Kaukoliikenteen reitit Helsingissä

Idän suunnan pikavuorojen ajaminen Itiksen kautta on sinällään perusteltua, mutta Östersundom on tarpeeton kierto. Jos Itiksestä lähdettäisiinkin Kehä ykköstä pohjoiseen ja kaarrettaisiin suoraan motarille, saattaisi matka-aika nopeutua aavistuksen verran ja ainakin fiilis, että bussi oikeasti etenee, olisi aidompi. Vartiokylän/Meltsun pysäkki taitaa olla aika marginaalisessa käytössä?
Pasilan kautta ajamalla voidaan myös kehäradan valmistuttua korvata lentokenttäyhteys myymällä bussien ja paikallisjunan yhteensopivaa lentokenttämatkalippua niille, jotka idän suunnasta tultaessa tätä yhteyttä tarvitsevat. Missään tapauksessa samaan suuntaan meneviä pikavuoroja ei pidä ajaa useampaa eri reittiä, eli Pasilan kautta ajakoon joko kaikki tai ei kukaan.
 
Idän suunnan pikavuorojen ajaminen Itiksen kautta on sinällään perusteltua, mutta Östersundom on tarpeeton kierto. Jos Itiksestä lähdettäisiinkin Kehä ykköstä pohjoiseen ja kaarrettaisiin suoraan motarille, saattaisi matka-aika nopeutua aavistuksen verran ja ainakin fiilis, että bussi oikeasti etenee, olisi aidompi. Vartiokylän/Meltsun pysäkki taitaa olla aika marginaalisessa käytössä?

Östersundomin kautta ajetaan, koska Landbon liittymässä on vaihto lentokenttäbussiin. Aikaisemmin vaihto oli Porvoonväylän levähdyspaikalla, mutta paikkaa vaihdettiin epäsiisteyden takia. Kehä I:n kautta ei kannata ajaa ruuhka-aikaan, sillä sinne se bussi kyllä jumittuu eikä tule fiilistä, että bussi oikeasti etenee. Nopeussäästö kehän kautta ruuhkan ulkopuolella olisi n. 4 min ja matkan pituus 4 km pidempi.
 
Takaisin
Ylös