Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

Rupesi vain kiinnostamaan nuo tiedotteen liitteet. Olisikohan niitä mahdollista saada? Kiinnostaisi tietää, millä perusteella Onnibusista on valitettu.

Itse tiedotettakaan ei ole näkynyt, mutta tuo liite varsinkin olisi kyllä mielenkiintoinen lukea.

Ja lisää uutisointia:

http://www.ess.fi/?article=375087

Ihmetys halpabussiyhtiölle: Paketit lähtivätkin kiertotielle

Halpabussikonseptilla pikavuoroja liikennöivä Onnibus syyttää tiedotteessaan Matkahuoltoa pakettien ohjaamisesta kiertoreitille.

Onnibusin mukaan sen liikennöitsijäverkostoon kuuluva Tilausliikenne Lauri Möttö Ky suljettiin Tampere-Pori-väliltä rahtipalveluiden ulkopuolelle, vaikka yritys on Matkahuollon omistavan Linja-autoliiton perust...

 
Tänä aamuna tullessani Turusta Helsinkiin näin tiellä renkaankappaleita ja heti perään Rindellin onnibussiauton tien sivussa nelivilkut päällä.
 
Tuntuu olevan kovasti vastoinkäymisiä tällä Turun linjalla.

Juu niin sillä vähän vaikuttaisi. Vähän aikaa sitten oli Rindellin Setrassa ovivika jonka vuoksi pääsi lähtemään n. 15-20min myöhässä (lähde: Onnibus -facebooksivut). Mutta tiedottaminen pelittää kyllä. Paitsi tuosta antin havainnosta ei ole löytynyt mitään Onnibussin/Rindellin taholta mitään..
 
Ja kyllä niitä onnikoita vikaantuu muillakin, vaikka jopa Paunulla.

Luonnollisesti vikaantuu. Ne ovat teknisiä laitteita kovassa käytössä. Siinä vaan on ero, kuinka usein ne vikaantuvat niin että siitä koituu asiakkaalle haittaa. Onnibussin Turun linjalla näitä on ensimmäisen kuukauden aikana ollut minun mittakaavalla liikaa. Olisiko sille linjalle Epäonnibus parempi brändi?
 
Luonnollisesti vikaantuu. Ne ovat teknisiä laitteita kovassa käytössä. Siinä vaan on ero, kuinka usein ne vikaantuvat niin että siitä koituu asiakkaalle haittaa. Onnibussin Turun linjalla näitä on ensimmäisen kuukauden aikana ollut minun mittakaavalla liikaa. Olisiko sille linjalle Epäonnibus parempi brändi?

Mikä sinusta olisi se Epäonnibus brändi? Onnibus voisi ottaa Rindellin tarkkailun ja tarvittaessa vaihtaa yhtiötä, tai vaatia parannuksia huoltoon tms. Mutta alottaisin sillä että maalaavat autonsa Onnibus väreihin, vai eikö yhtiöllä ole sijoittaa yhtään vain Onnibus liikenteeseen?

Harvoin jos koskaan saa halvalla hyvää.
 
Olen lähdössä Heinäkuun alkupuolella Jämsään viikoksi ja suunnittelin äsken matkaa, kolmesta vaihtoehdosta Onnibus+juna osoittautui edullisimmaksi, vaihtoehdot olivat:

- Juna Hki-Jämsä (menopaluu) hinta 78,30€ (ennakkolippu)

- Bussi Hki-Jämsä (menopaluu) hinta 76,70€

- Onnibus Hki-Tampere (Hervanta) - bussi 30 Hervanta-Keskusta - Juna Tampere-Jämsä (menopaluu) kokonaishinta 43€ josta junamatkan osuus 29€.

Nyt kun Expressbuskin alkoi tarjoamaan halpoja matkoja niin se osoittautui vielä onniakin edullisemmaksi! Joudun toki kiertämään Turun kautta, mutta se ei haittaa kun lomalla ei ole kiirettä. Reitti ja aikataulu on siis seuraava: EB Hki(11.30) - Turku(13.45) ja EB Turku(15.05) - Jämsä(18.50) > jatkaa Jyväskylään. Reissun kokonaishinnaksi tuli ainoastaan 10€!
 
Jos EB pystyy tarjomaan matkoja noinkin halvalla, niin se kertoo siitä että hinnoissa on tyhjää ja paljon. Mutta ilman Onnibus:in painostusta tuskin tuommoisia hintoja olisi.

Vaikka Onnibus kaatuisi niin se on jo tehnyt tehtävänsä, eli herättänyt ihmiset vaatimaan halvempia hintoja.

PS: Näistä EB alehinnoista on oma ketjunsa. ;)
 
Vaikka Onnibus kaatuisi niin se on jo tehnyt tehtävänsä, eli herättänyt ihmiset vaatimaan halvempia hintoja.

Tjaa, jos Onnibussi pelataan ulos markkinoilta niin eiköhän hinnat palaudu luokkaan törkeä. Voihan sitä siinä tilanteessa vaatia, mutta tulos saattaa olla laihanlainen, kun ainoa mahdollinen vaihtoehto (pl. hlöauto) on vieläkin jäätävämmillä lipunhinnoilla puuhasteleva VR.
 
Tjaa, jos Onnibussi pelataan ulos markkinoilta niin eiköhän hinnat palaudu luokkaan törkeä. Voihan sitä siinä tilanteessa vaatia, mutta tulos saattaa olla laihanlainen, kun ainoa mahdollinen vaihtoehto (pl. hlöauto) on vieläkin jäätävämmillä lipunhinnoilla puuhasteleva VR.

Ehkä... :icon_frown: Onnibus:in tilaalle toki saattaa aina tulla uusi tulokas. Mutta aika näyttää. Vuoden päästä voi tilanne olla jo aivan eri kuin nyt.

Onnibus:iin kuuluu ja tulee kuulumaan kaikenlaista yhtiöitä jotka saattavat pilata koko brändin ja ajaa asiakkaat pois. Yhtiö laajentaa toimintaansa käyttämällä yhtöitä joilla voi olla huonoa mainetta ennestään, ja joilla ei ole kokemusta reittiliikenteestä.

Huteralle pohjalle rakentuvaa nopeata kasvua (vert. EU ja Euroalue). Toki Onnibus voi olla menestystarina joka toimii vielä 2050- luvulla, tai sitten kaatuu jo ensivuonna.
 
Takaisin
Ylös