Koivuranta Oy

Liittynyt
16 Lokakuu 2012
Viestit
158
Auto #11 VUF-727 Volvo B12 Carrus Star 502 vm. 2000 jäi pois ajosta viimevuoden alkupuolella, ja tuon jälkeen auto on seissyt Koivurannan varikon takapihalla.. Tänään sattumoisin ajaessani varikon ohi tästä näytti puuttuvan moottoritilan luukku, eli tämä on mitä ilmeisemmin ilman konetta joten taisi varaosalähteeksi päätyä tämä.. Voihan tietysti olla, että tästä on kone hajalla ja odottaa uutta moottoria mutta kun ei ole reiluun vuoteen liikkunut, niin taitaa olla kohtalo sinetöity..

Lisäksi myös vuonna 2017 Ruotsista tullut numerolle #8 JJO-817 kilpinen Volvo B12M 6x2 Volvo 9700S vm. 2004 on seisonut myöskin pidemmän aikaa, alkuun ajoi ainakin Jyväskylä-Kuopio vakiovuoroa, mutta jäi jostakin syystä sitten pois ajosta lyhyen ajan jälkeen.
 
Auto #11 VUF-727 Volvo B12 Carrus Star 502 vm. 2000 jäi pois ajosta viimevuoden alkupuolella, ja tuon jälkeen auto on seissyt Koivurannan varikon takapihalla.. Tänään sattumoisin ajaessani varikon ohi tästä näytti puuttuvan moottoritilan luukku, eli tämä on mitä ilmeisemmin ilman konetta joten taisi varaosalähteeksi päätyä tämä.. Voihan tietysti olla, että tästä on kone hajalla ja odottaa uutta moottoria mutta kun ei ole reiluun vuoteen liikkunut, niin taitaa olla kohtalo sinetöity..

Lisäksi myös vuonna 2017 Ruotsista tullut numerolle #8 JJO-817 kilpinen Volvo B12M 6x2 Volvo 9700S vm. 2004 on seisonut myöskin pidemmän aikaa, alkuun ajoi ainakin Jyväskylä-Kuopio vakiovuoroa, mutta jäi jostakin syystä sitten pois ajosta lyhyen ajan jälkeen.


Koivurannan varikon pihalla Hytölässä eilen maanantaina 21.10.2019 näytti olevan 2-akselinen B12M alustainen Volvo 9700S NG. Violetista värityksestä päätellen tuotu Norjasta, ja ilmeisemmin varsin tuore uitto. Tästä liennee tulee numero #11 joka on tällähetkellä ainut vapaana oleva järjestysnumero.

Lisäksi tuo #8 JJO-817 oli pitkään seisonnassa, mutta oli otettu vähän aikaa sitten takaisin liikenteeseen.

Puolestaan auto #15 RGK-441 on ollut pois ajosta nyt pitkän aikaa, ja saa nähdä palaako takaisin enään liikenteeseen.
 
Koivurannan varikon pihalla Hytölässä eilen maanantaina 21.10.2019 näytti olevan 2-akselinen B12M alustainen Volvo 9700S NG. Violetista värityksestä päätellen tuotu Norjasta, ja ilmeisemmin varsin tuore uitto. Tästä liennee tulee numero #11 joka on tällähetkellä ainut vapaana oleva järjestysnumero.

Lisäksi tuo #8 JJO-817 oli pitkään seisonnassa, mutta oli otettu vähän aikaa sitten takaisin liikenteeseen.

Puolestaan auto #15 RGK-441 on ollut pois ajosta nyt pitkän aikaa, ja saa nähdä palaako takaisin enään liikenteeseen.


Tuo #15 RGK-441 on sittemmin poistettu, itseasiassa auto poistui viimevuoden puolella.

Lisäksi auto #12 RIA-926 on myöskin poistunut, tuo poistui viimevuonna loka-marraskuun vaihteessa.
 
Tuo #15 RGK-441 on sittemmin poistettu, itseasiassa auto poistui viimevuoden puolella.

Lisäksi auto #12 RIA-926 on myöskin poistunut, tuo poistui viimevuonna loka-marraskuun vaihteessa.


Tuo numerolla #8 JJO-817 teli-Volvo meni sittemmin taas Liikenteestä poistoon, ja tuskin enään liikenteessä tullaan tuota näkemään, sillä autoa ei ole katsastettu vuoden 2018 jälkeen ollenkaan.

Numerolle #12 tuli puolestaan viimevuoden joulukuun alkupuolella ihan uudenuutukainen Mercedes-Benz Sprinter vuosimallia 2019, tuo sai kilvet FOC-115.
 
Tässä miettinyt viimepäivinä, että mitenhän mahtaa käydä yhtiön jo 1930-luvun loppupuolella aloittamalle Jyväskylä-Kuopio vakiovuorolle, sillä vuorothan aiemmin keskeytettiin maaliskuun puolivälissä koronan vuoksi ja tuli mieleen että mahtaako vuorot enään palautua normaaliin laajuuteen, mutta nyt 12.08 lähtien vuorot alkaa pikkuhiljaa taas elpymään, ja tuohon Jyväskylä-Kuopio vakioon onkin tehty nyt näköjään tehty muutoksia.

Kuopion päässä lähtöaika klo: 06:40 on pysynyt ennallaan, ja samoiten kuten saapumisaika Jyväskylään eli klo: 10:15. Kuitenkin 12.08 alkaen Jyväskylästä vuoro lähtee nyt noin 1h 15min aikaisemmin, eli vuoron uusi lähtöaika on siis klo: 13.00, ja Kuopioon saavutaan klo: 16:25. Aiemmin lähtöaika Jyväskylästä oli klo: 14:15, mutta se on nykyään muutettuna Jyväskylä-Konnevesi vuoroksi.
 
