Sivu 80 / 161 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2040607076777879808182838490100120140160 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1186-1200/2408

Viestiketju: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

  1. #1186

    Liittynyt
    04.07.2006
    Sijainti
    Oulu
    Viestejä
    310

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Näinpä, mutta en usko, että sattumalta. Nähtyäni ja kuultuani sen bussin minulle ainakin tuli välittömästi mielikuva, että tuo bussi jättää tielle aika usein.
    Minulle tulee samoja mielikuvia aina nähdessäni Velj. Salmelan kulkuneuvon. Osataan sitä muuallakin kuin Onnilla.

    Olen samaa mieltä muutaman kirjoittajan kanssa, että Onnibus on pitkään aikaan parasta mitä suomalaisessa joukkoliikenteessä on tapahtunut, niin paikalleen jämähtänyt ja kangistunut auringonlaskun ala koko joukkoliikenneala on ollut jo pitkään. Vaikuttaa sille, että monopoleihin perustuvat läänitykset eivät ole kyenneet saamaan aikaiseksi kattavaa ja toimivaa joukkoliikennettä koko maahan ostoliikenteen korvauksista huolimatta, vaan alasta on tullut valtaväyliä ja väestökeskuksia palveleva kermankuorintaorganisaatio, jossa kilpaillaan nimellisesti ja muodollisesti muttei todellisesti. Monopolien suojassa on vuosikymmeniä tehty "liiketoimintaa" jonka mielivallan uhreiksi ovat joutuneet monopolialueella asuvat kansalaiset. Kemi-Tornio-Oulu -alueella on hyvin nähtävissä kuinka alueen väestö on valtion määräyksellä "annettu" Salmelan käyttäjiksi ja samalla suojattu Salmela kaikelta kilpailulta alalla. Toivottavasti Onnibus yrityksenä ja etenkin kilpailun sekä markkinan avaajana onnistuisi saamaan alan auringon takaisin nousuun.

    Nuo kalustorikot ja kuljettajapöljäilyt eivät minusta ole mitenkään erityisen Onnillisia tempauksia vaan koko alahan on kunnostautunut milloin nyrkkiä puivilla tai kiilaavilla tms. lakkoherkillä ammattilaisilla, joille asiakas on vain riesa. Sitä peiliä ei tarvitse pelkästään Onnibusilla katsella vaan kaikkialla alalla. AKT on ilmeisimmin moisen typeryyden keskeinen ammattikorkeakoulu luoden erinomaista julkikuvaa alalle pitämällä lakkoaikaan varikkojen porteilla kaikista tolloimmat nyrkkisankarit näkyvästi esillä pieksämässä tai kovistelemassa veljellisesti kollegoitaan. Keskeinen pöljämotkotuksen kohde lienee siis enemminkin AKT ja sen asennekasvattamo kuin jokin alan yrityksistä. Porttipaineissa kun ei yrityksen sanaa ole edes paikalla.
    Selvää on, että yrityskulttuureillakin on asiassa vaikutuksensa eli toisissa yhtiöissä AKT-pöljäpulverin vaikutuksia kyetään juurimaan tarkemmin piiloon. Toivottavasti Onni tässä Onnistuu.

    Kalustorikot ovat tietenkin ikäviä, mutteivat käsittääkseni mahdottomia edes Paunulla vaikka hienoissa linjavaunuissa ajeluttavatkin tuoleja pitkin suomalaista maisemaa.

  2. #1187
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    134

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Koala Näytä viesti
    Paunun bussi ei ole koskaan hajonnut kesken matkan ja jos onkin, on vara-autoja vähän joka paikassa ettei tuntia mene?
    Perinteisesti muut kartellifirmat ovat auttaneet, koska kartellifirmojen välillä vallitsevat Hyvät Välit. Onnibusilla taas ei ole poikkeustilanteiden paikkaamisen kannalta yhtä hyviä kavereita kotikaupunkien ulkopuolella, sillä OB-firmoilla ja OB-firmojen kavereilla on yleensä enemmän protesteja Kauppalehden listalla kuin linja-autoja ja työntekijöitä yhteensä.

  3. #1188
    JaM
    JaM ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    28.06.2013
    Viestejä
    70

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sm3 Näytä viesti
    Hyvä juttu tässä on se ettei tämä ole kilahtanut motarilla ja ajanut jotakuta päin kun on kehdannut hänet ohittaa tms. vaan vasta perillä.
    Tätä motarilla kilahtamista olen miettinyt juuri tuolla Turku-Helsinki välillä. Vainio ja Pohjolahan ottivat alkuvuodesta Onnista mallia ja alkoivat käyttää Salossa Piihovin rampilla olevaa pysäkkiä Turku-Helsinki expressien pysäkkinä. Aikataulullisesti tuo on erittäin herkullinen kohta sillä tasalta Raisiosta lähtevä Onnibus ja puolelta Turusta lähtevä express osuvat aikataulunsa mukaan Piihoviin kahden minuutin välein. Esimerkiksi seuraava Onnibus-lähtö Raisiosta kello 15:00 on Piihovilla 16:12 kun taas Pohjolan 15:30 express on siinä aikataulunsa mukaan 16:10.

    Omien havaintojeni mukaan Vainion ja Pohjolan 40 minuutin ajoaika tuolle välille on lähinnä fantasiaa ja käytännössä motarilla körötellään Onnibus edellä ja minuutin-parin takamatkalla tulee sitten Vainio tai Pohjola. Se onkin sitten se hekuman hetki kun joskus molempien firmojen autot osuvat Isokylän tunneliin samaan aikaan ja ryhdytään arpomaan ja sovittamaan, että kumpi ajaa ramppiin ekana. Paikallistuntemattomille kerrottakoon että rampin erkanemiskaista alkaa jo tuolta tunnelista.

    Noilla aikatauluilla kun ajavat niin on melko selvää, että silloin tällöin kohtaamisia Piihovilla tulee.

  4. #1189

    Liittynyt
    19.07.2006
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    335

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kaakkuri Näytä viesti
    Vaikuttaa sille, että monopoleihin perustuvat läänitykset eivät ole kyenneet saamaan aikaiseksi kattavaa ja toimivaa joukkoliikennettä koko maahan ostoliikenteen korvauksista huolimatta, vaan alasta on tullut valtaväyliä ja väestökeskuksia palveleva kermankuorintaorganisaatio, jossa kilpaillaan nimellisesti ja muodollisesti muttei todellisesti. Monopolien suojassa on vuosikymmeniä tehty "liiketoimintaa" jonka mielivallan uhreiksi ovat joutuneet monopolialueella asuvat kansalaiset. .
    ELY:t (ja sitä ennen läänit) ja kunnat valittavat aina ostojen suhteen, ettei ole rahaa jolla ostaa. Kunnat ovat ostaneet aina tiukasti vain ja ainoastaan omien alueittensa sisäpuolista liikennettä, jos ovat ostaanet. Ainakin omakohtaisesti olen kokenut nuo ostot käytännössä "järjettömiksi", koska ne harvoin ovat luoneet mitään järkeviä kulkuyhteyksiä. Ts. A ja B pisteiden välillä on ollut kaksi vuoroparia joista toinen on supistettu taloudellisesti kannattamattomana. Ely on voinut ostaa joko vuoroparin tai osan (jos kyseessä on ollut osalinjan supistus) mutta se ei ole enää välttämättä muodostanut loogista kulkuyhteyttä kuten aiemmat yhteydet. Muistaakseni joskus ELY on lopettanut oston, jota on seurannut pikaisesti jäljellä olleen (vielä oston aikana ilman ostorahaa toimineen vuoron) supistus koska sen käyttäjillä ei ole ollut enää toista yhteyttä jonka vuoksi olivat vaihtaneet omaan autoon tms. Ostoissa on siis harvoin ollut ulospäin näkyvää järkeä eli supistusten yhteydessä ei ole ostettu sitä mitä on lopetettu vaan ostettu jotain aivan muuta. Kun ottaa huomioon ELY:n ja kuntien nykyisen taloustilanteen, tulee väistämättä mieleen, ettei "uusi ja uljas" yhteiskunnan joukkoliikenne voi mitenkään olla välttämättä edes yhtä laajaa kuin nykyinen liikenne koska tällöin loppuu rahat.
    Ja monopolikysymyshän pitäisi olla jo selvää? Ennen uutta joukkoliikennelakia ja sen siirtymäaikaa ministeriö/lääninhallitukset myönsivät linjaluvat. Periaatteessa _kuka tahansa_ saattoi hakea liikennettä _mihin tahansa_. Toki haetun alueen liikennöijät tietysti vastustivat hakemusta, tuskin kukaan täälläkään kirjoittava oikeasti yrittäjänä toivottaisi kovasti kilpailevan yrityksen naapuriinsa tai samaan kauppakeskukseen. Eli "monopolia" ei ole ollut olemassa (jos on vieläkään) ennen uusinta lakia. Se, että monella alueella liikenne keskittyi vain yhden toimijan käsiin on ihan luonnollista kehitystä. Osa liikennöitsijöistä päätti "lunastaa" sijoituksensa myymällä yrityksensä, osa vain totesi että yksi iso toimija tietyllä liikennekentällä pärjää vain selkeästi paremmin kuin tusina pieniä ja toki monia muitakin syitä keskittymiseen on. Ilmiö on havaittavissa myös monilla muilla kaupan aloilla. On tietysti ylevää puhua pienten toimijoiden elinkelpoisuuden ylläpitämisestä mutta valitettavan usein taloudelliset realiteetit vain muuttavat maailmaa. Esson "baarit" katoavat ABC-asemien tieltä.

  5. #1190
    034
    034 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    16.11.2008
    Viestejä
    328

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JaM Näytä viesti
    ...Vainio ja Pohjolahan ottivat alkuvuodesta Onnista mallia ja alkoivat käyttää Salossa Piihovin rampilla olevaa pysäkkiä Turku-Helsinki expressien pysäkkinä....Noilla aikatauluilla kun ajavat niin on melko selvää, että silloin tällöin kohtaamisia Piihovilla tulee.
    Katselin itse 1-tien (sinistä aikataululätkää) aikataulua jossa on Vainio ja PL yhdessä. Salon linja-autoaseman ja Piihovin eroja katsoin ja huomasin että jos myöhästyy L-asemalla ja jos kyyti järjestyy nopeasti Piihoviin. Matka jatkuu. Etäisyyttä tässä näiden pysäkkien välissä on mutta vuoroväli Piihovin ja L-aseman välillä on aika hyvä.
    Alla reitti pyöräillen

  6. #1191

    Liittynyt
    22.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    314

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Matkalainen Näytä viesti
    Katsonette osoitteen: Yhtiöin järjestämä seuramatka

    Tiedustelut ja varaukset:
    Savonlinja Oy
    puh 020 141 5505 ja 020 141 5506
    fax 020 141 5550
    email: tilausajot@savonlinja.fi

  7. #1192

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut pehkonen Näytä viesti
    Katsonette osoitteen: Yhtiöin järjestämä seuramatka

    Tiedustelut ja varaukset:
    Savonlinja Oy
    puh 020 141 5505 ja 020 141 5506
    fax 020 141 5550
    email: tilausajot@savonlinja.fi
    Eli kunhan yhtiö pyytää tiedustelut sähköpostiin tilausajot@yritys, kaikki on ihan ok? Vai se, kun yhtiö itse ilmoittaa kyseessä olevan seuramatka eli siten tilausajo? No niinhän Onnibuskin ilmoitti. Sähköpostikin oli tilausajot@mennaanbussilla.fi. Vai mitä nyt ajat takaa?

    ---------- Viestit yhdistetty klo 16:33 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 16:29 ----------

    Jos taas kyseessä on se, että Onnibussin matkan voi ostaa verkkokaupasta suoraan ja Savonlinjan ei, varmaan silloin laiton on jokaisen matkatoimistonkin verkkokauppa, joka myy pakettimatkoja?

  8. #1193
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6510

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut pehkonen Näytä viesti
    Katsonette osoitteen: Yhtiöin järjestämä seuramatka
    Seuramatkako tässä nyt on taikasana? No, äkkiäkös tuon yhden viikonlopun vuoroparia kutsuu seuramatkaksi: bilematka Helsikiin. Ja valtakunnassa Pehkosenkin mielestä kaikki hyvin?
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  9. #1194
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    20.12.2005
    Viestejä
    729

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Seuramatkako tässä nyt on taikasana?
    Näemmä Keskustelun laatu on taas huipussaan, Onnin Helsinginreissu on pahuutta kaikkia kohtaan mutta kun Savonlinja tekee Helsinginreissun ja käy vielä Ikeassakin niin kaikki tietysti hyvin...

    Apua

  10. #1195

    Liittynyt
    23.10.2006
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    534

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Valmismatkoja järjestävä bussiyritys lienee rekisteröitynyt matkanjärjestäjä. Asiakas ostaa valmismatkan eikä matkalippua, yleensä valmismatkaan sisältyy myös paluukyyti. Jos Onni markkinoisi tyyliin "Viikonloppu Jyväskylässä, vastuullinen matkanjärjestäjä Hämeenperän matkapalvelu", ei asiassa olisi mitään epäselvää. Sen sijaan pikavuorolippu yhteen suuntaan ilman liikennelupaa ja matkanjärjestäjää haiskahtaa, olkoonkin, että matka tapahtuu vain kerran.

    Ehkäpä voisi sääntöjä vähän tarkentaai, ettei olisi epäselvää.

  11. #1196
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kaakkuri Näytä viesti

    Kalustorikot ovat tietenkin ikäviä, mutteivat käsittääkseni mahdottomia edes Paunulla vaikka hienoissa linjavaunuissa ajeluttavatkin tuoleja pitkin suomalaista maisemaa.
    Eipä itse Onnibussilla kalustorikkoja ole ihmeemmin ollut. Tuota Rauman linjaa ajaa käsittääkseni Zeizei line, eikä Onnibus Oy? Tuo bussi nyt vaan oli Onnibus-brändin pikavuoro joka hajosi, jos se olisi ollut Eb-brändissä niin tuskin siitä olisi tullut yhtikäs mitään haloota. Kyllähän Eb-brändissä oleviakin autoja hajoaa silloin tällöin ja se on ihan normaalia. Eikä täällä kukaan ole keskustelemassa kuinka huono EB on kun Savonmafian 451 Eaglen ruoskassa räjähtää moottori jossain Loviisassa. Eli pitää muistaa että Onnibus on markkinointikanava ja brändi siinä missä EB.
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  12. #1197

    Liittynyt
    05.07.2013
    Sijainti
    Pirkanmaa
    Viestejä
    9

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Eipä itse Onnibussilla kalustorikkoja ole ihmeemmin ollut. Tuota Rauman linjaa ajaa käsittääkseni Zeizei line, eikä Onnibus Oy? Tuo bussi nyt vaan oli Onnibus-brändin pikavuoro joka hajosi, jos se olisi ollut Eb-brändissä niin tuskin siitä olisi tullut yhtikäs mitään haloota. Kyllähän Eb-brändissä oleviakin autoja hajoaa silloin tällöin ja se on ihan normaalia. Eikä täällä kukaan ole keskustelemassa kuinka huono EB on kun Savonmafian 451 Eaglen ruoskassa räjähtää moottori jossain Loviisassa. Eli pitää muistaa että Onnibus on markkinointikanava ja brändi siinä missä EB.
    Mutta sille tavalliselle bussimatkustajalle se hajoava bussi on Onnibussi, ihan sama ajaako tätä ob-vuoroa zeizei, vuolle, kainuun metsäliikenne vai itse Onnibus Oy. Eräälle työkaverille valkeni vasta kymmenen tre-hki menopaluun jälkeen että hän istuu Atro Vuolteen autossa. Ei se tavallisen matkustajan mielenkiinto ja tarkkaavaisuus yllä yleensä kovin syvälle asioihin, kun ei se vaikuta matkan tekoon. Tekniikka on tekniikkaa joka voi hajota. Onnibussin kohdalla on kuitenkin maine "halpa", jolloin kalustorikko voi vahvistaa mielikuvia halvasta tuotteesta.

  13. #1198
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    20.12.2005
    Viestejä
    729

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Onnibussi hajoaa="tässä se taas nähtiin"

    EB hajoaa="tällaista sattuu"

  14. #1199

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Eipä itse Onnibussilla kalustorikkoja ole ihmeemmin ollut. Tuota Rauman linjaa ajaa käsittääkseni Zeizei line, eikä Onnibus Oy? -- Eli pitää muistaa että Onnibus on markkinointikanava ja brändi siinä missä EB.
    Kyllä. Onnibus Oy ajaa vain Tampereen ja Porin väliä (sekä nyt syksyllä Tampereen kaupungille ostoliikennettä). Onnibus todella on "vain" brändi, ja brändin hyvä ja huono puoli on, että kaikki brändin alla tapahtuva vaikuttaa kaikkeen muuhun sen alla tapahtuvaan. Eli jos yksi Onnibus-liikennöijä töppäilee tai hankkii huonoa kalustoa, se heijastuu kaikkiin muihinkin Onnibus-liikennöijiin. ExpressBus on tarkoituksella halunnut pitää yhteistyön löyhempänä ja korostaa enemmän sitä, että ExpressBussin alla ajaa eri yhtiöitä. Onnibus ei. Jälkimmäinen ratkaisu on ehdottomasti vahvempi markkinointikeino, mutta se myös vaatii tiukempaa kuria. Siksi kyllä tiedän kysymättäkin, että Möttö ja Helke pohtivat päänsä puhki, miten saada franchisingin kaikki osaset pelaamaan positiivisen maineen suuntaan. Se saattaa jatkossa vaatia myös joidenkin liikennöitsijöiden pääsyn estämistä Onnibussin alle. Mutta ymmärrän myös, ettei siihen tässä vaiheessa ole varaa. Eikä ehkä syytäkään, koska ylipäätään uusien reittien avaamisella halvemmilla hinnoilla saa niin paljon positiivista mainetta. Syksyllä 2014 lienemme täysin eri tilanteessa, jossa Onnibus ei enää pyrikään laajenemiseen yhtä suurella (maine- tai liiketaloudellisella) riskillä.

  15. #1200
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2901

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Kyllä. Onnibus Oy ajaa vain Tampereen ja Porin väliä (sekä nyt syksyllä Tampereen kaupungille ostoliikennettä).
    En tiedä mihin tietosi perustuu, mutta ainakin liikennelupa Tampere-Pori välillä on ollut juurikin Lauri Möttö Ky:llä, eikä Onnibussilla. Sen sijaan Onnibus Oy:lla on Tampere-Helsinki reitillä se illan viimeinen vuoropari omissa nimissään. Voihan olla, että jatkossa/tulevaisuudessa tuo Tampere-Pori siirtyy Onnibus Oy:lle, jos ei ole jo siirtynyt, mutta ainakaan itse en ole tietoinen tästä vaihdoksesta.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

Vastaavia viestiketjuja

  1. VR:lle uusi toimitusjohtaja
    kirjoittanut Autoton espoolainen foorumissa Junat
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 02.03.2009, 23:10
  2. HKL uusi webbisivunsa
    kirjoittanut 339-DF foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 06.06.2006, 02:42
  3. Uusi foorumiohjelmisto
    kirjoittanut vko foorumissa Foorumista itsestään
    Vastauksia: 15
    Viimeisin viesti: 26.04.2006, 16:58
  4. SL:n uusi rahastusjärjestelmä
    kirjoittanut Eppu foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 13.04.2006, 10:45
  5. HKL:lle uusi suunnittelujohtaja
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 20.12.2005, 20:31

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •