U-liikenne on YTV:lle kalliimpaa kuin tavallinen kilpailutettu liikenne, joten YTV:n kannattaa vain harkitusti ottaa linjalupaliikennettä U-liikenteeksi. Edellä mainittu Paunun pikavuoroliikenne ei tarjoaisi mitään merkittävää parannusta Vantaan sisäiseen vuorotarjontaan, koska pysäkkejä on vähän, eikä Keimolanportissa ole vaihtoyhteyttä YTV-alueen sisäiseen liikenteeseen (yhteys Korsisaaren vuoroille ei ole ns. YTV:n alaa). Näin ollen olisi kalliita vuoroja, joista ei olisi iloa YTV-alueen matkustajien kannalta. Mahdolliset vaihtoyhteydet olisivat lähinnä teoreettisia ja harvojen käyttämiä, koska lentoasemalta on hyvät suorat yhteydet myös läntiselle Vantaalle.
Itse en näin ollen näen tavoittelemisenarvoisena U-liikenteen lisäämistä, mitä nyt ehkä 834 voisi ehkä olla sen arvoinen. Ennemmin kannattaa panostaa kilpailutettujen linjojen kehittämiseen.
Ikarus Egyedi Autóbusz Gyár