Pohjolan liikenteen syrjäseutujen linja-autolinjoista yli puolet kulkee rautatietä korvaavilla reiteillä suunnilla, jossa rautatie olisi perustellumpi linja taajamarakenteen puolesta, esimerkiksi reiteillä Pieksämäki - Savonlinna tai Joensu - Lieksa - Nurmes - Oulu.Alunperin kirjoittanut moxu
Ratojen lakkauttamisuhka on suureksi osaksi seurausta VR Oy:n liikennöintipolitiikasta joka on ko. radat tyhjiksi jättänyt.
Transpoint Oy, Combitrans ja Transuotila eivät tosiaankaan liikennöi ensisijaisesti syrjäseuduilla, vaan esimerkiksi Turun seudulla pyörii yhtä sun toista Transpointin rekkaa. Samoin kuin taannoin vt 4:llä reitillä Kemi - Helsingin satama, 4 t. ylikuormassa ...
Mielestäni pelko siitä, että Pohjolan liikenne - yhtiöt ajautuvat esimerkiksi Connexin tai Arrivan syliin, ei ole peruste jättää yhtiöitä myymättä.
Tällä hetkellä ne ovat yksi syy, joka ohjaa liikennettä muuten perusteettomasti kiskoilta maanteille.
Sellaista mahdollisuutta, että VR Oy:lle jäisi missään suhteessa monopoli rautateille ja sillä olisi myös tytäryhtiönään Pohjolan liikenne - yhtiöt ei tule missään nimessä sallia. Raideliikenteen monopoliyhtiöllä ei voi olla tieliikennetoimintaa - muuten se tuhoaa itse itsensä, kuten tähän saakkakin on tapahtunut.