Expressbusin kesätarjoukset

Halvalta näyttää. Tuon kahden euron lipun saa vain jos ostaa sen 30 min ennen lähtöä? Vai onko se viimeistään. Viiden euron lähdöt löysinkin jo. On muuten halvempi kuin Onnibus.
 
Halvalta näyttää. Tuon kahden euron lipun saa vain jos ostaa sen 30 min ennen lähtöä? Vai onko se viimeistään. Viiden euron lähdöt löysinkin jo. On muuten halvempi kuin Onnibus.

Kyllä ostaa voi vaikka heti, mutta viimeistään puoli tuntia ennen auton lähtöä.
 
Tarjousliput ovat myynnissä vain verkkokaupassa, mutta kun lippua yrittää ostaa, tulee ilmoitus "Tähän vuoroon ei voi ostaa lippua internetin kautta". Onko tämä Matkahuollon tapa ilmoittaa, että tarjousliput ovat loppuneet? Verkosta ei saa tähän vuoroon ostettua minkään hintaista lippua. No, ehkä kahden euron liput ovat käyneet niin hyvin kaupaksi heinäkuulle, ettei verkossa uskalleta myydä mitään lippua.
 
Tarjousliput ovat myynnissä vain verkkokaupassa, mutta kun lippua yrittää ostaa, tulee ilmoitus "Tähän vuoroon ei voi ostaa lippua internetin kautta". Onko tämä Matkahuollon tapa ilmoittaa, että tarjousliput ovat loppuneet? Verkosta ei saa tähän vuoroon ostettua minkään hintaista lippua. No, ehkä kahden euron liput ovat käyneet niin hyvin kaupaksi heinäkuulle, ettei verkossa uskalleta myydä mitään lippua.

Lainaus sivuilta:
Jos hakutulokseesi ilmestyy teksti "Tähän vuoroon ei voi ostaa lippua internetin kautta", liput on myyty kyseiseltä vuorolta loppuun.

Päättelit aivan oikein.
 
EB:n tänään (10.8.) julkaiseman tiedotteen mukaan tarjouslippujen myynti jatkuu useimmilla kesätarjousten reittiväleillä vuoden loppuun saakka.
 
Hienoa! Tarjousliput tosiaan meni "kuin kuumille kiville" ja toi busseihin monia, jotka eivät aikaisemmin olleet pikavuorobusseilla matkustanut. Positiivista palautetta on tullut paljon myös suoraan henkilökunnallekin, muun muassa on kiitelty hyvää palvelua, täsmällisyyttä ja hämmästelty että vieläkö rahastajiakin on olemassa.

Kaikille vaan ei ole ollut selvää että tarjouslippu tosiaan täytyy ostaa netistä. Pettymys on ollut sitten raivokastakin kun hinta on autossa kuusinkertainen.

Hyvä uudistus on myös, että nykyään nettilipuista tulee kuljettajalle/autoemännälle tieto suoraan rahastuslaitteelle nimen ja mahdollisen paikkavaraustiedon kanssa.
 
Hienoa! Tarjousliput tosiaan meni "kuin kuumille kiville" ja toi busseihin monia, jotka eivät aikaisemmin olleet pikavuorobusseilla matkustanut. Positiivista palautetta on tullut paljon myös suoraan henkilökunnallekin, muun muassa on kiitelty hyvää palvelua, täsmällisyyttä ja hämmästelty että vieläkö rahastajiakin on olemassa.

Kaikille vaan ei ole ollut selvää että tarjouslippu tosiaan täytyy ostaa netistä. Pettymys on ollut sitten raivokastakin kun hinta on autossa kuusinkertainen.

Hyvä uudistus on myös, että nykyään nettilipuista tulee kuljettajalle/autoemännälle tieto suoraan rahastuslaitteelle nimen ja mahdollisen paikkavaraustiedon kanssa.

Hienoa että on tullut kokonaan uusia matkustajia. Olen yrittänyt noita kahden euron lippuja ostaa mutta aina lukee ettei vuorolle myydä lippuja netissä, johtunee siitä että kaikki on jo myyty.

Harmi niitä kohtaan jotka eivät ole ymmärtäneet että tarjouslippu pitäisi ostaa netistä. Taisi tulla kalliiksi heille...

Nuo rahastajat lienevät aika harvinaisia nykyään, eikös heitä koulutettu kuljettajiksi jossain vaiheessa?

Miten tuo tieto siirtyy kuljettajalle/autoemännälle? Kirjotetaanko matkustajan nimi laitteeseen ja se antaa tiedot, vai näkyykö siinä kaikki kyseiselle vuorolle netistä lipun ostaneet? Hienot systeemit kyllä tehty.
 
Hienoa että on tullut kokonaan uusia matkustajia. Olen yrittänyt noita kahden euron lippuja ostaa mutta aina lukee ettei vuorolle myydä lippuja netissä, johtunee siitä että kaikki on jo myyty.

Harmi niitä kohtaan jotka eivät ole ymmärtäneet että tarjouslippu pitäisi ostaa netistä. Taisi tulla kalliiksi heille...

Nuo rahastajat lienevät aika harvinaisia nykyään, eikös heitä koulutettu kuljettajiksi jossain vaiheessa?

Miten tuo tieto siirtyy kuljettajalle/autoemännälle? Kirjotetaanko matkustajan nimi laitteeseen ja se antaa tiedot, vai näkyykö siinä kaikki kyseiselle vuorolle netistä lipun ostaneet? Hienot systeemit kyllä tehty.

Nopea saa olla jos aikoo 2 euron lipun saada, menevät melko nopeasti kaupan. 5 euron lipun saa ehkä helpommin, niitä on 5/lähtö tarjolla. Aamun aikaisimpiin vuoroihin (ainakin Helsingistä) on kaiketi helpoin saada, jos vain jaksaa nousta sängystä ;)

Vainio lienee viimeinen jolla emäntiä on säännöllisesti käytössä. Arkisin on kaikissa tavallisissa pikavuoroissa poislukien Helsingistä 00.00, 03.00 ja 05.00, Turusta 00.00, 03.00 ja 20.00 sekä Paraisilta lähtevät vuorot. Viikonloppusin aloittavat myöhemmin, mutta sunnuntaina ovat sitten vastapainoisesti myöhempään illalla ilona.
Paunulla lienee edelleen jossain kierrossa autoemäntä ja Pohjolan Liikenteellä HKI-TKU reitillä on rahastaja viikonloppuisin, ellei jo jäänyt eläkkeelle...

Kun avaa rahastuslaitteen, siihen tulee viesti joka tulostetaan painamalla enteriä. Listassa näkyy kaikki netistä myydyt liput.
 
Nopea saa olla jos aikoo 2 euron lipun saada, menevät melko nopeasti kaupan. 5 euron lipun saa ehkä helpommin, niitä on 5/lähtö tarjolla. Aamun aikaisimpiin vuoroihin (ainakin Helsingistä) on kaiketi helpoin saada, jos vain jaksaa nousta sängystä ;)

Vainio lienee viimeinen jolla emäntiä on säännöllisesti käytössä. Arkisin on kaikissa tavallisissa pikavuoroissa poislukien Helsingistä 00.00, 03.00 ja 05.00, Turusta 00.00, 03.00 ja 20.00 sekä Paraisilta lähtevät vuorot. Viikonloppusin aloittavat myöhemmin, mutta sunnuntaina ovat sitten vastapainoisesti myöhempään illalla ilona.
Paunulla lienee edelleen jossain kierrossa autoemäntä ja Pohjolan Liikenteellä HKI-TKU reitillä on rahastaja viikonloppuisin, ellei jo jäänyt eläkkeelle...

Kun avaa rahastuslaitteen, siihen tulee viesti joka tulostetaan painamalla enteriä. Listassa näkyy kaikki netistä myydyt liput.

En yleensä ole varhaisia vuoroja käyttänyt, vaikka viideltä aamulla aina heräänkin/nousen. Seitsemältä aamulla olen mennyt ennen kuin nuo alennusliput tulivat. Pitää kokeilla noita varhaisia (kello viisi aamulla?) vuoroja varata nyt, kun ei sillä minulle ole väliä nukkuuko kotona vai bussissa. :lol: Aamulla ja illalla on muutenkin aina hieno matkustaa kun on väljää ja voi katsella auringon nousua/laskua samalla ja ei ole kesällä liian kuuma koskaan.

Muistankin nyt että Vainiolla matkustaessa on ollut autoemäntä. Pohjolan Liikenteellä ei ole enää näkynyt, mutten kyllä ole ihan varma.

Kätevästi tehty tuo juttu jos vain enteriä pitää painaa. Kerrankin jokin on tehty niin että sitä osaa käyttää muutkin kuin suunnittelija itse. Mutta pakkohan sen on olla yksinkertainen koska muuten olisi bussi aina myöhässä, tai liput tarkistettu sitten vasta kun ollaan jo perillä.
 
En yleensä ole varhaisia vuoroja käyttänyt, vaikka viideltä aamulla aina heräänkin/nousen. Seitsemältä aamulla olen mennyt ennen kuin nuo alennusliput tulivat. Pitää kokeilla noita varhaisia (kello viisi aamulla?) vuoroja varata nyt, kun ei sillä minulle ole väliä nukkuuko kotona vai bussissa. :lol: Aamulla ja illalla on muutenkin aina hieno matkustaa kun on väljää ja voi katsella auringon nousua/laskua samalla ja ei ole kesällä liian kuuma koskaan.

Kuudeltakin pääsee vielä ihan väljään bussiin, tuota ajan itse. Seitsemän vuorossa alkaa olemaan jo enemmän väkeä, mutta ehkä siihenkin pystyy alelipun saamaan, etenkin nyt kun saariston matkustajat vähenevät lomien päätyttyä.
 
Paunulla lienee edelleen jossain kierrossa autoemäntä
Tämä arvelusi pohjautunee vanhaan tietoon. Kevätkauden loppuun asti näin olikin, mutta kesäaikataulujen tullessa voimaan päättyi lähes 30 vuotta sitten alkanut "Hämeen Nopein" (sittemmin SuperExpress) -aika. Samalla päättyi toistaiseksi myös autoemäntien/rahastajien toimiminen kuljettajan apuna 3-tiellä ainakin Paunun osalta.
 
Tämä arvelusi pohjautunee vanhaan tietoon. Kevätkauden loppuun asti näin olikin, mutta kesäaikataulujen tullessa voimaan päättyi lähes 30 vuotta sitten alkanut "Hämeen Nopein" (sittemmin SuperExpress) -aika. Samalla päättyi toistaiseksi myös autoemäntien/rahastajien toimiminen kuljettajan apuna 3-tiellä ainakin Paunun osalta.

Ok. Kiitos tiedosta. Siksi arvelinkin, koska en ollut varma...
 
Tämä arvelusi pohjautunee vanhaan tietoon. Kevätkauden loppuun asti näin olikin, mutta kesäaikataulujen tullessa voimaan päättyi lähes 30 vuotta sitten alkanut "Hämeen Nopein" (sittemmin SuperExpress) -aika. Samalla päättyi toistaiseksi myös autoemäntien/rahastajien toimiminen kuljettajan apuna 3-tiellä ainakin Paunun osalta.
Aikamoista yimainostusta "SuperExpress", kun matka-aika Ratinasta Kamppiin 2:30. Olisin nimen perusteella arvellut, että kyseessä olisi vuoro, joka pysähtyy Kuokkamaantien jälkeen seuraavan kerran vasta Ruskeasuolla…
 
Aikamoista yimainostusta "SuperExpress", kun matka-aika Ratinasta Kamppiin 2:30. Olisin nimen perusteella arvellut, että kyseessä olisi vuoro, joka pysähtyy Kuokkamaantien jälkeen seuraavan kerran vasta Ruskeasuolla…
SuperExpress -lisätunnuksella kerrottiin poikkeavan nopeuden sijaan poikkeavan kattavasta palvelusta ko. vuorossa. Aikanaan kun Hämeen Nopein lanseerattiin, olikohan vuonna -85, se saattoi olla silloisen 3-tien vuoroista ajallisesti nopein ainakin päiväaikaan.

Ps. Eipä ole ensimmäinen kerta, kun arvelet päin metsää ;)
 
Takaisin
Ylös