Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

Jahas.. Pitää varoa tätä ko. taloa. Mitenköhän muissa onnitaloissa mahtaa asiat olla? Epäilen että tämä firma ei ole ainoa.

Toimitusjohtaja Möttö on aiemmin ilmoittanut, että mikäli ilmenee rikkeitä, sopimus rikkeitä tehneen liikennöitsijän kanssa puretaan välittömästi.
Nyt on siis mielenkiintoista nähdä, puretaanko sopimus vai ei. Jos ei, sillä viestitään että tämänkaltaiset toimet ovat hyväksyttäviä ja lisää epäilyjä, että toiminta on myös ollut tarkoituksenmukaista.
 
Lisää suoria lainauksia:
"Osassa työsopimuksia on sekä lain että yleissitovan työehtosopimuksen vastaisia ehtoja, esim. maininta, että ylitöistä ei makseta"
"Myöskään työehtosopimuksen määräämää nk. takuupalkkaa eli sitä palkkaa,joka jää puuttumaan 80 tunnista, ei ollut maksettu"
"Tarkastetuista työpäivistä todettiin noin 7 % rikkomuksia, joista suurin osa oli vakavia Euroopan komission määrittelemän mukaan".

Samasta yrityksestähän jo aiemmin uutisoitiin että tämä jättää palkkoja maksamatta mutta silloin väitteet leimattiin "kateellisten paronien panetteluksi". Nyt on mustaa valkoisella...
Raportti on julkinen asiakirja ja jokainen asiasta kiinnostunut voi tilata kopion osoitteesta kirjaamo.lounais@avi.fi
 
Viimeksi muokattu:
Samasta yrityksestähän jo aiemmin uutisoitiin että tämä jättää palkkoja maksamatta mutta silloin väitteet leimattiin "kateellisten paronien panetteluksi". Nyt on mustaa valkoisella...
Raportti on julkinen asiakirja ja jokainen asiasta kiinnostunut voi tilata kopion osoitteesta kirjaamo.lounais@avi.fi

Nimenomaan! Nyt tuntuu vain kannattajajoukko vaikenevan.

Mielenkiintoista olisi myös, jos tarkastus tehtäisiin muihinkin OB-kartellin jäseniin.
 
Nimenomaan! Nyt tuntuu vain kannattajajoukko vaikenevan.

Mielenkiintoista olisi myös, jos tarkastus tehtäisiin muihinkin OB-kartellin jäseniin.

En ole "kannattajajoukkoa", mutta sen tiedät varmasti itsekin, ettei missään nimessä kaikissa vanhan liiton firmoissakaan makseta aina TES:sin mukaan .
 
En ole "kannattajajoukkoa", mutta sen tiedät varmasti itsekin, ettei missään nimessä kaikissa vanhan liiton firmoissakaan makseta aina TES:sin mukaan .

Ole ystävällinen ja kerro lisää tästä. Onko sulla tarkempaakin tietoa, vai oliko tämä sinun oma olettamuksesi?
 
Toimitusjohtaja Möttö on aiemmin ilmoittanut, että mikäli ilmenee rikkeitä, sopimus rikkeitä tehneen liikennöitsijän kanssa puretaan välittömästi.
Nyt on siis mielenkiintoista nähdä, puretaanko sopimus vai ei. Jos ei, sillä viestitään että tämänkaltaiset toimet ovat hyväksyttäviä ja lisää epäilyjä, että toiminta on myös ollut tarkoituksenmukaista.

Sikälis että Onnibus poisti aihetta käsittelevän viestiketjun Facebook-sivuiltaan niin onko sittenkin niin että ongelma lakaistaan maton alle, ja kun mitään ei ole näkyvissä, ei ole ongelmaakaan...

Ja näemmä hiljentää keskustelijat. ns. totuus sattuu?
 
Viimeksi muokattu:
Itse odotan, että Johtaja Rindell astuisi esiin ja kertoisi oman näkemyksen asiasta. Jos tälläisiä ei ole niin miksei yhtiön johto voisi ottaa kantaa asiaan. Jos taas näin on, niin odotan seisovan johdon asian takana myös julkisesti. Se että asiaa ei kommentoida mitenkään ja hävitään maan alle, antaa varsin huonon kuvan yrityksestä. Se viestii siitä, että asiat eivät ole kunnossa ja sitä ei uskalleta myöntää. Toivoisin myös Helkeltä tai Mötöltä asian tiimoilta kommenttia.
 
missään nimessä kaikissa vanhan liiton firmoissakaan makseta aina TES:sin mukaan .
Tämähän on sitten syy vaikkapa työtaisteluun saakka. Missä "vanhan liiton firmoissa" ei palkkaa makseta aina TES:sin mukaan? Itse pidän esimerkiksi 80 tunnin takuupalkkaamme niin perustavanlaatuisena asiana ammattikuntamme ansiotyölle, että siitä lipeämistä ei järjestäynyt kuljettaja saisi hyväksyä missään olosuhteissa. Ymmärrän kyllä, että joitain työnantajia se saattaa houkuttaa ja säästää siten henkilöstömenoissa. Mutta se on ammattikuntamme kannalta sama asia kuin "antaisi pirulle pikkusormensa".
 
Toivoisin myös Helkeltä tai Mötöltä asian tiimoilta kommenttia.

Samaa toivoisin minäkin! Tämän päivän ainoa suurtyö heiltä on ollut sulkea useampi joukkoliikennefoorumin keskustelija pois facebook-palstaltaan. Omalta osaltaan tuo kertoo kaiken oleellisen!
 
Samaa toivoisin minäkin! Tämän päivän ainoa suurtyö heiltä on ollut sulkea useampi joukkoliikennefoorumin keskustelija pois facebook-palstaltaan. Omalta osaltaan tuo kertoo kaiken oleellisen!
Mitä voi päätellä siitä, että vähän epämiellyttävämmät asiat "lakaistaan maton alle" ja samaan aikaan aletaan mainostaa erään kaarinalaisliikennöitsijän hyväntekeväisyystempausta...

Säälittävää, mutta minkä sille mahtaa, jos isot miehet eivät pysty seisomaan aiempien sanojensa takana ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mitä voi päätellä siitä, että vähän epämiellyttävämmät asiat "lakaistaan maton alle" ja samaan aikaan aletaan mainostaa erään kaarinalaisliikennöitsijän hyväntekeväisyystempausta...

Säälittävää, mutta minkä sille mahtaa, jos isot miehet eivät pysty seisomaan aiempien sanojensa takana ;)

Onhan se toki hieno nähdä että palkoista tingityt rahat käytetään hyväntekeväisyyteen ;)
 
Samaa toivoisin minäkin! Tämän päivän ainoa suurtyö heiltä on ollut sulkea useampi joukkoliikennefoorumin keskustelija pois facebook-palstaltaan. Omalta osaltaan tuo kertoo kaiken oleellisen!

Ei yritys voi maineenhallintasyistä käydä tälläistä keskustelua verkossa, lapsellista olettaa sellaista. Minusta Onnibus toimii oikein, se ei lähde kommentoimaan keskeneräistä asiaa. Tämä osoittaa että Onnibussilla opitaan menneistä. Liika avoimmuus verkossa voi olla maineenhallinnan kannalta katastrofaalista.

Toivotaan että kilpailu pysyy reiluna ja nykyisestä kartellimallista päästäisiin eroon.
 
Toivotaan että kilpailu pysyy reiluna ja nykyisestä kartellimallista päästäisiin eroon.

Toivon että kilpailu MUUTTUU reiluksi. Sitä se ei tällä hetkellä ole, kun kilpailun toinen osapuoli hankkkii kilpailuetua laiminlyömällä velvollisuutensa!
 
Takaisin
Ylös