Muutama kysymys Helsingin kaukoliikenteestä

Eli esim ELY tilaa liikennettä ja liikennöitsijä saa samalla tehdä omia sivubisneksiään. Näppärää, mutta ei taida aina toimia.

ELY:t yleensä mainitsevat muun kuin kaupunkiliikenteen tarjouskilpailuissa erikseen, että rahdinkuljetus on sallittu.
 
Ja tämähän oli myös syynä eteläpohjalaisen Jari Kaaren konkurssissa. Matkahuolto siirsi rahdit rekkaan ja Kaarella oli nimenomaan rahtituloilla halpuutettu tarjous.
Mielestäni tuo Porin suunnan liikenne oli vielä siirtymäajan liikennettä, ei kilpailutettua. Toki reitin kannattavuus loppui tuohon rekkakuljetukseen, joka alkoi 2017 kesällä, mutta tuskin konkurssi tuon yhden reitin rahdin loppumisesta yksin johtui.
 
Viimeksi muokattu:
...mutta tuskin konkurssi tuon yhden reitin rahdin loppumisesta yksin johtui.

Menee nyt jo räikeästi offtopiciin, mutta koko Jari Kaari Oy:n konkurssi oli lopun alkua Veolia Transport Westin ostamisen jälkeen. Liiketoiminta ajettiin kannattamattomana konkurssiin, kun samaan aikaan firma menetti sekä Kauhajoen koko koulukuljetuskavalkaadin että rahdit Porista. Ja tosiaan H.P. Matkabussi puolestaan syntyi tähän pohjalle.
 
ELY:t yleensä mainitsevat muun kuin kaupunkiliikenteen tarjouskilpailuissa erikseen, että rahdinkuljetus on sallittu.

Tarkoitin lähinnä kaluston muuttuvan joissakin kohteissa katureiksi tai pikkubusseiksi (tällainen siirtymä on nähtävissä), jolloin rahti on kuljetettava perävaunussa.
 
Sanoisin että ei ole nykyisin enää.
Elielinaukiosta/Asema-aukiosta en osaa sanoa. Joskus jos järjestetän kaukojunia korvaavia busseja niin ne saattavat lähteä sielä.

t. Rainer

Junakorvaukset ovat oma lukunsa, mutta nyt tilanne lienee kaukoliikenteessä täydellinen keskittyminen Kampin terminaaliin, paitsi jotkut venäläiset venäjälle ajavat bussifirmat ja jotkut Länsisatamasta lähtevät vuorot.
 
Takaisin
Ylös