Sivu 114 / 165 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1434547494104110111112113114115116117118124134154 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1696-1710/2465

Viestiketju: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

  1. #1696

    Liittynyt
    22.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    333

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut citybus Näytä viesti
    Itse ainakin odotan tulevaa Onnibus-talvea kauhulla. Helsinki-Jyväskylä -välillä olen todistanut niin järkyttäviä ajotapoja, että entisenä linja-autonkuljettajana olen pariin otteeseen jopa maininnut niistä kuljettajalle. Edellä menevä Skoda kun ei mene siitä sen nopeammin minnekään, vaikka jo lähdössä 25 minuuttia myöhässä olevaa vuoroa kulkevalla Van Hoolilla ajaisi metrin päässä takavaloista rajoitinta vasten. Aggressiivisista ajotavoista olen kuullut myös muilta Onnibus-käyttäjiltä.

    Tiedän itse entisenä kuljettajana, mitä aikataulupaine teettää, olkoonkin, että se saattaa olla kuviteltua. Jatkuva myöhästely ja toisinaan sikamaiset ajotavat kesäkuumalla eivät vain povaa kovinkaan helppoa ja matkustajien kannalta turvallista talvikautta Onnibusille.
    Siis kuinka monta kuolemaan johtavia onnettomuuksiia tulee alkavana talvena. No jostakin on säästettävä, että internet-lippujen hinnat saadaan painettua alas.

  2. #1697
    Bussipoika avatar
    Liittynyt
    06.07.2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    621

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut pehkonen Näytä viesti
    Siis kuinka monta kuolemaan johtavia onnettomuuksiia tulee alkavana talvena. No jostakin on säästettävä, että internet-lippujen hinnat saadaan painettua alas.
    Esimerkki hyvästä toiminnasta on OnniExpress... Kukaan heidän kuskeistaan ei kaahaile ja määränpäihin saavutaan ajallaan, kiitos löysähköjen aikataulujen. (Fakta perustuu omiin havaintoihini)

  3. #1698

    Liittynyt
    22.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    333

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bussipoika Näytä viesti
    Esimerkki hyvästä toiminnasta on OnniExpress... Kukaan heidän kuskeistaan ei kaahaile ja määränpäihin saavutaan ajallaan, kiitos löysähköjen aikataulujen. (Fakta perustuu omiin havaintoihini)
    Autokiertokin luo melkoiset paineet aikataulujen suhteen. "Vanhoilla" yhtiöllä oli mahdollista hidastaa vaikean kelin takia, kun toisessa päässä oli kapasiteettia paikkaamaan myöhästymisiä.

  4. #1699

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    670

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut citybus Näytä viesti
    Itse ainakin odotan tulevaa Onnibus-talvea kauhulla. Helsinki-Jyväskylä -välillä olen todistanut niin järkyttäviä ajotapoja, että entisenä linja-autonkuljettajana olen pariin otteeseen jopa maininnut niistä kuljettajalle. Edellä menevä Skoda kun ei mene siitä sen nopeammin minnekään, vaikka jo lähdössä 25 minuuttia myöhässä olevaa vuoroa kulkevalla Van Hoolilla ajaisi metrin päässä takavaloista rajoitinta vasten. Aggressiivisista ajotavoista olen kuullut myös muilta Onnibus-käyttäjiltä.

    Tiedän itse entisenä kuljettajana, mitä aikataulupaine teettää, olkoonkin, että se saattaa olla kuviteltua. Jatkuva myöhästely ja toisinaan sikamaiset ajotavat kesäkuumalla eivät vain povaa kovinkaan helppoa ja matkustajien kannalta turvallista talvikautta Onnibusille.
    No jos aikataulusuunnittelun päävastaavana on toiminut sama DI kuin aikanaan Tampereen bussiaikatauluissa sekä sen jälkeen VR:llä, niin mitä muuta voi odottaa: kaikki sujuu paperilla kuin unelma, mutta kelien "yllättäessä" koko kyhäelmä kaatuukin omaan mahdottomuutensa, varsinkin kun tässä tapauksessa yksi myöhästyminen aiheuttaa ketjuna lisää muiden myöhästymisiä. Pahoin pelkään noiden kireiksi laskettujen aikataulujen kostautuvan liukkaiden kelien aikaan, jos niihin ei talveksi tehdä mitään viilauksia.

    Itsekin kuljettajana toimivana voin vain todeta, että tuo aikataulupaine tykyttää alitajuisesti takaraivossa koko ajan, vaikka itse ajaakin aina turvallisuus etusijalla.

  5. #1700
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1976

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Tutkiskellessani Onnibusin ELY-hakemuksia totesin, että uusien hakemusten vuoromäärä suhteessa tilattujen bussien määrään on pienempi luin 1.7. aloittaneen liikenteen. Tämä tarkottaa sitä, että uudella kalustolla voisi periaatteessa jonkin verran (joihinkin aikoihin päivästä) löysätä nykyisiä autokiertoja Kiasmalla. Toisaalta, on muistettava, että lisääntyvä liikenne vaatii myös nykyistä enemmän huoltovaraa kalustokiertosuunnittelussa.

  6. #1701

    Liittynyt
    09.11.2005
    Viestejä
    137

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Tuolla oli kommenttina että onnibussilla oli tilapäinen lupa käyttää Kiasman pysäkkiä reittiliikenteeseen ja lupa olisi vanhentunut viime kesänä.
    http://www.metro.fi/galleria/p141472...p1414721726166
    Onko Helsingin kaupungilla mahdollisuus pakottaa Onnibus ajamaan jostain toimivammasta paikasta kuin nykyinen.

  7. #1702
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5953

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Madmax Näytä viesti
    Onko Helsingin kaupungilla mahdollisuus pakottaa Onnibus ajamaan jostain toimivammasta paikasta kuin nykyinen.
    OnniBus.com:n nykyiset reittiliikenneluvat ovat voimassa 30.6.2024 asti. Ennen niiden umpeutumista Helsingin kaupunki ei voi puuttua asiaan (paitsi tietysti poistamalla koko pysäkin tms.). Jos Helsinki olisi halunnut puuttua asiaan, olisi se pitänyt tehdä viime kesänä, kun Helsingiltä on pyydetty lausuntoa reittiliikenneluvista.

  8. #1703
    janihyvarinen avatar
    Liittynyt
    18.08.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2311

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Madmax Näytä viesti
    Onko Helsingin kaupungilla mahdollisuus pakottaa Onnibus ajamaan jostain toimivammasta paikasta kuin nykyinen.
    Jatkoyhteyksien kannalta Kiasma on toimivampi kuin Kamppi. Siitä on helpompi vaihtaa lähijunaan tai Elielinaukion busseihin. Toki Kampin busseihin taas ei.

    Selvittelin pari viikkoa sitten joukkoliikenneyhteyksiä työnantajani uuteen toimipisteeseen Espoossa. Reittioppaan kanssa meni kolmisen tuntia ennen kuin karu kokonaiskuva alkoi hahmottua. Samalla tajuntaan kolahti kuinka mielipuolista on että saman suunnan busseja lähtee sekä Elielinaukiolta että Kampista, kummastakin heikohkolla (osittain satunnaiselta vaikuttavalla) vuorovälillä ja täysin koordinoimatta. Leppävaarastakin pääsee, mutta sieltäkin kahdella eri linjalla, kahdesta eri laiturista. Siellä Espoon päässä taas täytyy arpoa kolmen eri pysäkin kesken mihin kannattaa mennä odottamaan, jos haluaa ensimmäiseen mahdolliseen kyytiin.

    Espoon bussilinjasto vaikuttaa ei-paikkakuntalaisesta täydeltä fiaskolta. Enkä ole ollenkaan varma, että yhteydet paranevat kun metro tulee ja syö nykyisetkin rahat bussiliikenteeltä. Ja Kampin keskuksen olemassaolon logiikka ontuu, kun siitä ei ole helppoa vaihtaa juniin mitenkään. Strateginen tarkoitus lienee ollut liikennöitsijöiden toiveesta pitää bussi- ja junaliikenne erillään toisistaan (kuten Tampereellakin), jottei vain olisi mahdollista rakentaa toimivaa intermodaalista matkaketjua?

    Johtopäätös on, että liikennöi Onnibus mihin tahansa, aina osa vaihtoyhteyksistä on vaikeita. Tämä ei ole Onnibussin vaan Helsingin päättömän liikennesuunnittelun vika.
    Viimeisin muokkaaja janihyvarinen; 01.11.2014 kello 20:29.

  9. #1704
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    879

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut janihyvarinen Näytä viesti
    Strateginen tarkoitus lienee ollut liikennöitsijöiden toiveesta pitää bussi- ja junaliikenne erillään toisistaan (kuten Tampereellakin), jottei vain olisi mahdollista rakentaa toimivaa intermodaalista matkaketjua?
    Ilmeisesti et ole ikinä käynyt maan alla Helsingin rautatieaseman ympäristössä, siellä kun on vähän täyttä? Vai mihin ajattelit että Helsingin linja-autoasema olisi pitänyt sijoittaa?

  10. #1705
    janihyvarinen avatar
    Liittynyt
    18.08.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2311

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp Näytä viesti
    Ilmeisesti et ole ikinä käynyt maan alla Helsingin rautatieaseman ympäristössä, siellä kun on vähän täyttä? Vai mihin ajattelit että Helsingin linja-autoasema olisi pitänyt sijoittaa?
    Heh heh...? No olen kyllä käynyt. Kamppi Espoon liikenteen terminaalina on huono vaihtoehto. Parempi olisi tehdä linjoista heilureita, jotka ajavat Helsingin keskustan läpi. Minulle on Helsingissä muutenkin suuri ihmetyksen aihe kun busseja kurvaa keskustaan päätepysäkille ja jää odottamaan siihen lähtöaikaa. Ei vain keskustassa vaan vähän siellä sun täällä, myös Vantaalla Tikkurilassa, Espoossa Leppävaarassa jne. Seisovat bussit tuhlaavat hirmuisesti tilaa. Tampereella linjasto on pääosin heilureita eivätkä bussit seiso juurikaan Hämeenkadun varressa odottamassa lähtöä eteenpäin. Eikä busseja koskaan tyhjennetä vaan matkustajat saavat istua sisällä odottamassa lähtöä, vaikka bussi kääntyisikin takaisin tulosuuntaansa.

    En ole asiantuntija Helsingin keskustan tilankäytössä, mutta sanon vain yksinkertaisesti että nykyinen nk. hajautettu matkakeskus Kamppi/päärautatieasema ei ole toimiva ratkaisu. (Ei sen toimivampi kuin Tampereen hajautettu matkakeskus.) Kampissa taidettiin edetä aika lailla kauppakeskus edellä?

  11. #1706
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1976

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut janihyvarinen Näytä viesti
    Samalla tajuntaan kolahti kuinka mielipuolista on että saman suunnan busseja lähtee sekä Elielinaukiolta että Kampista, kummastakin heikohkolla (osittain satunnaiselta vaikuttavalla) vuorovälillä ja täysin koordinoimatta.
    Minusta se on hyvää palvelua, että Helsingin joukkoliikenteen vakiokäyttäjille eli pääasiassa pääkaupunkiseutulaisille tarjotaan suoria bussilinjoja lähiöistä ja esikaupunkialueilta eri puolille Keskustaa. He, jotka käyttävät joukkoliikennettä satunnaisesti tai ensimmäistä kertaa, voivat aivan hyvin käyttää hetken ajastaan itselle sopivien yhteyksien tutkimiseen. Eiköhän se parin käyttökerran jälkeen viimeistään ala paremmin hahmottumaan.

    Ja mitä tulee Espoon sisäiseen bussilinjastoon, niin minusta se on ihan ok ottaen huomioon kaupungin erittäin hajanaisen yhdyskuntarakenteen.

  12. #1707
    VHi
    VHi ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    24.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    65

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut janihyvarinen Näytä viesti
    Heh heh...? No olen kyllä käynyt. Kamppi Espoon liikenteen terminaalina on huono vaihtoehto. Parempi olisi tehdä linjoista heilureita, jotka ajavat Helsingin keskustan läpi. ... En ole asiantuntija Helsingin keskustan tilankäytössä, mutta sanon vain yksinkertaisesti että nykyinen nk. hajautettu matkakeskus Kamppi/päärautatieasema ei ole toimiva ratkaisu. (Ei sen toimivampi kuin Tampereen hajautettu matkakeskus.) Kampissa taidettiin edetä aika lailla kauppakeskus edellä?
    En nyt ehkä lähtisi vertaamaan Tamperetta ja Helsinkiä tässä asiassa, ihan maantieteellisistä syistäkin. Tampere sijaitsee kapealla kannaksella (onko se oikea sana?), jossa on runsaasti kaupunkia sekä idässä, että lännessä. Helsinki on pussin perällä, josta ainoa tie pois on keskustasta poispäin. Ja juuri siksi bussien lähtöpaikat on tällaiset kuin on: Kampista Espooseen, Rautatieasemalta itään, Elielinaukiolta länteen, noin suunnilleen.

    Kampin bussiterminaali ja kauppakeskus lienee rakennettu siihen mihin se on mahtunut, eipä juuri Rautatieaseman vierellä ole vapaata tilaa makasiinien aluetta lukuun ottamatta. Suurimmalle osalle vaihtajista ei ole ongelma kävellä muutamaa sataa metriä tai taittaa yhtä pysäkinväliä metrolla ja onhan ratikkakin käytössä tällä taipaleella.

  13. #1708

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1711

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Madmax Näytä viesti
    Onko Helsingin kaupungilla mahdollisuus pakottaa Onnibus ajamaan jostain toimivammasta paikasta kuin nykyinen.
    Nyt kun raitiotieremontti on ohi, mitä reittiä Turun Onnibus-linja käyttää Kiasmalta lähtiessään?

  14. #1709

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3620

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut janihyvarinen Näytä viesti
    Selvittelin pari viikkoa sitten joukkoliikenneyhteyksiä työnantajani uuteen toimipisteeseen Espoossa. Reittioppaan kanssa meni kolmisen tuntia ennen kuin karu kokonaiskuva alkoi hahmottua. Samalla tajuntaan kolahti kuinka mielipuolista on että saman suunnan busseja lähtee sekä Elielinaukiolta että Kampista, kummastakin heikohkolla (osittain satunnaiselta vaikuttavalla) vuorovälillä ja täysin koordinoimatta.
    Sinun kannattaisi varmaan käyttää Googlen matkahakua lennossa, silloin voit aina valita nopeimman reitin, monta kertaa ne ovat vaihdollisiakin. Toki vain bussiliikenteen varassa oleville syrjäisemmille pisteille on usein aika huonot yhteydet.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 03.11.2014 kello 09:39. Syy: jaettu viesti kahtia

  15. #1710
    Jykke avatar
    Liittynyt
    21.03.2007
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    624

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp Näytä viesti
    Vai mihin ajattelit että Helsingin linja-autoasema olisi pitänyt sijoittaa?
    Jos minä olisin asian päättänyt, niin Elielinaukio kaukobussien terminaaliksi ja sinne päättyvät paikallislinjat (+ Espoon bussiralli) Janin mainitsemina heilureina Hakaniemen suuntaan. Jos ei löydy sopivaa heiluriparia niin sitten linjan päättäri, Kamppiin, Erottajalle, Kruununhakaan tms. Matkahuollon rahtitiloiksi olisin laittanut nykyisen radanvarteen rakentuneen talon alakerran ja yläkertaan toimistotilaa.

Vastaavia viestiketjuja

  1. VR:lle uusi toimitusjohtaja
    kirjoittanut Autoton espoolainen foorumissa Junat
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 02.03.2009, 23:10
  2. HKL uusi webbisivunsa
    kirjoittanut 339-DF foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 06.06.2006, 02:42
  3. Uusi foorumiohjelmisto
    kirjoittanut vko foorumissa Foorumista itsestään
    Vastauksia: 15
    Viimeisin viesti: 26.04.2006, 16:58
  4. SL:n uusi rahastusjärjestelmä
    kirjoittanut Eppu foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 13.04.2006, 10:45
  5. HKL:lle uusi suunnittelujohtaja
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 20.12.2005, 20:31

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •