Sivu 3 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/101

Viestiketju: Länsilinjat Oy

  1. #31
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2948

    oletus Vs: Länsilinjat Oy

    5.6.2006 Länsilinjat alkaa ajamaan myös vanhaa Pakkalan Liikenteen vuoroa Alavus - Seinäjoki - Alavus lauantaipäivisin.

    Samaisena päivänä tulee voimaan myös kesäaikataulut, joissa mielenkiintoinen linjojen 85 ja 50 yhdistelmä lähtee lauantaiaamuisin Mutalasta ja kulkee Ylöjärven keskustan ja Vuorentaustan kautta Siivikkalaan ja sieltä linjan 50 reittiä Höytämöön.

    Lupasin kuvia ennen aikaan, tässä LL #82
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  2. #32
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1981

    oletus Vs: Länsilinjat Oy

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop
    Lupasin kuvia ennen aikaan, tässä LL #82
    Ai että on tyylikäs. Varsinkin uudenlainen sisusta, joka on paljon pirteämpi kuin lukuisat muut mustanharmaat ExpressBusit.

    Onko vielä tietoa, että mihin vuoroon menee tai edes ajetaanko HKI-VAASA vai TRE-VAASA -väliä?

  3. #33
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2948

    oletus Vs: Länsilinjat Oy

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT
    Onko vielä tietoa, että mihin vuoroon menee tai edes ajetaanko HKI-VAASA vai TRE-VAASA -väliä?
    Kyllä tuon olisi tarkoitus siirtyä kohta puoliin ajaan Helsinki-Tampere-Seinäjoki-Kokkola -linjaa.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  4. #34
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    708

    oletus Vs: Länsilinjat Oy

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop
    Kyllä tuon olisi tarkoitus siirtyä kohta puoliin ajaan Helsinki-Tampere-Seinäjoki-Kokkola -linjaa.
    Heti sitten, kunhan tarpeeksi usealla kuljettajalla on digipiirturikortti, jotta koko linjaa pystytään tuon kuljettajakaartin voimin ajamaan?
    Elämä on, mikset sinäkin?

  5. #35

    Liittynyt
    30.08.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    13

    oletus Vs: Connex Tampere / Alhonen & Lastunen Oy

    Länsilinjojen #12 oli Huittisten aikuiskoulutuksen ajossa tänään päivällä
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 08.06.2006 kello 17:38. Syy: korjattu kirjoitusvirheitä, siirretty toiseen viestiketjuun

  6. #36

    Liittynyt
    21.03.2006
    Viestejä
    91

    oletus Vs: Länsilinjat Oy

    (Tampereen paikallisliikenne/Connex Tampere/Alhonen&Lastunen) (Linkki viestiketjuun)
    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko 18.5.2006
    HKL-AOL:n käytössä on myös toinen Tampereella liikennöinyt bussi, Länsilinjat 12.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ozzy 22.5.2006
    Tänään oli #12 kuitenkin jo palannut kotiin ja hyökkäämässä kohti Kankaanpäätä.
    Kuvalinkki
    Tampere 8.6.2006
    LL#12 Sammon valtatiellä, ajo-opetus (valkoinen kolmio)

  7. #37

    Liittynyt
    11.08.2005
    Sijainti
    Tre
    Viestejä
    224

    oletus Vs: Länsilinjat Oy

    Kellekäs tuo #11 Kapena on siirtynyt sitten- ei tuosta ole kuin ehkä viikko tai pari, toukokuuta kuitenkin, kun ajeli Hämpillä Länskän väreissä ja teipeissä??

  8. #38
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2948

    oletus Vs: Länsilinjat Oy

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ozzy
    Kellekäs tuo #11 Kapena on siirtynyt sitten- ei tuosta ole kuin ehkä viikko tai pari, toukokuuta kuitenkin, kun ajeli Hämpillä Länskän väreissä ja teipeissä??
    Länsilinjoillahan se edelleen on, myytävänä jo syksystä alkaen kun sille ei ole ollut ajoa. Ennen toukokuun pahinta kalustopulatilannetta, sillä todennäköisesti ajettiin viimeksi linjan 50 syöttöliikennettä Pohtola-Siivikkala osuudella Pohtosillan ollessa remontissa. Linjakilpikin tuosta otettiin tuon jälkeen VanHooliin #3. Siitä ei oo käsitystä, mitä tuolla autolla toukokuussa ajettiin.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  9. #39

    Liittynyt
    21.03.2006
    Viestejä
    91

    oletus Vs: Länsilinjat Oy

    LL #12 (Deca)
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ranke
    Huittisten aikuiskoulutuksen ajossa
    Ma 26.6. näkyi jälleen linjalla, 79 Linnavuoreen.
    Viimeisin muokkaaja Laituri; 27.06.2006 kello 13:55.

  10. #40
    PNu
    PNu ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.09.2005
    Viestejä
    908

    oletus Vs: Luopioisten Linja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut J_J
    Toisaalta, kyllähän esim toinen tamperelaisista "suurista" yhtiöistä on tuota "salmelamaista" kalustopolitiikkaa tässä viime vuosina harjoitellut. Milloin mistäkin on tullut yhtiöön käytettyjä autoyksilöitä, vanhin on tainnut olla taloon tullessaan 21-vuotias. Enää ei ole pitkä matka Veljekset Salmelan automuseomeininkiin.
    Tämän kaltainen lausunto on aika ikävä, koska tarkoittamasi yhtiön autokanta on oikeasti parantunut viimeisen 10 vuoden aikana paljon ja esim. pikavuoroautoista on puolet 2000-luvulla valmistuneita. Tuo 21-vuotiaana ostettu yksilökin tuli käsittääkseni vain linjakaupan seurauksena.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 18.08.2006 kello 12:35. Syy: siirretty toiseen viestiketjuun

  11. #41
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    708

    oletus Vs: Luopioisten Linja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut PNu
    Tämän kaltainen lausunto on aika ikävä, koska tarkoittamasi yhtiön autokanta on oikeasti parantunut viimeisen 10 vuoden aikana paljon ja esim. pikavuoroautoista on puolet 2000-luvulla valmistuneita. Tuo 21-vuotiaana ostettu yksilökin tuli käsittääkseni vain linjakaupan seurauksena.
    En tiedä millä kriteerillä ko. yhtiön kalusto on parantunut paljon. Takavuosina (luetaan 80-luvulla) yritys hankki kuitenkin tasaisena virtana täysin uusia, ja lisäksi kunnostetulle omalle alustalle tehtyjä uudelleenkoritettuja autoja niin pika-, vakiovuoro- kuin lähiliikenteeseenkin. Tuolloin hankinnat useimmiten olivat tyyppiä "sarja", mutta sittemmin 1990- ja 2000 -luvuilla on hankinnat olleet joko yksittäisiä autoja uusina, tai vaihtoehtoisesti käytettynä hankittuja noin 10-vuotiaita, ja jopa yli 20-vuotiaita autoja. Kuten olen tainnut aiemminkin mainita, taitaa Länsilinjoilla olla laivaston kokonaisvahvuuteen nähden ennätysmäärä eri merkkisiä ja mallisia autoja. Se, miten se vaikuttaa huolto- ja korjaustoimintaan ja sen synnyttämiin kustannuksiin, hirvittää jo ajatuksenakin.

    Mitä taas tulee siihen 21-vuotiaana kalustokirjastoon liittyneeseen yksilöön... Vaikka ehtona linjakaupalle taitaa ollakin myös kaupan kohteena olevan liikenteen hoitamiseksi tarvittavan kaluston siirtyminen, mikään tuskin pakottaa käyttämään sitä kaupassa tullutta romuikäistä kalustoa liikenteen hoitoon? Veikkaanpa, että kovin monessa yhtiössä tuollaista autoa ei olisi viitsitty enää edes maalata talon väreihin...
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 18.08.2006 kello 12:36. Syy: siirretty toiseen viestiketjuun
    Elämä on, mikset sinäkin?

  12. #42
    PNu
    PNu ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.09.2005
    Viestejä
    908

    oletus Vs: Luopioisten Linja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut J_J
    En tiedä millä kriteerillä ko. yhtiön kalusto on parantunut paljon. Takavuosina (luetaan 80-luvulla) yritys hankki kuitenkin tasaisena virtana täysin uusia, ja lisäksi kunnostetulle omalle alustalle tehtyjä uudelleenkoritettuja autoja niin pika-, vakiovuoro- kuin lähiliikenteeseenkin.
    80-luvulla yhtiöllä olikin erittäin laadukas autokanta mutta 90-luvun alkupuolella se ei hankkinut noin viiteen vuoteen lainkaan täysin uusia autoja. Tästä 90-luvun puolivälin tasosta kalusto on sittemmin parantunut kaikilla kriteereillä. Syy käytettynä ostettujen autojen suureen määrään on epäilemättä siinä, että kalustoa on jouduttu viimeisen 10 vuoden aikana uusimaan niin nopeassa tahdissa, ettei sitä ole voitu tehdä pelkin uudishankinnoin. Kannattaa huomata, että vain noin 15 % yhtiön nykyisistä busseista on ollut talossa jo ennen vuotta 1995.

  13. #43
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    304

    oletus Vs: Luopioisten Linja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut PNu
    Kannattaa huomata, että vain noin 15 % yhtiön nykyisistä busseista on ollut talossa jo ennen vuotta 1995.
    Mielenkiintoinen näkökulma sinänsä. Esim. Tänä vuonna ostettu 10 vuotias auto ei ehkä ole ollut talossa silloin, mutta ei se siitä uutta tee millään keinolla.

  14. #44
    PNu
    PNu ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.09.2005
    Viestejä
    908

    oletus Vs: Luopioisten Linja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Zambo
    Mielenkiintoinen näkökulma sinänsä. Esim. Tänä vuonna ostettu 10 vuotias auto ei ehkä ole ollut talossa silloin, mutta ei se siitä uutta tee millään keinolla.
    Ei mutta on se silti uudempi kuin 20 vuotta vanha auto, joka sillä 10 vuotta vanhalla korvataan. Kai sitä on parempi ajaa käytettynä ostetulla 90-luvun puolivälin Setralla, kuin uutena hankitulla Kutter 9:llä?

    Pointti on kuitenkin siinä, että yhtiö on joutunut 10 vuoden aikana uusimaan noin 85 % autokannastaan. Kuinka moni tämän kokoluokan bussiyhtiö kykenisi tekemään sen pelkästään uusia autoja ostamalla?

  15. #45
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1655

    oletus Vs: Luopioisten Linja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut PNu
    Pointti on kuitenkin siinä, että yhtiö on joutunut 10 vuoden aikana uusimaan noin 85 % autokannastaan. Kuinka moni tämän kokoluokan bussiyhtiö kykenisi tekemään sen pelkästään uusia autoja ostamalla?
    Kuule vertaapa vaikka toiseen samalla seudulla liikennöivään saman kokoluokan yhtiöön Paunuun. Paunu on uusinut noin 10 vuodessa lähes koko lähiliikennekalustonsa - kaikki autot ovat olleet uusia ja matalalattiaisia. LL puolestaan on hankkinut melkoisen kirjavaa - pääasiassa käytettyä - kalustoa hoitamaansa lähiliikenteeseen. Kyllä jokin mättää ja pahasti kun edelleen saa esim. linjalla 50 tyytyä esim. sirkkelimersukyytiin. Jos liikenne kilpailutettaisiin koko seudulla, saisi LL kärsiä kovat tappiot nahoissaan, jollei se olisi valmis panostamaan kalustonsa laatuun.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

Vastaavia viestiketjuja

  1. Länsilinjat Oy
    kirjoittanut ultrix foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 18
    Viimeisin viesti: 01.12.2011, 20:34

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •