Sivu 16 / 158 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 61213141516171819202636567696116 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 226-240/2366

Viestiketju: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

  1. #226
    Jykke avatar
    Liittynyt
    21.03.2007
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    624

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Katsoin kesäkuun lähtöjä, nythän o mielenkiintoista se, kuinka monta paikkaa kussakin lähdössä on 3 euron hintainen.
    Lähetä palautetta Onnibusille ja kysy.

  2. #227
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    04.01.2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1178

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Palomaa Näytä viesti
    Siis et ole tosissasi, vielä äsken marmatit kuinka ei ole 3 euron paikkoja, nyt marmatat että kuinka paljon niitä on kuussa, se on kuule ihan Onnibussin oma asia kuinka monta 3 euron paikka he pistävät, se on joka tapauksessa halpabussiyhtiö, pääset alle 10 eurolla per suunta Tampereelle joka on PALJON halvempi kuin VR:n tai Matkahuollon kautta ostettu lippu.
    Joko tämä valitus voisi sinun osalta loppua?
    Edit:


    --------------


    Onnibus, kesto 2h 30min (sivujen mukaan):

    Aikuinen sekä lapsi 20:00 22:30 3 €


    --------------


    Matkahuolto, kesto 2h 30min - 2h 45min (sivujen mukaan):

    Aikuinen 0123456789 Meno 26,30 Meno-paluu 47,40 Matkalipun hinta aikuiselle
    Lapsi 0123456789 Meno 13,20 Meno-paluu 26,40 4-11 vuotiaat lapset


    --------------


    VR, kesto 1h 46min (sivujen mukaan):

    Aikuinen:
    23:06 00:52 0 1:46 Perus 30,99 € Ekstra 41,84 €
    Lapsi:
    23:06 00:52 0 1:46 Perus 15,50 € Ekstra 20,92 €


    --------------

    Lopeta nyt jo tuo valittaminen, vertaile hintoja ja aikoja, mikä vie voiton? Onnibus.
    Viimeisin muokkaaja Palomaa; 09.06.2012 kello 23:43.

  3. #228

    Liittynyt
    20.07.2005
    Sijainti
    Pori
    Viestejä
    1253

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Ja aika tärkeä pointti on, että kilpailu tosiaan on nyt vapaata ja vaikka Helsinki - Tampere -välillä on kolme vaihtoehtoa: Vr, Matkahuolto ja Onnibus. Jos vaikka juuri Onnibussin tapa tehdä asioita ei miellytä, niin on täysi vapaus käyttää muita palveluita. Vaikkapa kaupunkiliikenteessä näin ei tosiaankan ole, ja jos ei ole tyytyväinen kotikaupunkinsa joukkoliikenteeseen, niin ei auta muu, kuin valittaa ja vaatia siitä vastaavalta taholta. Mutta kun kaukoliikenteessä muut vaihtoehdot eivät ole hävinneet minnekään, niin minä en näe mitään ongelmaa. Tietysti noin yleiseti voi esittää oman käsityksensä Onnibussin palvelukonseptin soveltuvuudesta. Kannattaa kuitenkin muistaa, että tuo firma ei välttämättä edes yritä palvella kaikkia matkustajia, vaan halpalentoyhtiöiden tapaan se etsii asiakkaita, jotka ovat valmiita hankkimaan lippunsa etukäteen, päättämään matkapäivänsä hyvissä ajoin yms, kunhan vastineeksi pääsevät halvemmalla. Meitä ihmisiä on monenlaisia, ja osalle meistä Onnibus voi olla ainoa mahdollisuus edes ajatella reissua toiseen kaupunkiin.

    Yleisemmin halpalento- taikka bussiyhtiöiden toimintaideasta voisi sanoa jotain. Näiden toiminta perustuu kahteen asiaan. Ensinnäkin on ihan oikeasti mahdollista hoitaa bisnestä selkeästi perinteisiä yhtiöitä halvemmalla ilman palkkojen polkemista. Silloin kyse on ennen kaikkea nopeista kääntöajoista. Eli minimoidaan bussin tai lentokoneen seisoskelu ja pidetään se koko ajan tienaamassa rahaa. Jos kulkuneuvo pystyy päivässä kulkemaan reittinsä edestakaisin kahdesti yhden kerran sijaan, niin jokainen tajuaa, että per kuljetettu ihminen tarvitsee otta paljon vähemmän hintaa. Ei ihan puolta vähemmän, mutta kuitenkin. Halpalentoyhtiöt optimoivat tasan tämän: heidän koneet ovat mahdollisimman paljon ilmassa. Tietenkin se tarkoittaa, että monesta muusta täytyy tinkiä: ei rahtia & matkatavaraita, koska niiden purkaminen ja lastaaminen vie aikaa, ei jatkoyhteyksiä, koska jostain muualta tulevaa konetta ei voi odottaa, ei lentoja vilkkaille kentille, koska niiden käyttäminen on paljon hitaampaa. Sen sijaan sukkulana edestakaisin mahdollismman monta lentoa vuorokaudessa sellaisten lentoasemien välillä, jotka tukevat mahdollisimman nopeita kääntöjä.

    Toisekseen on marginaalikustannusten käsite. Jos ihmettelee, mikä järki on myydä 19 euron lippu, kun pelkkää tappiota tulee, mutta aika usein valinta ei todellakaan ole, että saadaanko istuimesta rahaa 500 euroa tai 19 euroa, vaan 19 euroa vai nolla euroa. Tietysti hinta pitää mitoittaa niin, että lennon matkustajilta saadaan perittyä kaikki kulut, mutta kun tämä on tehty ja huomataan, että istuimista vaikkapa 80% on myyty, niin mitä sitten kannattaa tehdä? Lähteä lentoon ja olla tyytyväisiä? ja ottaa niistä 20% tasan nolla euroa. Vaiko myydä ne ylijäämäpaikat pikkuhinnalla ja saada sekin raha kaupan päälle käytännössä ilman lisäkuluja. Tämän viimeisen ylijäämätilan osalta kustannukset firmalle koostuvat käytännössä pelkistä veroista ja lentoasemamaksuista ja vastaavista. Ja jonka takia vaikka Ryanair lisää ne itselleen ottamansa hinnan päälle. Vaikka kannattaa viimeinen penkkin myydä muutaman euron hintaan, niin ei nyt sitten kuitenkaan kannata maksaa sitten jollekin viranomaiselle siita muutamaa kymppiä. Monet verot, taksat ja lentoasemien maksut määräytyvät per lennätetty matkustaja.

    Koko homma vaatii hieman huolellisuutta. Noita halpoja lippuja ei kannata myydä noin vaan, sillä muuten sellaisen ostavat nekin, jotka olivat valmiita ostamaan kalliimman lipun ja touhulta putoaa pohja pois. Mutta jos myyntiehdot saadaan sopiviksi, niin halvat täytepaikat saadaan myytyä niille, jotka melko epätodennäköisesti olisivat ostaneet täysihintaiset liput. Vanha tapa on ollut myydä halpoja lippuja opiskelijoille, työttömille, eläkeläisille etc. joiden voidaan olettaa olevan niin köyhiä, että he eivät pysty ostamaan täysihintaisia lippuja. Mutta nykyajan tietotekniikka tarjoaa paljon tehokkaampiakin tapoja. Yleisimmin sovellettu tapa on tuo Onnibussinkin käyttämä, niin lentoyhtiöiltä kuin hotelleiltakin tuttu: hyvissä ajoin on mahdollista ostaa halvat liput. Yleensä ne, joilla ei ole rahaa, ovat niitä, joilla on aikaa. Myöskin normaalihintaisen lipun ostajat saavat omalta kannaltaan jotain arvokasta: joustoa ja mahdollisuuden päästä matkaan lyhyellä varoitusajalla.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 10.06.2012 kello 12:11. Syy: kiroilu pois
    Ville

  4. #229
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3327

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Jos Omnibussilla on 50 hengen autot ja niistä yksi paikka vuoroa kohden myydään 3 eurolla , niin on se laillista, mutta en matkustajana ja joukkoliikenteen käyttäjänä lähtisi tuollaista markkinointia kehumaan.
    Koska suomalainen kateus, kauna ja tasa-arvon käsitteen omalaatuinen tulkinta, koko verkkokauppa kannattaisi vissiin siis pistää kiinni ja myydä vain niitä 20 € käteislippuja kuskilta?

    ---------- Viesti lisätty kello 2:18 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 2:13 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ville O. Turunen Näytä viesti
    Vanha tapa on ollut myydä halpoja lippuja opiskelijoille, työttömille, eläkeläisille etc. joiden voidaan olettaa olevan niin köyhiä, että he eivät pysty ostamaan täysihintaisia lippuja.
    Onnibusin keskeinen oivallus on se, että tämä tapa hoitaa hintadifferointi on tuomittu johtamaan siihen, että alennuslipulla matkustavat ovat enemmistö, ja mahdollinen kate tulee niistä muutamasta täyden hinnan maksavasta. Matkustajan näkökulmasta joukkoliikenteen hinnat ovat karanneet käsistä, ja oman autot bensat ovat olleet halvempia jo yksinkin ajaessa kuin jl-lippu. Toisin sanoen 50 % alennuslipusta on tullut se normaali hinta, epähuomiossa auton ratista julkisiin eksyvät saavat maksaa rangaistusluontoisen kaksinkertaisen lipun hinnan, kun eivät kunnon kansalaisina aja omaa autoa.
    Sakari Kestinen

  5. #230
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6431

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Vompatti, Espoo-määritelmäsi on virheellinen. Oikea kuuluu näin, ilman tähtiä tietysti: Espoo, yhtä aito ku tekodi**i ja kaks le**oo.

    Täytyy sanoa, että tämä Omnibussi-ketjun uusin käänne on kyllä parasta jlf-viihdettä pitkiin aikoihin. Martti se osaa olla hauska. Mutta kannattaako muiden aina lähteä leikkiin mukaan?

    Ihan kommenttina: on se kamalaa, kun HSL-liikenteessäkin kertamatkalla on eri hinta riippuen siitä, ostaako lipun kuljettajalta, etukäteen automatista tai kännykällä vai matkakortin arvolla. Salaliitto?!?!?!
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  6. #231
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    04.01.2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1178

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Vompatti, Espoo-määritelmäsi on virheellinen. Oikea kuuluu näin, ilman tähtiä tietysti: Espoo, yhtä aito ku tekodi**i ja kaks le**oo.

    Täytyy sanoa, että tämä Omnibussi-ketjun uusin käänne on kyllä parasta jlf-viihdettä pitkiin aikoihin. Martti se osaa olla hauska. Mutta kannattaako muiden aina lähteä leikkiin mukaan?

    Ihan kommenttina: on se kamalaa, kun HSL-liikenteessäkin kertamatkalla on eri hinta riippuen siitä, ostaako lipun kuljettajalta, etukäteen automatista tai kännykällä vai matkakortin arvolla. Salaliitto?!?!?!
    Onnibussi-ketjussa. Mikä siinä on kun ei tuo Onnibussin kirjotus onnistu ..

  7. #232
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6431

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Et sitten vitsiä tajunnut?
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  8. #233
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    04.01.2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1178

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Et sitten vitsiä tajunnut?
    anteeksi luin väärin tuon, tämä on vain niin hauska ketju.. haha..

  9. #234
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    536

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Tämä on hyvä ketju, mutta renkaista ei saa keskustella, sillä separaattori poistaa sellaiset viestit.

    ---------- Viesti lisätty kello 12:19 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 9:16 ----------

    Kuluttajaviranomaisten linjauksen mukaan tarjouksen saatavuus täytyy olla kohtuullisesti ennakoitavissa. Onnipussin kohdalla se merkitsee sitä, että yritys joutuu todennäköisesti ilmoittamaan : "Helsinki - Tampere 3 eur0a , 1kpl/vuoro".

    Uuden konseptin luominen joukkoliikenteeseen sekä kilpailun lisääntyminen ei lähtökohtaisesti ole kielteinen asia.

    ---------- Viesti lisätty kello 12:28 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 12:19 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut toson
    opettelehan pojannulikka käyttäytymään foorumilla
    Tällaisen toivomuksen esitti toson.

  10. #235
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    20.12.2005
    Viestejä
    729

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Onnipussin kohdalla se merkitsee sitä, että yritys joutuu todennäköisesti ilmoittamaan : "Helsinki - Tampere 3 eur0a , 1kpl/vuoro".
    Hurjaa. Noinhan se tekee.

  11. #236
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Kuluttajaviranomaisten linjauksen mukaan tarjouksen saatavuus täytyy olla kohtuullisesti ennakoitavissa. Onnipussin kohdalla se merkitsee sitä, että yritys joutuu todennäköisesti ilmoittamaan : "Helsinki - Tampere 3 eur0a , 1kpl/vuoro".
    Siis ihan samaan tyyliin kuin Ryanairkin joutuu, eiku...

  12. #237

    Liittynyt
    04.11.2010
    Viestejä
    129

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Omnibussin oma edustaja sanoi haastattelussa että lähdöllä on yksi kolmen euron paikka. Useat halpalentoyhtiöt ovat vaikekuksissa. Teillä on joku syy puolustaa markkinointia, joka ei käyttäjää kohtaan reilua. Luulisi että tämän palstan käyttäjillä on enemmän matkustajan kuin sijoittajan näkökulma. Osaltaan halpalentoyhtiöiden taktiikka perustuu siihen, että hinnasta kerrotaan vain osa. Siis hinta pilkotaan ja osat ovat erinnimisiä, joista sitten mainokseen pannaan yksi osa.

    Ei Pietarinkaan mennä laivalla 19 eurolla eikä lahjakortin käsitteenseen teistä kukaan ottanut kantaa.
    Jos käytetään termiä Lahjakortti, tulee kortin oikeuttaman palvelun olla maksutonta tai parannettavissa pientä lisämaksua vastaan. Laivayhtiöt käyttävät näitä kortteja yleisesti, joskus olen tosin törmännyt "Lahjakorttiin", jossa on edellytetty esimerkiksi polttoainelisämaksua. Mutta nyt yhtiöt ovat näihin lisämaksuja tai muuta, kuten aterioiden varaamisen edellyttämistä sisältäviin kortteihin vaihtaneet termin Lahjakortti => Bonuskortti, jolloin käsite onkin jo aivan eri.

    Itse menin hiljattain laivalla Pietariin, ja menopaluun hinta kaikkine kuluineen (ml Shuttle-bussi, tosin poislukien ruokailut laivalla) oli todellakin 19 €. Itse olen myös usean kerran ostanut usealta eri halpalentoyhtiöltä lentolippuja. Näistä kolmesta kahdella on heti varausprosessin alussa näkynyt kokonaishinta, yhdellä lisättiin myöhemmin luottokorttimaksu päälle. Kaikissa tapauksissa reitti on ollut omalle kohdalle sopivampi, kuin perinteisillä yhtiöillä ja hinta huomattavasti edullisempi. Olen myös ostanut ja matkustanut Onnibussilla 3€/suunta. Ja hyvin toimi.

    Salomaa: voisit todellakin kirjoittaa kritisoimasi yhtiön nimen edes kerran oikein. Se ei ole Omnibus tai Onnipus (tai kuten aiemmin taivutit, Onnipussi...) vaan Onnibus. Parjaaminen on ymmärrettävää, jos on selkeä ja aiheellinen pointti. Mutta pointtia ei ole, tai parjattavaa ei edes nimetä oikein, on käytös asiatonta.
    Viimeisin muokkaaja dreamy83; 10.06.2012 kello 19:55.

  13. #238

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3311

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Mukavasti Salomaan mielestä huijaus-yhtiön vuoroilla riittää matkustajia. Törmäsin tänään Turun autoon joka lähti Kampista. Pikaisella vilkaisulla näytti olevan jokaikistä penkkiä myöten täynnä. Vähän ajan kuluttua näin Hämeenlinnasta ja Tampereelta tulevat 2autoa jotka molemmat olivat täynnä. Viikon liikennöiny ja vuoroilla riittäisi matkustajia jopa toiseenkin autoon. Saattaisikohan Onnibus ajaa jatkossa viikonloppu vuoronsa tuplana jos kysyntä nousee?

    (kuvia tietty tulossa autoista, Rindellin auto ei ollu Onnibus -väreissä vieläkään)
    Viimeisin muokkaaja zige94; 10.06.2012 kello 20:51.

  14. #239
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    536

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut dreamy83 Näytä viesti
    ....
    Itse menin hiljattain laivalla Pietariin, ja menopaluun hinta kaikkine kuluineen (ml Shuttle-bussi, tosin poislukien ruokailut laivalla) oli todellakin 19 €. ....
    St Peter Linen sivuston mukaan Shuttle -bussi lisätään risteilyhintaan. Se on ollut monessa ilmoituksessa 20 euroa. Näin on ollut kokoajan kun olen seurannut tämän laivayhtiön sivustoa.

    ---------- Viesti lisätty kello 20:15 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 19:48 ----------

    Helsinki - Tampere 28.07.2012 lähtö klo 20:00
    Nro Hinta Tyyppi
    1 3.0 € Peruslippu
    2 5.9 € Peruslippu
    3 6.9 € Peruslippu
    4 7.9 € Peruslippu
    5 8.9 € Peruslippu
    6 9.9 € Peruslippu
    7 9.9 € Peruslippu
    8 9.9 € Peruslippu
    Yhteensä: 62.3 €

    Tässä tuo uuden linjurivaunuyhtiön hinnoittelupolitiika idea. Esimerkissä oletetaan että 8 henkilöä matkustaa Tampereelle 28.7. klo 20 vuorolla.
    En minä ole tätä huijaukseksi väittänyt, mutta markkinointia seuraavat viranomaiset saattavat ottaa kantaa halvimpien paikkojen määrään kullakin vuorolla.

    Odottakaa pojat hetki, ei kestä kauaa kun Paunu heittää kehään Tampere -Helsinki 9 €, vuoron jokainen paikka !
    Näinhän se pelaa markkinoinnin logiikka. Mutta purkakaahan taas tunteitanne ja syyttäkää minua jostakin.

  15. #240
    sm3
    sm3 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    16.06.2010
    Viestejä
    1303

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Salomaa on hyvä että ottaa nyt yhteyttä sekä Onnibus:iin että kuluttajaviranomaisiin. Mikäli sinulla on 100% todisteet ja olet täysin varma, siihen saakka saat viettää aikaasi suodatus listallani. Minua ei kiinnosta lukea viestejäsi.

Vastaavia viestiketjuja

  1. VR:lle uusi toimitusjohtaja
    kirjoittanut Autoton espoolainen foorumissa Junat
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 03.03.2009, 00:10
  2. HKL uusi webbisivunsa
    kirjoittanut 339-DF foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 06.06.2006, 03:42
  3. Uusi foorumiohjelmisto
    kirjoittanut vko foorumissa Foorumista itsestään
    Vastauksia: 15
    Viimeisin viesti: 26.04.2006, 17:58
  4. SL:n uusi rahastusjärjestelmä
    kirjoittanut Eppu foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 13.04.2006, 11:45
  5. HKL:lle uusi suunnittelujohtaja
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 20.12.2005, 21:31

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •