Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

Mitä tuo laatikko Onnibussin verkkokaupassa "en halua lippua sähköpostilla tai tekstiviestillä" oikein tarkoittaa, eli miten siinä tapauksessa todistetaan matkustusoikeus?

Pelkkä tekstiviestilippu (ilman että täytyy käydä maksamassa verkkopankissa) näyttää myös puuttuvan valikoimasta. Onko tuollainen liian vaikea/kallis järjestää puhelinoperaattoreiden kanssa vai onko siinä joku muu syy? Olis vaan tosi kätevä lippulaji, josta vois asiakkaana ehkä muutaman kymmenen senttiä maksaa ekstraakin.

Luulen että kannattaa ottaa yhteyttä heidän asiakaspalveluunsa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Luulen että kannattaa ottaa yhteyttä heidän asiakaspalveluunsa.

Olet varmaankin oikeassa, mutta koska asia ei mitenkään elintärkeä omalta kannaltani ole, niin ajattelin ihan mielenkiinnosta kysellä täällä josko joku nokkelampi kaveri/kyseisen firman työntekijä osaisi valaista. Ihan kohtuu kätevä systeemi tuo verkkopankki + tekstiviestikin on, ja tulee varmasti testattua Onnibussi silläkin lippuviritelmällä.
 
Mitä tuo laatikko Onnibussin verkkokaupassa "en halua lippua sähköpostilla tai tekstiviestillä" oikein tarkoittaa, eli miten siinä tapauksessa todistetaan matkustusoikeus?
Sitä, että voit halutessasi raapustaa henkilökohtaisen, kertakäyttöisen taikasanasi, esim. KUMARE tai muu helposti lausuttava kolmitavuinen tavurimpsu vaikka ruutupaperille tai Siwan kuitin takapuolelle.

Pelkkä tekstiviestilippu (ilman että täytyy käydä maksamassa verkkopankissa) näyttää myös puuttuvan valikoimasta. Onko tuollainen liian vaikea/kallis järjestää puhelinoperaattoreiden kanssa vai onko siinä joku muu syy? Olis vaan tosi kätevä lippulaji, josta vois asiakkaana ehkä muutaman kymmenen senttiä maksaa ekstraakin.
Kiitos palautteesta, välitän tämän eteenpäin nimimerkeille Allison, pjmotto ja r\pr. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Olet varmaankin oikeassa, mutta koska asia ei mitenkään elintärkeä omalta kannaltani ole, niin ajattelin ihan mielenkiinnosta kysellä täällä josko joku nokkelampi kaveri/kyseisen firman työntekijä osaisi valaista. Ihan kohtuu kätevä systeemi tuo verkkopankki + tekstiviestikin on, ja tulee varmasti testattua Onnibussi silläkin lippuviritelmällä.

Tuossa on toki voinut sattua joku virhe, koska tarkotus on kaiketi että lipun voi saada joko sähköpostiin, tekistiviestillä tai molempiin (eli siis: Haluan lipun sekä sähköpostiin ja tekstiviestillä).

Lainaus heidän sivuiltaan:

Vahvistussivulla sinulta kysytään myös haluatko lipun puhelimeesi vai sähköpostiisi tai mahdollisesti molempiin.

Edit: Nimimerkki "ultrix" vastaili jo näköjään jotain...
 
Kun ostat tänään lipun 3.7. tai myöhemmän lähtevään vuoroon, saat sen kolmella eurolla. Ole nopea, ennen kuin joku muu ostaa 3 € piletin!

Mikä estää Onnibussia sanomasta että "valitettavasti kolmen euron paikka on myyty".

Jokainen ymmärtää että jos Tampereelta lentää Riikan 19 eurolla, niin jossain on jotain mätää.

Olen tässä itsekin käyttänyt Tallinkin "lahjakortteja". Mitäs tämän palstan kirjoittajat ymmärtää käsitteellä Lahjakortti
 
Mikä estää Onnibussia sanomasta että "valitettavasti kolmen euron paikka on myyty".

Tarkoitat ilmeisesti tilannetta, jossa sitä ei oikeasti olisikaan vielä myyty? Mitään järkeähän tuollaisessa kus****misessa ei Onnibussin kannalta olisi. Se yksi 3 euron piletti/lähtö on taloudellisesti täysin yhdentekevä asia, etenkin verrattuna imagotappioon mikä syntyisi jos meneteltäisiin olettamallasi tavalla.

Jokainen ymmärtää että jos Tampereelta lentää Riikan 19 eurolla, niin jossain on jotain mätää.

Minä en ymmärrä. Voitko hieman avata asiaa? Sen tiedän, että ihan kaikkien kukkahattutätien mielestä Ryanairin käytännöt eivät ehkä eettisesti ole aivan sitä parasta A-luokkaa, mutta homma on kuitenkin lainmukaista. Pisnes iis pisnes.
 
Mikä estää Onnibussia sanomasta että "valitettavasti kolmen euron paikka on myyty".
Viestinnän redundanttius. Samalla pitäisi valitella, kuinka on myyty 4,3 €, 5,9 €, 7,9 € jne. liput loppuun, kun tarjolla on sillä hetkellä 9,9 € hintaisia lippuja. Kyllä se asiakas sen tajuaa ilmankin, että kolmen euron liput meni jo, kun verkkokauppa tarjoaa hinnaksi jotain muuta.
 
Syy käyttää bussia on monasti käytön helppous, mennään linja-auton ovelle, ostetaan kuskilta lippu ja mennään vapalle paikalle istumaan.

Eikös joukkoliikenteen matkustajilta ollutkaan täysin kohtuullista edellyttää lipun ostamista etukäteen? Muistaakseni tämä saisi jopa tapahtua myyntipisteistä, jotka eivät välttämättä olisi lainkaan auki joukkoliikennevälineen lähtöaikaan. Vai muistanko väärin?

Onnibus ei tätä tosin edellytä, koska lipun voi ostaa myös kuljettajalta ennakkoon ilmoitettuun hintaan.
 
Eikös joukkoliikenteen matkustajilta ollutkaan täysin kohtuullista edellyttää lipun ostamista etukäteen? Muistaakseni tämä saisi jopa tapahtua myyntipisteistä, jotka eivät välttämättä olisi lainkaan auki joukkoliikennevälineen lähtöaikaan. Vai muistanko väärin?

Onnibus ei tätä tosin edellytä, koska lipun voi ostaa myös kuljettajalta ennakkoon ilmoitettuun hintaan.
Olen Mikkelin yhteysvälilä verrannut junaa ja linja-autoa. silloin lipun ostaminen kuljettajalta ja paikan etsiminen sujuu näppärästi. Tuolla yhteysvälillä linja-auto on kilpalilukykyinen , nopein vuoro 2 h 40 min.

Paikallisliikenteen busseista ja raitiovaunuista pitää poistaa kkuljettajarahastus. Paikallisliikenne ja kaukoliikenne ovat joukkoliikennettä, mutta luonteelta varsin erilaisia. Ei tule mielenkään ehdottaa kaukoliikenteen busseista lipunostomahdollisuuden poistamista.

Vaikka olette lentäneet Rynairilla tyytyväisinä asiakkaina, kannattaa jonkun teistä hieman syvällisemmin selvittää halpalentoyhtiöiden nykytilaa, kuinka osalle niistä on käynyt ja miksi ?

---------- Viesti lisätty kello 20:38 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 20:36 ----------

Itse en ymmärrä. Olen lentänyt Ryanairilla Tampereelta Osloon ja Riikaan ja olen ollut tyytyväinen asiakas.

Sen ymmärrät että kaikki paikat eivät voi olla 19 euron paikkoja.

---------- Viesti lisätty kello 20:48 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 20:38 ----------

Viestinnän redundanttius. Samalla pitäisi valitella, kuinka on myyty 4,3 €, 5,9 €, 7,9 € jne. liput loppuun, kun tarjolla on sillä hetkellä 9,9 € hintaisia lippuja. Kyllä se asiakas sen tajuaa ilmankin, että kolmen euron liput meni jo, kun verkkokauppa tarjoaa hinnaksi jotain muuta.

Käsitit asiann väärin, tarkoitin sitä että lippu maksaa 9,90 koska ne edullisemmat "sattuu" olemaan käytännässä aina loppu.´Olen itse ollut kaupallisella alalla ja erään amerikkalaisen opin mukaan vaihe 1: on mielenkiinnon herättäminen
Kun on kilpailua mennään sallitun rajalle tai yli. Kesti kauan enenkuin kaupat suostuivat ilmoittamaan rajauksen joka esiintyy mainonnassa. Esim "100 kpl:n erä " Kun market myy 50 hilavitkutinta 10 euron hintaa ja asiakas esi saa omaansa, mutta asiakas on saatu kauppaan. Nettimaailmassa se tarkoittaa että asiakas pitää saada yrityksen nettisivulle.
 
Vaikka olette lentäneet Rynairilla tyytyväisinä asiakkaina, kannattaa jonkun teistä hieman syvällisemmin selvittää halpalentoyhtiöiden nykytilaa, kuinka osalle niistä on käynyt ja miksi ?
Varmasti monille lentoyhtiöille on käynyt köpelösti, mutta jotain Ryanair on tehnyt oikein, kun tahkoaa voittoa toisin kuin ns. normaalit lentoyhtiöt. Eikä menestys pelkästää Ryanairin ole. Esim. Easyjetillä on mennyt varsin hyvin. Kyseisissä firmoissa ollaan osattu jo alusta saakka pitää kulut mahdollisimman pieninä, mikä on mahdollistanut halvat hinnat ja hyvät tuotot.

Voisitko selventää tarkemmin tätä halpalentoyhtiöiden tilaa johon viittaat?

Sen ymmärrät että kaikki paikat eivät voi olla 19 euron paikkoja.

Eivät tietenkään. Kysynnän mukaan hinta kohoaa. Jos ostan hyvissä ajoin saan lipun noin parillakympillä (verot mukana), mutta jos ostan viime tipassa lipun saan pulittaa jo yli satasen.

Käsitit asiann väärin, tarkoitin sitä että lippu maksaa 9,90 koska ne edullisemmat "sattuu" olemaan käytännässä aina loppu.

Eli uskot (lainausmerkeistäsi päätellen), että Onnibussilla ei oikeasti myydä 3 euron lippuja ollenkaan? Että kyseessä olisi jonkin sortin huijaus. Kyllä itse olen sellaisiin heidän nettikaupassaan törmännyt.
 
Olen noita kolmen euron lippuja löytänyt monta. Joten Salomaan kannattaa nyt ihan tutustua oikeasti asiaan ennen kuin rupeaa mitään yrityksiä syyttelemään ihmisten tietoisesta huijaamisesta. On se varsin raskas ja vakava syytös kuitenkin.
 
Omnibussin oma edustaja sanoi haastattelussa että lähdöllä on yksi kolmen euron paikka. Useat halpalentoyhtiöt ovat vaikekuksissa. Teillä on joku syy puolustaa markkinointia, joka ei käyttäjää kohtaan reilua. Luulisi että tämän palstan käyttäjillä on enemmän matkustajan kuin sijoittajan näkökulma. Osaltaan halpalentoyhtiöiden taktiikka perustuu siihen, että hinnasta kerrotaan vain osa. Siis hinta pilkotaan ja osat ovat erinnimisiä, joista sitten mainokseen pannaan yksi osa.

Ei Pietarinkaan mennä laivalla 19 eurolla eikä lahjakortin käsitteenseen teistä kukaan ottanut kantaa.
 
Takaisin
Ylös