Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

Vs: Reittilupahakemuksia

Pileus Oy on jättänyt eilen runsaasti reittiliikennelupahakemuksia 1.7.2014 alkavaan liikenteeseen. Ainakaan kaikki ELY-keskukset eivät vielä ole julkaisseet hakemuksia sivuillaan. Liikennepalvelu jakaantuisi kaksikerrosbusseilla liikennöitäviin reitteihin F1, F2, F3, F4, F5, F7 ja F9 sekä yksikerrosbusseilla liikennöitäviin reitteihin F8, F10, F11, F21, F41 ja F45. Linjassa numero kuvaa kuljettajavan tien numeroa eli esim. F1 menisi ykköstietä Helsinki - Turku ja F9 ysitietä Turku - Tampere - Jyväskylä. Tarkemmat tiedot palveluista tulevat hakemuksen mukaan myöhemmin Pileus Oy:n www-sivuille www.onnibus.com

Yrityshaun mukaan Pileus Oy:n hallituksesta löytyy Pekka Möttö, Lauri Helke ja joukko Stagecoach-taustaisia bussialan veteraaneja.

Mielenkiintoista. Ytj.fi kertoo, että http://www.ytj.fi/yritystiedot.aspx...419FE41D129034950FA0C3017&path=1547;1631;1678

Y-koodi 2559463-4 on Pileus Oy, jonka päätoimialana on "Muualla luokittelemattomat rahoituspalvelut (pl. vakuutus- ja eläkevakuutustoiminta) (64990)". Osoite c/o Roschier Asianajotoimisto Oy, Keskuskatu 7 A, 00100 HELSINKI
 
Vastuuhenkilöt - Pileus Oy Roger William Bowker puheenjohtaja
John Douglas Berthinussen varsinainen jäsen
Keith John Barclay varsinainen jäsen
Lauri Tapio Ilmari Helke varsinainen jäsen
Pekka Juhani Möttö varsinainen jäsen
 
Vastuuhenkilöt - Pileus Oy Roger William Bowker puheenjohtaja
John Douglas Berthinussen varsinainen jäsen
Keith John Barclay varsinainen jäsen

Suomalaisnimet ovatkin jo esiintyneet tässä ketjussa ennen.

Roger Bowker johti Stagecoachin toimintoja vuorollaan Lontoossa, Ruotsissa ja USA:ssa ennen eläköitymistään 2006. Viimeksi hän on johtanut Souter Investments Polandia, joka käynnisti Puolassa PolskiBus.com-halpabussiliikenteen. Uutinen aiheesta

John Berthinussen ja Keith Barclay näyttävät olevan investment managereita Souter Investmentsissä.
 
Uudenmaan ELY-keskuksen mukaan Helsinki-Kotka-reitille on jätetty Onnibussin väreissä ajettavasta liikenteestä hakemus sekä Mikko Rindell Oy:ltä että Pileus Oy:ltä.
 
Uudenmaan ELY-keskuksen mukaan Helsinki-Kotka-reitille on jätetty Onnibussin väreissä ajettavasta liikenteestä hakemus sekä Mikko Rindell Oy:ltä että Pileus Oy:ltä.

Ja Rindell Oy:llä 4 lähtöä suuntaansa (Kotkasta: 5.00, 7.00, 12.50 ja 14.20 ja Kampista: 8.45, 10.35, 16.30 ja 18.45) ja Pileus Oy:llä 3 lähtöä (Kotkasta: 7.20, 12.50 ja 17.50 ja Kiasmalta: 10.15, 15.05 aj 20.30). Molemmat mainitsevat myynti- ja markkinointikanavaksi Onnibussin.
 
Ja Rindell Oy:llä 4 lähtöä suuntaansa (Kotkasta: 5.00, 7.00, 12.50 ja 14.20 ja Kampista: 8.45, 10.35, 16.30 ja 18.45) ja Pileus Oy:llä 3 lähtöä (Kotkasta: 7.20, 12.50 ja 17.50 ja Kiasmalta: 10.15, 15.05 aj 20.30). Molemmat mainitsevat myynti- ja markkinointikanavaksi Onnibussin.

Onpas merkillistä kun noin päällekkäisiä lähtöaikoja ovat laittaneet, varsinkin tuo 12:50 Kotkasta.
 
Onpas merkillistä kun noin päällekkäisiä lähtöaikoja ovat laittaneet, varsinkin tuo 12:50 Kotkasta.

Vaikuttaa siltä, että 'emo-Onnibus' ulkomaisine liikekumppaneineen tulee ennen pitkää "syömään" nämä pikkuruiset Rindellit ja Vuolteet, jotka osaltaan mahdollistivat Onnibusin menestystarinan.
 
Vaikuttaa siltä, että 'emo-Onnibus' ulkomaisine liikekumppaneineen tulee ennen pitkää "syömään" nämä pikkuruiset Rindellit ja Vuolteet, jotka osaltaan mahdollistivat Onnibusin menestystarinan.

http://yle.fi/uutiset/onnibus_kansainvalistyy_ja_satsaa_pyoratuolibusseihin/7154063

"– Siirrymme pääsäntöisesti omaan liikennetuotantoon nykyisen verkostomallin rinnalla, Pekka Möttö kertoo." Näin se onnibus kiittää niitä joiden avulla se on noussut nykyiseen suosioon. Ehkäpä tulemme tulevaisuudessa näkemään nykyisten allianssissa olevien liikennöitsijöiden perustaman oman verkoston.
 
Vielä viime vuoden puolella tässä ketjussa päiviteltiin, kuinka Onnibus voi tehdä yhteistyötä "Rindell-raukan" ja muiden työehtosopimuksia rikkovien sekä muutenkin tuhmien firmojen kanssa. Nyt taas...

Mutta tuossa on varmaan yksi iso syy tähän vetoon: Onnibus ei enää välitä nähdä otsikoita tyyliin "halpabussiyhtiössä rikotaan työehtosopimuksia." Tai joutua tiedottamaan: "ensi viikosta alkaen onnibussin liput eivät kelpaa yhteysvälillä X - Y."
 
Vielä viime vuoden puolella tässä ketjussa päiviteltiin, kuinka Onnibus voi tehdä yhteistyötä "Rindell-raukan" ja muiden työehtosopimuksia rikkovien sekä muutenkin tuhmien firmojen kanssa. Nyt taas...

Mutta tuossa on varmaan yksi iso syy tähän vetoon: Onnibus ei enää välitä nähdä otsikoita tyyliin "halpabussiyhtiössä rikotaan työehtosopimuksia." Tai joutua tiedottamaan: "ensi viikosta alkaen onnibussin liput eivät kelpaa yhteysvälillä X - Y."

Kukapa sitä haluaisi negatiivista julkisuutta...

Onnibus Oy (nykyisin Paikkuri Oy, omistajana Metsäpietilä Oy) on kuitenkin itse syyllistynyt työsuojelutarkastuksessa virheisiin ja tänään sanonut irti kaikki kuljettajansa. Sekava on vyyhti ja ei ehkä paras aloitus Skotille tulla tänne Pohjolan perukoille yrittämään.
 

Mitä negatiivista tuossa on? Lähinnähän siinä sanotaan, että kotimaisia bussiliikenneyrittäjiä ärsyttää markkinatalous.

Yhteiskunnan kannalta paljon muulla ei ole väliä kuin että kuinka tehokkaasti liikkuminen on maassa järjestetty. Kärjistäen konkurssit ovat hyvä asia, koska se tarkoittaa, että tehottomin toiminta karsiutuu pois. Ja väittäisin, että mitä tehokkaammin bussiliikenne toimii, sitä enemmän maassa liikutaan ja sitä suurempi osuus bussialan työstä tapahtuu hallinnon sijaan ratin takana ja varikoiden huoltomontuissa. Mikä on ainakin meikäläisen kaltaisen henkisen duunarin mielestä mitä mainioin asia.
 
Takaisin
Ylös