Pekola

Pekolan liikenne on kyllästynyt busseissa tapahtuvaan ilkivaltaan.

https://www.aamuposti.fi/paikalliset/3799625

Tämä varmaan selittää osin sitä, miksi Lopen automäärä on pudonnut usealla autolla tämän talven aikana ja vaihtuvuus on käytännössä loppunut kokonaan. Ei kannata pitää ylimääräisiä autoja hajotettavana vaan ennemmin pitää ne hätävaralla Hämeenlinnassa. Hämeenlinnan reitti on kuitenkin sen verran hiljainen, että siirtää vähän riutuneemmankin yksilön sitä pitkin.
 
Tämä varmaan selittää osin sitä, miksi Lopen automäärä on pudonnut usealla autolla tämän talven aikana ja vaihtuvuus on käytännössä loppunut kokonaan. Ei kannata pitää ylimääräisiä autoja hajotettavana vaan ennemmin pitää ne hätävaralla Hämeenlinnassa. Hämeenlinnan reitti on kuitenkin sen verran hiljainen, että siirtää vähän riutuneemmankin yksilön sitä pitkin.

Eipä tietenkään. Ilkivaltaan syyllistyneet apinat pitäisi pakottaa kävelemään Siperiaan kivillä täytetty reppu selässään.
 
Ja ainakin minua hieman yllättäen Pekola voittaa Uudenmaan ELY:n kilpailutuksen Nummela-Veikkola-Leppävaara 11:lla vuoroparilla M-P, U-linjana.
 
Ja ainakin minua hieman yllättäen Pekola voittaa Uudenmaan ELY:n kilpailutuksen Nummela-Veikkola-Leppävaara 11:lla vuoroparilla M-P, U-linjana.

Lähde? Kerrot preesensissä/futuurissa "voittaa".
 
Lähde? Kerrot preesensissä/futuurissa "voittaa".
Kuulin tänään ELY-keskuksen esittelijältä, hankinnan valitusajan umpeuduttua. Varmaan julkistetaan aivan lähiakoina. Tiukka kisa, seitsemän tarjoajaa, joiden joukossa myös Vainion Liikenne ja Åbergin Linja.
 
Ja ainakin minua hieman yllättäen Pekola voittaa Uudenmaan ELY:n kilpailutuksen Nummela-Veikkola-Leppävaara 11:lla vuoroparilla M-P, U-linjana.

Voittihan esimerkiksi Reissu Ruoti Helsingin ja Kotkan välisiä vuoroja sekä Helsingin ja Länsi-Uudenmaan välisiä vuoroja koulujen kesäloman ajaksi. Vastaavia esimerkkejä on useita ympäri Suomen.

Vaikuttaa siis siltä, että etenkin keskisuuret liikennöitsijät voivat tarjota ja voittaa varsin erikoista ja kaukana omasta ydinalueesta sijaitsevaa liikennettä. Myös tarkat aluejaot tiettyjen liikennöitsijöiden välillä alkaa olla historiaa.
 
Vähän kalustotietopäivitystä omien havaintojen pohjalta:

Eilen 25.2. linjalla 700 Hauhoon havaittu Volvo 8700 rekisterillä LPV-868 ja kylkinumerolla 68. Tätä ei löydy vielä netin kalustolistoista, mutta kuvien perusteella ollut jo ainakin viime vuoden marraskuussa Pekolan käytössä.

Mahdollisesti (todennäköisesti) poistuneesta kalustosta autot #3 ja #86 (Volvo B10M Kiitokori Omnistar) ovat katsastettu viimeksi vuonna 2019, ja auto #5 (Volvo Carrus City) on katsastettu viimeksi vuonna 2017.

Oli Traficomin tiedoissa muutama muukin Pekolan käytöstä poistettu 1990-2000-luvun vaihteen auto, mutta katsoin niin monta peräkkäin, että numerot meni jo sekaisin.:icon_frown:
 
Vähän kalustotietopäivitystä omien havaintojen pohjalta:

Eilen 25.2. linjalla 700 Hauhoon havaittu Volvo 8700 rekisterillä LPV-868 ja kylkinumerolla 68. Tätä ei löydy vielä netin kalustolistoista, mutta kuvien perusteella ollut jo ainakin viime vuoden marraskuussa Pekolan käytössä.

Mahdollisesti (todennäköisesti) poistuneesta kalustosta autot #3 ja #86 (Volvo B10M Kiitokori Omnistar) ovat katsastettu viimeksi vuonna 2019, ja auto #5 (Volvo Carrus City) on katsastettu viimeksi vuonna 2017.

Oli Traficomin tiedoissa muutama muukin Pekolan käytöstä poistettu 1990-2000-luvun vaihteen auto, mutta katsoin niin monta peräkkäin, että numerot meni jo sekaisin.:icon_frown:

#3 seisoo Lammilla ja #5 sekä #86 Hämeenlinnassa katsastamattomina. Kalusto on viimeaikoina päivittynyt hyvinkin paljon, eikä siinä aina tahdo paikallinenkaan pysyä perässä. :D Mainittakoon, että #68:n lisäksi käyttöön tuli vuoden alusta vielä #63:

 
Onko autosta #3 mitään havaintoa? Oli pitkään vakioautona linjalla 43 Hauho-Pälkäne-Tampere.
 
Onko autosta #3 mitään havaintoa? Oli pitkään vakioautona linjalla 43 Hauho-Pälkäne-Tampere.

Vielä lisätäkseni, että mikä oli juuri linjan 43 kohtalo, ilmeisesti eivät edes osallistuneet kilpailuun. Nyt tällä vuorolla uusi toimija mutta se ajaa vain Puutikkalaan asti. Oliko Puutikkala-Hauho osuus siis vain ns. "Ylimääräistä".
 
Vielä lisätäkseni, että mikä oli juuri linjan 43 kohtalo, ilmeisesti eivät edes osallistuneet kilpailuun. Nyt tällä vuorolla uusi toimija mutta se ajaa vain Puutikkalaan asti. Oliko Puutikkala-Hauho osuus siis vain ns. "Ylimääräistä".
Puutikkala-Hauho oli markkinaehtoinen aikataulutettu siirtoajo ja sama toiseen suuntaan.
 
Takaisin
Ylös