Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

Mutta mitä tarkoitat alvilla? Jos lippu on 0€ niin alv on 0€.

Ehei. Peliin astuvat arvonlisäverotuksen pykälät omaan käyttöön ottamisesta ja alivastikkeellisesta myynnistä. Vähäisessä määrin ja luetelluissa tapauksissa sitä voi tehdä verotta, mutta isommissa kampanjoissa ei.
 
Ehei. Peliin astuvat arvonlisäverotuksen pykälät omaan käyttöön ottamisesta ja alivastikkeellisesta myynnistä. Vähäisessä määrin ja luetelluissa tapauksissa sitä voi tehdä verotta, mutta isommissa kampanjoissa ei.

Täytyi käydä tutustumassa, useammastakin syystä. Täältä https://www.vero.fi/fi-FI/Syventava...man_kayton_ja_alivastikkeellisten_luovu(9975) löytyy kohtuullisen seikkaperäiset ohjeet. Niiden perusteella arvioisin, että Onnin viikon kestävästä kampanjasta ei synny alv-velvoitetta ilmaiseksi päästettyjen osalta. Tilanne olisi eri, jos käytäntö olisi jatkuva ja jos voitaisiin esim. osoittaa, että volyymi on sen verran suuri, että se aiheuttaisi kustannusten lisääntymistä.

Pitäisiköhän HSL:n muuten maksaa alv pummilla matkustajista? Tai 0–6-vuotiaista lapsista taikka sokeista? Jos ei, niin miksi ei? :)
 
Ehei. Peliin astuvat arvonlisäverotuksen pykälät omaan käyttöön ottamisesta ja alivastikkeellisesta myynnistä. Vähäisessä määrin ja luetelluissa tapauksissa sitä voi tehdä verotta, mutta isommissa kampanjoissa ei.

Ei sinänsä yllätä, että Suomessa verottaja perii veroa tuotetusta arvonlisästä, laskuttaa tuottaja arvonlisää asiakkaalta tai ei.

Odotan hetkeä, jolloin verottaja myös päättää tuotetun arvonlisän arvon. Miettikäähän, kuinka paljon veroja jää saamatta, kun myydään bussilippuja liian halvalla. Verottajan kannattaisi puuttua välittömästi tilanteeseen ja alkaa laskuttaa ALVia Onnibusilta Matkahuollon taulukkohinnaston mukaan. Ei täällä miten vaan voi olla!
 
Saatiinhan tästä sääntösuomivollotus vol. 5578, kun oikein lietsouduttiin uhriutumaan pahan holhousyhteiskunnan aiheuttamaan vääryydentunteeseen.

Tämän viestin lukeminen oli teille ilmaista (ja hyödytöntä eli arvonlisätöntä).
 
Saatiinhan tästä sääntösuomivollotus vol. 5578, kun oikein lietsouduttiin uhriutumaan pahan holhousyhteiskunnan aiheuttamaan vääryydentunteeseen.

Tämän viestin lukeminen oli teille ilmaista (ja hyödytöntä eli arvonlisätöntä).

Mietin ihan samaa. Ei minulle kyllä tullut tästä kampanjasta ekana mieleen arvonlisävero vaan se, että hyvä vaan kun on mielikuvitusta markkinoinnissa.
 
Vähän niinkuin Uber joka lainaa kuskeilleen rahat että saavat hienot autot mutta kohta ei ole hommia kun on robotit kuskeina.....
 
Porvoon Liikenteen pitäisi vastata tähän suoralta kädeltä kuljettamalla ilmaiseksi kaikki ne joilla on näyttää Onnirider sovellus puhelimestaan.

