Sivu 47 / 160 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 72737434445464748495051576787107127147 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 691-705/2393

Viestiketju: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

  1. #691
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    218

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    ... Yleensä kilapailunvastaisessa diskurssissa puhutaan kermankuorijoista, jotka laittavat oman vuoronsa 5 min olemassaolevan vuoron eteen keräämään pysäkeillä odottelevat matkustajat, jolloin vanhalle perheytiölle jää vain luut.
    Onnibusin Jyväskylästä Turun suuntaan lähtevät vuorot ovat samalla yhteyksiä Helsinkiin (Hervannassa vaihtaen) ja sellaisina ihan käyttökelpoisia ovatkin.
    Anottu lähtöaika Jyväskylästä 14:40 osuu juuri viisi minuuttia Koiviston Auton Helsingin vuoron nokkiin. :-)

  2. #692
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3327

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kai Sillanpää Näytä viesti
    Onnibusin Jyväskylästä Turun suuntaan lähtevät vuorot ovat samalla yhteyksiä Helsinkiin (Hervannassa vaihtaen) ja sellaisina ihan käyttökelpoisia ovatkin.
    Anottu lähtöaika Jyväskylästä 14:40 osuu juuri viisi minuuttia Koiviston Auton Helsingin vuoron nokkiin. :-)
    Toki, mutta pitäisikö ELY:n asettaa kielto, "matkustaja ei saa vaihtaa Hervannassa Helsingin Onnibus-vuoroon" ja laittaa sinne Orivedenkadun sillalle Poliisiammattikorkeakoulun työharjoittelijat pampun ja Glockin kanssa valvomaan, että säännöstä ei rikota?
    Sakari Kestinen

  3. #693
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    699

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Toki, mutta pitäisikö ELY:n asettaa kielto, "matkustaja ei saa vaihtaa Hervannassa Helsingin Onnibus-vuoroon" ja laittaa sinne Orivedenkadun sillalle Poliisiammattikorkeakoulun työharjoittelijat pampun ja Glockin kanssa valvomaan, että säännöstä ei rikota?
    Tämän kommentin voi oikeastaan tulkita suoraksi myöntämiseksi, että "näin me se ajateltiinkin, mutta toivottiin, ettei ELY sitä huomaisi"

    Jos, huom. JOS minulla olisi minkään valtakunnan päätäntävaltaa Onnibusin hallinnossa, vaientaisin keinolla tai toisella Sakarin kaltaisen "totuuden torven" pikimmiten. Ihan vain, ettei aiheuttaisi enempää haittaa tulevaisuuden liiketoimille...

    edit: Hauskaksi tämän homman tekee (mitä se on ollut muutenkin jo pitkään) mm. se, että Jyväskylä - Hervanta - Helsinki -yhteyden auton vaihto ei ole minkäänlainen ongelma edes Kestisen mielestä, mutta vastaavasti hylätyn Turku - Hervanta - Jyväskylä vuoron perusteena oli hänen kirjoituksissaan mm. se, ettei Turusta Jyväskylään matkaavien tarvitsisi vaihtaa autoa matkallaan...
    Viimeisin muokkaaja J_J; 29.09.2012 kello 22:15. Syy: Lisätty viimeinen kappale
    Elämä on, mikset sinäkin?

  4. #694

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut J_J Näytä viesti
    edit: Hauskaksi tämän homman tekee (mitä se on ollut muutenkin jo pitkään) mm. se, että Jyväskylä - Hervanta - Helsinki -yhteyden auton vaihto ei ole minkäänlainen ongelma edes Kestisen mielestä, mutta vastaavasti hylätyn Turku - Hervanta - Jyväskylä vuoron perusteena oli hänen kirjoituksissaan mm. se, ettei Turusta Jyväskylään matkaavien tarvitsisi vaihtaa autoa matkallaan...
    Ehkä olisi kannattanut jättää tuo kappale kuitenkin lisäämättä, kun eihän siinä ole minkäänlaista logiikkaa. Se, että vaihdollinen yhteys on olemassa ja joku sitä haluaisi käyttää, ei tarkoita etteikö vaihdoton yhteys olisi parempi ja houkuttelisi enemmän matkustajia. Siis, ei vaihdollisen Jyväskylä-Helsinki-yhteyden syntyminen tarkoita, että Jyväskylä-Turku-yhteydenkin pitäisi olla vaihdollinen tai että vaihdollinen yhteys olisi yhtä hyvä kuin vaihdoton.

  5. #695
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    699

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Ehkä olisi kannattanut jättää tuo kappale kuitenkin lisäämättä, kun eihän siinä ole minkäänlaista logiikkaa. Se, että vaihdollinen yhteys on olemassa ja joku sitä haluaisi käyttää, ei tarkoita etteikö vaihdoton yhteys olisi parempi ja houkuttelisi enemmän matkustajia. Siis, ei vaihdollisen Jyväskylä-Helsinki-yhteyden syntyminen tarkoita, että Jyväskylä-Turku-yhteydenkin pitäisi olla vaihdollinen tai että vaihdollinen yhteys olisi yhtä hyvä kuin vaihdoton.
    Ei toki tarkoita. Mutta se, että näitä vastakohtia käytetään molempia jonkinlaisena perusteluna "oman" tavoitteen toteuttamiselle, on minusta hieman absurdia. Ts. turhan voimakkaasti paistaa läpi se, että mieli, ja sitä kautta kirjoitukset muuttuvat sen mukaan, mikä oman uskon edistämiseksi parhaalta vaikuttaa...

    Näiden vaihdollistenkin yhteyksien kanssa työn puolesta vuosikausia painittuani olen havainnut myös asiakaskunnan olevan sitä mieltä, että hyvin järjestetty, varmistettu vaihdollinen yhteys on paitsi huomattavasti parempi vaihtoehto kuin ei yhteyttä ollenkaan, myös varsin runsaasti käytetty. Toisin sanoen, asiakkaat harvemmin kokevat ongelmaksi matkalle mahdollisesti osuvaa auton vaihtoa. Tärkeintä on, että vaihtoyhteyden toimivuuteen voi luottaa. Iso tekijä on myös se, että matkalipun voi ostaa yhdellä maksutapahtumalla (myös autosta) paikasta A paikkaan D, vaikka väliin osuisi kaksikin auton vaihtoa paikoissa B ja C.
    Viimeisin muokkaaja J_J; 29.09.2012 kello 23:41.
    Elämä on, mikset sinäkin?

  6. #696

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut J_J Näytä viesti
    Ei toki tarkoita. Mutta se, että näitä vastakohtia käytetään molempia jonkinlaisena perusteluna "oman" tavoitteen toteuttamiselle, on minusta hieman absurdia.
    Miten niin käytetään? En edelleenkään ymmärrä, miten vaihdollisen Jyväskylä-Helsinki-yhteyden syntyminen sivutuotteena olisi perustelu nyt millekään ja miten on muka väärin sanoa, että sellainen nyt sattuu syntymään ja ehkä joku sitä haluaa käyttääkin. Onnibus varmasti tarjoaisi vaihdottoman Jyväskylä-Helsinki-yhteydenkin, jos vain saisi siihen luvan. Ymmärtäisin kommenttisi, jos Sakari mainostaisi vaihdollista yhteyttä yhtä hyvänä kuin vaihdotonta, mutta en kyllä mistään löydä sellaista kohtaa.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 23:44 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 23:42 ----------

    Ja minä siis tulkitsen Sakarin viestin niin, että Onnibus ei yritä tarjota Jyväskylä-Helsinki-yhteyksiä sen enempää vaihdolla kuin suoranakaan, mutta olisi absurdia lähteä kieltämään asiakkailta sen käyttöä. Ja olen samaa mieltä.

  7. #697
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    699

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Miten niin käytetään? En edelleenkään ymmärrä, miten vaihdollisen Jyväskylä-Helsinki-yhteyden syntyminen sivutuotteena olisi perustelu nyt millekään ja miten on muka väärin sanoa, että sellainen nyt sattuu syntymään ja ehkä joku sitä haluaa käyttääkin. Onnibus varmasti tarjoaisi vaihdottoman Jyväskylä-Helsinki-yhteydenkin, jos vain saisi siihen luvan. Ymmärtäisin kommenttisi, jos Sakari mainostaisi vaihdollista yhteyttä yhtä hyvänä kuin vaihdotonta, mutta en kyllä mistään löydä sellaista kohtaa.
    Missään Sakari ei sitä suoraan sanokaan, mutta yhdistämällä erinäisiä kommentteja tuo on aivan ilmeistä. Mikäli sitä ei halua syystä tai toisesta nähdä, niin eihän sitä näe...

    Onnibus (tai miksei myös joku muu toimija) varmasti saisi suoralle, vaihdottomalle Jyväskylä - Helsinki -vuorolle reittiluvan... Reitti ja aikataulu vain pitäisi laatia siten, ettei loukata voimassa olevia siirtymäajan sopimuksen mukaisia vuoroja
    Elämä on, mikset sinäkin?

  8. #698

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut J_J Näytä viesti
    Mikäli sitä ei halua syystä tai toisesta nähdä, niin eihän sitä näe...
    Tai sitten sitä näkee juuri sitä mitä haluaakin nähdä.

  9. #699
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1841

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Tai sitten sitä näkee juuri sitä mitä haluaakin nähdä.
    Harvinaista mutta totta olen kerran J_J:n kanssa samaa mieltä. J_J puhu kyllä täysin totta.

  10. #700
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3327

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut J_J Näytä viesti
    Tämän kommentin voi oikeastaan tulkita suoraksi myöntämiseksi, että "näin me se ajateltiinkin, mutta toivottiin, ettei ELY sitä huomaisi"
    Millä perusteella? Suoraan sanoen en tiennyt mistään KA:n pikavuorosta.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut J_J Näytä viesti
    vaientaisin keinolla tai toisella Sakarin kaltaisen "totuuden torven" pikimmiten. Ihan vain, ettei aiheuttaisi enempää haittaa tulevaisuuden liiketoimille...
    Millä perusteella?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut J_J Näytä viesti
    edit: Hauskaksi tämän homman tekee (mitä se on ollut muutenkin jo pitkään) mm. se, että Jyväskylä - Hervanta - Helsinki -yhteyden auton vaihto ei ole minkäänlainen ongelma edes Kestisen mielestä, mutta vastaavasti hylätyn Turku - Hervanta - Jyväskylä vuoron perusteena oli hänen kirjoituksissaan mm. se, ettei Turusta Jyväskylään matkaavien tarvitsisi vaihtaa autoa matkallaan...
    Kuten Elmokin totesi, tässä väitteessä ei ole mitään päätä eikä häntää. POLAMK-pamppu-Glock-läppä oli kärjistys, en missään nimessä usko, että vuorojen välillä on niin suurta tunkua. Olen sitä mieltä, että vaihdollisella yhteydellä kysyntää on hinnasta johtuen kohtuullisesti, mutta vaihtovastus ja kierto Tampereelta vähentää potentiaalia verrattuna siihen, että yhteys olisi vaihdoton tai suoraan nelostietä Tsadiin.

    Väitän, että Turun satamasta Jyväskylään matkustavalla on keskimäärin enemmän matkatavaraa kuin Helsingin keskustasta (ei satamasta) Jyväskylään matkustavalla. Pelkän selkärepun tai käs'veskan kanssa kulkevalla ei ole mitään ongelmaa vaihtaa bussia, mutta lisää yhtälöön kaljakorit ja matkalaukut, niin bussin tai junan vaihtaminen alkaa jo oleellisesti vähentää joukkoliikenteen kilpailukykyä.

    Muuten, Turun satamasta Jyväskylään ei ole edes vaihdollista bussiyhteyttä iltalaivoilta. Tai ainakaan en saanut Matkahuollon matkahakua löytämään yhtään tällaista yhteyttä. Junayhteys toki löytyy, mutta suomalaisessa oikeuskäytännössä ei kai VR:n käyttöoikeussopimus rataverkolla vaikuta rinnakkaista valtatietä kulkevien reittiliikennevuorojen myöntämiseen?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut J_J Näytä viesti
    Ei toki tarkoita. Mutta se, että näitä vastakohtia käytetään molempia jonkinlaisena perusteluna "oman" tavoitteen toteuttamiselle, on minusta hieman absurdia. Ts. turhan voimakkaasti paistaa läpi se, että mieli, ja sitä kautta kirjoitukset muuttuvat sen mukaan, mikä oman uskon edistämiseksi parhaalta vaikuttaa
    Olen kai sokea omalle kirjoitukselleni: voitko siteerata, mitkä kohdat ovat keskenään ristiriidassa?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut J_J Näytä viesti
    Näiden vaihdollistenkin yhteyksien kanssa työn puolesta vuosikausia painittuani olen havainnut myös asiakaskunnan olevan sitä mieltä, että hyvin järjestetty, varmistettu vaihdollinen yhteys on paitsi huomattavasti parempi vaihtoehto kuin ei yhteyttä ollenkaan
    Tämä on itsestäänselvyys. Mutta verrattuna vaihdottomaan yhteyteen vaihto tuo aina laskennallista matka-aikasakkoa useita minuutteja, kun arvioidaan yhteyden houkuttelevuutta. Eli, vaihdollinen yhteys antaa jonkin verran matalampia matkustajamääriä kuin suora yhteys.
    Sakari Kestinen

  11. #701

    Liittynyt
    08.12.2008
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    188

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Seija Siitosen kommenteista US:lle tulee sellainen kuva, että tarkoitus oli kaataa ihan mikä tahansa seuraa Onnibussin reitti kokeellisesti ja vahvoja perusteluja ei näytä hylkäämiselle olevan, kunhan testataan vallan käyttöä ja kansaa keskitytään vain arvostelemaan norsunluutornista, koska käy selväksi, että vain oikeuslaitos voi määräillä ELYä.

    Tässä on taas tämä vanha asetelma, onko järjestelmä kansaa varten vai kansa järjestelmää varten. Ei ole järkeä sellaisilla rakentella, jotka eivät toimi yleisen edun hyväksi. Esim. nyt ELY haittaa joukkoliikenteen kehittymistä, joka on suorastaan ympäristörikos kun haittaamiselle ei ole kunnollisia perusteita, tämä siis mukavasti hyväveli hengessä vanhojen verkostojen suojelemiseksi.

    Toivoisin suuria pyyhkeitä ja häpeämainosta Suomelle Transparency Internationaalilta, koska me tarvitsemme jotain köyttä, jolla Suomen läpimätä systeemi saataisiin kuriin. "Maan tavasta" on päästävä eroon ja markkinat saatava oikeasti auki.

    ELY-keskuksenkin resurssit voitaisiin suunnata harmaatalouden valvontaan, joka on Suomessa aivan retuperällä siitä mitä sen pitäisi olla.
    One track mind is a monobrain!
    Turun raitiotien yleissuunnitelman katutason luonnokset:
    Kauppatori - Runosmäki, Varissuo, Skanssi

  12. #702
    tkp
    tkp on nyt kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    845

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JaniP Näytä viesti
    Seija Siitosen kommenteista US:lle tulee sellainen kuva, että tarkoitus oli kaataa ihan mikä tahansa seuraa Onnibussin reitti kokeellisesti ja vahvoja perusteluja ei näytä hylkäämiselle olevan, kunhan testataan vallan käyttöä ja kansaa keskitytään vain arvostelemaan norsunluutornista, koska käy selväksi, että vain oikeuslaitos voi määräillä ELYä.
    Minusta nuo Siitosen kommentit vain kertovat sen että ELY haluaa ennakkotapauksen hallinto-oikeudesta siitä miten uusiin lupahakemuksiin tulee suhtautua ja että mikä on "vakava haitta" olemassaolevalle liikenteelle. Lukeehan tuossa selvällä Suomen kielellä että Siitonen toivoo että päätöksestä valitettaisiin.

  13. #703
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    560

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    http://www.hs.fi/kotimaa/Onnibus+hak...a1305602622390
    Tuo vaikuttaa paljon paremmalta ja ennen kaikkea halvemmalta tavalta selvittää asiaa kuin oikeusasteisiin valittaminen. Saa nähdä mitä käteen jää.

  14. #704

    Liittynyt
    08.12.2008
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    188

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp Näytä viesti
    Minusta nuo Siitosen kommentit vain kertovat sen että ELY haluaa ennakkotapauksen hallinto-oikeudesta siitä miten uusiin lupahakemuksiin tulee suhtautua ja että mikä on "vakava haitta" olemassaolevalle liikenteelle. Lukeehan tuossa selvällä Suomen kielellä että Siitonen toivoo että päätöksestä valitettaisiin.
    Tämä on sama asia, mutta vain toisella tavalla aseteltuna. He kokeilevat valtaansa oikeudessa on sama kuin enakkotapauksen hakeminen.

    Hyvä, ettei Onnibus kuitenkaan alistu moiseen. Kyllä ELY-keskuksen pitäisi tuntea omat tehtävänsä, ei oikeusistuimien. Eli nyt kun Onnibus hakee tarkennuksia ELYltä, he joutuvat itse miettimään mitä he tarkoittivat "vakavalla ja jatkuvalla haitalla". Jos tämä ei täsmenny, sitten on helppo mennä oikeuteen ja voittajan tiedämmekin etukäteen.
    One track mind is a monobrain!
    Turun raitiotien yleissuunnitelman katutason luonnokset:
    Kauppatori - Runosmäki, Varissuo, Skanssi

  15. #705
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3426

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Samppa Näytä viesti
    http://www.hs.fi/kotimaa/Onnibus+hak...a1305602622390
    Tuo vaikuttaa paljon paremmalta ja ennen kaikkea halvemmalta tavalta selvittää asiaa kuin oikeusasteisiin valittaminen. Saa nähdä mitä käteen jää.
    Hyvä veto heittää pallo takaisin ELY:lle, mielenkiinnolla odotan mitä täsmennyksiä ELY edellyttää jotta lupa heltiää? Varmaankin matkustajien otto/jättörajoituksia vaaditaan Turun ja Tampereen välille sekä aikatauluun isompaa eroa sukuoikeusyhtiön vuoroon verrattuna.

Vastaavia viestiketjuja

  1. VR:lle uusi toimitusjohtaja
    kirjoittanut Autoton espoolainen foorumissa Junat
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 02.03.2009, 23:10
  2. HKL uusi webbisivunsa
    kirjoittanut 339-DF foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 06.06.2006, 02:42
  3. Uusi foorumiohjelmisto
    kirjoittanut vko foorumissa Foorumista itsestään
    Vastauksia: 15
    Viimeisin viesti: 26.04.2006, 16:58
  4. SL:n uusi rahastusjärjestelmä
    kirjoittanut Eppu foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 13.04.2006, 10:45
  5. HKL:lle uusi suunnittelujohtaja
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 20.12.2005, 20:31

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •