Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Ainakin Nyholm ja Koivuranta tulee mieleen
En tiedä,onko tullut yhtään uutena Suomeen,taitaa olla etupäässä uitettuja
Olisiko tämä sitten liian kallis/hieno Suomen tilausjomarkkinoille ettei kannata uutena hankkia tai muutenkaan... Mallista ei taida olla pikavuoroon sopivaa versiota ollenkaan?
Hinnasta en tiedä, mutta veikkaan, että Puolassa Keski-Euroopan markkinoille valmistettavasta 9900-mallista on saatavilla huomattavasti rajoitetummin erilaisia versioita (pituus, ovitus, wc:n sijainti ym.) kuin Liedossa pohjoismaisille markkinoille valmistettavista 9700-malleista. Lisäksi suomalainen pikavuoroliikenne perustuu monilla reiteillä merkittävältä osin rahdinkuljetukseen, jolloin tavaratilan koolla on suuri merkitys autoa hankittaessa. 9900:ssa on teatterilattia, mikä rajoittaa tavaratilan korkeutta. Sinänsä tuo nyky-9900 pohjautunee varsin pitkälle 9700-mallistoon. Oma merkityksensä on varmasti silläkin, ettei 9900:aa todennäköisesti markkinoida Suomessa ainakaan kovin aktiivisesti.
Volvo Buses suomen nettisivuilla on vain 9700 mallista esittely. Voi olla että Volvo ei toimita tuota Suomeen ollenkaan, ainakaan normi hintaan. Voinee tosiaan päätellä että Volvo 9700 on pohjoismaihin ja 9900 Keski- Eurooppaan suunnattu. 9400 mallista en osaa sanoa...
9400 ja 9600 onkin jo sitten Intian ja Kiinan markkinoille. Tarkoittanetkin 9500, joka on 12,3 metrin mittaan rakennettava B9R-alustainen 9700H (ja jälleen tyyppikilvessäkin esiintyy tuo 9700H). Tätä 9500 toki tuodaan Suomeen ja muutamia on myös myytykin.
Nyholmin ja Koivurannan (OTL-722) lisäksi löytynee ainakin
- Markku Mikkola (MMM-99)
- Jyväskylän aikuisopisto (XUX-300)
- Mantelan Liikenne (UPF-222)
- Timo Tuomiosto (GIO-180)
- M. Niskanen (SKO-140)
- Tilausliikenne Unibus (GKJ-118)
Ainakin osasta noista autoista tyyppikilvessä lukee 9700HD, esim tuossa XUX-300.
Revidillä oli muuten esillä Lahden bussinäyttelyssä tällainen 9900, mahtoikohan tuolle koskaan löytyä omistajaa Suomesta?
Jokaisella muullakin mainitulla on uittohistoria taustallaan.
Rindellillä on Turun-reitin Onnibusseina kolme 9900:aa.
Tässä haettiin 9900-mallin NG versiota, ja nuo Rindellin Volvot on vanhempaa vuosikertaa..