Porvoon Liikenne ei hyötyisi siitä oikein mitään. OnniBusille kampanja on keino houkutella uusia asiakkaita, koska ne joilla on tällä hetkellä voimassaoleva kuukausilippu Porvoon Liikenteelle eivät muuten kokeilisikaan OnniBusin palveluja. OnniBus tietysti toivoo, että kokeiltuaan OnniBusia nämä Porvoon Liikenteen kuukausilipun haltijat ostaisivat seuraavan kuukausilippunsa OB:lle. OB:lla taas tuskin on vielä montaa kanta-asiakasta tuolla reitillä ja veikaanpa että heistä kaikki tuntevat Porvoon Liikenteen palvelun sisällön, joten tutustumistarjous ei auttaisi Porvoon Liikennettä ollenkaan.

Sinänsä tämä on kyllä ihan uudenlainen veto OB:ltä. Pikavuoroliikenteessä OB on ainakin puhunut kuinka he ovat saaneet matkustajansa kasvattamalla matkustuksen kokonaiskakkua. Nyt tässä tapauksessa OB taas yrittää ihan suoraan saada matkustajia kilpailijan busseista. Näitä tällaisia temppujahan Brian Souter on harrastanut aikanaan paljonkin Britanniassa ajaakseen kilpailijansa konkurssiin.
 
Porvoon Liikenne ei hyötyisi siitä oikein mitään. OnniBusille kampanja on keino houkutella uusia asiakkaita, koska ne joilla on tällä hetkellä voimassaoleva kuukausilippu Porvoon Liikenteelle eivät muuten kokeilisikaan OnniBusin palveluja. OnniBus tietysti toivoo, että kokeiltuaan OnniBusia nämä Porvoon Liikenteen kuukausilipun haltijat ostaisivat seuraavan kuukausilippunsa OB:lle. OB:lla taas tuskin on vielä montaa kanta-asiakasta tuolla reitillä ja veikaanpa että heistä kaikki tuntevat Porvoon Liikenteen palvelun sisällön, joten tutustumistarjous ei auttaisi Porvoon Liikennettä ollenkaan.

Porvoon liikenteen kuukausilippu muistaakseni käy myös paikallisliikenteessä? Joten sellainen matkustaja joka ensiksi tulee paikallisliikenteellä keskustaan ja vaihtaa Helsinkiin menevään autoon ei varmaankaan saa mitään hyötyä siitä että vaihtaisi OB:n autoon.
 
Pitäisiköhän HSL:n muuten maksaa alv pummilla matkustajista? Tai 0–6-vuotiaista lapsista taikka sokeista? Jos ei, niin miksi ei? :)

Ainakin minä maksan arvonlisäveron osuuden vapaalipustani, mutta en toisaalta tiedä, kenen pussiin se lopulta päätyy.
 
Ainakin minä maksan arvonlisäveron osuuden vapaalipustani, mutta en toisaalta tiedä, kenen pussiin se lopulta päätyy.
Vapaalippu on työsuhde-etu, jota verotetaan. Tänä vuonna esim. seutulippu työsuhde-etuna tarkoittaa sitä, että verottaja lisää verotettavaan tuloon 37,50 €/kk. Veroa tuosta joutuu maksamaan n. 10 e/kk.
 
Vapaalippu on työsuhde-etu, jota verotetaan.
Pääsääntöisesti noin. Kuljettajat ja muu liikennöitsijöiden palveluksessa oleva liikennehenkilökunta ovat kuitenkin poikkeus tähän. Verohallinnon tulkinta on, että he tarvitsevat vapaalippua työtehtävissään, jolloin se ei ole verotettava etuus. Arvonlisävero palvelun omaan käyttöön ottamisesta pitää kuitenkin maksaa. Jotkut työnantajat maksavat sen itse ja jotkut perivät sen vapaalipun haltijalta.
 
Tietääkö joku onko Onnibusin rahoitus Suomessa täysin riihikuivaa skottirahaa + vähemmistöläisten investointeja? Vain onko firma sidoksissa myös suomalaisiin rahoituslaitoksiin ja pankkeihin? Ehkä tätä on pohdittu aikaisemmin foorumilla, en vain äkkiseltään löydä, kun kaverin kanssa tuossa funtsittiin sitä asiaa.
 
Takaisin
Ylös