Pohjolan Liikenne laajenee Pornaisten suuntaan

Rattivaunu

Tunnistettu jäsen
Liittynyt
24 Kesäkuu 2005
Viestit
5,429
Pohjolan Liikenne on ostanut linjaliike A.E. Koskinen & Pojat. Kaupan myötä A.E. Koskisen 12 linja-autoa ja 12 työntekijää siirtyivät Pohjolan liikenteelle. Lue lisää täältä.
 
Tervemenoa taas yksi pienempi yrittäjä... No, hyvä että Pohjolan Liikenne eikä esimerkiksi joku muu. Alkaa olla katoavaa luonnonvaraa siis nämä värit.
 
Viimeksi muokattu:
Saisi Pohjolan Liikenne ostaa M.V.Wikströminkin, niin päästäisiin kehittämään Kirkkonummen liikennettä. Ihmettelisin kyllä, jos ei sensuuntaisia kauppoja kabineteissa olisi jo hierottu. Mutta perheyrityksiähän ei liene kovinkaan helppo ostaa pelkällä "kannattavalla tarjouksella".
 
Saisi Pohjolan Liikenne ostaa M.V.Wikströminkin, niin päästäisiin kehittämään Kirkkonummen liikennettä.
Wikströmin firman arvo ei ole kuin kaluston arvo, koska liikenne kuitenkin loppuu 10 vuoden sisällä. Wikströmillä itsellään taas taidetaan kuvitella, että liikenteen kilpailuttaminen voitaisiin vielä jotenkin estää, joten firmaa ei olla valmiita myymään käypään hintaan.
 
Minkä suomalaisen linja-autoyrityksen arvo on enemmän kuin omaisuuden arvo? Ei ainakaan minkään linjaliikennettä pääasiallisesti ajavan.
Juuri linjaliikennettä ajavilla firmoilla on tuottoisia linjaliikennelupia, joilla itsessään on arvoa (ja joiden arvo toki häviää sen sileän tien, jos yhteiskunta alkaakin kilpailuttaa kaiken liikenteen).
 
En tiedä onko Koskisen osto hyvä vai huono asia. Tuskin muuttuu mikään , kun että busseissa on eriväriset teipit. Mutta toivoisin että PL ostaisi vielä Wikströmin. Saataisiin kehitettyä jumissa olevaa Kirkkonummen suunnan liikennettä.
 
Tervemenoa taas yksi pienempi yrittäjä... No, hyvä että Pohjolan Liikenne eikä esimerkiksi joku muu.

Toivottavasti asenne YTV-lippujen kelpuuttamisen suhteen kuitenkin korjaantuisi. Tällä foorumilla on jo ollut useita kommentteja siitä, ettei YTV-kausiliput kelpaa ns. U-busseissa. Pohjolan Liikenteestä on ollut useita mainintoja...
 
Toivottavasti asenne YTV-lippujen kelpuuttamisen suhteen kuitenkin korjaantuisi. Tällä foorumilla on jo ollut useita kommentteja siitä, ettei YTV-kausiliput kelpaa ns. U-busseissa.

Eikös ne pitäisi toimia ilman ongelmia kaikissa U-linjoissa, joissa on se lukija ym. patukka. Itsellä ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia. Tulin sitten kyytiin Veikkolasta, tai Espoon puolelta..
 
Eikös ne pitäisi toimia ilman ongelmia kaikissa U-linjoissa, joissa on se lukija ym. patukka. Itsellä ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia. Tulin sitten kyytiin Veikkolasta, tai Espoon puolelta..

Ei tekniikassa mitään vikaa olekaan, kuljettajapuolella on ongelmaa sen sijaan ollut senkin edestä. Milloin pääsee kyytiin Helsingin puolelta ja milloin ei.
 
Voi voi...siinä meni taas yksi Itä-Uusimaan viimeisistä kulmakivistä, mutta pienyrittäminen ei taida enää kannattaa Etelä-Suomen alueella. Värejä jää kyllä kaipaamaan..
 
Ei tekniikassa mitään vikaa olekaan, kuljettajapuolella on ongelmaa sen sijaan ollut senkin edestä. Milloin pääsee kyytiin Helsingin puolelta ja milloin ei.

Pohjolan Liikenteellä olisi pienen koulutusseminaarin paikka. Asia ei ainakaan tästä paremmaksi mene, kun vielä Itä-Uusimaa tulee mukaan. Varmasti tulee alussa sekoilua, jos kuljettajia ei nyt perehdytetä kunnolla.
 
Asia ei ainakaan tästä paremmaksi mene, kun vielä Itä-Uusimaa tulee mukaan. Varmasti tulee alussa sekoilua, jos kuljettajia ei nyt perehdytetä kunnolla.

Juu, ei varmastikkaan. Itä-Uudellamaalla kun on noita linjanumeroita joka paikkakunnallekin erikseen ja kirjaimet ja reittipoikkeukset siihen päälle. Elleivät sitten Koskisen kuljettajat jatka tutuilla linjoillaan, mikä olisi mielestäni ihan järkevää.
 
Takaisin
Ylös