Tässä miettinyt viimepäivinä, että mitenhän mahtaa käydä yhtiön jo 1930-luvun loppupuolella aloittamalle Jyväskylä-Kuopio vakiovuorolle, sillä vuorothan aiemmin keskeytettiin maaliskuun puolivälissä koronan vuoksi ja tuli mieleen että mahtaako vuorot enään palautua normaaliin laajuuteen, mutta nyt 12.08 lähtien vuorot alkaa pikkuhiljaa taas elpymään, ja tuohon Jyväskylä-Kuopio vakioon onkin tehty nyt näköjään tehty muutoksia.

Kuopion päässä lähtöaika klo: 06:40 on pysynyt ennallaan, ja samoiten kuten saapumisaika Jyväskylään eli klo: 10:15. Kuitenkin 12.08 alkaen Jyväskylästä vuoro lähtee nyt noin 1h 15min aikaisemmin, eli vuoron uusi lähtöaika on siis klo: 13.00, ja Kuopioon saavutaan klo: 16:25. Aiemmin lähtöaika Jyväskylästä oli klo: 14:15, mutta se on nykyään muutettuna Jyväskylä-Konnevesi vuoroksi.

Tarkemmin kun nyt tutkiskeli tuota vuoromuutosta mikä astui voimaan reilut viikko sitten, niin tuo nykyisellään klo: 13 Jyväskylästä Kuopioon lähtevä vuoro on ollut aiemmin Sumiaisten iltapäivän vuoro, joka on nyt yhdistettynä tuohon ja muutettuna niin, että tuolla samalla vuorolla viedään nyt Sumiaisiin menevät matkaajat Suolahteen, jossa vaihto Äänekoski-Sumiainen-Konnevesi vuoroon.

Puolestaan tuo Jyväskylästä klo: 14:15 lähtevä vuoro on paluuvuoro Sumiaisista aamupäivällä tulleelle autolle joka on Jyväskylässä klo: 12:30 aikoihin.
 
Tarkemmin kun nyt tutkiskeli tuota vuoromuutosta mikä astui voimaan reilut viikko sitten, niin tuo nykyisellään klo: 13 Jyväskylästä Kuopioon lähtevä vuoro on ollut aiemmin Sumiaisten iltapäivän vuoro, joka on nyt yhdistettynä tuohon ja muutettuna niin, että tuolla samalla vuorolla viedään nyt Sumiaisiin menevät matkaajat Suolahteen, jossa vaihto Äänekoski-Sumiainen-Konnevesi vuoroon.

Puolestaan tuo Jyväskylästä klo: 14:15 lähtevä vuoro on paluuvuoro Sumiaisista aamupäivällä tulleelle autolle joka on Jyväskylässä klo: 12:30 aikoihin.



ja vuoromuutoksia tapahtuu edelleen 1.9.2021 lähtien, kun Nelostieltä jää pois Pihtipudas-Jyväskylä-Pihtipudas väliset vakiovuorot, näiden viimeinen ajopäivä on ensiviikon tiistaina 31.08.2021. Viitasaari-Jyväskylä-Viitasaari välillä pysyy edelleen vuorot ennallaan.

Pihtiputaan vuorothan on ajettu näin:

klo: 05:55 - 08:35 Pihtipudas-Jyväskylä
klo: 09:05 - 11:30 Jyväskylä-Pihtipudas
klo: 13:20 - 15:50 Pihtipudas-Jyväskylä
klo: 16:10 - 18:30 Jyväskylä-Pihtipudas
 
ja vuoromuutoksia tapahtuu edelleen 1.9.2021 lähtien, kun Nelostieltä jää pois Pihtipudas-Jyväskylä-Pihtipudas väliset vakiovuorot, näiden viimeinen ajopäivä on ensiviikon tiistaina 31.08.2021. Viitasaari-Jyväskylä-Viitasaari välillä pysyy edelleen vuorot ennallaan.

Pihtiputaan vuorothan on ajettu näin:

klo: 05:55 - 08:35 Pihtipudas-Jyväskylä
klo: 09:05 - 11:30 Jyväskylä-Pihtipudas
klo: 13:20 - 15:50 Pihtipudas-Jyväskylä
klo: 16:10 - 18:30 Jyväskylä-Pihtipudas

Eilen tosiaan oli näiden vuorojen viimeinen ajopäivä, ja näitähän oli liikennöity lähes 1970-1980-luvuilta asti kun tulivat Viitasaaren Linjan oston myötä Koivurannan linjastoon, eli eilinen oli ikäänkuin erään aikakauden loppu kun nämä vuorot päättyivät. Toki pitkiä linjoja on vielä olemassa Viitasaarelle sekä Kuopioon.
 
Paikkoja tuosta uutuudesta löytyy 64-paikkaa, lisäksi on 13 seisomapaikkaa eli tällähetkellä Koivurannan isoin bussi paikkamäärältään. Tuossa kierrossa missä se on, onkin isopaikkainen auto tarpeen kun aamuisin ajaa Konnevedeltä Äänekoskelle koulukkaat ja kuuleman mukaan kapasiteetin kanssa on ollut tuossa kouluvuorolla aiemmin ongelmia. Aiemmin tuossa linjalla oli auto #2 LLU-221, mutta se nykyään Viitasaaren linjalla.
 
Takaisin
Ylös