- Liittynyt
- 6 Maaliskuu 2017
- Viestit
- 1,351
Itse en ainakaan löytänyt Reissu Ruodille omaa ketjua, mutta miten on Nobinan vanhojen Scalojen tilanne? Eli onko suunnitelma edelleen muuttaa Scalat sähkökäyttöisiksi?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Itse en ainakaan löytänyt Reissu Ruodille omaa ketjua, mutta miten on Nobinan vanhojen Scalojen tilanne? Eli onko suunnitelma edelleen muuttaa Scalat sähkökäyttöisiksi?
Linkin takana olevassa päätöksentekoasiakirjassa käsitellään myös toisen kohteen kalustoasioista. Siitä kohteesta vastaa toinen yhtiö. Eipä senkään kalustoasiat ole parhaalla mahdollisella tolalla. Tämä ei tietenkään puolusta ketjun aiheena olevan yhtiön tilannetta, joka on oma ikävä juttunsa sekin.Lahden seudun joukkoliikennelautakunta on käsitellyt sähköbussiasiaa ja Reissu-ruoti on ilmoittanut että autot on tilattu mutta ne on myöhässä
https://lahti-prod.oncloudos.com//cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2022616-3
HS:n uutisen mukaan palo sai mitä todennäköisimmin alkunsa ylikuumentuneista akuista. Ei lupaa hyvää konversioprojektin jatkolle.
Onhan Ruodilla myös Hämeenlinnassa yhtä suuria ongelmia eikä niistä ainakaan voi Scaniaa syyttää. Hämeenlinnassa liikennöintisopimuksia ei ilmeisesti kovin herkästi pureta. Sähkö-Scaloja sijaistavat Linkkerit ovat toimineet myös Turussa tai HSL-liikenteessä pakkasella äärimmäisen huonosti, joten niiden ei voitu olettaakaan toimivan Lahdessakaan. Oliko Scanian tarkoitus sähköistää ne Scalat? Itse olin ymmärtänyt, että kyseessä olisi joku toinen yritys.
Joo, oma yrityksensä se oli, mutta mitenkään en nyt löydä mikä se oli. Muistaakseni jokin lehtijuttu oli firmasta, mutta samalla muistelisin että se ei ollut Linkkerkään.
Toivottavasti se homma on loppunut. Yksi niistä syttyi palamaan kesken ajon. Sähköbussi ei ole se yksinkertaisin ajoneuvo ja toimivimmat niistä ovat syntyneet miljardiliikevaihdon omaavien yritysten tuotekehityksen tuloksena. Ei ihme, että Scalaan tehdyn viritelmän taru päättyy palokuntaa odotellessa.
Nyt kun Ruoti luopuu myös Hämeenlinnan paikallisliikenteestä, tämä käytännössä vahvistuu tekosyyksi, mitä mieltä itse olin jo alusta asti.