Sivu 93 / 161 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1333537383899091929394959697103113133153 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1381-1395/2408

Viestiketju: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

  1. #1381
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1622

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Vaan millainen tyyppi tämä Brian Souter sitten onkaan:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Brian_Souter
    http://www.briansouter.com/

    Aika hurjia juttuja tuolla wikissä, ainakin se missä kerrottiin hänen ajaneen jossakin päin Englantia kilpailijan nurin tarjoamalla jopa ilmaisia matkoja. Vaan mikäköhän tämän luokan peluria täällä piskuisessa Suomessa oikein kiinnostaa? No, mikäli täällä aikoo toimia niin tietää taatusti haasteita nykyisille isoille firmoille. Toisaalta liikennöinti keskittynee sitten ainoastaan niihin tuottavimpiin reitteihin ja kaikki muu jätetään suosiolla muiden hommaksi.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  2. #1382
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5823

    oletus Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Vaan mikäköhän tämän luokan peluria täällä piskuisessa Suomessa oikein kiinnostaa?
    Onhan Souter käynyt täällä ennenkin, 15 vuotta sitten Stagecoach Finland oli yksi Suomen suurimpia bussifirmoja. Nyt kaukoliikenteen vapautuminen on varmasti kiinnostava tapaus toimijalle, jolla on valmiina maailmanmenestyksen tuonut konsepti.

    Myös Ruotsissa Souterin comeback Pohjoismaihin on noteerattu. Bussmagasinetissa on laajahko juttu aiheesta.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 05.03.2014 kello 22:33. Syy: yhdistetty kaksi viestiä

  3. #1383

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    968

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Kaiken kaikkiaan tämä tapaus Jyväskylän puljauksineen osoittaa kyllä sen, että kilpailu ei Suomessa toimi. Maakuntien kilpailutukset eivät muuttaneet juuri mitään, ja se ainoakin yllätys on nyt peruttu. Joo, kaukoliikenteessä myydään muutama sata halpaa lippua päivässä, mutta siinä kaikki. Mitään merkittävää ei kuitenkaan ole tapahtunut.

    Kilpailu toimii Suomessa huonosti lukuisilla muillakin aloilla. Joku aggressiivinen kansainvälinen jättitoimija aina silloin tällöin käy täällä kurkistamassa, mutta eivät ne kauaa tätä touhua katsele, se on nähty ennenkin. Toimivan markkinan yksi ominaispiirre on, että kilpailua syntyy ihan kotimaisillakin voimilla ja jakamatta tuotetta ilmaiseksi niin kauan että joku menee nurin.

  4. #1384

    Liittynyt
    12.12.2010
    Viestejä
    560

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Ei tänne Suomeen kaivata kilpailua. Jos joku ulkomainen yhtiö tulee tänne, se vie ensimmäisenä työpaikat (Suomessa työskenteleviltä työntekijöiltä?), sitten se vie voitot veroparatiiseihin (miten se yhteisöveron maksu Suomeen?) ja lopettaa sitten aikojen saatossa kaiken liikenteen (myös LVM:n ja HSL:n tilaaman ostoliikenteen?). VR on tästä hyvä esimerkki: kun VR on valtionyhtiö, eikä sitä luojan kiitos yksityistetty viime vuonna (kuka on vaatinut VR:n yksityistämistä missään välissä?), VR liikennöi sellaisilla rataosilla, joilla yksikään ulkomainen liikennöitsijä ei koskaan kilpailisi (ei siis edes HSL:n tai LVM:n ostoliikennerataosuuksilla?). Sitten on vielä tämä pakonomainen kilpailutusasia: jos rautatieliikenne kilpailutetaan, tänne tulee pelkästään kermankuorijoita, jotka ajavat vain kannattavia vuoroja Helsingin ja Oulun välillä (VR lienee tästä kermankuorinnasta paras mahdollinen esimerkki itse).

    On sanomattakin selvää, ettei Suomen pääosin yksiraiteiselle rataverkolle yksinkertaisesti mahdu enempää junia kuin mitä siellä jo nyt liikkuu. VR voi tietysti kasvattaa juniensa määrää, sillä silloin rataverkon operointi on keskitetysti yhden toimijan alla ja järjestelmä toimii, mutta kilpailjoiden markkinoilletulo sotkisi varmasti koko rataverkon liikenteen (miten niin sotkisi? Eihän lentoliikennekään mene solmuun siitä, että operaattoreita on useita. Ei, tämä ei ole lainkaan eri asia kuin rautatieliikenne). Mitä tulee esimerkiksi häiriötilanteisiin? VR:n juna joutuu odottamaan kilpailijan junaa jollain junakohtauspaikalla ja jää sen vuoksi myöhään (Ja miksi se jäi myöhään? Markkinajohtajan, VR:n junan alkuperäisen myöhästymisen vuoksi)? VR:n asiakkaat kärsivät (kuten kärsivät myös kilpailevan yhtiön asiakkaat aivan yhtä lailla).

    Sitten ovat nämä suomalaiset erityisolosuhteet. Meillä on Pohjolan oloissa ennätyspitkä talvi (tänä vuonna kesti viikon), joten junaliikenne on aivan äärimmäisen häiriöherkkää näinä talvikuukausina, mikäli rataverkolla olisi useampia pelureita samanaikaisesti (Eli operaattoreiden kappalemäärä vaikuttaa häiriöherkkyyteen, ei siis junien kokonaismäärä?). Lisäksi Suomessa on erilainen raideleveys kuin muualla Euroopassa, kuten esimerkiksi Ruotsissa, jossa yksityistäminen on johtanut valtavaan junakaaokseen (signalfel on yleisin Ruotsin junaliikenteestä johtuva täsmällisyysongelma, eikä Ruotsin raideliikennettä ole yksityistetty, se on vain avattu vapaalle kilpailulle).

    Tämä juttu ei liittynyt ketjun otsikkoon kuin aasinsillalla, eli siten, että tässä on mielestäni konkreettisia esimerkkejä siitä, miten löyhiä vapaan kilpailun ns. "vastustajien" argumentit yleensä ovat ja kuinka helppo ne on kumota, kun ne eivät yksinkertaisesti ole totta.

  5. #1385

    Liittynyt
    19.07.2006
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    335

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Olisi mielenkiintoista kuulla "sisäpiiriläisen" kuten "salainen agentti" Ultrixin mielipide tai näkemys tapahtuneisiin asioihin?

  6. #1386

    Liittynyt
    27.10.2005
    Viestejä
    470

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Mielenkiintoisia uutisia on kantautunut Suomesta lomani aikana. Megabus:in rantautuminen Suomeen olisi erittäin mielenkiintoinen asia, joskin näen sen toteutumisen kuitenkin kaukaisena haaveena. Markkinamme saattavat kuitenkin olla liian pienet, jotta suuriin rahoihin tottunut toimija tänne oikeasti saapuisi, tai täällä viihtyisi.
    Aika kuitenkin näyttäkööt, mutta sitä odotellessa voimme haaveilla tälläisten Volvo B11R Plaxton Elite i-bussien pörhältämisestä meikäläisillä valtaväylillä.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat  

  7. #1387
    bussifriikki avatar
    Liittynyt
    02.05.2007
    Viestejä
    2364

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Lasse Näytä viesti
    Megabus:in rantautuminen Suomeen olisi erittäin mielenkiintoinen asia, [---] Aika kuitenkin näyttäkööt, mutta sitä odotellessa voimme haaveilla tälläisten Volvo B11R Plaxton Elite i-bussien pörhältämisestä meikäläisillä valtaväylillä.
    Jos kalustosta spekuloidaan, niin voisin kuvitella tänne tulevan esim. Van Hoolin kaksikerrosbusseja. Megabusilla on niitä Briteissä ja Onni on niistä hehkuttanut mm. uusimmassa asiakaslehdessään ja jo muinoin Facebook-sivuillaan.

  8. #1388
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    700

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut bussifriikki Näytä viesti
    Jos kalustosta spekuloidaan, niin voisin kuvitella tänne tulevan esim. Van Hoolin kaksikerrosbusseja. Megabusilla on niitä Briteissä ja Onni on niistä hehkuttanut mm. uusimmassa asiakaslehdessään ja jo muinoin Facebook-sivuillaan.
    Joko kesäkuussa, vai pitääkö odotella pidempään?
    Elämä on, mikset sinäkin?

  9. #1389

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    968

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Kuvassa näyttäisi olevan sininen linja-auto, jossa on ratti, pyörät, moottori, ikkunat ja penkkejä. Eikö sellaisia ole Suomessa?

  10. #1390

    Liittynyt
    24.10.2013
    Viestejä
    112

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Mitä sellainen superhypermegabussi tarjoaisi matkustajalle lisää verrattuna "tavallisiin" busseihin? Sellaista lisäarvoa, joka lisäisi huomattavasti matkustajien määrää tai viihtyvyyttä?

  11. #1391

    Liittynyt
    27.10.2005
    Viestejä
    470

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rebiaf Näytä viesti
    Mitä sellainen superhypermegabussi tarjoaisi matkustajalle lisää verrattuna "tavallisiin" busseihin? Sellaista lisäarvoa, joka lisäisi huomattavasti matkustajien määrää tai viihtyvyyttä?
    http://www.megabusgold.com/

  12. #1392
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    852

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Jyväskylän Liikenteen pääluottamusmies ja Jyväskylän kaupunginvaltuutettu avaa Jyväskylän tapahtumien taustoja http://www.ksml.fi/yhteiso/keskustel...897.htm#810957

  13. #1393
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3331

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Admiral Observer Näytä viesti
    Olisi mielenkiintoista kuulla "sisäpiiriläisen" kuten "salainen agentti" Ultrixin mielipide tai näkemys tapahtuneisiin asioihin?
    Myönnettäköön, että paikallisliikenteen myyntiuutinen tuli täytenä yllätyksenä, mutta tarkemmin ajateltuna "meikkaa senssiä" aivan täysin.

    Kutsuisin tätä "strategian toimeenpanoksi".
    Sakari Kestinen

  14. #1394

    Liittynyt
    09.09.2013
    Viestejä
    4

    oletus Vs: Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut pehkonen Näytä viesti
    Tilausliikenteessä, jota ao. linja väittää olevansa, on kaikille oltava istumapaikka. Kun paikat loppuvat on otettava isompaa kalustoa tai lisäauto reitille, muuten rikotaan lakia. Tämän lain pitäisi koskea kaikkia liikennöitsijöitä, riippumattamatta mahdollisista Onnibus-kytkennöistä.
    Anteeksi jos menen sivuraiteille tässä Onnibusin mustamaalauksessa. Jos bussissa on rekisteröitynä myös seisomapaikkoja, saa sillä ajaa tilausajoa seisovine matkustajineen. Tämä siis yleistyksenä, kun siihen mennään aina puhuttaessa tästä yrityksestä.

  15. #1395
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5823

    oletus Vs: Reittilupahakemuksia

    Pileus Oy on jättänyt eilen runsaasti reittiliikennelupahakemuksia 1.7.2014 alkavaan liikenteeseen. Ainakaan kaikki ELY-keskukset eivät vielä ole julkaisseet hakemuksia sivuillaan. Liikennepalvelu jakaantuisi kaksikerrosbusseilla liikennöitäviin reitteihin F1, F2, F3, F4, F5, F7 ja F9 sekä yksikerrosbusseilla liikennöitäviin reitteihin F8, F10, F11, F21, F41 ja F45. Linjassa numero kuvaa kuljettajavan tien numeroa eli esim. F1 menisi ykköstietä Helsinki - Turku ja F9 ysitietä Turku - Tampere - Jyväskylä. Tarkemmat tiedot palveluista tulevat hakemuksen mukaan myöhemmin Pileus Oy:n www-sivuille www.onnibus.com

    Yrityshaun mukaan Pileus Oy:n hallituksesta löytyy Pekka Möttö, Lauri Helke ja joukko Stagecoach-taustaisia bussialan veteraaneja.

Vastaavia viestiketjuja

  1. VR:lle uusi toimitusjohtaja
    kirjoittanut Autoton espoolainen foorumissa Junat
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 02.03.2009, 23:10
  2. HKL uusi webbisivunsa
    kirjoittanut 339-DF foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 06.06.2006, 02:42
  3. Uusi foorumiohjelmisto
    kirjoittanut vko foorumissa Foorumista itsestään
    Vastauksia: 15
    Viimeisin viesti: 26.04.2006, 16:58
  4. SL:n uusi rahastusjärjestelmä
    kirjoittanut Eppu foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 13.04.2006, 10:45
  5. HKL:lle uusi suunnittelujohtaja
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 20.12.2005, 20:31

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •