Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

Viimeksi muokannut moderaattori:
Mitkäköhän ovat reittien F21 ja F41 päättärit sitten oikeasti. Valtatie 21 alkaa Torniosta ja päättyy Norjan rajalle Enontekiön Kilpisjärvellä. Ajetaanko rajalle saakka? Entä kantatiellä 41, onko päättärit Aurassa ABC:n pihassa ja Huittisissa valtatie 2 ja 12 olevalla eritasoristeys sillalla?
 
Mitkäköhän ovat reittien F21 ja F41 päättärit sitten oikeasti. Valtatie 21 alkaa Torniosta ja päättyy Norjan rajalle Enontekiön Kilpisjärvellä. Ajetaanko rajalle saakka? Entä kantatiellä 41, onko päättärit Aurassa ABC:n pihassa ja Huittisissa valtatie 2 ja 12 olevalla eritasoristeys sillalla?

Voisko noi kaksinumeroiset olla poikkeuksia? Niin kuin että eka numero tulee suunnan päätiestä ja jälkimmäinen numero indikoi haaroittumista?
 
Allison. Tiedät, että harrastajille numerot ovat tärkeitä, on kyse sitten kulkuneuvon järjestysnumerosta, linjanumerosta, vuoronumerosta... Miksi vastaat positiivisen uteliaisiin kyselyihin niin ylimielisesti? Jos Onni käyttää jotain logiikkaa numeroinnissaan, niin mikset avoimesti kerro, mihin se logiikka perustuu ja miten sitä käytännössä toteutetaan. Minulla on Onnista paljon asiakas- ja harrastajaystävällisempi kuva kuin mikä tässä nyt tulee.
 
Allison. Tiedät, että harrastajille numerot ovat tärkeitä, on kyse sitten kulkuneuvon järjestysnumerosta, linjanumerosta, vuoronumerosta... Miksi vastaat positiivisen uteliaisiin kyselyihin niin ylimielisesti? Jos Onni käyttää jotain logiikkaa numeroinnissaan, niin mikset avoimesti kerro, mihin se logiikka perustuu ja miten sitä käytännössä toteutetaan. Minulla on Onnista paljon asiakas- ja harrastajaystävällisempi kuva kuin mikä tässä nyt tulee.

Trollien motiiveja on jo käsitelty kattavasti iltalehdissäkin asti, joten parempi jättää vain omaan arvoonsa. Itse ajattelisin hyväksi neuvoksi aktiiviselle harrastajalle, että ottaa rohkeasti firmaan yhteyttä rakentavassa hengessä ja tiedustelee lisätietoja, josta voi sitten ehkä kavereilleenkin ilmoittaa. Käyttäjän Allison kommenteista voi rivien välistä lukea, ettei hänellä yksinkertaisesti ole halua keskustella täällä rakentavassa hengessä.
 
Trollien motiiveja on jo käsitelty kattavasti iltalehdissäkin asti, joten parempi jättää vain omaan arvoonsa. Itse ajattelisin hyväksi neuvoksi aktiiviselle harrastajalle, että ottaa rohkeasti firmaan yhteyttä rakentavassa hengessä ja tiedustelee lisätietoja, josta voi sitten ehkä kavereilleenkin ilmoittaa. Käyttäjän Allison kommenteista voi rivien välistä lukea, ettei hänellä yksinkertaisesti ole halua keskustella täällä rakentavassa hengessä.

Noh noh, täytyy olla edes jotain salamyhkäisyyttä. ;) Aikanaan 1980-luvun lopulla tuli telkkarista kotimainen sarja, jossa päähenkilö ajoi taksia Viialassa. Yhdessä jaksossa toinen roolihenkilö, joka harrasti autojen rekisteritunnusten keräämistä, pääsi murtautumaan (huom. 1980-luvulla!) ajoneuvohallinnon tietojärjestelmään ja sai kerralla kaikki rekkarit. Siitä hän masentui syvästi, kun hyvä harrastus oli pilalla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Noh noh, täytyy olla edes jotain salamyhkäisyyttä. ;) Aikanaan 1980-luvun lopulla tuli telkkarista kotimainen sarja, jossa päähenkilö ajoi taksia Viialassa. Yhdessä jaksossa toinen roolihenkilö, joka harrasti autojen rekisteritunnusten keräämistä, pääsi murtautumaan (huom. 1980-luvulla!) ajoneuvohallinnon tietojärjestelmään ja sai kerralla kaikki rekkarit. Siitä hän masentui syvästi, kun hyvä harrastus oli pilalla.
Aina ei myöskään arvailu ja spekulointikaan voi mennä oikein. Tästä tulee mieleen eräs toinen 80-luvun TV-sarja, jossa eräässä jaksossa kerrottiin hieman yksinkertaisesta hautausurakoitsijasta. Hän kysyi asiakkaalta, että mitä kirjoitetaan hautaseppeleeseen. Tähän asiakas vastasi: -No olisko että "Lepää rauhassa." Tähän hautausurakoitsija kysyi perään: -Eikö mitään muuta? -No vois siinä lukea että jälleennäkemisen toivossa, meinaan toisella puolella jos on tilaa. Lopulta hautaseppeleen etupuolella oli teksti "Lepää rauhassa". Takapuolella luki "Jälleennäkemisen toivossa toisella puolella jos on tilaa."
 
Mielenkiintoista, että nimimerkki Allison haikailee 80-luvun meininkien perään. Ilmeisesti silloin oli vielä bussiliikennekin uomissaan. ;)
 
Allison. Tiedät, että harrastajille numerot ovat tärkeitä, on kyse sitten kulkuneuvon järjestysnumerosta, linjanumerosta, vuoronumerosta... Miksi vastaat positiivisen uteliaisiin kyselyihin niin ylimielisesti?

Kuvastaa Onnibussin asennetta muuta linja-autoalaa, ja linja-autoharrastajia kohtaan?
 
Kauppalehden mukaan ainakin asiakkaat ovat Onniin tyytyväisiä. Peräti 99,71 % asiakkaista on tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä. Suora kopio mobiiliartikkelista;

"Reilut puoli vuotta operoineella bussiyhtiöllä on huikeat luvut asiakastyytyväisyydessä.


OnniBus.comin asiakastyytyväisyys on tuoreen asiakaskyselyn perusteella samaa tasoa kuin entisen Neuvostoliiton äänestysprosentit. Kyselyyn vastanneista asiakkaista peräti 99,71 prosenttia kertoo olevansa joko tyytyväinen tai erittäin tyytyväinen bussiyhtiöön.

”Tämä on loistava tulos. Olen myös ilahtunut siitä, että asiakkaamme olivat kuljettajiimme sataprosenttisen tyytyväisiä”, OnniBus.comin toimitusjohtaja Pekka Möttö sanoo.

Asiakastutkimus tehtiin joulukuussa. Kuudestatuhannesta kyselylomakkeesta palautettiin 2 078, joten palautusprosentti oli 34,6.

Matkustajat ovat varsin tyytyväisiä myös bussien varustukseen, muun muassa sähköpistokkeisiin. Kiitosta saavat myös esteettömyys ja sopivat aikataulut.

Lähes kolmannes matkustajista kertoi, että he eivät olisi matkustaneet lainkaan ilman OnniBus.comia. Yhtiö sanoo tämän tarkoittavan sitä, että se on luonut yli 300 000 täysin uutta matkaa ensimmäisen seitsemän ja puolen operointikuukautensa aikana."
 
Ottaa näistä nyt sitten selvän.

Sekä F21 että F41 ovat olleet pitkän aikaa ELY-keskuksen sivuilla, kunnes molemmat hakemukset vedettiin takaisin. F21 oli HKI-Rauma ja F41 Oulu-Haaparanta. Viittaan vajaan vuoden takaiseen aikaan loppukeväästä, kun Suomi järkkyi uusista halpabussiliikenteen mullistavista uutisista. Eikä kyseessä ollut OB.
 
Sekä F21 että F41 ovat olleet pitkän aikaa ELY-keskuksen sivuilla, kunnes molemmat hakemukset vedettiin takaisin. F21 oli HKI-Rauma ja F41 Oulu-Haaparanta. Viittaan vajaan vuoden takaiseen aikaan loppukeväästä, kun Suomi järkkyi uusista halpabussiliikenteen mullistavista uutisista. Eikä kyseessä ollut OB.

Minä puolestani viittaan siihen, että sarkastisesti toteat olevan ilmiselvää, että toinen numero linjanumerossa viittaa varianttiin, mutta kuitenkin linjastoon kuuluu F13, joka ei kulje 1-tietä pitkin. Asiakkaan pitää siis vain arvata, milloin toinen numero tarkoittaa varianttia ja milloin tietenkään ei, koska hakemus on ollut pitkään ELY-keskuksen sivuilla?

Kuten sanoin, ottaa näistä sitten selvän.
 
Takaisin
Ylös