Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/32

Viestiketju: Kabus TC6-Z3

  1. #16

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    970

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Toinen asia, mitä Kabuseissa tulee mieleen, on se kun tunnen myötätuntoa kuljettaparkaa kohtaan
    Samoin, siltä osin, että uusissa Kabuseissa on käytännössä estetty 100 km/h ajaminen jäykällä kaasupolkimen jousella, joka tekee yli yhdeksänkympin ajamisen sietämättömäksi jalalle. Liikenneturvallisuuden kannalta on kyseenalaista, että satasen alueella liikkuu 90 km/h kulkevia isoja autoja, joilla saisi ajaa oikeasti kovempaa ja jotka aiheuttavat ylimääräistä ohittamistarvetta alinopeudellaan.

    Joillakin reiteillä tämä vaikuttaa jo aikatauluihinkin, esimerkiksi siinä vaiheessa kun yrityskaupat taas etenevät ja vaikkapa Tampere-Helsinki-liikennettä ryhdytään ajamaan satasen sijasta yhdeksääkymppiä...

  2. #17
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    886

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kani Näytä viesti
    Joillakin reiteillä tämä vaikuttaa jo aikatauluihinkin, esimerkiksi siinä vaiheessa kun yrityskaupat taas etenevät ja vaikkapa Tampere-Helsinki-liikennettä ryhdytään ajamaan satasen sijasta yhdeksääkymppiä...

    Onko Koiviston Auto ostamassa Länsilinjoja tai Veolia-Tamperetta?

  3. #18

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    970

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp Näytä viesti
    Onko Koiviston Auto ostamassa Länsilinjoja tai Veolia-Tamperetta?
    Kysymykseen sisältyy oletus, ettei olisi mahdollista, että Koiviston Auto jonakin päivänä ostaa P A U N U N

  4. #19
    Epa
    Epa ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    05.09.2007
    Viestejä
    201

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    Paunun ostaminen Koiviston Auton taholta vielä selventäisi ruuhka-Suomen bussiliikenteen kuviota:

    Helsinki-Jyväskylä-Pori -kolmio olisi lähinnä Koiviston Auton aluetta.

    Helsinki-Joensuu-Hamina -kolmio olisi lähinnä Savonlinjan hallussa

    Helsinki-Pori-Turku -kolmio olisi taas muiden toimijoiden aluetta.

    Helsinki-Joensuu-Jyväskylä -kolmio olisi lähinnä Savonlinjan ja Koiviston Auton/Kuopion Liikenteen jakamaa aluetta.

  5. #20

    Liittynyt
    23.10.2006
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    534

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kani Näytä viesti
    Samoin, siltä osin, että uusissa Kabuseissa on käytännössä estetty 100 km/h ajaminen jäykällä kaasupolkimen jousella, joka tekee yli yhdeksänkympin ajamisen sietämättömäksi jalalle. Liikenneturvallisuuden kannalta on kyseenalaista, että satasen alueella liikkuu 90 km/h kulkevia isoja autoja, joilla saisi ajaa oikeasti kovempaa ja jotka aiheuttavat ylimääräistä ohittamistarvetta alinopeudellaan.
    Tiellä liikkuu melkoisesti raskasta liikennettä noin nopeutta 90 km/t. Rekkojen ja kuorma-autojen jatkuva ohittelu muodostaa enemmän turvallisuusriskejä kuin se, että niiden perässä bussikin ajaisi tuota samaa vauhtia. Pikkuautoille se 100 km/t ei kumminkaan riitä, joten bussi on silti ohitettava.

    Monasti Karkkilan ja Forssan välillä linja-auto ohittelee rekkoja hankalasti. Olen huvittuneena seurannut, kuinka ne samat rekat ajavat bussista ohi Loukun ja Härkätien risteyksissä auton ollessa pysäkillä. Taas pysäkiltä lähdettyä sama ohittelu. Useimmat meistä lienevät vaikkapa autokoulussa laskeneet, kuinka pieni hyöty hieman suuremmasta nopeudesta koituu. Tuollaisella tiellä, kun iso osa ajasta ajetaan kumminkin 90 km/t kuorma-auton perässä ja maksiminopeus on rajoitettu sataan, tuon nopeuseron hyöty jää todella vähäiseksi. (Taajamassa sitten ajetaankin tarpeeksi kovaa, jää se pikatie ja pikavuoro jotenkin päälle)
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 02.12.2007 kello 16:33. Syy: siirretty toiseen viestiketjuun

  6. #21

    Liittynyt
    10.07.2005
    Viestejä
    316

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kani Näytä viesti
    Kysymykseen sisältyy oletus, ettei olisi mahdollista, että Koiviston Auto jonakin päivänä ostaa P A U N U N
    No kun katselee Tamperelaisyritysten taloudellista tilaa ja kaluston keski-ikää,niin kyllä tuo Länsilinjat taitaa olla ensimmäisenä listalla yhtiöistä, jotka vaihtavat omistajaa. Veolia todennäköisimmin alkaa haalia kaupunkiliikenteen kilpailulle avattavia linjoja. Sitten on tuo suuri kysymysmerkki Hämeenlinnasta ja Lahdesta, eli kauanko Pekola pysyy itsenäisenä, vaikka ilmeisesti sielläkin on valmistauduttu tulevaan omalla kalustoyhtiöllä,so Pekolarent

  7. #22
    Ajomestari avatar
    Liittynyt
    05.11.2006
    Viestejä
    227

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kani Näytä viesti
    Samoin, siltä osin, että uusissa Kabuseissa on käytännössä estetty 100 km/h ajaminen jäykällä kaasupolkimen jousella, joka tekee yli yhdeksänkympin ajamisen sietämättömäksi jalalle.
    Eikö kabusista löydy cruisea eli vakionopeudensäädintä. Tuntuu käsittämättömältä jos tämän vuosituhannen bussista sellainen uupuu. On ikävää painaa sitä kaasupoljinta yhtäjaksoisesti lahti-hki välillä yöllä jos säädin puuttuu. Yleisesti ottaen uusi pikavuoro kabus vaikuttaa säästö autolta. Mittaristo mb citaron kopio, kuljettajalla ei ole avattavaa ikkunaa, onko peilit edes kuljettajan paikalta säädettävät?
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 02.12.2007 kello 16:27. Syy: korjattu lainaus

  8. #23

    Liittynyt
    13.09.2005
    Viestejä
    2

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ajomestari Näytä viesti
    Eikö kabusista löydy cruisea eli vakionopeudensäädintä. ... Mittaristo mb citaron kopio, kuljettajalla ei ole avattavaa ikkunaa, onko peilit edes kuljettajan paikalta säädettävät?
    Vakionopeudensäädin löytyy, kuten myöskin säädettävät peilit.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 02.12.2007 kello 16:29. Syy: korjattu lainaus

  9. #24
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    886

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ajomestari Näytä viesti
    onko peilit edes kuljettajan paikalta säädettävät?

    On ne uutena. Vakionopeudensäädin löytyy, mutta urbaanilegenda(?) kertoo että se toimii ainostaan 90km/h:n asti. KA:lla on annettu kuljettajille kirjallinen ohje että pv-kabusilla ajetaan vain 90km/h polttoaineen säästämiseksi.

  10. #25

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    970

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LateZ Näytä viesti
    Tiellä liikkuu melkoisesti raskasta liikennettä noin nopeutta 90 km/t. Rekkojen ja kuorma-autojen jatkuva ohittelu muodostaa enemmän turvallisuusriskejä kuin se, että niiden perässä bussikin ajaisi tuota samaa vauhtia. Pikkuautoille se 100 km/t ei kumminkaan riitä, joten bussi on silti ohitettava.
    Onpa erikoinen päätelmä.

    Jos tiellä on satasen rajoitus, on järkevintä, että mahdollisimman moni ajaa satasta, eikä ole järkevää, että ajoneuvo, jolla pääsisi satasta, ajaa hiljempaa.

    Jos autoilijat ohittelevat aktiivisesti rekkoja, ei lisänne turvallisuutta, että he joutuvat ohittelemaan myös alinopeutta ajavia linja-autoja.

    Se, että joku haluaa aina ajaa 130 km/h ei tähän kuulu.

  11. #26

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    970

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ajomestari Näytä viesti
    kuljettajalla ei ole avattavaa ikkunaa
    Avattavan ikkunan puuttumisesta on valitettu niin kauan kun Kabuseja on valmistettu, mutta tähän päivään mennessä en ole keksinyt avattavalle ikkunalle mitään järkevää käyttöä autossa, jossa on ilmastointi ja sähköinen peiliensäätö.

    Ehkäpä ajon aikana tupakointi, joka on kielletty?

  12. #27
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    886

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kani Näytä viesti
    Avattavan ikkunan puuttumisesta on valitettu niin kauan kun Kabuseja on valmistettu, mutta tähän päivään mennessä en ole keksinyt avattavalle ikkunalle mitään järkevää käyttöä autossa, jossa on ilmastointi ja sähköinen peiliensäätö.?

    Niin, tuskin se avattavan ikkunan puute haittaisi, JOS kaikki kabusit olisi ilmastoituja...

  13. #28

    Liittynyt
    27.10.2005
    Viestejä
    471

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp Näytä viesti
    Niin, tuskin se avattavan ikkunan puute haittaisi, JOS kaikki kabusit olisi ilmastoituja...
    Saatika että niissä joissa on ilmastointi, se myös TOIMISI!!

  14. #29
    bussifriikki avatar
    Liittynyt
    02.05.2007
    Viestejä
    2364

    oletus Vs: Kabus TC6-Z3

    Millähän reiteillä näitä näkee?

  15. #30
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2952

    oletus Vs: Kabus TC6-Z3

    Lainaus Alunperin kirjoittanut bussifriikki Näytä viesti
    Millähän reiteillä näitä näkee?
    Satakunnan Liikenteen osalta autot on keskitetty Huittisiin, joten Tampere-Turku välillä lähes kaikki vuorot ajetaan niillä.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Hybridi-Kabus
    kirjoittanut Resiina foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 24.01.2008, 23:21
  2. Kabus esillä A2:ssa
    kirjoittanut JudgeT foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 23.12.2006, 13:23
  3. Uusi matala Kabus
    kirjoittanut Mikko121 foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 25.09.2005, 23:15

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •