Satakunnan Liikenne osti Oras Liikenteen

Liittynyt
21 Tammikuu 2006
Viestit
125
Satakunnan Liikenne Oy on ostanut Oras Liikenne Oy:n osakekannan. Kaupan myötä myös Oras Liikenteen tytäryhtiö Lokkilinjat Oy siirtyi Satakunnan Liikenteen omistukseen.

Yhtiöt liikennöivät Rauman ja Uudenkaupungin alueilla. Yhtiöiden liikevaihto on 3,7 miljoonaa euroa. Henkilöstön lukumäärä on 52. Linja-autoja liikenteessä on 40.

Oras Liikenne Oy tullaan fuusioimaan osaksi Satakunnan Liikenne Oy:tä. Henkilöstön asemaan kaupalla ei ole vaikutusta.

Lähde:Satakunnan Kansa
 
Viimeksi muokattu:
Huh! Jopas yllätyksen järjestit!

Mielenkiintoista nähdä, mitenkä autojen numerointi tullaan tekemään, ilmeisesti tiivistetään numerosta 67 aina sataan asti? ja hajapaikkoja täyttäen?
 
Huh! Jopas yllätyksen järjestit!

Mielenkiintoista nähdä, mitenkä autojen numerointi tullaan tekemään, ilmeisesti tiivistetään numerosta 67 aina sataan asti? ja hajapaikkoja täyttäen?

Väljäähan tuossa Satakunnan numeroinnissa on. Pelkästään vahoissa "Volvo-numeroissa", eli 1-33 on monta tyhjää kohtaa. Sen lisäksi numerot 67-100 ovat tyhjiä, ja vielä vanhoissa Lauttakylän numeroissa on monia tyhjiä aukkoja. Eli tilaa kyllä piisaa.
 
Satakunnan Liikenne Oy on ostanut Oras Liikenne Oy:n osakekannan. Kaupan myötä myös Oras Liikenteen tytäryhtiö Lokkilinjat Oy siirtyi Satakunnan Liikenteen omistukseen.

Mahtoikohan tähän kauppaan vaikuttaa se, että Oras Liikenne haki uusia pikavuoroja Raumalta Helsinkiin? Ettei vain olisi KA-konserni tällä tavoin ostanut kilpailijansa pois häiritsemästä menoa...
 
Kun Satakuntaan jää huseeraamaan vain Tommolan talo, niin ehkäpä saadaan etua siitä, että yksi firma hoitaa koko alueen liikenteen. Aikataulut voidaan sovittaa hyvin yhteen ja autokierrot optimoida. Jos yrityksiä on monta, niin syntyy tehottomuutta, kun jokainen hoitaa omaa tonttiaan.
 
Jos yrityksiä on monta, niin syntyy tehottomuutta, kun jokainen hoitaa omaa tonttiaan.
Jos yrityksiä on monta, syntyy puitteet kilpailulle. KA-behemotilla on näköjään Satakunnan monopoli kohta, toivottavasti Porin kaupunki ei vaan sorru myymään bussiyhtiötään, jos KA-konserni tekee kiusallisen hyvän tarjouksen.
 
Viimeksi muokattu:
Jos yrityksiä on monta, syntyy puitteet kilpailulle. KA-behemotti on näköjään Satakunnan monopoli kohta, toivottavasti Porin kaupunki ei vaan sorru myymään bussiyhtiötään, jos KA-konserni tekee kiusallisen hyvän tarjouksen.

En pistäis yhtään pahitteeksi KA-värisistä Setroista ym kalustosta mitä Porin Linjoilla on ;)
 
Mitkäs autot muuten ovat Lokkilinjojen nimissä? Ainakaan kovin monen auton kyljissä ei Lokkilinjojen nimeä taida näkyä vanhoista väreistä puhumattakaan. Ex. somerolaiset Leyland/Lahti 31:t olivat ruskeina Lokkeina, mutta nämä ovat jo poistuneet.
 
Mitkäs autot muuten ovat Lokkilinjojen nimissä? Ainakaan kovin monen auton kyljissä ei Lokkilinjojen nimeä taida näkyä vanhoista väreistä puhumattakaan. Ex. somerolaiset Leyland/Lahti 31:t olivat ruskeina Lokkeina, mutta nämä ovat jo poistuneet.

Eikös joku bovakin ollut lokki väreissä , voi olla poistunut jo sekin.
Turhaan kyllä Satakunta liikenne firman osti , tuskin tolla Turun kautta kulkevalla vuorolla olisi ollut heillekään kokonaistaloudellista merkitystä suuntaan tai toiseen.
 
Väljäähan tuossa Satakunnan numeroinnissa on. Pelkästään vahoissa "Volvo-numeroissa", eli 1-33 on monta tyhjää kohtaa. Sen lisäksi numerot 67-100 ovat tyhjiä, ja vielä vanhoissa Lauttakylän numeroissa on monia tyhjiä aukkoja. Eli tilaa kyllä piisaa.

Oraksen kalustoon tulee numerosarja 200 näin Porilla, Raumalla ja Huittisissa on oma alkunumero Pori 1-99 Huittinen 100-199 ja Rauma 200-299
 
Takaisin
Ylös