Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

Noissako etuosa on kokonaan matala ja sitten on pitkät portaat? Mielenkiintoisen näköinen, mahtaako vastaavia olla Suomessa ennestään?
 
Noissako etuosa on kokonaan matala ja sitten on pitkät portaat? Mielenkiintoisen näköinen, mahtaako vastaavia olla Suomessa ennestään?

Nämä niin sanotut puolitoistakerroksiset kokivat suurimman suosionsa 80- ja 90-luvuilla. Tuolloin myös Delta valmisti tämäntyyppisiä autoja. Nykyään niitä valmistaa vain harva valmistaja. Suomessakin näitä oli juuri noilla vuosikymmenillä joitakin.
Savonlinja ajoi Setran vastaavalla mallilla ExpressBus liikennettä Savon suuntaan:
http://bussidata.kuvat.fi/kuvat/S/Savonlinja/400-499/400+EFB-575+EB+Juke+270609.jpg

---------- Viestit yhdistetty klo 19:01 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:00 ----------

Ovatko ne uudempaa TX-sarjaa vai käytettyjä T9-mallisia?[/img][/url]

T9-mallisia ovat.
 
Eilen saapui WE 313CP ja WE 315CP. Tänään molemmat köllöttelivät varikolla.

Ilmeisesti WE 309CP ja WE 311CP ovat ainakin osa tätä joukkoa ja mahdollisesti saapuneet jo aiemmin.
 
Ja taas Maanantaina aamusta hieman ennen yhdeksää hieman ennen Hämeenlinnaa Helsinkiä kohden Tampereelta körötti kanssa joku Altano.
 
Eilen saapui WE 313CP ja WE 315CP. Tänään molemmat köllöttelivät varikolla.

Ilmeisesti WE 309CP ja WE 311CP ovat ainakin osa tätä joukkoa ja mahdollisesti saapuneet jo aiemmin.

Miten minulle tulikin tuosta OB:n nykyvarikon osoitteesta mieleen, että eikös tuolla samalla tontilla myöskin aikoinaan sijainnut Pirkkalan Liikenne/Tampereen Turistiauto/ Aitolahden Liikenne veronkierto kompleksin toimitilat ?
 
Ihan uteliaisuuttani kysyn: mitenköhän varausjärjestelmässä huomioidaan erikokoiset bussit? Nythän valtaosa busseista on 89-paikkaisia, nämä uudemmat 67. Myydäänkö kaikkiin busseihin varausjärjestelmän kautta vain maksimissaan 67 paikkaa, vai miten? On liene aika raskasta etukäteen päättää mikä bussi minnekin ajelee viikkojen päästä?

Esim Ryanairilla tätä ongelmaa ei ole, kun kaikki koneet ovat täsmälleen samalla istuinluvulla..
 
Ihan uteliaisuuttani kysyn: mitenköhän varausjärjestelmässä huomioidaan erikokoiset bussit? Nythän valtaosa busseista on 89-paikkaisia, nämä uudemmat 67. Myydäänkö kaikkiin busseihin varausjärjestelmän kautta vain maksimissaan 67 paikkaa, vai miten? On liene aika raskasta etukäteen päättää mikä bussi minnekin ajelee viikkojen päästä?

Esim Ryanairilla tätä ongelmaa ei ole, kun kaikki koneet ovat täsmälleen samalla istuinluvulla..

Voisin kuvitella, että eri kalustotyypeillä on omat kalustokiertonsa, jolloin Astromegoista ei tarvitse varmuuden vuoksi jättää pariakymmentä paikkaa myymättä. Onnibusin tapauksessa kaluston hallinta lienee vielä suhteellisen helppoa, kun käytössä on vain kahdenlaisia autoja. Useimmilla suomalaisilla bussifirmoilla kalusto on paljon kirjavampaa.
 
OnniBusin laajentuminen jatkuu. Nyt on haettu lupia 6.6. alkavalle liikenteelle:
  • uusi vuoropari Jyväskylä - Turun satama. Hakemus
  • uusi vuoropari Savonlinna - Helsinki. Hakemus
  • uusi vuoropari Jyväskylä - Helsinki, lisäksi sunnuntaisin yksi lisälähtö Jyväskylästä ja maanantaiaamuisin Helsingistä. Hakemus
  • uusi vuoropari Jyväskylä - Lappeenranta. Hakemus
Lisäksi 1.7. alkaen on haettu yhden F9:n jatkoa Kuopiosta Kajaanin. 6.6. alkaen haetun Jyväskylä - Turun satama -vuoroparin jälkeen kaikki F45:t ovat jo jatkoja Jyväskylästä alkaville tai sinne päättyville F9:n vuoroille, joten en yhtään ihmettelisi vaikka 1.7. linjatunnus F45 poistuisi käytöstä ja Jyväskylä - Kajaani -väliäkin ajettaisiin F9:n Astromegoilla.
 
Takaisin
Ylös