Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-21/21

Viestiketju: Maksuvälineet Pohjolan Liikenteen busseissa

  1. #16
    jodo avatar
    Liittynyt
    05.03.2008
    Viestejä
    335

    oletus Vs: Maksuvälineet Pohjolan Liikenteen busseissa

    Lähijunassahan toimisi myös se ratkaisu, että piipahtaa laiturilla vaikka sekunnin ja hyppää uudelleen samaan junaan, sillä matka katsotaan alkaneeksi kulkuneuvoon noustessa ja loppuvaksi poistuessa.

  2. #17

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    734

    oletus Vs: Maksuvälineet Pohjolan Liikenteen busseissa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Samppa Näytä viesti
    Ei se kyllä sääntöjen mukaan mennyt. Matkustajan pitää ostaa lippu kerralla koko matkalle.
    Virallisesti tyttö olisi saanut saman hyödyn vaihtamalla seuraavan bussiin.
    Riittääkö se, että esim. väliaikaa Korsossa odotellessa matkustaja poistuu bussista ja tulee hetken päästä uudelleen kyytiin?

  3. #18
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    582

    oletus Vs: Maksuvälineet Pohjolan Liikenteen busseissa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Riittääkö se, että esim. väliaikaa Korsossa odotellessa matkustaja poistuu bussista ja tulee hetken päästä uudelleen kyytiin?
    Lainaus Alunperin kirjoittanut jodo Näytä viesti
    Lähijunassahan toimisi myös se ratkaisu, että piipahtaa laiturilla vaikka sekunnin ja hyppää uudelleen samaan junaan, sillä matka katsotaan alkaneeksi kulkuneuvoon noustessa ja loppuvaksi poistuessa.
    Minun puolestani tehköön matkustaja vaikka noinkin, mutta tämän hetkisten sääntöjen sisältö ja tarkoitus ei noilla keinoin taida täyttyä. Kuljettaja/konduktööri päättää jos huomaa tai haluaa puuttua asiaan ja viime kädessä matkalippujen tarkastajat.

    Kysymys ei ole maailman tärkeimmästä asiasta mutta tällä hetkellä säännöt eivät periaatteessa tuota salli.
    LIJ 2014 tuonee toteutuessaan vyöhykelisälipun, jolloin tuosta ongelmasta päästään eroon.
    Viimeisin muokkaaja Samppa; 24.07.2012 kello 20:34.

  4. #19

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Maksuvälineet Pohjolan Liikenteen busseissa

    Itsehän olen vastaavanlaisen tempun tehnyt, eli mennyt vapaalipullani Helsingistä Keravalle Z-junalla, hypännyt ulos ja takaisin sisään ja samalla junalla edelleen Lahteen.

    Keravan asemalle saavutaan, konduktööri on ovelle. Astun ulos ja sanoin konduktöörille "Eikö niin että tämä matkani päättyi nyt tähän?" "Kyllä" "No nyt aloitan uuden matkan täältä Keravalta Lahteen, ja ostan sinulta lipun täältä Lahteen." Konduktööri katsoi pitkään, mutta sanoi vain lopulta: "Mikään ei taida estää sinua tekemästä noin.. Olet sinä kyllä ovela" ja rahasti matkan Keravalta Lahteen, vaikka samassa junassa olin tullut Helsingistä Keravalle HSL:n lipulla.

  5. #20

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Maksuvälineet Pohjolan Liikenteen busseissa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Samppa Näytä viesti
    LIJ 2014 tuonee toteutuessaan vyöhykelisälipun, jolloin tuosta ongelmasta päästään eroon.
    Nykyisessäkin järjestelmässä oli alun perin vyöhykelisälippu, mutta kuulemma siitä haluttiin eroon, koska se oli matkustajille liian kannattava. Muuttuuko kannattavuus jotenkin oleellisesti uusien vyöhykkeiden myötä, vai onko jokin muu syy sille, ettei vyöhykelisää oteta uudelleen käyttöön nykyisen järjestelmän aikana?

  6. #21
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3551

    oletus Vs: Maksuvälineet Pohjolan Liikenteen busseissa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Matkalainen Näytä viesti
    Nykyisessäkin järjestelmässä oli alun perin vyöhykelisälippu, mutta kuulemma siitä haluttiin eroon, koska se oli matkustajille liian kannattava. Muuttuuko kannattavuus jotenkin oleellisesti uusien vyöhykkeiden myötä, vai onko jokin muu syy sille, ettei vyöhykelisää oteta uudelleen käyttöön nykyisen järjestelmän aikana?
    Uusi vyöhykejärjestelmä tulee ainakin Espoolle ja Vantaalle huomattavasti kalliimmaksi kuin nykyinen kuntarajoihin perustuva systeemi, Uudessa vyöhykejärjestelmässä pystyy matkustamaan samalla lipulla paljon nykyistä laajemmalle alueelle. Suurimmat tulonmenetykset syntyvät varmaankin siitä kun kaupunkien rajoilla asuvat ihmiset pääsevät jatkossa matkustamaan nykyisen kalliin seutulipun sijaan sisäisen lipun hinnalla. Nyt on jo selvää että korotuspaineet 2 vyöhykkeen minimikausilipun suhteen ovat kovat, Muistan lukeneeni jostain lehtijutusta että HSL:ssä kipurajana tuolle 2 vyöhykkeen kausilipulle pidetään kuitenkin 50 euroa.

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. Pohjolan Liikenteen kalustoa
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 136
    Viimeisin viesti: 18.07.2016, 01:03
  2. Pohjolan Liikenteen aikakausi e35:llä 1999 - 2002
    kirjoittanut Palomaa foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 12.06.2012, 18:57
  3. Pohjolan Liikenteen lentokenttäyhteydet Helsinki-Vantaalle
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 13.08.2009, 08:51
  4. Pohjolan Liikenteen lähtö Turun sopimusliikenteestä
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 21.12.2008, 21:58
  5. Pohjolan Liikenteen OmniCityt?
    kirjoittanut Tonttu18 foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 15
    Viimeisin viesti: 20.12.2008, 05:06

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •