Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

Kuten varmaan Tamperelaisena tiedätkin, niin tuon räminän aiheuttaa Hämeenkadun järkyttävän huono kunto. JOka ainoa bussiyksilö joka siinä liikennöi vähänkin säännöllisemmin rämisee enemmän tai vähemmän, mutta rämisee kuitenkin. Eli toivottavasti et oikeasti ole sitä mieltä että räminä tekee autosta romun.
Jos Tampereella oikeasti halutaan joukkoliikennettä parantaa olisi merkittävä asia, että tuo Hämeenkatu vihdoinkin remontoitaisiin edes välttävään kuntoon.

Viittaan räminään muualla kuin Hämeenkadulla. Muilla liikennöitsijöillä ei sitäpaitsi ole yhtä pahaa ongelmaa tämän kanssa, vaikka aiheutuisikin katuympäristön ominaisuuksista.

Hämeenkatuahan ei asfaltille laiteta. Mieluummin raitiokävelykaduksi. Bussien reittejä voidaan siinä yhteydessä harkita uudelleen.
 
Mutta suoko Onnibus Matkahuollolle, Ely- keskuksille ja kilpailijoilleen mahdollisuutta puolustaa itseään?

En nyt ihan ymmärrä tätä kommenttia. Miten Onnibus voisi harrastaa sensuuria medioissa, joita se ei omista? Jos tämä pätee Onnibussiin, se pätee ihan yhtä lailla Linja-autoliittoonkin. Mutta ei päde, kumpaankaan. Ja kilpailijat ja Ely-keskus ovat täysin vapaita puolustamaan itseään tässä. Ja Ely-keskus on niin mediassa jo tehnytkin. Kilpailijat voivat antaa haastatteluja, julkaista mielipidetekstin, lehdistötiedotteen, vaikka oman ilmoituksensa. Mikä siis on ongelma?
 
Hämeenkatuahan ei asfaltille laiteta. Mieluummin raitiokävelykaduksi. Bussien reittejä voidaan siinä yhteydessä harkita uudelleen.
Näinhän voidaan toki toimia jos hyvä joukkoliikenne halutaan kaupungista poistaa. Hurjin idea on ollut, että hämeenkadulle ei busseilla oikeasti olisi asiaa vaan siinä liikuttaisiin vaan raiteilla. Sitten raiteilta voisi vaihtaa busseihinh ja toisinpäin hämeenkadun päissä. Sillä karkoitettaisiin kyllä varmasti iso osa matkustajia. Kulkuvälineen täysin turha vaihtaminen kun ei kannusta joukkoliikenteen käyttöön.
 
Viittaan räminään muualla kuin Hämeenkadulla. Muilla liikennöitsijöillä ei sitäpaitsi ole yhtä pahaa ongelmaa tämän kanssa, vaikka aiheutuisikin katuympäristön ominaisuuksista.

Hämeenkatuahan ei asfaltille laiteta. Mieluummin raitiokävelykaduksi. Bussien reittejä voidaan siinä yhteydessä harkita uudelleen.

Eipä ole Jani tainnut istua Hämeenkadulla esim. Paunun Scaloissa tai Tampereella tehdyissä 8700 - sarjan Volvoissa ? Kyllä se sama räminä niissäkin kuuluu..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
En nyt ihan ymmärrä tätä kommenttia. Miten Onnibus voisi harrastaa sensuuria medioissa, joita se ei omista? Jos tämä pätee Onnibussiin, se pätee ihan yhtä lailla Linja-autoliittoonkin. Mutta ei päde, kumpaankaan. Ja kilpailijat ja Ely-keskus ovat täysin vapaita puolustamaan itseään tässä. Ja Ely-keskus on niin mediassa jo tehnytkin. Kilpailijat voivat antaa haastatteluja, julkaista mielipidetekstin, lehdistötiedotteen, vaikka oman ilmoituksensa. Mikä siis on ongelma?

Onnibus keksii hatusta omia "totuuksia" joita se sitten suuren ääneen huutaa medioissa mollataakseen kilpailijoitaan. Niinkuin tämä viimeisin väite, jonka mukaan elyä olisi uhkailtu, mikä ei edes pitänyt paikkansa. Olisiko ammattiylpeys vai mikä takana, ettei kilpailijat ole lähteneet mukaan tähän loan heittoon? On aika erikoista että yritys voi viranomaisen puolesta kertoa että tätä olisi uhkailtu... Jos näin olisi niin eikö Onnibussin silloin pitäisi toimittaa todisteet tästä poliisille joka sitten tutkisi että onko uhkailuja tapahtunut....
 
En ole missään väittänyt, että juuri Sinä tätä olisit ehdottanut.
Mutta kuten yllä koitin kertoa, niin tällainenkin ehdotus on julkisuudessa ollut.

Et kai viittaa tähän: https://www.facebook.com/groups/10150104052860584/permalink/10152597262205584/

Jos oikein olen käsittänyt, tuo oli yhden ihmisen mielipidekirjoitus eli ei mikään oikea ehdotus ja jota ei tule ottaa millään tavoin vakavasti.

PS. Miten tämä on pitkään aikaan liittynyt Onnibusiin?
 
Olipa Hostikan liikennelupa sitten minkä niminen tahansa, ei 2008 alkanutta uusyritystä voine nimittää sukuoikeusfirmaksi. Jos hän väärinkäytti paronien luomaa seutulippusysteemiä ( pitääkö todella paikkaansa ), niin onko hän samalla myös paroni. Eihän pankkirosvoakaan kutsuta pankkiiriksi.
No riippuu vähän. Mielestäni Idmanin juttu on täysin vertailukelpoinen Hostikan petoksen kanssa.

---------- Viestit yhdistetty klo 15:56 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 15:45 ----------

Tuolla näköjään pohditaan minun kirjotusta joka suoraan sanoen oli tarkoitettu vain tänne. En oikein tykkää että se on tuolla :mad:

Harrastajan vaikutusvallasta, harrastaja on asiakas.

Mutta en pidä yhtään siitä että kommenttini on tuolla olisi ollut hyvä että edes olisit kertonut siitä minulle :mad:
Tällaisena vinkkinä, että aika monesti joukkoliikenneaiheisia google-hakuja tehdessä tulee JLF-ketjut top 10-tulosten joukkoon.

---------- Viestit yhdistetty klo 15:58 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 15:45 ----------

Näinhän voidaan toki toimia jos hyvä joukkoliikenne halutaan kaupungista poistaa. Hurjin idea on ollut, että hämeenkadulle ei busseilla oikeasti olisi asiaa vaan siinä liikuttaisiin vaan raiteilla. Sitten raiteilta voisi vaihtaa busseihinh ja toisinpäin hämeenkadun päissä. Sillä karkoitettaisiin kyllä varmasti iso osa matkustajia. Kulkuvälineen täysin turha vaihtaminen kun ei kannusta joukkoliikenteen käyttöön.
Hämeenkadusta tulee raitiotiekävelykatu siinä vaiheessa, kun lännessä on raitiotiehaarat Tesomalle, Ylöjärvelle ja Lentävänniemeen, etelässä Hatanpään kautta Vuorekseen ja Pirkkalaan sekä idässä Hervantaan ja Koilliskeskuksen suuntaan. Jäljellejäävät bussilinjat voivat käyttää Satakunnan ja Ratinan siltoja, kuten nykyäänkin Hämeenkadun ollessa autoliikenteeltä katkaistuna.
 
Onnibus keksii hatusta omia "totuuksia" joita se sitten suuren ääneen huutaa medioissa mollataakseen kilpailijoitaan. Niinkuin tämä viimeisin väite, jonka mukaan elyä olisi uhkailtu, mikä ei edes pitänyt paikkansa. Olisiko ammattiylpeys vai mikä takana, ettei kilpailijat ole lähteneet mukaan tähän loan heittoon?

Kyllä näiden sukuoikeusfirmojen äänitorvi LAL keksii myös omia "totuuksia", se ei vain välttämättä tee sitä yhtä julkisesti kuin OB, vaan yrittää vaikuttaa asioihin kulissien takana.Tässä jokunen ilta sitten oli maikkarin uutisissa lyhyt juttu että liikenneministeri Kyllönen on saanut kansanedustajilta kovaa kritiikkiä bussiliikenteen avaamisesta kilpailulle ja osa edustajista vaatii siirtymäajan sopimusten jatkamista vuoteen 2019. Vaikka en voikaan faktana tietää, niin kyllä tästä vähän paistaa läpi että koitetaan edustajien kautta painostaa ministeriä jatkamaan nykyistä käytäntöä vuoteen 2019. Osa edustajista varmasti uskoo kun LAL ja liikennöitsijät maalaavat uhkakuvia mm. "bussiverkoston romuttumisella" ja "lippujen hinnan nousulla". Edelleen siis potkitaan tutkainta vastaan sen sijaan että yritettäisiin löytää keinoja kuinka vastata tulevaan kilpailuun.
 
Ei voi tuohon liittyä koska en ole tuota sovellusta/palvelua milloinkaan käyttänyt.

Tuossa sovelluksessa/palveluksessa viitataan erääseen Aamulehden juttuun, joka tuolla tiivistetään näin: "Helena Hartikainen ehdottaa päivän AL:ssa, että Hämeenkadulla pitäisi ajaa ratikan edestakaisin, ja molemmissa päissä Hämeenkatua pitäisi olla bussiterminaalit, joista lähtevät bussit muualle."
 
Tänään näky olevan taas yhdellä allianssin yrityksellä Kauppalehden protestisivuilla "mainos"
Vajaa 2 tonnia Porin Linjoille.
 
Yksi kysymys: Mikä sinua niin ketuttaa tässä Onnibus-hommassa? Sekö, että pelkäät nykyisen työnantajasi puolesta? Vai se, että sääntelyn lonkeroita puretaan ja Suomikin rupeaa pikkuhiljaa toimimaan normaalin markkinatalousmaan tavoin?
Ei mikään epäilemistäsi syistä. Vain ja ainoastaan se, että voimassa olevat lait ja asetukset eivät tunnu nauttivan Onnibusin taholta minkäänlaista luottamusta tai kunnioitusta. Heille ei myöskään kelpaa se, että toimivaltaiset lupaviranomaiset noudattavat lupakäsittelyssään näitä mainittuja lakeja ja asetuksia. Tämän lisäksi en osaa pätkääkään arvostaa tätä "loanheittomarkkinointia", jota Onnibus (käytännössä ilmeisesti Helken kynäilemänä) harjoittaa. He kyllä saavat haukkua, mollata ja meuhkata miten paljon huvittaa, mutta mikäli heidän toimiaan joku uskaltaa arvostella, alkaa itku ja valitus välittömästi.

Onneksi suurin osa perinteisistä ja/tai suurista liikennöitsijöistä on pidättäytynyt tältä loanheitolta julkisuudessa. Antavat vaan pellehermannien rauhassa vauhkota omiaan ;)

---------- Viestit yhdistetty klo 10:11 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 10:02 ----------

OB ei toimi rehdissä kilpailutilanteessa. Sukuoikeusyhtiöillä on ansaitsematon suoja. Lisäksi sukuoikeusyhtiöt estävät Matkahuollon kautta yhteiskunnan omistamien fasiliteettien käytön OB:lta. Keskustan kannanotto ei olisi korjaamassa näitä epäkohtia vaan huonontamassa tilannetta. Onneksi Keskusta ei ole hallituksessa.
Ei liene sinun eikä minunkaan tehtävä määritellä sitä, miten ansaittu tai ansaitsematon suoja vanhoilla yhtiöillä tällä hetkellä on. Se kun on kirjattu lakitekstiin käsittääkseni selvällä suomen kielellä. Se, että sinä yhtiön (jonka perustajaosakas olet) suulla yrität asian muuksi muuttaa, ei taida loppupeleissä edistää omaakaan asiaasi...

---------- Viestit yhdistetty klo 10:16 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 10:02 ----------

En ollut tietoinen tästä mainoksesta, mutta nyt kun kerran tämä on nostettu esille, pidän sitä täysin asiallisena. Faktat ovat kohdallaan. Onnibussilla on täysi oikeus kertoa asiakkailleen miksi se ei voi ajaa tiettyjä reittejä vaikka haluaisi.
Näkökantasi ei ainakaan allekirjoittaneelle tullut vähäisenäkään yllätyksenä...

Kyllä esim. Väinö Paunu Oy ja Länsilinjat Oy ovat valituspelleilyllään menettäneet kaiken arvostuksen allekirjoittaneen silmissä.
Mukava lukea, että määrittelet pelleilyksi sen, että jokin yritys puolustautuu valittamalla viranomaisen päätöksistä, mikäli yrityksen ja viranomaisen välisen sopimuksen turvaaminen sitä edellyttää. Korostettakoon nyt tässäkin "mediassa", että näkemykseni ei muutu mihinkään, oli sitten puolustautuja Savonlinja Oy, Paunu Oy, Velj. Salmela Oy tai Onnibus Oy. Mikäli jokin lainvoimainen sopimus, jonka noudattamista katsovat aiheelliseksi suojella.

---------- Viestit yhdistetty klo 10:26 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 10:02 ----------

Eipä ole Jani tainnut istua Hämeenkadulla esim. Paunun Scaloissa tai Tampereella tehdyissä 8700 - sarjan Volvoissa ? Kyllä se sama räminä niissäkin kuuluu..
Räminä ja kolina ei suoranaisesti korreloi auton valmistuspaikkakunnan tai liikennöitsijän nimen mukaan. Lähinnä suurin ero muodostuu siitä, miten paljon/usein autoissa suoritetaan ns. "yleiskiristely" eli väännellään kaikki Hämeenkadun ansiosta enemmän ja vähemmän löystyneet ruuvit, pultit ja mutterit takaisin kiinni (tai asennetaan uudet vastaavat kokonaan pudonneiden tilalle). Omakohtaisen, vaikkakin kalenterivuosissa mitaten vähäisen kokemukseni mukaan tällä sinänsä liiketaloudellisesti täysin kannattamattomalla toimella saa todellisia ihmeitä aikaan... Rämisevä romu muuttuukin pienellä vaivannäöllä yllättävän hiljaiseksi.

---------- Viestit yhdistetty klo 10:29 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 10:02 ----------

Tänään näky olevan taas yhdellä allianssin yrityksellä Kauppalehden protestisivuilla "mainos"
Vajaa 2 tonnia Porin Linjoille.
Eihän se mitään haittaa, pääasia että asia kukoistaa ja Onni-lahkossa vallitsee hyvä mieli. Velvoitteista tai laskuista huolehtiminen on toissijaista ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Takaisin
Ylös