Kivistö

killerpop

Tunnistettu jäsen
Liittynyt
24 Kesäkuu 2005
Viestit
3,569
Kivistölle on ilmestynyt "uusi" bussi, eli ex Turkubus LEY-469, mikäli lähdetietoja on luottaminen. Oheisessa kuvassa auto olisi jo Kivistön ajossa.

 
Kierrätys on se avainsana...

Niin.. Miksipä laittaa hyviä autoja romuttamolle vain sen takia, että toinen liikennöitsijä häviää liikennettä. Ei 10 vuoden ikäinen bussi vielä ikäloppu ole. Sillä pystyy hyvin toiset 10 vuotta ajamaan..
 
No silloin asia erikseen. Tuota en kyllä oikein ymmärrä. Miksi ostaa uusi tilalle, ja heittää vanha, saman ikäinen pois. Olisi kiva tietää ideologia tuohon..
 
No silloin asia erikseen. Tuota en kyllä oikein ymmärrä. Miksi ostaa uusi tilalle, ja heittää vanha, saman ikäinen pois. Olisi kiva tietää ideologia tuohon..
Tuo poistossa oleva 4 on harvoin linjalla nähty tilausajoauto, joka saattaa olla tosissaan hankala linjaliikenteessä. Eipä vakiovuorolla videoita katsella ja vessakin käytännössä kulkee turhaan mukana.
 
Tuo poistossa oleva 4 on harvoin linjalla nähty tilausajoauto, joka saattaa olla tosissaan hankala linjaliikenteessä. Eipä vakiovuorolla videoita katsella ja vessakin käytännössä kulkee turhaan mukana.

Saman tyyppisellä autolla (nro 10) Kivistö kuitenkin on ajellut vakiovuoroja Hml-Hki ja Hki-Hml jo vuosia. Eipä siinä vuorossa tunnu videot tahi WC häiritsevän auton käyttöä... Tuollaisesta uudemman kaluston "hukkaamisesta" tai sen vaihtamisesta vanhempaan (luetaan huomattavasti halvempaan) voi herkästi tulla mieleen joitakin muitakin syitä, kuin tuon "tiluriauton" sopimattomuus linjaliikenteeseen.
 
Kivistön kohdalla olen kuullut puhuttavan, että muutama vuosi sitten eräs omistajista kuoli, jolloin muut osakkaat joutuivat lunastamaan tämän osuuden. Tämän takia peruuntui Bus 2004 -näyttelyssä esillä olleen Scania/Falconin hankinta ja varmaankin myös parin uudemman pään tilausajoauton myyminen johtuu tästä samasta syystä. Eli kyse lienee varmaankin yrityksen ja omistajien taloudellisen tilanteen tervehdyttämisestä. Kivistön linjaliikennekalusto on huomattavan vanhaa ja paljon ajettua, joten tuollaiset 93/94-malliset Fiftyt ovat suuri parannus tilanteeseen. Eiköhän Kivistö vielä uusiakin (tai ainakin uudempia...) autoja hanki jahka pääsee paremmin jaloilleen.
 
Saman tyyppisellä autolla (nro 10) Kivistö kuitenkin on ajellut vakiovuoroja Hml-Hki ja Hki-Hml jo vuosia. Eipä siinä vuorossa tunnu videot tahi WC häiritsevän auton käyttöä... Tuollaisesta uudemman kaluston "hukkaamisesta" tai sen vaihtamisesta vanhempaan (luetaan huomattavasti halvempaan) voi herkästi tulla mieleen joitakin muitakin syitä, kuin tuon "tiluriauton" sopimattomuus linjaliikenteeseen.
En ole ko. autossa koskaan sisällä käynyt, joten en tiedä, onko siinä jotain erityishienoutta, mitä ei haluta linjalla tuhota. Tuota autoa en tosiaan muista ikinä linjalla nähneeni. Voihan auto olla niin hyväkuntoinenkin, että se kannattaa myydä pois, kun siitä voi pyytää kunnollisen hinnan.
 
Takaisin
Ylös