Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

Nykypäivänä vaan tahtoo olla niin että autokierrot on niin tiukkoja ettei ylimääräisiä autoja ole, vara-autot on yleensä yrityksen omalla toimipaikalla, joka voi olla toisella puolella Suomea.

Tuo kai puhtaasti järjestelykysymys. Hyvähkön bussin leasing-kulu liene suuruusluokkaa satanen päivä - ei se paljoa ole jos jaetaan esim Onnin kaikkien päivittäisten lähtöjen kesken. Parilla lisäautolla saisi jo kovasti toimintavarmuutta lisää.
 
Poliisi on nyt tehnyt rikosilmoituksen Onnibussin autosta jossa ilmastointi ei toiminut. Asiaa tutkitaan nimikkeellä ajoneuvorikkomus https://yle.fi/uutiset/3-10792800. kun en itse ole koskaan näillä OB:n kaksikerrosbusseilla matkustanut, niin joku muu osannee vastata että onko noissa lainkaan avattavia kattoluukkuja? Tällöinhän yläkertaan saisi jo mukavasti ilmavirtaa mikäli ilmastointi hajoaa matkalla. Vielä parempi tietysti olisi kun lisänä olisi myös avattavia ikkunaluukkuja. Omasta mielestäni nykyään luotetaan liikaa tekniikkaan eikä edes varauduta siihen että se tekniikka saattaa joskus myös pettää.
 
Hienoa, että viimeinkin saadaan (ehkä) liikenteestä pois vanhat linja-autot, joissa ei ole jäähdytysilmastointia. Noita vielä näkee joskus mm. katureina. Ja ainahan tulevaisuudessa voi soittaa poliisin keskeyttämään matkan.
 
OB aloittaa näemmä C12:n Kotka-Tampere-välillä yhdellä M-S-vuoroparilla 3.6. Samalla Vuorelan ajama C12 Lappeenranta-Tampere muuttuu M-S ja tulee uusi OB:n Tampere-Kouvola-vuoropari P-S.
 
OB.com F369 (BXB-669), 2013-mallinen Astromega, meni äsken Ruskeasuolla kohti Tamperetta.
 
Taitaa olla Helsinki-Tampere välillä kestollisesti pisin kautta aikojen, vaihdoton yhteys tuo C11 joka kulkee Turun, Rauman ja Porin kautta.
 
Totta turiset. Ei voisi sekavamman näköistä aikatauluvihkoa keksiä. Ehkä laitettiin liikaa tavaraa samaan pakettiin.
Kevennykseksi, ei saivarteluksi, ei tuolla tainnut olla numeraaleja kuin "yksi" ja "kaksi".
 
Tuskin sen vaikeampaa kuin millään muullakaan yhtiöllä. Autot on kovassa ajossa 28 tuntia vuorokaudesta ja tuurilla sattui vielä toimittajakin kyytiin. :lol:
 
Taitaa olla niin että tuo Kotkan vuoro ajetaan onnibus Altanolla f395 SNS-495 joka on Trafin mukaan Atro Vuolteen omistuksessa.
Olisiko niin että on annettu alihankkijalle tämä kierto. Eli myös vikailmoitus pitäis mennä Vuolteelle jonka pitäis vara-auto hoitaa ?
 
Ensinnäkin täytyy todeta, että uusi omistaja on saanut kuskit paremmin ruotuun ja kehnosti ajavia näkyy yhä vähemmän.
PAITSI, eilen 1345 Ykköstiellä suuntana Helsinki ennen Kirismäen liittymän työmaata joku taulapää veti 80 alueella ohi ja tuli eteen 2m päähän ja jatko hillitöntä koheltamista myös työmaan kiertotien kohdalla jossa on hyvin ahdas kohta, ajoi KAHDELLA kaistalla siinä, OHITUSKIELLON kohdalla ja enemmän kuin sallitut 60. Kohdassa tapahtui jo kerran VAKAVA liikenneonnettomuus kun samalla lailla asennoitunut täysperäkuski murjoi pakettiauton vajaa pari kuukautta sitten.
Tossa aikasempi kuva kiertotiestä, ennen toukokuun kolaria: https://www.flickr.com/photos/liikennevirasto/47108060874/in/album-72157703098608504/ Nyt Turku-HElsinki ajorata on katkaistu siis ja kaistoille tuli ohituskielto ja voin sanoa että raskaalla kalustolla 60 kin on liian suuri nopeus noin ahtaassa kohtaa.
 
Takaisin
Ylös