Volvo 9900 Suomessa

sm3

Suljettu tunnus
Liittynyt
16 Kesäkuu 2010
Viestit
1,343
Millä yhtiöillä Suomessa on käytössä otsikossa mainittua bussimallia? Mallia on kuitenkin toimitettu Suomeen ainakin muutamia kappaleita. Haen nimenomaan mallin NG versiota.
 
Ainakin Nyholm ja Koivuranta tulee mieleen
En tiedä,onko tullut yhtään uutena Suomeen,taitaa olla etupäässä uitettuja
 
Ainakin Nyholm ja Koivuranta tulee mieleen
En tiedä,onko tullut yhtään uutena Suomeen,taitaa olla etupäässä uitettuja

Kiitos vastauksesta, en tullut ajatelleeksi katsoa tuontibussien joukosta.

Tutkin tuontibussit sivua ja nämä tahot ovat tuoneet 9900 NG mallia Suomeen:

Jyväskylän Aikuisopisto
Mantelan Liikenne
Markku Mikkola
Timo Tuomisto
V. Nyholm

Lienevätkö loput uutena ostettuja, kuten tuo Koivurannan bussi?

Olisiko tämä sitten liian kallis/hieno Suomen tilausjomarkkinoille ettei kannata uutena hankkia tai muutenkaan... Mallista ei taida olla pikavuoroon sopivaa versiota ollenkaan?
 
Nyholmin ja Koivurannan (OTL-722) lisäksi löytynee ainakin
- Markku Mikkola (MMM-99)
- Jyväskylän aikuisopisto (XUX-300)
- Mantelan Liikenne (UPF-222)
- Timo Tuomiosto (GIO-180)
- M. Niskanen (SKO-140)
- Tilausliikenne Unibus (GKJ-118)

Ainakin osasta noista autoista tyyppikilvessä lukee 9700HD, esim tuossa XUX-300.

Revidillä oli muuten esillä Lahden bussinäyttelyssä tällainen 9900, mahtoikohan tuolle koskaan löytyä omistajaa Suomesta?
Jokaisella muullakin mainitulla on uittohistoria taustallaan.
 
Olisiko tämä sitten liian kallis/hieno Suomen tilausjomarkkinoille ettei kannata uutena hankkia tai muutenkaan... Mallista ei taida olla pikavuoroon sopivaa versiota ollenkaan?

Hinnasta en tiedä, mutta veikkaan, että Puolassa Keski-Euroopan markkinoille valmistettavasta 9900-mallista on saatavilla huomattavasti rajoitetummin erilaisia versioita (pituus, ovitus, wc:n sijainti ym.) kuin Liedossa pohjoismaisille markkinoille valmistettavista 9700-malleista. Lisäksi suomalainen pikavuoroliikenne perustuu monilla reiteillä merkittävältä osin rahdinkuljetukseen, jolloin tavaratilan koolla on suuri merkitys autoa hankittaessa. 9900:ssa on teatterilattia, mikä rajoittaa tavaratilan korkeutta. Sinänsä tuo nyky-9900 pohjautunee varsin pitkälle 9700-mallistoon. Oma merkityksensä on varmasti silläkin, ettei 9900:aa todennäköisesti markkinoida Suomessa ainakaan kovin aktiivisesti.
 
Hinnasta en tiedä, mutta veikkaan, että Puolassa Keski-Euroopan markkinoille valmistettavasta 9900-mallista on saatavilla huomattavasti rajoitetummin erilaisia versioita (pituus, ovitus, wc:n sijainti ym.) kuin Liedossa pohjoismaisille markkinoille valmistettavista 9700-malleista. Lisäksi suomalainen pikavuoroliikenne perustuu monilla reiteillä merkittävältä osin rahdinkuljetukseen, jolloin tavaratilan koolla on suuri merkitys autoa hankittaessa. 9900:ssa on teatterilattia, mikä rajoittaa tavaratilan korkeutta. Sinänsä tuo nyky-9900 pohjautunee varsin pitkälle 9700-mallistoon. Oma merkityksensä on varmasti silläkin, ettei 9900:aa todennäköisesti markkinoida Suomessa ainakaan kovin aktiivisesti.

Volvo Buses suomen nettisivuilla on vain 9700 mallista esittely. Voi olla että Volvo ei toimita tuota Suomeen ollenkaan, ainakaan normi hintaan. Voinee tosiaan päätellä että Volvo 9700 on pohjoismaihin ja 9900 Keski- Eurooppaan suunnattu. 9400 mallista en osaa sanoa...
 
Volvo Buses suomen nettisivuilla on vain 9700 mallista esittely. Voi olla että Volvo ei toimita tuota Suomeen ollenkaan, ainakaan normi hintaan. Voinee tosiaan päätellä että Volvo 9700 on pohjoismaihin ja 9900 Keski- Eurooppaan suunnattu. 9400 mallista en osaa sanoa...

9400 ja 9600 onkin jo sitten Intian ja Kiinan markkinoille. Tarkoittanetkin 9500, joka on 12,3 metrin mittaan rakennettava B9R-alustainen 9700H (ja jälleen tyyppikilvessäkin esiintyy tuo 9700H). Tätä 9500 toki tuodaan Suomeen ja muutamia on myös myytykin.
 
9400 ja 9600 onkin jo sitten Intian ja Kiinan markkinoille. Tarkoittanetkin 9500, joka on 12,3 metrin mittaan rakennettava B9R-alustainen 9700H (ja jälleen tyyppikilvessäkin esiintyy tuo 9700H). Tätä 9500 toki tuodaan Suomeen ja muutamia on myös myytykin.

Jep, tarkoitin Volvo 9500 mallia.
 
Nyholmin ja Koivurannan (OTL-722) lisäksi löytynee ainakin
- Markku Mikkola (MMM-99)
- Jyväskylän aikuisopisto (XUX-300)
- Mantelan Liikenne (UPF-222)
- Timo Tuomiosto (GIO-180)
- M. Niskanen (SKO-140)
- Tilausliikenne Unibus (GKJ-118)

Ainakin osasta noista autoista tyyppikilvessä lukee 9700HD, esim tuossa XUX-300.

Revidillä oli muuten esillä Lahden bussinäyttelyssä tällainen 9900, mahtoikohan tuolle koskaan löytyä omistajaa Suomesta?
Jokaisella muullakin mainitulla on uittohistoria taustallaan.


M.Niskasella on tuon SKO-140:n lisäksi myös toinen Volvo 9900 rekisteriltään ILE-505.

---------- Viestit yhdistetty klo 19:07 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:05 ----------

Rindellillä on Turun-reitin Onnibusseina kolme 9900:aa.

Tässä haettiin 9900-mallin NG versiota, ja nuo Rindellin Volvot on vanhempaa vuosikertaa.. ;)
 
Takaisin
Ylös