Reissu Ruoti

Liittynyt
6 Maaliskuu 2017
Viestit
1,351
Itse en ainakaan löytänyt Reissu Ruodille omaa ketjua, mutta miten on Nobinan vanhojen Scalojen tilanne? Eli onko suunnitelma edelleen muuttaa Scalat sähkökäyttöisiksi?
 
Itse en ainakaan löytänyt Reissu Ruodille omaa ketjua, mutta miten on Nobinan vanhojen Scalojen tilanne? Eli onko suunnitelma edelleen muuttaa Scalat sähkökäyttöisiksi?

Kolmesta konversiobussista oli aikanaan puhetta, ensimmäistäkään ei oo vielä näkynyt. Nobinan Scalat ajavat pääasiassa Hämeenlinnassa.
 
Lahden seudun joukkoliikennelautakunta on käsitellyt sähköbussiasiaa ja Reissu-ruoti on ilmoittanut että autot on tilattu mutta ne on myöhässä

https://lahti-prod.oncloudos.com//cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2022616-3
Linkin takana olevassa päätöksentekoasiakirjassa käsitellään myös toisen kohteen kalustoasioista. Siitä kohteesta vastaa toinen yhtiö. Eipä senkään kalustoasiat ole parhaalla mahdollisella tolalla. Tämä ei tietenkään puolusta ketjun aiheena olevan yhtiön tilannetta, joka on oma ikävä juttunsa sekin.
 
Ai scaloja oli sittenkin muutettu sähköisiksi. Onko niitä enemmänkin ja kuinka tuore muutos tämä oli?

---------- Viestit yhdistetty klo 14:42 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 14:29 ----------

Vastaus löytyikin ESB kalustolistalta https://bussikirjasto.fi/esb/kortti.php?haku=GHI-784 Muutoskatsastus tehty 9.1. eli runsas 2 viikkoa sitten.
 
HS:n uutisen mukaan palo sai mitä todennäköisimmin alkunsa ylikuumentuneista akuista. Ei lupaa hyvää konversioprojektin jatkolle.
 
Onhan Ruodilla myös Hämeenlinnassa yhtä suuria ongelmia eikä niistä ainakaan voi Scaniaa syyttää. Hämeenlinnassa liikennöintisopimuksia ei ilmeisesti kovin herkästi pureta. Sähkö-Scaloja sijaistavat Linkkerit ovat toimineet myös Turussa tai HSL-liikenteessä pakkasella äärimmäisen huonosti, joten niiden ei voitu olettaakaan toimivan Lahdessakaan. Oliko Scanian tarkoitus sähköistää ne Scalat? Itse olin ymmärtänyt, että kyseessä olisi joku toinen yritys.
 
Onhan Ruodilla myös Hämeenlinnassa yhtä suuria ongelmia eikä niistä ainakaan voi Scaniaa syyttää. Hämeenlinnassa liikennöintisopimuksia ei ilmeisesti kovin herkästi pureta. Sähkö-Scaloja sijaistavat Linkkerit ovat toimineet myös Turussa tai HSL-liikenteessä pakkasella äärimmäisen huonosti, joten niiden ei voitu olettaakaan toimivan Lahdessakaan. Oliko Scanian tarkoitus sähköistää ne Scalat? Itse olin ymmärtänyt, että kyseessä olisi joku toinen yritys.

Joo, oma yrityksensä se oli, mutta mitenkään en nyt löydä mikä se oli. Muistaakseni jokin lehtijuttu oli firmasta, mutta samalla muistelisin että se ei ollut Linkkerkään.
 
Joo, oma yrityksensä se oli, mutta mitenkään en nyt löydä mikä se oli. Muistaakseni jokin lehtijuttu oli firmasta, mutta samalla muistelisin että se ei ollut Linkkerkään.

Toivottavasti se homma on loppunut. Yksi niistä syttyi palamaan kesken ajon. Sähköbussi ei ole se yksinkertaisin ajoneuvo ja toimivimmat niistä ovat syntyneet miljardiliikevaihdon omaavien yritysten tuotekehityksen tuloksena. Ei ihme, että Scalaan tehdyn viritelmän taru päättyy palokuntaa odotellessa.
 
Toivottavasti se homma on loppunut. Yksi niistä syttyi palamaan kesken ajon. Sähköbussi ei ole se yksinkertaisin ajoneuvo ja toimivimmat niistä ovat syntyneet miljardiliikevaihdon omaavien yritysten tuotekehityksen tuloksena. Ei ihme, että Scalaan tehdyn viritelmän taru päättyy palokuntaa odotellessa.

Sähkö-Scaniat on näemmä palautuneet takaisin Scanialle, ja Linkkeritkin Liikenteestä poistettuja ja yksi myös katsastamatta. Aika montakin autoa itseasiassa jäänyt katsastamatta, toivottavasti eivät sentään ajossa ole...
 
Takaisin
Ylös