / Volvo B12B -linja-autolla. #20 ZKI-120 on näin ollen yhtiön 6. 9700-tyyppinen Volvo. Pituutta uutukaisella silmämääräsesti arvioiden aika tarkkaan 12 metriä.

Auto oli havainnoimispäivänä ihan linjaliikenteessä, tosin oletettavasti tämäkin auto on varsinainen monikäyttöpeli jota tullaan näkemään niin linjalla kuin tilausajossa.
 
Samaan ketjuun sopinee myös tieto, että Scania K112 / Ajokki Express #14 HXL-114 on myyty eteenpäin. Tiettävästi ei ole enää Suomen maaperällä.
 
Yksi uusi auto tulee tiettävästi ennen vappua, sillä kollegat ovat jo bonganneet tulevan #22:n tehtaan koeajossa ennen pääsiäistä. Auto on samanmoinen 9700S kuin #15.
 
Näin myös tuon, on vähempipenkkistä mallia kuten #15. Onkos noilla muuten ennen ollut kylkinroa yli nron #21?
Kas kun eivät nroineet nrolle #14, noi muut kaupan olevat ovat kai vieläkin myymättä? Mistähän tuo ottaa paikan kalustosijoituksesta, kun ei lyhyempänä ole ainakaan ilmeisesti tiluriauto, oliskos #5 tai #18 lisätty sitten myyntilistaan?
 
Valkeakosken Liikenteen toistaiseksi ainoa nro 22 oli Toijalan suunnan liikenteiden mukana Pohjolan Liikenteeltä tullut Leyland Leopard-Autokori Airisto. Näitä samanlaisia tuli viisi kappaletta, joiden numerot olivat 16, 18, 20, 21 ja 22. Numeroille 17 ja 19 tuli Leylandit Wiiman M64 lähiliikennemallit ja vähän aikaa oli ajossa ilmeisesti numerolla 15 vanhempi Leyland Ajokin lättähattumallilla, eikä tätä Ajokkilaista maalattu Liikenteen väreihin.
 
Valkeakosken Liikenteen kalusto on kyllä kiitettävän nuorta nykypäivän mittapuulla mitaten. Nuoruudesta huolimatta meikäläisessä herättää ihmetystä monien autojen "neekeritason" varustus. Kattokanavista puuttuu matkustajakohtaiset ilmasuuttimet, lukuvalot... Tuntuu että autoissa on säästetty (tai suorastaan pihistelty) jostain syystä. Ilmeisesti myös kylmäilmastoinnin ostoa linjakäyttöautoihin välteltiin likipitäen niin kauan, kun vain Ruskossa suostuttiin 9700:aa ilman sellaista myymään :lol:

Vastaavalla tapaa varusteltuja 9700-Volvoja, eikä oikein Carrus Vectoreitakaan, ole silmiin sattunut muilla liikennöitsijöillä (paitsi toki ex valkeakoskelaisia).
 
#22 IKY-822, kori 3411. Ompi Valkeakosken ensimmäinen auto jossa mobitecin ledikilvet.
 
Valkeakosken Liikenteen kalustosta poistunut auto #8 IEA-608 Scania K113 Ajokki Victor vm.1989. Uusi omistaja J.Paananen Oy.
 
Valkeakosken Liikenteen #1 (KIU-891) on nyt puettu Ideapark:n mainoksiin.
Ja tällaiselta auto näyttää:
 
Hyvä ja hienoa!

Ensin luulin, että kuvassa on Muuttoauto tai jokin muu vastaava rahdin/karjan/tms. Tavarankuljetusauto. Siis sellainen jonka "asiakkaan" ei itse tarvitse matkaansa maksaa.

Viktor Ekin ja Karjakunnan vastaavat kulkuneuvot olivat aikoinaan kyllä eri värisiä :)
 
Viimeksi muokattu:
Luulisi , että toi olisi mennyt yli vuodessa jollekin kaupaksikin- onko ko.yksilöllä niin huono maine, ettei kelläkään kelvannut? Ei edes ryssille?

Ihan matolaatikko se tosin tiloiltaan onkin- hyvä että löysivät sille jotain käyttöä....
 
Luulisi , että toi olisi mennyt yli vuodessa jollekin kaupaksikin- onko ko.yksilöllä niin huono maine, ettei kelläkään kelvannut? Ei edes ryssille?
Ehkä se meneekin kaupaksi nyt kun pohjaväri on valkoinen ja koristekapseleissa lukee VOLVO ;)

Ei niitä autoja silti liikaa ole, vaikka varalla olisikin nyt autot #3, #7 ja #22... tiluriautoilla #17 ja #4 kun tuo kiihkeä vakiovuoroliikenne kun ei niin käytännöllistä ole hoitaa.

Auto otettiin jo kesällä maalattavaksi, joten sen tuleva käyttö oli tiedossa jo useampia kuukausia sitten. Ja varmasti paras valinta tuohon käyttöön.

Sen verran pakko ottaa kantaa tuohon kaupaksikäymiseen, että Valkeakosken Liikenteen autot eivät ole sieltä halvimmasta päästä. Nekin, joilla tarvetta olisi uusia vakiovuorokalustoaan, saattavat suunnata herkästi katseensa Ruotsin markkinoilla oleviin halpoihin homepommeihin eurojen säästöjen takia. Siellä on tarjontaa ja hinnat sen mukaiset.
 
Nimenomaan Valkeakosken Liikenteen autot ovat hyvin pidettyjä ja hyväkuntoisia ja hyvin kelvanneet aina ennen ihan tänne koto-Suomeenkin
käytettyinä, ja niitähän on vielä paljon eri firmoilla ajossa ympäri maan.

Tämä yksi vaan ei ole kaupaksi mennyt. Mutta se siitä, eiköhän se vanha sananlasku hyvästä ja pahasta rummusta ja niiden vaikutuksesta ole tässä tapauksessa tehnyt tehtävänsä.

Uskoisin vaan , ettei tuo ole oikein hyvä tuohon uuteenkaan hommaan, vaikka kyyti olisi ilmaistakin, koska eiköhän Ideaparkin intresseissä ole saada ihmiset ostamaan ja tuolla ei paljon ostoskasseja viedä, kun ei sinne edes mahdu suorin jaloin istumaan vaan joutuu olemaan vinottain.
 
Valkeakosken Liikenteen kevään 2007 autohankinta on sikäli mielenkiintoinen että se on - ehkä yllättäenkin - Lahti Scala.

Samalla auto tulee oleen ensimmäinen automaattivaihteinen auto ja ilmeisesti ensimmäinen koskaan uutena ostettu lahtelainen valkkurille.

Auto tulee valkoiseksi, joskin puetaan Ideapark-teemaan.
 
Takaisin
Ylös