Porvoon Treksilässä on valmistumassa uusi liityntäpysäköinti palvelemaan kasvavaa Tolkkisten-Haikon aluetta muutaman kilometrin päässä nykyisestä kaukolinjastosta. Mikä olisi nyt paras tapa hyödyntää tätä ratkaisua? Pitäisiköhän Treksilä-Hki yhteydet nopeuttaa, mm. nostamalla pitkän matkan vakiovuorot 845, 850, 870 motarille Kulloossa tai viimeistään Söderkullassa?
Olisiko järkeä luoda paikkurilinjasta 2 Huhtinen - Tori - Haikko - Tolkkinen esim. linjaversio 20 joka jatkaisi lenkkiä Tolkkinen - Mustio - Treksilä - Ölstens - Eestinmäki - Alkrog - ja takaisin 2:n linjalle? Näin sinne Treksilään syötettäisiin lisää matkustajia.
Tai olisiko peräti järkeä laittaa motarilinjaa 812 ajamaan reittiään "takaperin" Helsinki - mt - Treksilä - Haikko - Taidetehdas - Porvoo. Noh, pysäkkiratkaisut tuolla eivät taida puoltaa sellaista muutosta. Tosin suoria vuoroja Tolkkisista Helsinkiin taisi olla jo 1960-luvulla...
Olisiko järkeä luoda paikkurilinjasta 2 Huhtinen - Tori - Haikko - Tolkkinen esim. linjaversio 20 joka jatkaisi lenkkiä Tolkkinen - Mustio - Treksilä - Ölstens - Eestinmäki - Alkrog - ja takaisin 2:n linjalle? Näin sinne Treksilään syötettäisiin lisää matkustajia.
Tai olisiko peräti järkeä laittaa motarilinjaa 812 ajamaan reittiään "takaperin" Helsinki - mt - Treksilä - Haikko - Taidetehdas - Porvoo. Noh, pysäkkiratkaisut tuolla eivät taida puoltaa sellaista muutosta. Tosin suoria vuoroja Tolkkisista Helsinkiin taisi olla jo 1960-luvulla...