Näytetään tulokset 1-7/7

Viestiketju: Saksan pikavuoroliikenne

  1. #1

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsinki, Hamina
    Viestejä
    676

    oletus Saksan pikavuoroliikenne

    Saksassa myös elää kaukoliikenne: Meinfernbus on jo aloittanut usealla kaukolinjalla luvaten halvempia lippuja ajoissa netistä ostaville http://meinfernbus.de/unser-angebot/liniennetz.html ja Flixbus lupaa aloittaa myös verkoston luvaten partnereiltaan löytyvän 1000 bussia, ei kuitenkaan kerro vielä aikataulujaan http://www.flixbus.de/index.php?id=14&lang=de ja kaiken kukkuraksi Saksan Posti yhdessä paikallisen autoklubin eli Adacin kanssa aikoo perustaa verkoston http://www.busfahrt.com/wirtschaft/3...z-starten.html
    antti

  2. #2

    Liittynyt
    15.10.2007
    Viestejä
    298

    oletus Vs: Saksassakin tapahtuu

    Ja sitten vetoja kehiin... Kauankohan mahtaa kestää, että DB ostaa nämä(kin) halpabussifirmat ja korottaa lipunhintoja? Ei todellakaan olisi ihan ensimmäinen kerta. Ihmetyttää, että millainen kilpailulainsäädäntö Saksassa oikein on.

  3. #3

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsinki, Hamina
    Viestejä
    676

    oletus Vs: Saksan pikavuoroliikenne

    Saksassa vaan kiihtyy kilpailu pikavuoroliikenteessä. Flixbus on laajentanut https://www.flixbus.de/liniennetz Samoin Meinfernbus http://meinfernbus.de/unser-angebot/liniennetz.html edelliselle kai jotain sukua on Deinbus http://www.deinbus.de/bus-mitfahrgelegenheit/Karte.php ja Univers-Reisen yhdessä Aldi-Reisenin kanssa http://www.aldi-reisen.de/ ja Valtion rautateiden bussiyhtiökin rynnistää http://www.eurolines.de/Nationale-Fernbusse.14.0.html ja Englanninmaalta tekemässä NationalExpress maihinnousua http://www.wiwo.de/unternehmen/diens...d/7886184.html ja kun vielä Posti yhdessä autoklubi Adacin kanssa haluaa osingoille eikä Veoliakaan kaikkea halunne myydä vaan on perustamassa InterConnex-verkostoa. Että vastaavaa on luvassa Suomessakin kun bussiliikenne liberalisoituu.
    antti

  4. #4
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Saksan pikavuoroliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut antti Näytä viesti
    Että vastaavaa on luvassa Suomessakin kun bussiliikenne liberalisoituu.
    Joillain hyvin harvoilla, yksittäisillä reiteillä ehkä. Mutta kun meillä on Saksaan verrattuna niin alhainen väestötiheys ja pitkät etäisyydet, niin en oikein usko, että vapaa kilpailu tulee olemaan kovin laajaa. Jos miettii esimerkiksi suht lyhyitä yhteysvälejä, vaikkapa Raahe-Oulu tai Lahti-Hämeenlinna, niin onko tuollaisilla, suomalaisittain merkittävän kokoisilla paikkakunnilla sittenkään riittävästi kysyntää matkoille niiden välillä, että markkinaehtoinen liikenne kannattaisi?

    Sen sijaan Helsinki-Turku-Tampere-kolmioon varmaan tulee kilpailua ja saattaa tulla innovaatioitakin, malliin Hki/Itäkeskus-Tampere.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  5. #5

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3666

    oletus Vs: Saksan pikavuoroliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Sen sijaan Helsinki-Turku-Tampere-kolmioon varmaan tulee kilpailua ja saattaa tulla innovaatioitakin, malliin Hki/Itäkeskus-Tampere.
    Eiköhän olennaisin innovaatio olisi kutsuohjattu melkeinpä ovelta ovelle kuljetus tietyssä aikaraamissa, esimerkiksi pikkubussi hakee matkustajat joltain alueelta ja jakelee heidät sitten määränpäihinsä.

    Ikävä kyllä vaan nykyinen liikennelupa- ja taksilainsäädäntö torpedoi tehokkaasti uudet palveluinnovaatiot. Joukko- ja taksiliikenne pitäisi vapauttaa kokonaan kuitenkin niin, että liikenteen harjoittajien pitää rekisteröityä ja täyttää jonkinlaiset ehdot. Ehdoiksi riittänee ajokortti, kassajärjestelmä, se ettei ole rikostaustaa ja palvelun riittävä luotettavuus. Hinnoittelu olisi lähes vapaata, kuitenkin niin että maksuilla olisi jonkinlainen yläraja pahimpien ylilyöntien välttämiseksi.
    Viimeisin muokkaaja petteri; 21.04.2013 kello 22:08.

  6. #6
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3342

    oletus Vs: Saksan pikavuoroliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Joillain hyvin harvoilla, yksittäisillä reiteillä ehkä. Mutta kun meillä on Saksaan verrattuna niin alhainen väestötiheys ja pitkät etäisyydet, niin en oikein usko, että vapaa kilpailu tulee olemaan kovin laajaa. Jos miettii esimerkiksi suht lyhyitä yhteysvälejä, vaikkapa Raahe-Oulu tai Lahti-Hämeenlinna, niin onko tuollaisilla, suomalaisittain merkittävän kokoisilla paikkakunnilla sittenkään riittävästi kysyntää matkoille niiden välillä, että markkinaehtoinen liikenne kannattaisi?
    Raahe–Oulu-välillä on (kesätauolle jäävää) markkinaehtoista liikennettä (Turku–Ylläs) ja Lahti–HML-välillä on ollut vireillä hakemus, joka jouduttiin hylkäämään, kun se kuulemma aiheutti vakavaa ja jatkuvaa haittaa nykyoperaattoreille.
    Sakari Kestinen

  7. #7

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsinki, Hamina
    Viestejä
    676

    oletus Vs: Saksan pikavuoroliikenne

    Saksassa kaukobussiliikenne kasvaa koko ajan, ruotsinkielinen linkki : http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=60756.0
    antti

Vastaavia viestiketjuja

  1. Pikavuoroliikenne: huonoa palvelua kalliilla hinnalla
    kirjoittanut Jouni Seilonen foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 113
    Viimeisin viesti: 24.10.2008, 17:46
  2. Saksan DB-rautatiemuseo osittain tuhoutunut
    kirjoittanut Compact foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 20.10.2005, 15:47

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •