Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

Vs: Expressbusin kesätarjoukset

Se, että [lisää tähän jokin ExpressBusiin kuuluva yhtiö] noudattavat työehtosopimuksia, ei anna minkäänlaista vakuutta siitä, että allianssikumppanit toimisivat samoin.

Kai tämäkin pätee yhtä lailla? Mistä tiedämme, ettei EB:ssä julmasti poljeta työehtosopimuksia? Osakkeenomistajien pohjattomille osinkotileille menevät meidän kalliisti maksamat lipputulomme. Kuka tietää, vaikka kierrätettäisiin veroparatiisien kautta.
 
Vs: Expressbusin kesätarjoukset

Puolueeton välihuuto nettietikettiin liittyen:

Eipä hei muokkailla lainauksia!

Oman version lainauksesta voi kirjoittaa alle, jos tuntee tarvetta. Nyt pelkästään yllä olevan viestin perusteella voi aivan hyvin luulla alkuperäisen kirjoittajan kirjoittaneen, kuten lainaus antaa ymmärtää.
 
Vs: Expressbusin kesätarjoukset

Tämä on aika ilkeämielistä vihjailua. Palkkojen ja työehtojen polkeminen ei ole Onnibusin itsensä intressissä. Jos se tekisi niin tai sallisi kumppaniensa tekevän niin, siitä syntyisi iso älämölö ja maine menisi. Samoin asiakkaat.

Olennaista on se, että Onnibusin liiketoimintakonsepti ei lähtökohtaisesti perustu muita edullisempiin kustannuksiin vaan muita houkuttavampaan hinnoitteluun, jolla saadaan enemmän asiakkaita ja kokonaisuutena enemmän myyntiä -- ja tulosta. Teoriassa tosin kenellä tahansa liikennöitsijällä voitaisiin ajatella olevan insentiivi työehtojen polkemiseen, koska tulojen pysyessä vakiona pienemmät kulut tarkoittavat suurempaa katetta ja viimekädessä suurempaa voittoa. Tämä ei päde pelkästään Onnibusiin vaan myös esim. Paunuun, Länsilinjoihin ja kaikkiin muihin vanhoihinkin bussiliikennöitsijöihin. Jostain kumman syystä en näe kenenkään täällä vihjailevan että Paunu polkisi työehtoja, vaikka sillä olisi siihen ihan yhtälainen teoreettinen insentiivi kuin Onnibusilla.
Etkö osaa lukea, vai etkö ymmärrä lukemaasi? Minähän nimenomaan kirjoitin, että Onnibus Oy (ja Tilausliikenne Möttö Ky siinä ohessa ainakin Onnibus -liikenteensä osalta) noudattaa TES:ta, ja tietääkseni jopa maksaa palkkaa PAREMMIN kuin TES vaatisi. Tiedän myös erittäin hyvin, että ym. yhtiöiden intresseissä EI OLE työntekijän palkkojen tai muiden oikeuksien "poljenta". Epäilykset joita maailmalla kuulee, kohdistuukin juuri eräisiin allianssikumppaneihin, joiden intressit ei aiemmin ole olleet aivan samalla tasolla.

Veikkaan (en toki tiedä, kuten en varmaan mistään muustakaan asiasta), että vaikkapa mainitun Paunu Oy:n ei useinkaan epäillä polkevan työehtoja siksi, ettei siihen ole aihetta. Aivan kuten en ole kuullut vastaavia epäilyksiä kohdistetun myöskään Onnibus Oy:n tai Tilausliikenne Möttö Ky:n suuntaan.

---------- Viesti lisätty kello 5:35 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 5:34 ----------

Kai tämäkin pätee yhtä lailla? Mistä tiedämme, ettei EB:ssä julmasti poljeta työehtosopimuksia? Osakkeenomistajien pohjattomille osinkotileille menevät meidän kalliisti maksamat lipputulomme. Kuka tietää, vaikka kierrätettäisiin veroparatiisien kautta.
Luonnollisesti teoriassa asia on täysin yhtenevä. Kuitenkaan se, ettet juuri Sinä (omakohtaisesti) tiedä asiasta mitään, ei tarkoita sitä, etteikö jollain muulla/muilla saattaisi olla asiasta parempaa tietoa ;)
 
Vs: Expressbusin kesätarjoukset

Kai tämäkin pätee yhtä lailla? Mistä tiedämme, ettei EB:ssä julmasti poljeta työehtosopimuksia? Osakkeenomistajien pohjattomille osinkotileille menevät meidän kalliisti maksamat lipputulomme. Kuka tietää, vaikka kierrätettäisiin veroparatiisien kautta.

Eikös tilinpäätökset ole kohtuullisen julkista tietoa? Onko joku nähnyt bussi-yhtiöiden järkyttäviä voittoja tehneet tilinpäätökset?
 
Vs: Expressbusin kesätarjoukset

Eikös tilinpäätökset ole kohtuullisen julkista tietoa? Onko joku nähnyt bussi-yhtiöiden järkyttäviä voittoja tehneet tilinpäätökset?
  1. On kyllä, jos maksaa PRH:lle "leimaveron" tilinpäätöksen lunastamisesta
  2. Olen kyllä nähnyt, esim. Väinö Paunu Oy:n kannattavuus on samaa luokkaa kuin Fiskars Oyj:llä, eikä kukaan ole kai väittänyt työkalu- ja astiabisnestä auringonlaskun alaksi
 
Vs: Expressbusin kesätarjoukset

Eikös tilinpäätökset ole kohtuullisen julkista tietoa?

Kyllä näin on, tosin haku vaatii hieman perusasioiden tuntemista, jotta tietää mistä penkoo. Tässä vähän ohjeita:

Yrityksen perustiedot selviävät kätevimmin Yritys- ja yhteisötietojärjestelmästä (YTJ). Kyseessä on patentti- ja rekisterihallituksen (PRH) ja verohallinnon yhteinen tietojärjestelmä, jonne yhdistetään tietoja kummankin tietokannoista, verottajan puolelta siis käytännössä ennakonpidätysrekisteristä. YTJ:n yrityshaulla voidaan hakea halutun yrityksen tiedot esille. Sieltä näkee mm. milloin toiminimi on rekisteröity, milloin yritys on merkitty ennakonpidätysrekisteriin sekä erinäisiä historia-, osoite- ym. perustietoja. Tärkein täältä löytyvä tieto on Y-tunnus, joka kannattaa laittaa ylös, koska sen perusteella yrityksestä on helppo löytää tietoja muualtakin. Se on vähän kuin yrityksen sosiaaliturvatunnus, yksilöi tietyn firman yksikäsitteisesti. Kannattaa muistaa että monoliittiselta näyttävä yrityskokonaisuus voi käytännössä olla pilkottu useaan juridiseen yhtiöön, ja jokaisella on oma Y-tunnus ja omat tiedot. Siksi hakutulosten perusteella ei pysty välttämättä tekemään aivan lopullisia päätelmiä selvittämättä taustoja mahdollisesti usealta eri kantilta.

Itse tilinpäätöstiedot löytyvät patentti- ja rekisterihallituksen ylläpitämästä kaupparekisteristä, josta hakuja voi tehdä VIRRE-tietopalvelun kautta. VIRRE:ssäkin voi etsiä yrityksen perustietoja, mutta YTJ-järjestelmästä näkee samalla myös ennakonpidätystiedot, mikä on ihan hyödyllistä. Maksua vastaan VIRRE:stä voi saada myös laajemmat perustiedot yrityksestä. Mutta me olimme kiinnostuneita tilinpäätöksistä, joten klikkaamme vasemmassa palkissa kohtaa Tilinpäätöshaku. Haku tehdään Y-tunnuksella, joten nyt se muistilappu esiin. Haun tuloksena löytyy lista tilinpäätösdokumentteja, jotka on nimetty loogisesti, jotta niiden joukosta löytyy halutun tilikauden tiedot. Tässä vaiheessa dokumentteja voi siirtää ostoskoriin. Lopuksi poistutaan kassan kautta, kuten kaikissa nettikaupoissa, minkä jälkeen dokumentti on ladattavissa omalle koneelle .pdf-muodossa.

Pari vinkkiä VIRRE:n käytöstä:

  • Jos vain viitsii, kannattaa varmaan perustaa omat tunnukset palveluun ostosten tekemistä varten. Jos dokumentin latausvaiheessa tulee ongelmia, ne on helppo ladata myöhemmin uudestaan, kun ostot kirjautuvat omaan tiliin. Jos ostaa ilman tiliä, on parasta toivoa että lataus onnistuu kerralla tai muuten pitää soittaa virka-aikana palvelevaan tukinumeroon ja pyytää apua. Ovat kyllä avuliaita, ei siinä mitään, mutta jos tämän ylimääräisen stepin voi välttää, aina parempi.
  • Kannattaa varmistaa, että oma browseri toimii palvelun kanssa. Macin Safarilla on ollut vaikeuksia kokemukseni mukaan mutta esim. Firefox toimii muistaakseni hyvin.
  • Kannattaa miettiä mitkä ovat ne tärkeimmät dokumentit mitä haluaa katsoa. Ihan kaikkea tuskin voi/kannattaa ostaa itselle kun joka ikinen dokumentti maksaa 5 € + alv.

Eli siitä vain metsästämään tilinpäätöksiä innolla! :D

Jos joku muuten tuntee jotain vastenmielisyyttä, että tässä nyt ronkitaan yritysten yksityisiä tietoja, niin tuollaiset huolet kannattaa unohtaa. Tilinpäätös on lain mukaan julkinen dokumentti, jonka yritys on velvollinen laatimaan omistajilleen ja yhteiskunnalle (mm. verottajan tarpeisiin). Tilinpäätösten julkisuus on erittäin tärkeää elinkeinoelämän läpinäkyvyyden vuoksi -- muissakin kuin pörssiyrityksissä. Pörssiyrityksen tulee laatia erittäin kattava tilinpäätös ja toimintakertomus, mutta ei-pörssiyritykseltä riittää muutaman sivun suppea raapustus, josta löytyvät vaaditut tiedot. Pörssiyritysten tilinpäätöksiä kannattaa ensin kaivella niiden nettisivuilta, koska useimmiten ne julkaistaan siellä. Näin välttää tuon dokumenttimaksun. Ei-pörssiyritykset julkaisevat vain harvoin tilinpäätöstietojaan avoimesti, joten niitä löytää useimmiten vain kaupparekisteristä, minne ne on lain mukaan pakko toimittaa.

Tiedoksi että tilinpäätöstietoja kauppaavat myös muut tahot, esimerkiksi Kauppalehti. Ja on niitä muitakin. Tyypillisesti vain hinnat ovat kovemmat kuin suoraan kaupparekisterin kanssa asioitaessa. Eli nuo kannattanee käytännössä unohtaa silloin kun oman kukkaron kanssa on liikkeellä.

Mainittakoon nyt vielä sekin, että jos tilinpäätöksiä käy ostamassa, niin on parasta varautua myös siihen, että on osattava tulkita niitä oikein. Pelkän yhden numeron katsominen sieltä tai täältä ei vielä kerro kauhean paljon vaan pitää osata katsoa kokonaisuutta. Käytännössä tarvitaan ainakin jonkinlaiset perustiedot kirjanpidosta.
 
Viimeksi muokattu:
Rupeavat pikkuhiljaa suunnitelmat kuulostamaan aika suurilta. Hiukan mietityttää, onko halpabussikeisari joukkoineen ihan tosissaan, vai onko tavoitteena vain huomion saaminen julkisuudessa.

Voi olla, että tässä haetaan huomiota sille, että Onnibus kannattaa matkustajien kannalta toimivaa joukkoliikennemuotojen yhteistä matkakeskusta. Tiedossahan on, että vakiintuneet bussiliikennöitsijät ovat usealla suunnalla vastustaneet kynsin hampain aitojen matkakeskusten toteuttamista.
 
Mites olisi jos ihan ilman kaunaa ja raivoa ilman minkäävärisiä laseja keskusteltaisiin asiasta.

Tänään juuri pohdiskelin VR:n, EB:n ja OB:n välillä eikä se aiheuttanut mitään henkistä ongelmaa tai tuskaa :lol:. Onnibus:illa oli kaikki nettiliput myyty mutta menin silti Raisioon odottamaan ja sain ostettua 20€ lipun suoraan autosta, muuten olisin valinnut EB kyydin. VR:ää pohdin vaihtelun vuoksi, ja EB:tä koska en ollut varma saanko varmasti ostettua OB:lta lipun autosta. Syy miksi valitsin Onnibus:in hitaan ja hikisen (ilmastointi ei toiminut) oli se että se sattui lähtemään 3,4 km päästä siitä missä olin. Yritin varata EB lippua netistä, mutta en löytänyt mieleistäni.

En valinnut OB:ta minkään muun takia kuin käytännön syyn. ;)

---------- Viesti lisätty kello 19:44 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 19:26 ----------

Ja muistutan että jos joku haluaa vältellä MH firmoja, niin saa valikoida myöskin paikallisliikenteen huolella, koska moni "vanha liikennöitsijä " ajaa myös paikkureita.

En näe mitään muuta eroa vaikkapa Paunun ja Onnibus:in välillä kuin hinnan ja autojen värityksen. Vai osaako joku sanoa miksi Onnibus pitäisi nostaa muiden yläpuolelle tai polkea tiessä olevaan kuoppaan, hinta, nimi tai väritys eivät riitä syyksi.

Onnibus ei tee mitään muuta kuin tarjoaa halpoja lippuja, kuten myös EB tällä hetkellä. Mitä uutta ja merkittävää Onnibus muka tekee, halpoja hintoja ja suuruudenhulluja suunnitelmia voi tarjota mikä vain yhtiö.

Jos joku haluaisi listata plussat ja miinukset Onnibus:in ja muiden välillä niin olisin tyytyväinen ja toki silti edelleen puolueeton asian suhteen.

Muutenkin kyseessä on bussi jolla pääsee liikkumaan, mitä väliä sillä on mikä maalaus siinä on? MH tarjoaa myös halpoja hintoja, joten se on harkitsemisen arvoinen jokaiselle joka oikeasti liikkuu eikä luule parantavansa maailmaa kun valitsee Onnibus:in.
 
Viimeksi muokattu:
Vs: Expressbusin kesätarjoukset

Mahdoitko itse edes lukea linkittämääsi tekstiä? Tai edes sen otsikkoa, joka on jo osoitteessa?

Luin. Kuinka niin?

---------- Viesti lisätty kello 21:27 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 21:19 ----------

Moneen kertaan on todettu että Suomen ensimmäinen (mutta ei viimeinen?) halpabussifirma Onnibus noudattaa työehtosopimuksia eikä tingi palkoista -- ja silti pystyy tarjoamaan edulliset hinnat. Tämä osoittaa vain, että monopolitilanteessa hinnat pysyvät korkealla, sekä toiminta tehottomana ja/tai voitot ylisuurina.

Korkea hintataso ei ole takuu siitä, että asiat hoidetaan hyvin. Jos ei ole kilpailua niin rationaalinen yrittäjä koettaa silti tuottaa palvelun edullisesti ja pistää erotuksen taskuunsa "ylimääräisenä" voittona.

En ole missään vaiheessa tarkoittanut tällä kertaa Onnibus Oy:tä, se on sinun itsesi tulkinta. Pekka on moneen otteeseen vannonut että palkat maksetaan kuten pitää, joten siihen on uskominen kunnes "toisin todistetaan".
Tarkoitin siis sitä, mitä on kyllästymiseen asti yritetty täällä selittää, että kun lähdetään pelkästään hinnalla kilpailemaan kuten on tehty tilausajomarkkinoilla, ei lopuksi ole enää varaa maksaa sitä palkkaa mitä kuuluisi.
 
Viimeksi muokattu:
Vs: Expressbusin kesätarjoukset

Tarkoitin siis sitä, mitä on kyllästymiseen asti yritetty täällä selittää, että kun lähdetään pelkästään hinnalla kilpailemaan kuten on tehty tilausajomarkkinoilla, ei lopuksi ole enää varaa maksaa sitä palkkaa mitä kuuluisi.

Onnibushan ei kilpaile pelkällä hinnalla, vaan koko markkinointi- ja hinnoittelustrategiallaan sekä tarjoamalla uudenlaisia yhteyksiä.
 
Vs: Expressbusin kesätarjoukset

Tarkoitin siis sitä, mitä on kyllästymiseen asti yritetty täällä selittää, että kun lähdetään pelkästään hinnalla kilpailemaan kuten on tehty tilausajomarkkinoilla, ei lopuksi ole enää varaa maksaa sitä palkkaa mitä kuuluisi.

Hinnalla kilpaileminen Onnibusin tyyliin ei tarkoita että verissä päin lasketaan hintaa ja vain tuijotetaan laskevia katteita. Ei, se tarkoittaa sitä että lasketaan hintaa jos/kun se nostaa myyntiä enemmän kuin hinnan laskeminen laskee sitä. Eli tavoitteena on kokonaisuutena saada lisää myyntiä. Ja kustannusten pysyessä samoina kate paranee. Tämä tarkoittaa että liiketoimintamalli on kestävällä pohjalla. Lisäksi ovat nuo Elmon mainitsemat uudenlaiset yhteydet, jotka ovat ilmeisimmin syntyneet tekemällä välttämättömyydestä hyve, mutta näyttävät herättäneen mielenkiintoa markkinoilla.
 
Vs: Expressbusin kesätarjoukset

Tarkoitin siis sitä, mitä on kyllästymiseen asti yritetty täällä selittää, että kun lähdetään pelkästään hinnalla kilpailemaan kuten on tehty tilausajomarkkinoilla, ei lopuksi ole enää varaa maksaa sitä palkkaa mitä kuuluisi.

Näinhän siinä voi käydä, mutta ne työehtojen polkijat siinä tapauksessa tulevat todennäköisemmin löytymään perinteisten reittifirmojen parista. Onnibussin konsepti on huolella mietitty ja yllättyisin, jos sitä ei saada pidettyä kannattavana. Yksittäisistä reiteistä tai vuoroista Onnibussin on kylläkin pakko luopua nopeastikin, jos matkustajia ei ole tarpeeksi, kannattavuushan edellyttää, että autot ovat vähintään puolillaan. Tilannetta voi verrata Ryanairiin ja muihin halpalentoyhtiöihin.

Mutta takaisin asiaan: huonoimmillaan Onnibus voi pakottaa tai usuttaa perinteisiä yhtiöitä kilpailemaan hinnalla. Mutta kun näillä on raskas kulurakenne, jota on hankala purkaa ainakaan nopeasti, juuri niille ei jää muuta vaihtoehtoa, kuin pyrkiä leikkaamaan henkilöstökuluja. Houkutus erilaisiin "järjestelyihin" on silloin helposti suuri. Ohimennen sanoen, jenkkilän suurin halpalentoyhtiö (jonka nimeä en nyt tietenkään muista...) on tätä nykyä suosituin työnantaja hyvän palkkauksen ja hyvien työehtojensa takia. Perinteiset reittilentoyhtiöt taas kulkevat jatkuvien irtisanomisten ja palkkojen leikkausten tiellä.
 
Ja muistutan että jos joku haluaa vältellä MH firmoja, niin saa valikoida myöskin paikallisliikenteen huolella, koska moni "vanha liikennöitsijä " ajaa myös paikkureita.

En näe mitään muuta eroa vaikkapa Paunun ja Onnibus:in välillä kuin hinnan ja autojen värityksen. Vai osaako joku sanoa miksi Onnibus pitäisi nostaa muiden yläpuolelle tai polkea tiessä olevaan kuoppaan, hinta, nimi tai väritys eivät riitä syyksi.

Onnibus ei tee mitään muuta kuin tarjoaa halpoja lippuja, kuten myös EB tällä hetkellä. Mitä uutta ja merkittävää Onnibus muka tekee, halpoja hintoja ja suuruudenhulluja suunnitelmia voi tarjota mikä vain yhtiö.

Jos joku haluaisi listata plussat ja miinukset Onnibus:in ja muiden välillä niin olisin tyytyväinen ja toki silti edelleen puolueeton asian suhteen.

Muutenkin kyseessä on bussi jolla pääsee liikkumaan, mitä väliä sillä on mikä maalaus siinä on? MH tarjoaa myös halpoja hintoja, joten se on harkitsemisen arvoinen jokaiselle joka oikeasti liikkuu eikä luule parantavansa maailmaa kun valitsee Onnibus:in.

Rautalangasta:

  • Paunu Tampereen joukkoliikenteen linjalla 27 = liikennöi linjaa tilaaja/tuottaja-mallilla, Tampereen joukkoliikennelautakunta on tilaaja
  • Paunu Pirkkalan linjalla 61 = liikennöi linjaa siirtymäajan liikennöintisopimuksen nojalla, aikaisemmin linjalupaliikenteenä, käytännössä perinnöllinen monopoli
  • Paunu Tampere-Helsinki -pikavuoroliikenteessä = liikennöi linjaa siirtymäajan liikennöintisopimuksen nojalla, aikaisemmin linjalupaliikenteenä, käytännössä perinnöllinen monopoli
  • Onnibus Tampere-Pori -pikavuoroliikenteessä = liikennöi linjaa reittiliikenneluvalla täysin avoimilla markkinoilla, jonne kuka tahansa voi tulla kilpailemaan, reitti kokonaan ilman muuta tarjontaa kun Satakunnan liikenne ei halunnut siirtyä PSA:n mukaiseen reittiliikennelupaliikenteeseen vaan mieluummin jättäytyi pois markkinoilta
  • Onnibus Hervanta-Helsinki -pikavuoroliikenteessä = liikennöi linjaa reittiliikenneluvalla täysin avoimilla markkinoilla, jonne kuka tahansa voi tulla kilpailemaan, kokonaan uusi reitti joka palvelee eri asiakaskuntaa kuin Tampere-Helsinki -pikavuoroliikenne (minkä Ely on huomioinut lupaa myöntäessään: kun reitti ei aiheuta jatkuvaa ja vakavaa haittaa olemassa olevalle siirtymäajan liikennöintisopimuksen mukaiselle liikenteelle, Elyllä ei olisi ollut muuta vaihtoehtoa kuin myöntää lupa, koska tällaisiin uusiin reitteihin ei sovelleta tarveharkintaa vaan lupa on myönnettävä jos edellytykset täyttyvät)

Kyse ei ole siis asetelmasta EB=paha & Onnibus=hyvä vaan liikennöitsijöiden erilaisista lupastatuksista ja siitä millaiselle kilpailulle ne altistuvat. EB-liikenne on tällä hetkellä vielä monopoliliikennettä, jonka kanssa ei voi kilpailla. Se vaikuttaa EB:n hinnanasetantaan. Onnibus taas toimii täysin kilpailluilla markkinoilla, joille se ei nauti minkäänlaista monopolisuojaa. Tämä on kova juttu, ja Onnibusin ansioksi voi lukea sen, että ylipäänsä tällaista markkinaehtoista liikennettä on olemassa tällä hetkellä -- tai kenties ikinä. Ilman Onnibusia Linja-autoliitto olisi otaksuttavasti onnistunut lobbauksessaan, jonka tavoitteena oli jatkaa linjalupaliikenteen perinnöllistä kilpailusuojaa tarveharkinnan muodossa. Siksihän se lobbasi joukkoliikennelakiin tuon PSA:n vastaisen pykälän tarveharkinnasta. Päättäjät olisivat luonnollisesti nielaisseet syötin helposti, jos käytännössä ikkunasta katsoessa ainoa bussiliikenne olisi ollut monopolimallin mukaista. Silloin LAL:n itkuvirsi linja-autoliikenteestä auringonlaskun alana olisi mennyt täydestä. Mutta kun tuli tällainen kelju minikokoinen kevyen sarjan ottelija Onnibus osoittamaan, että eivät Suomen joukkoliikennemarkkinat niin toivottomat ole että monopolimalli olisi ainoa realistinen malli. Nyt on vertailukohta olemassa kotimaassa. Tästä syystä myös EB tarjoaa tarjoushintoja: tuskin tarjoaisi ilman Onnibusin esimerkkiä ja painetta.

Onnibus on edelläkävijä ja uranuurtaja joukkoliikennemarkkinoiden avaamisessa Suomssa. Mutta varmasti se ei jää viimeiseksi haastajaksi.
 
Vs: Expressbusin kesätarjoukset

Näinhän siinä voi käydä, mutta ne työehtojen polkijat siinä tapauksessa tulevat todennäköisemmin löytymään perinteisten reittifirmojen parista...

Minä en pitäisi tätä niinkään todennäköisenä.
Vanhalla kunnon ay-väellä on edelleen sanansa sanottavana ja perinteisissä korkean järjestäytymisasteen reittifirmoissa sana myös hieman kuuluu.
Ja minusta ihan hyvä niin.
 
Takaisin
Ylös