Sivu 1 / 10 12345 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/143

Viestiketju: Länsilinjat Oy

  1. #1
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Ylöjärvi mlk
    Viestejä
    3528

    oletus Länsilinjat Oy

    Tänään bongasin Tampereella (tilausajossa?) hyvin pitkän Carrus Fifty / Volvo B10M:n. Auto näyttäis olevan "ruotsalaistyyppinen" linjakilviltään (7-segmentin lämpömittarit edessä ja takana). Rekisteri TNI-149 ja väritys täysin valkoinen. Maalipintaa voisi kuvitella varsin tuoreeksi.

    Mutta kenenkäs auto tämä on?

  2. #2
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Ylöjärvi mlk
    Viestejä
    3528

    oletus

    Itse itselleni vastaten, AKE:n haun mukaan kyseessä on uusi Länsilinjat #49, 340Hv koneella. Volvo B10M-70 vuodelta 1993

    MODEDIT/kuukanko: Vaihdoin vastauksen myös ketjun otsikoksi
    Viimeisin muokkaaja vko; 23.04.2006 kello 15:57.

  3. #3
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1286

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop
    Itse itselleni vastaten, AKE:n haun mukaan kyseessä on uusi Länsilinjat #49, 340Hv koneella. Volvo B10M-70 vuodelta 1993
    "uusi" auto Länsilinjoille...

  4. #4
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    717

    oletus

    Toinen vastaavan ikäinen, ja käsittääkseni myös muutenkin samankaltainen auto on kuulemma myös rantautunut Länsilinjoille Ruotsista. Toisessa näistä on automaattivaihteisto, toisessa EGS. Tietolähteeni mukaan menisivät Nokian suunnan liikenteeseen, mutta nähtäväksi jää. Ainakin toinen oli ollut tällä viikolla jo teipattavana ja linjakilpiasennuksessa.
    Elämä on, mikset sinäkin?

  5. #5
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Ylöjärvi mlk
    Viestejä
    3528

    oletus

    No niin, autot ovat entiset PWE589 ja PWN799. Näemmä svenskbusshistoriassa on tämän PWE589:n (LL #49) kohdalla virhe korinumerossa (pitäisi olla 7608, eikä 7607). Molemmat siis Wiimalaisia ja MkIII -alustalla.

  6. #6
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Ylöjärvi mlk
    Viestejä
    3528

    oletus

    LL #45 oli tänään 16.9.2005 neitsytmatkallaan linjalla 79, joka tulee olemaan sen vakisijoitus. Kuveja löytynee täältä

  7. #7
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Ylöjärvi mlk
    Viestejä
    3528

    oletus

    Länsilinjat #38 on sitten Irisbus Axer.

    Tämä kaunistanee hieman yhtiön vuonna 2005 hankkimien autojen listaa.

  8. #8
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop
    LL #45 oli tänään 16.9.2005 neitsytmatkallaan linjalla 79, joka tulee olemaan sen vakisijoitus. Kuveja löytynee täältä
    Heh, noita Fiftyjä menee jo Venäjällekin. Ruotsissa varmaan niputetaan Suomi melkein samaan kehitysmaaluokkaan: tulevat tänne ostamaan meiltä käytetyt autot, kun ei ole uusiin varaa.

  9. #9
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Ylöjärvi mlk
    Viestejä
    3528

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop
    Länsilinjat #38 on sitten Irisbus Axer.
    Ja kuten havainnoissa totesin, auto oli tänään ensimmäistä kertaa liikenteessä. 13:55 lähdön Linnavuoreen ikuistin kuviksi ja seuraavaksi auto painelikin Parkanoon, jonne autolla ajetaan jatkossakin.

  10. #10
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    06.07.2005
    Sijainti
    000
    Viestejä
    26

    oletus

    Uljas peli, ei voi kiistää!
    Näitä lisää Suomen kamaralle!
    Hintakin lienee varsin kilpailukykyinen!
    Ja Karille kiitokset hienoista kuvista (taas)

  11. #11
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1656

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TC6-Z3
    Uljas peli, ei voi kiistää!
    Kyllä tuollaisesta kehitysmaabussista on uljaus kaukana.

  12. #12
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7460

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska
    Kyllä tuollaisesta kehitysmaabussista on uljaus kaukana.
    Näin on, näyttää ihan venäläiseltä (tietysti, onhan suunnittelu suoraan rautaesiripun takaa).

    Jotenkin voisi kuvitella, että firmoille olisi parempi ostaa vain vähän käytettyjä vakiovuorobusseja Ruotsista. Hinta olisi halvempi, bussit laadukkaampia ja kestäisivät kauemmin, matkustajat pitäisivät busseista enemmän, korjaamolle ei tarvittaisi koulutusta ja varaosavarastoa uuteen merkkiin.

    Jos TC6-Z3 on sitä mieltä, että nämä ovat uljaita, niin ei kai vaan ole odotettavissa että näitä vehkeitä olisi tulossa KA-konsernin riveihin? Jos näin on, niin menee kyllä konsernin uuden kaluston ulkomuoto aika naurettavaksi, kun uudet ovat näitä kehitysmaabusseja ja 50-luvun muotoilua edustavia Kabuseja.

  13. #13
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    282

    oletus Kannattaa kokeilla

    Minusta on ihan hyvä, että kaikkea kokeillaan. Länskähän on ostanut viime aikoina myös vanhoja ruåtsibusseja ja siellä vertaillaan varmaan aktiivisesti Axerin pärjäämistä vaikkapa juuri niihin.
    Sen vähän ja epätarkan jutun mukaan, mitä olen vaikkapa Suomen Axer-rintamalla pioneerina olleen Ventoniemen kokemuksista kuullut, ei tuo tsekkirassi nyt niin surkea olisi. Eikä se minusta mitenkään vastenmielinen matkustaakaan ole.
    Se, miten Karosa ajan hammasta kestää, nähdään tietenkin vasta tulevina vuosina.
    Karosa-designhan on parhaillaan uudistumassa, kun Axerin tilalle tulee Arway, toivottavasti uuden ulkomuodon vastapainoksi ei tule isoa kasaa lastentauteja.

  14. #14
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    06.07.2005
    Sijainti
    000
    Viestejä
    26

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko
    Jos TC6-Z3 on sitä mieltä, että nämä ovat uljaita, niin ei kai vaan ole odotettavissa että näitä vehkeitä olisi tulossa KA-konsernin riveihin.
    Sorry vaan kuukanko, mut mun ihan henkilökohtaiset mielipiteet ei mitenkään edusta Koiviston Auto -yhtymän kalustopolitiikkaa. Ja en ainakaan tiedä, että näitä olisi ko. linja-autoyhtymälle tulossa.

    Mutta henkilökohtaisesti olen sitämieltä, että Irisbus on liikennöitsijälle - kuin liikennöitsijälle - järkevä hankinta, sillä hinta on todella huokea verratunta näihin ns. suomibusseihin, ja laatu on silti varmasti samalla tasolla.

  15. #15
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1286

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TC6-Z3
    järkevä hankinta, sillä hinta on todella huokea verratunta näihin ns. suomibusseihin, ja laatu on silti varmasti samalla tasolla.
    Toivotaan...Kyllähän esim. Skoda on nykyään täysin länsiautojen veroinen, ellei jopa parempikin, mutta tähän lienee suurimpana vaikuttajana ollut Volkswagen, joka on kaatanut rahaa autotehtaaseen. Toivotaan että Irisbus:lla on samanlaiset edellytykset kehittää toimintaa.

Sivu 1 / 10 12345 ... ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. Länsilinjat Oy
    kirjoittanut ultrix foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 18
    Viimeisin viesti: 01.12.2011, 19:34

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •