Sivu 75 / 163 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 153555657172737475767778798595115135155 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1111-1125/2434

Viestiketju: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

  1. #1111

    Liittynyt
    19.07.2006
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Onnibus ei ole rakentamassa omin hartiavoimin tuhansien kerrosneliömetrien kokoista keskusta eikä sellaista varmasti vuodessa muutenkaan rakentaisi vaikka olisi miljoonat taskussa valmiina. Onnibus haluaa varmasti olla mukana hankkeessa omalla panoksellaan liikennöitsijänä, mutta Matkakeskuksen pitää olla Matkakeskus. Jos uusille liikennöitsijöille sanotaan että "tehkää ite omat tilanne", koko Matkakeskus muuttuu oksymoroniksi (niin kuin se tavallaan jo onkin, kun rautatieasema ja linja-autoasema ovat ainakin Tampereella, Turussa ja Helsingissä eri paikoissa).
    Tämä ilmeisesti tarkoittanee että yhteen väliin paljonkin mediahuomiota saanut Onnibussin Turun oma matkakeskushanke on kohdannut matkansa pään ja tullut lopullisesti haudatuksi hankkeeksi? Vai mikä kyseisen projektin nykytilanne on?

  2. #1112
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Miksi linja-autonkuljettajan ylipäänsä pitäisi kaiken maailman pakettien laittamiseen käyttää aikaa? Eikö tarkoitus ole palvella matkustajia, eikä matkahuoltoa? Sitten kun eräs pirkanmaalaisella firmalla tuntuu olevan tärkeämpää lastata paketteja auto täyteen sen kustannuksella, että tampereelta lähdetään myöhässä? Itse asiassa joka ikinen kerta on näin käynyt kun olen kyseisen firman "linja-autossa" matkustanut. Eikö ole vähän hassua, että linja-auton tärkein tehtävä on kuljettaa ihmiset ja heidän matkatavaransa aikataulun mukaisesti mutta rahti se vaan tuntuu edelle menevän?
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  3. #1113

    Liittynyt
    08.12.2008
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    193

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Admiral Observer Näytä viesti
    Tämä ilmeisesti tarkoittanee että yhteen väliin paljonkin mediahuomiota saanut Onnibussin Turun oma matkakeskushanke on kohdannut matkansa pään ja tullut lopullisesti haudatuksi hankkeeksi? Vai mikä kyseisen projektin nykytilanne on?
    Ei onnibussilla ole mitään omaa hanketta Turussa edes suunnitteilla. Turun kaupungin kaavoissa on huomioitu Pohjolan kaupunginosaan matkakeskus. Matkakeskuksen rakentamisajankohta lienee välillä 2020 - 2030. Matkakeskuksen on selvitetty yhdessä raitiotien ja lähijunien kanssa olevan suurinpiirtein volyymiltään samantapainen keskus kuin Helsingin Kamppi, kun puhutaan matkamääristä. En tiedä mikä oli Onnibussin motiivit kun he pönkittivät Turun matkakeskuksen aloittmista, mutta hanke on ollut olemassa kauan ja se elää tällä hetkellä lähinnä kaavoissa. Matkakeskuksesta on tehty useita hahmoitelmia, joita voi löytää netistä.
    One track mind is a monobrain!
    Turun raitiotien yleissuunnitelman katutason luonnokset:
    Kauppatori - Runosmäki, Varissuo, Skanssi

  4. #1114

    Liittynyt
    19.07.2006
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JaniP Näytä viesti
    Ei onnibussilla ole mitään omaa hanketta Turussa edes suunnitteilla. Turun kaupungin kaavoissa on huomioitu Pohjolan kaupunginosaan matkakeskus. Matkakeskuksen rakentamisajankohta lienee välillä 2020 - 2030. Matkakeskuksen on selvitetty yhdessä raitiotien ja lähijunien kanssa olevan suurinpiirtein volyymiltään samantapainen keskus kuin Helsingin Kamppi, kun puhutaan matkamääristä. En tiedä mikä oli Onnibussin motiivit kun he pönkittivät Turun matkakeskuksen aloittmista, mutta hanke on ollut olemassa kauan ja se elää tällä hetkellä lähinnä kaavoissa. Matkakeskuksesta on tehty useita hahmoitelmia, joita voi löytää netistä.
    Näinpä näyttää olleen/olevan (http://ts.fi/uutiset/kotimaa/377435/...atkakeskukseen). Vaikka uutinen on alle vuoden vanha oli muistikuvat asiasta sen verran erilaiset, että muistin uutisoinnin viitanneen siihen että Onnibussilla olisi ollut täysin oma hanke. Kiitoksia korjauksesta.

  5. #1115

    Liittynyt
    27.10.2005
    Viestejä
    470

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sm3 Näytä viesti
    En loppujen lopuksi tajua että miksi Onnibus parkuu Matkahuollon vuokraamien tms. tilojen perään. Rakentaisivat omat asemat, ei tarttee olla kuin pieni sisätila jossa lippuautomaatti ja WC sekä penkkejä. Katolla hieno valaistu Onnibus logo. Tätä ehdottelin tämän ketjun alussa. Mihin se Turun matkakeskus hanke jäi?

    Oma tupa, oma lupa. Sitten saa tehdä mitä lystää kun on omat tilat.
    Ja lisäksi Onnibus jopa käyttää Matkahuollon asemia lähtö/tulopaikkoina Helsinkiä lukuunottamatta kaikilla paikkakunnilla missä sellainen löytyy. Helsingissäkin Rindell käyttää Kamppia, jossa on alusta asti omannut oman nimikkolaiturin #9.
    Lisäksi täytyy muistaa, että Helsingissäkin anottiin Hervannan vuoroille tulo/lähtöpaikaksi alunperinkin Kiasmaa, kaiketi jotta reitti eroaisi täälläkin päässä Paunun ja Länsilinjojen reiteistä, ja se olisi siten mahdollista saada.
    Epäilen, että tässä on lähinnä taas kyse mediahuomiosta.

  6. #1116
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Miksi linja-autonkuljettajan ylipäänsä pitäisi kaiken maailman pakettien laittamiseen käyttää aikaa?
    Rahdin kuljettamisesta taitaa tulla "takuutulo". Matkustajamäärät vaihtelevat.

    Ja Onnibus sinänsä on virkistävä ilmiö. Hieman jo järkkyvät tuon keskiaikaisen sisäänpäin kääntyneen linnoituksen muurit (MH -systeemi).

  7. #1117

    Liittynyt
    04.11.2010
    Viestejä
    133

    oletus Joukkoliikenteen uusjako

    Olipas tätä ketjua kyllä hupaisaa lukea muutaman päivän tauon jälkeen. Aikamoista asennesotaa tämä koko Onnibus nostanut, niin täällä kuin maanteillä ja vähän varikoilla sekä etenkin linja-autoasemilla. Mutta positiivista on se, että alan toimintatapoja tuuletetaan nyt kunnolla, erilaisia luutuneita malleja tarkastellaan kriittisesti ja kehitetään uutta. Tämä Onnibussin tuoma vauhti keskustelupalstoille joka uutisensa kohdalla on osoittanut, että pikavuoroliikenteellä on edelleen hyvä tulevaisuus. Usean lehden palstoilla näet käydään hyvin samantyyppistä keskustelua kuin täällä. Alan uutisointi on myös tuntunut olevan kovasti nousujohteinen. Sekin plussaa.

    Mutta minkäläinen uusjako oikeasti on meneillään? Tällä hetkellä ei ole vastauksia, on vain kysymyksiä. Kuten olen aiemmin todennut, Matkahuolto on rahteineen ja markkinointikanavineen hieno järjestelmä, joka vaatii vain pientä faceliftiä / turnroundia. Jako voisi hyvin tulevaisuudessa olla tämä:

    Onnibus:
    -Tämä yhtiö keskittyy agressiivisen markkinoinnin myötä lähes puhtaasti henkilöliikenteeseen
    -Lähivuosina käytössä kaksikerrosbussit: tavaratila suhteellisen pieni
    -Kirkuvan punaiset kaksikerrosbussit varustettu nahkapenkeillä ja Wlanilla.
    -Konseptissa hintajousto keskeinen elementti
    -Ei asemapalvelua: ei rahtia, ei liityntäkuljetuksia, ei miehitettyä lipunmyyntiä, ei välttämättä muitakaan asemapalveluja
    -Konseptiin liittyy oleellisesti kotimaan matkailun tuotteet: hotellit, huvipuistot, konsertit, urheilutapahtumat jne joita myydään lisäansion toivossa
    -Vuorotarjonta huomattavasti nykyistä kattavampi, mutta kuitenkin valikoitunut isompiin matkustajavirtoihin.
    -Yhteistyö jonkin maanteiden varsilla näkyvän ketjun kanssa. "Kotipizza" myy matkan varrella evästä, joka tilattavissa eri tavoin Onnibussin välityksellä etukäteen.
    -Ei sosiaalisen statuksen mukaisia lippuja

    Pohjolan Liikenne ja VR:
    -Pohjolan Liikenne eriytynyt EB / MH brändeistä täysin. Lähtöpaikat emo VR:n asemien tuntumassa
    -Nimet on VR Rail ja VR Bus
    -Verkkokauppa ja muutkin myyntikanavat yhtenäiset rauteteiden kanssa
    -Bussit kulkee maamme kaikilla pääväylillä
    -Bussit tekee liityntäkuljetuksia rautateille
    -Hintajousto keskeisessä roolissa tässäkin yhtiössä
    -Rahtipalvelu vähemmässä: myös tällä kaksikerrosautot pitkällä matkalla ja lähiliikenteessä kaupunkibussit.
    -Sosiaalisen statuksen alennukset keskitetty linja-autoihin, junissa voimakas hintajousto ja etenkin hiljaisilla vuoroilla merkittävästi edullisempi keskihinta.
    -Avecra alkaa myymään junissa oikeasti hintalaatusuhteeltaan kilpailukykyistä ruokaa

    Matkahuolto / EB:
    -Tämän konsortion keskeinen periaate on verkostokeskeisyys
    -Tarjolla vaihdollisia bussimatkoja
    -Täydet asemapalvelut: rahtia, lipunmyyntiä, kahviloita
    -Mukana ELY-kilpailutettu liikenne
    -Kuljettaa rahtia
    -Hintajousto myös koskien vaihdollisia matkoja ja matkoja maaseudulle.
    -Toimintaa uusittu kohti kotimaan matkatoimiston suuntaan.
    -Sosiaalisen statuksen hinnoittelu on heikompi: lippujen keskihinta jonkin verran nykytasoa alempi.

    Iso kansainvälinen, "Megabus"
    -Tuo näyttävästi värikkäät kaksikerrosbussit, joissa nahkatuolit ja Wlan.
    -Tarjolla automaattikahvia ja kolmioleipiä autossa lisämaksua vastaan
    -Ajaa suurimpien kaupunkien väliä
    -Verkkokauppa ainoa myyntikanava
    -Tekee selväksi että on alan todellinen jättiläinen
    Viimeisin muokkaaja dreamy83; 30.06.2013 kello 15:30. Syy: sanamuodot

  8. #1118
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    06.07.2005
    Viestejä
    184

    Angry Vs: Joukkoliikenteen uusjako

    Lainaus Alunperin kirjoittanut dreamy83 Näytä viesti
    Onnibus:
    -Tämä yhtiö keskittyy agressiivisen markkinoinnin myötä lähes puhtaasti henkilöliikenteeseen
    -Lähivuosina käytössä kaksikerrosbussit: tavaratila suhteellisen pieni
    -Kirkuvan punaiset kaksikerrosbussit varustettu nahkapenkeillä ja Wlanilla.
    -Konseptissa hintajousto keskeinen elementti
    -Ei asemapalvelua: ei rahtia, ei liityntäkuljetuksia, ei miehitettyä lipunmyyntiä, ei välttämättä muitakaan asemapalveluja
    -Konseptiin liittyy oleellisesti kotimaan matkailun tuotteet: hotellit, huvipuistot, konsertit, urheilutapahtumat jne joita myydään lisäansion toivossa
    -Vuorotarjonta huomattavasti nykyistä kattavampi, mutta kuitenkin valikoitunut isompiin matkustajavirtoihin.
    -Yhteistyö jonkin maanteiden varsilla näkyvän ketjun kanssa. "Kotipizza" myy matkan varrella evästä, joka tilattavissa eri tavoin Onnibussin välityksellä etukäteen.
    -Ei sosiaalisen statuksen mukaisia lippuja
    Miksi menit paljastamaan Onnibussin salaisen strategian täällä?
    Lauri Helke

  9. #1119

    Liittynyt
    04.11.2010
    Viestejä
    133

    oletus Vs: Joukkoliikenteen uusjako

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Allison Näytä viesti
    Miksi menit paljastamaan Onnibussin salaisen strategian täällä?
    Lauri: jokainen, joka seuraa joukkoliikenteen kehitystä meillä ja etenkin muualla Euroopassa, voi hyvin havaita minkälaisia lowcostcarrier-korin yritykset tuotteineen ovat. Tätä vain ei oikein eräät alan ammattilaiset tiedostaneet, kun lakia ruvettiin säätämään ja nyt ollaan tässä oikeustaistelujen jne törmäyskurssilla. Yllätys oli se, että haastaja tulikin maan rajojen sisältä mikä lienee sukuoikeusyhtiöille hyvä: isoilla muskeleilla toimiva Stagecoach tmv olisi kyennyt pistämään pakan tätäkin pahemmin (tai paremmin) sekaisin. Minusta Onnibus on kokoaan suurempi yritys, koska se tosiaan pisti pikavuoroliikenteen ankkalammella kissatappelun pystyyn

    Ja kun aikanaan Tampereen Hervannassa kysyit minulta, mistä tiesin ketä olet niin varmaan tämän viestin myötä voit arvella. Nimim. se joka jokin aika sitten oli auton ulkopuolella limutölkki kourassa ja matkalla Turusta Jyväskylään.

  10. #1120
    JaM
    JaM ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    28.06.2013
    Viestejä
    70

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut antti Näytä viesti
    Että O-bussilla onnistuu aikataulujen muuttaminenkin ilmoitusasiana, muut kyllä joutuvat anomaan monimutkaisen prosessinjälkeen.
    Mutta tämä ihmetyttää, mainostetaan kyytejä Porin Jazzfestivaaleille, 20€ suunta, maininta ajetaan tilausajona. Minun mielestäni tällaiseen tilausajoon pitää vähintään myydä edestakainen lippu ja vielä jazzlippukin. http://www.onnibus.fi/pori-jazz/ Joku voisi syyttää peräti laittomasta linja-autoliikenteestä.
    Onnibus iskee Paunun vanhaan jazz-apajaan: http://www.paunu.fi/PJ13.htm Paunun päätuote tuossa on matkat + konserttilippu mutta "Mahdollisuus lunastaa myös pelkät menopaluu-bussimatkat Kirjurinluodolle."

    Myös paikallisella operaattorilla on jazz-tarjontaa, ilman lippukytkyjä tai meno-paluu sidosta: http://www.satakunnanliikenne.fi/aja...zz-vuorot-2013

  11. #1121
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3489

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JaM Näytä viesti
    Onnibus iskee Paunun vanhaan jazz-apajaan: http://www.paunu.fi/PJ13.htm Paunun päätuote tuossa on matkat + konserttilippu mutta "Mahdollisuus lunastaa myös pelkät menopaluu-bussimatkat Kirjurinluodolle."
    Miten tuo OB:n jazz-lisävuoro muka kilpailee Paunun kanssa? OB:n lisävuoro lähtee Helsingistä ja ajaa suoraan Poriin käymättä Tampereella. Paunun jazz-bussi taas ajaa Tampereelta Poriin, mä en ainakaan näe että OB tuossa iskisi Paunun apajille?

  12. #1122
    JaM
    JaM ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    28.06.2013
    Viestejä
    70

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Miten tuo OB:n jazz-lisävuoro muka kilpailee Paunun kanssa? OB:n lisävuoro lähtee Helsingistä ja ajaa suoraan Poriin käymättä Tampereella. Paunun jazz-bussi taas ajaa Tampereelta Poriin, mä en ainakaan näe että OB tuossa iskisi Paunun apajille?
    Näinhän se tosiaan on kuten Aki sanoo. Mieleni meni asiaa koskevaan häiriöön kun Onnibus oli laittanut samalle sivulle Pori-Tampere aikataulunsa. Asian ytimessä nyt kuitenkin se, ettei lisäliikenne jazziin ja varmaan moneen muuhunkin tapahtumaan ole Onnibusin keksintöä.

  13. #1123
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5863

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut antti Näytä viesti
    Minun mielestäni tällaiseen tilausajoon pitää vähintään myydä edestakainen lippu ja vielä jazzlippukin.
    Ja Helsinki-Vantaan Finnair-bussiin myös edestakainen lentolippu ja vielä lentolippukin?

  14. #1124
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3489

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JaM Näytä viesti
    Asian ytimessä nyt kuitenkin se, ettei lisäliikenne jazziin ja varmaan moneen muuhunkin tapahtumaan ole Onnibusin keksintöä.
    Ei varmasti ole onnibussin keksintöä, mutta ei kai tuollaiset eri festaritapahtumien tilausajot ole kenenkään yksinoikeus? Eri asia on kai se, jos tapahtumajärjestäjä haluaa ostaa liikenteen suoraan joltain liikennöitsijältä.

  15. #1125

    Liittynyt
    04.11.2010
    Viestejä
    133

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Onnibus nostaa näemmä jokaisen tekemänsä asian myötä tunteita pintaan puolesta ja vastaan. Koska viimeksi on yksikään älähtänyt esimerkiksi Ruisrockin bussijärjestelyistä nettipalstoilla ? Siinäkin on Onnibus mukana kun Rindell on jatkanut linjan Raisiosta Ruissalon sillalle tapahtuman ajaksi. Puhumattakaan monet muut toimijat jotka ovat osa festivaalin liikennejärjestelyjä olleet jo pitkään.

Vastaavia viestiketjuja

  1. VR:lle uusi toimitusjohtaja
    kirjoittanut Autoton espoolainen foorumissa Junat
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 02.03.2009, 23:10
  2. HKL uusi webbisivunsa
    kirjoittanut 339-DF foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 06.06.2006, 02:42
  3. Uusi foorumiohjelmisto
    kirjoittanut vko foorumissa Foorumista itsestään
    Vastauksia: 15
    Viimeisin viesti: 26.04.2006, 16:58
  4. SL:n uusi rahastusjärjestelmä
    kirjoittanut Eppu foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 13.04.2006, 10:45
  5. HKL:lle uusi suunnittelujohtaja
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 20.12.2005, 20:31

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •