Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/16

Viestiketju: 834 Myyrmäki-Klaukkala

  1. #1

    Liittynyt
    23.10.2006
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    534

    oletus 834 Myyrmäki-Klaukkala

    Camo Lissabonen havaittua linjalla entisen Espoon Auton Wiiman, päätin lähteä pitkästä aikaa testaamaan tuota linjaa. Ei tullut Wiimaa, mutta mielenkiintoisen havainnon tein. Lisäkseni autossa oli 17 matkustajaa, valtaosin koululaisia ja opiskelijoita, mutta myös työmatkalaisia. Aiemmin on matkustajia ollut tuntuvasti vähemmän. Vuoro ei edes ole U-liikennettä, vaan kaikki menivät Vantaalta Nurmijärven puolelle saakka.

    Harvinaista on nykyään, että kehitetään uutta liikennettä ihan omalla riskillä. Nyt löytyi esimerkki siitä, kuinka uusi linja voi muuttua kannattavaksi alkukankeuden jälkeen. Tulee vaan mieleen pari muuta yritystä pk-seudulta. Korsisaaren Lentoasema-Klaukkala -linjalla (numeroa én muista) oli matkustajia, muttei montaa. Olisiko hieman pidempi kokeilu tuonut niitä lisää. Toinen kokeilu oli Porvoo-Tikkurila-Lentoasema ensin Porvoon Liikenteen ja nyt tauon jälkeen Erikssonin hoitamana.

    Ei kai kukaan heti autosta bussiin siirry, kun uusi linja avataan. Sen sijaan joukkoliikennettä käyttämään tottunut saattaa Klaukkalaan muutettuaan huomata suoran työmatkayhteyden.

  2. #2
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: 834 Myyrmäki-Klaukkala

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LateZ Näytä viesti
    Ei kai kukaan heti autosta bussiin siirry, kun uusi linja avataan. Sen sijaan joukkoliikennettä käyttämään tottunut saattaa Klaukkalaan muutettuaan huomata suoran työmatkayhteyden.
    Kyllä näin. Luulen, että kunhan saadaan kunnollinen seutuliikenteen lippu ja reittiopas myös kehyskuntiin, niin uusien linjojen aloittamisesta tulee paljon helpompaa. Voidaan luoda täsmälinjoja eri tarpeisiin, mutta muuna aikana asiakkaat voivat käyttää normaaliliikennettä ja pääkaupunkiseudun sisäisiä liikennevälineitä matkan jatkamiseen. Ei tarvitse olla "naimisissa" sen työmatkalinjan kanssa, jos muutenkin tarvitsee bussia. Onko ongelma bussiyritysten näköalattomuus vai eivätkö uudet linjat tosiaankaan kannata, kun niitä avataan niin harvoin? Miten ne vanhat sitten kannattavat?
    Viimeisin muokkaaja kemkim; 20.03.2008 kello 00:04.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  3. #3
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    212

    oletus Vs: 834 Myyrmäki-Klaukkala

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LateZ Näytä viesti
    Toinen kokeilu oli Porvoo-Tikkurila-Lentoasema ensin Porvoon Liikenteen ja nyt tauon jälkeen Erikssonin hoitamana.
    Eriksson kyllä ajaa tuota linjaansa vaaan Lentoaseman Tekniselle alueelle.
    Laadukas joukkoliikenne perustuu tasavirtaulinaan ja virran ottamiseen virtakiskosta.

    BT-industries

  4. #4
    Hujis avatar
    Liittynyt
    24.03.2006
    Sijainti
    Lippajärvi
    Viestejä
    342

    oletus Vs: 834 Myyrmäki-Klaukkala

    Tämmöinen peli tuolla Myyrmäki-Kla linjalla on myös nähty.
    Hoituri henkeen ja vereen.

  5. #5

    Liittynyt
    10.07.2005
    Viestejä
    316

    oletus Vs: 834 Myyrmäki-Klaukkala

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Hujis Näytä viesti
    Tämmöinen peli tuolla Myyrmäki-Kla linjalla on myös nähty.
    No johan on varsinainen viritys, varsinkin noitten ajovalojensa suhteen.
    Viimeisin muokkaaja vko; 22.03.2008 kello 03:14. Syy: lainausta siivottu

  6. #6
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: 834 Myyrmäki-Klaukkala

    Lainaus Alunperin kirjoittanut deepthroat Näytä viesti
    No johan on varsinainen viritys, varsinkin noitten ajovalojensa suhteen.
    Tuo on alkujaan Ruotsiin tehty auto, mikä selittänee nuo ajovalot. Tuli Suomeen Pekolalle ja sieltä aikansa palveltuaan Etelän Busseille. Etelän Bussit oli ainakin aiemmin viralliselta nimeltään Etelän Bussivuokraus. Trokarihan se on jo kauan ollut; ostaa kaikenlaisia käytettyjä busseja ja myy sitten eteenpäin. Monilla niistä myös ajetaan omia vuoroja ostajaa odotellessa, siksi ei voi koskaan etukäteen tietää, millainen auto tuolla linjalla 834 tällä kertaa sattuu olemaan! Eilen keskiviikkona iltapäivällä linjalla näkyi AFS-178, entinen Pölh... Pohjolan Liikenteen Scania L113/Lahti 400.
    Niin monta erilaista kärryä tuota linjaa on sahannut, ettei niistä oikein voi listaa pitää, mutta muistan kuulleeni tuolla linjalla nähdyn jokunen vuosi sitten Koskilinjojen väreissä olleen entisen HKL:n auton vuodelta 1987, ilmeisesti joku auto sarjasta 8725-38.
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  7. #7
    Hujis avatar
    Liittynyt
    24.03.2006
    Sijainti
    Lippajärvi
    Viestejä
    342

    oletus Vs: 834 Myyrmäki-Klaukkala

    Ja lisää Etelän Busseja näkee tästä kuvasta alkaen.
    Hoituri henkeen ja vereen.

  8. #8
    dima avatar
    Liittynyt
    04.11.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    79

    oletus Vs: 834 Myyrmäki-Klaukkala

    Missä on Etelän Bussien varikko?

  9. #9
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: 834 Myyrmäki-Klaukkala

    Lainaus Alunperin kirjoittanut dima Näytä viesti
    Missä on Etelän Bussien varikko?
    Ainakin firman käyntiosoite on Töyrypellontie 27 Klaukkalassa. Onko se varikko?

    Firman virallinen nimi näyttää vieläkin olevan Etelän Bussivuokraus Oy ja aputoiminiminä on Etelän Bussit, Masan Rengaspalvelu ja Masamatkat.

  10. #10
    Hujis avatar
    Liittynyt
    24.03.2006
    Sijainti
    Lippajärvi
    Viestejä
    342

    oletus Vs: 834 Myyrmäki-Klaukkala

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Ainakin firman käyntiosoite on Töyrypellontie 27 Klaukkalassa. Onko se varikko?
    Juurikin näin se menee.
    Hoituri henkeen ja vereen.

  11. #11
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: 834 Myyrmäki-Klaukkala

    Kun 834:n ajoneuvoista on ollut puhetta, lisäsin tänne galleriaan yhden auton kuvan, joka oli viisi vuotta sitten varsin tavanomainen näky linjalla. Silloin kirjavuutta oli mutu-tuntumalta hieman vähemmän.

    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  12. #12
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: 834 Myyrmäki-Klaukkala

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Kun 834:n ajoneuvoista on ollut puhetta, lisäsin tänne galleriaan yhden auton kuvan, joka oli viisi vuotta sitten varsin tavanomainen näky linjalla. Silloin kirjavuutta oli mutu-tuntumalta hieman vähemmän.

    Kirjavuuttahan siellä on aina ollut, tuokin B10R taisi ajella linjaa alkuun TLO-väreissä. Kuvassa väritys on palannut alkuperäiseen Stuto-Strvela (sisäpiirivitsi) -suuntaan, keltaisiahan nekin olivat.
    Viimeisin muokkaaja Camo Lissabone; 21.03.2008 kello 22:52.
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  13. #13
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1264

    oletus Vs: 834 Myyrmäki-Klaukkala

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LateZ Näytä viesti
    Tulee vaan mieleen pari muuta yritystä pk-seudulta. Korsisaaren Lentoasema-Klaukkala -linjalla (numeroa én muista) oli matkustajia, muttei montaa.
    843. Alkuun tuota linjaa ajettiin ihan täysikokoisella bussilla, mutta loppuaikoina (olisiko ollut kevätkaudella 2003?) linjalla oli useimmiten joku Renault Trafic -pohjainen viritys. Niin, ja seutuliput kelpasivat eli linja 843 oli U-linja.
    We komen aan in Erps-Kwerps.

  14. #14
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: 834 Myyrmäki-Klaukkala

    Näin se Porvoosta Lentoasemalle vienyt Håkan Erikssonin linja vain lopetettiin vuoden kokeilun jälkeen. Matkustajia oli vain muutamia lähtöä kohden. Eikö matkustustarvetta ollut tarpeeksi, vai mikähän oli kyseessä? Millä perusteilla YTV ottaa kaukoliikenteen linjoja U-linjasopimuksille? Osa linjoista kun on U-linjoina mukana ja osa taas ei, esimerkiksi Paunulla ei olisi mitään sitä vastaan, että Keimolanportin ja Helsinki-Vantaan välinen Kehä III:n linja laitettaisiin U-linjaksi, mutta aloitteen pitäisi kuulemma tulla YTV:ltä.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  15. #15
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1319

    oletus Vs: 834 Myyrmäki-Klaukkala

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    esimerkiksi Paunulla ei olisi mitään sitä vastaan, että Keimolanportin ja Helsinki-Vantaan välinen Kehä III:n linja laitettaisiin U-linjaksi, mutta aloitteen pitäisi kuulemma tulla YTV:ltä.
    YTV:n näkökulmasta Paunun Lentoasema - Keimola -syöttövuoroilla ei ole juurikaan merkitystä. Aivan Keimolan pysäkkien läheisyydessä ei ole asutusta ja kilometrin parin päässä sijaitseva Kivistön pientaloalue jää turhan kauas. Sen sijaan esimerkiksi nurmijärveläisille varmasti sopisi, että Paunu syöttäisi lentokentältä myös Nurmijärven suuntaan meneville busseille. Jos ja kun YTV-järjestelmä laajenee Nurmijärvelle, voi YTV:n kiinnostus Paunun syöttövuoroja kohtaan olla paljon suurempaa. Toisaalta Kehäradan myötä syöttöyhteys Nurmijärven busseille toteutuu junayhteytenä eikä tällöin ole varmastikaan YTV:n intresseissä maksaa U-liikennekorvausta Paunulle.

Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •