Riihimäen linja-autoasema muuttaa viikonlopun aikana ja avaa 30.3.2009 uusissa tiloissa pääradan varrella. Tässä yhteydessä kaukoliikennekin siirtyy käyttämään uutta matkakeskusta.
Aika tyylikäs tuo uusi matkakeskus! Aikaisempi linja-autoasema Riihimäellä olikin vanhentuneen ja rapistuneen oloinen. Nyt kun matkakeskuksessa on samassa paikassa ostoskeskus, niin palveluitakin löytyy paremmin ja ihmiset löytävät paremmin busseille, kun ne palvelevat siellä missä ihmisetkin ja busseja on mukava odotella palvelujen parissa.
Viimeisin muokkaaja vko; 03.04.2009 kello 19:42. Syy: turha lainaus poistettu
Yöbussissa on tunnelmaa
Kävin äimistelemässä Riihimäen matkakeskusta joulun jälkeisenä maanantaina. Vain kuudessa liiketilassa oli toimintaa: ravintola, pitseria, muu pikaruokapaikka, ruokakauppa, videovuokraamo sekä samassa tilassa pankki ja vakuutusyhtiö. Tyhjiä liiketiloja taisi olla noin viitisentoista, joiden joukossa kaikki rautatien puoleiset isot tilat. Mikä mahtaa olla matkakeskusten omistuspohja yleensä ja Riihimäen erityisesti? Maksatetaanko tyhjien liiketilojen kustannukset juna- ja/tai bussimatkustajilla?
Olen kokenut Tampereen asemalla - oikeastaan tunnelissa - sijaitsevan ruokakaupan käteväksi matkaeväiden ostopaikaksi, joten toivottavasti Riihimäen matkakeskuksen kauppakin kannattaa. Tosin jos muidenkin asiakkaiden ostokset ovat suuruusluokkaa 3 eur, asiakkaita tarvitaan paljon.
Linkissä on kuva Riihimäen matkakeskuksen pääkäytävältä. Vasemmalla kirkkaan valon alla on pankki ja vakuutusyhtiö. Kauempana käytävän haarautumiskohdan jälkeen on vasemmassa haarassa vasemmalla videovuokraamo ja oikealla ruokakauppa. Ravintola, pitseria ja leipäbaari ovat kuvaajan takana vasemmalla. Oikealla puolella (rautatien puoli) ei ole toimintaa lainkaan. Ainakaan keskellä päivää käytävällä ei näy tungosta.
http://tinypic.com/m/6tkz0y/2
Viimeisin muokkaaja Jouni Seilonen; 31.12.2009 kello 15:06.
Jaahas,
http://www.aamuposti.fi/Uutiset/Kaik...ituskierroksen
Alunperin kirjoittanut Aamuposti