Sivu 1 / 3 123 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/42

Viestiketju: Luopioisten Linja

  1. #1
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Ylöjärvi mlk
    Viestejä
    3528

    oletus Luopioisten Linja

    Näyttää Luopioisten Linjalle tulleen "uusi" auto käyttöön, meinaan Hietikon Matkojen entinen EJX-252 Volvo B10M / Carrus Star 501.

    AKE:n tietojen perusteella auto on kuitenkin Nordean, joten vielä paha sanoa, onko auto väliaikaisesti lainassa vai tulossa omaksi. Ilmeisesti kuitenkin korvaamassa autoa #3 TGM-413, josta lienee kone rikki.

  2. #2

    Liittynyt
    10.08.2005
    Sijainti
    Tre
    Viestejä
    224

    oletus Re: Luopioisten Linja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop
    Näyttää Luopioisten Linjalle tulleen "uusi" auto käyttöön, meinaan Hietikon Matkojen entinen EJX-252 Volvo B10M / Carrus Star 501.
    Tässä tuo on

  3. #3
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    282

    oletus Rullat

    Ilmeisesti talon Taivalkorista (IEU-402) peräisin olevat linjakilpirullat on vaivauduttu asentamaan, joten toivotaan auton kotiutuvan.

  4. #4

    Liittynyt
    10.07.2005
    Viestejä
    367

    oletus

    No niin, eli AKE.n tietojen mukaan tämän auton omistaja on Nordea Rahoitus ja haltija Luopioisten Linja, eli ilmeisestikin on tullut jäädäkseen ja kaiketikin numeron 12 tilalle, jota ei ajossa ole näkynyt hetkeen aikaan.

  5. #5
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Ylöjärvi mlk
    Viestejä
    3528

    oletus Vs: Luopioisten Linja

    Nyt tämä EJX-252 on maalattu Luopioisten Linjan väreihin ja saanut numerokseen #2

  6. #6
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Ylöjärvi mlk
    Viestejä
    3528

    oletus Vs: Luopioisten Linja

    Luopioisten Linjan #7 (ainakin epävirallisesti, kylkinumeroa ei toistaiseksi ole) puolestaan on entinen Lokkilinjat TOR-775, sisällä näytti olevan vielä numero #75.

    Alusta: Leyland PSU-3C-2L-14.4 / 5890 7700982
    Kori: Lahti 31, 39880 (jos oikein korinumeron näin)

    Kuva liitteenä
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat  

  7. #7

    Liittynyt
    10.07.2005
    Viestejä
    367

    oletus Vs: Luopioisten Linja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop
    Luopioisten Linjan #7 (ainakin epävirallisesti, kylkinumeroa ei toistaiseksi ole) puolestaan on entinen Lokkilinjat TOR-775, sisällä näytti olevan vielä numero #75.

    Alusta: Leyland PSU-3C-2L-14.4 / 5890 7700982
    Kori: Lahti 31, 39880 (jos oikein korinumeron näin)

    Kuva liitteenä
    Että voi kauheeta...Jos yritys ostaa linjaliikennekäyttöön 26-vuotta vanhaa kalustoa,on jossain jotain vikaa, varsinkin taloudenpidossa. Mutta jos taas puolestaan auto on hankittu säilytystarkoituksessa, mitä kuitenkin suuresti epäilen, on hankinta hatun noston arvoinen.

  8. #8
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Luopioisten Linja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop
    Luopioisten Linjan #7 (ainakin epävirallisesti, kylkinumeroa ei toistaiseksi ole) puolestaan on entinen Lokkilinjat TOR-775, sisällä näytti olevan vielä numero #75.

    Alusta: Leyland PSU-3C-2L-14.4 / 5890 7700982
    Kori: Lahti 31, 39880 (jos oikein korinumeron näin)

    Kuva liitteenä
    Täytyyhän Lellutalossa Lelluja olla, eihän se muuten Lellutalo ole!
    Upeaa!!

  9. #9

    Liittynyt
    19.07.2006
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    410

    oletus Vs: Luopioisten Linja

    Auton iällä ei juurikaan ole merkitystä, jos yksilö toimii ja on muuten kunnossa. Muutenkin hassataan rahaa uusiin, monta kertaa susiin, autoihin joiden käyttöikä ei enää lähellekään vastaa vanhojen autojen käyttöikää.

    Ostaako pikkurahalla vanha auto omaksi vai ottaa velalla uusi auto ja tuskailla aina kun se on rikki eikä tuota rahaa jolla maksaa velkaa pois?

    Ottakaa mallia Veljekset Salmelasta. Kalusto on ikäloppua, silti asiakkaat kulkevat ja ovat tyytyväisiä? Asiakkaan matkustustarve on se tärkein tyydytettävä, ei se että kalusto on pakasta vedettyä.

  10. #10
    sv
    sv ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    25.03.2006
    Viestejä
    29

    oletus Vs: Luopioisten Linja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Admiral Observer
    Ottakaa mallia Veljekset Salmelasta. Kalusto on ikäloppua, silti asiakkaat kulkevat ja ovat tyytyväisiä? Asiakkaan matkustustarve on se tärkein tyydytettävä, ei se että kalusto on pakasta vedettyä.

    Siis että esim. Väinö Paunu ajelis kolmostien pikoja edelleen Ajokki 5000B korisilla Volvoilla? Antaa vaan Salmelan yksin olla Suomen liikkuva bussimuseo.

  11. #11
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    717

    Thumbs down Vs: Luopioisten Linja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Admiral Observer
    Ottakaa mallia Veljekset Salmelasta. Kalusto on ikäloppua, silti asiakkaat kulkevat ja ovat tyytyväisiä? Asiakkaan matkustustarve on se tärkein tyydytettävä, ei se että kalusto on pakasta vedettyä.
    En tiedä oliko tämä viimeinen kappale teksistäsi tarkoitettu vitsiksi, vai kirjoititko ihan tosissasi... Mikäli kyse on ensin mainitusta, niin ei sitten enempää aiheesta. Jos kuitenkin tosissasi olet tuota mieltä, saanen ystävällisesti kehoittaa siirtämään kalenterisi vuoden 2006 kohdalle.

    Toisaalta, kyllähän esim toinen tamperelaisista "suurista" yhtiöistä on tuota "salmelamaista" kalustopolitiikkaa tässä viime vuosina harjoitellut. Milloin mistäkin on tullut yhtiöön käytettyjä autoyksilöitä, vanhin on tainnut olla taloon tullessaan 21-vuotias. Enää ei ole pitkä matka Veljekset Salmelan automuseomeininkiin. En ihan jaksa yhtä sokeasti uskoa siihen, että Salmelan asiakkaat niinkään loistavan palvelun tai mukavien, nykyaikaisten autojen ansiosta käyttävät heidän palveluitaan. Ennemminkin taitaa kyse olla siitä, että mitään muuta vaihtoehtoa (kuin oma auto) ei yksinkertaisesti ole! Kaiken kaikkiaan tuollainen toiminta on maksavan asiakkaan aliarvioimista parhaimmillaan
    Viimeisin muokkaaja J_J; 17.08.2006 kello 22:32. Syy: korjattu kirjoitusvirhe
    Elämä on, mikset sinäkin?

  12. #12

    Liittynyt
    19.07.2006
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    410

    oletus Vs: Luopioisten Linja

    No kyllä Paunullakin alkaa tulla kylmä hiki pintaan, jos se 250 000 - 300 000 vekotin ei tuota lyhennyksen korkojakaan... Kyllä asiakkaan palveleminen on oltava aina ensimmäinen tavoite. Paunun muistolle, jos ovat tämän unohtaneet. Kannattaa muistaa, että se kalusto on vain noin 30 % kokonaispaletista (n. 30 % reitti ja aika & hinta ja n. 30 % asiakaspalvelu).
    Viimeisin muokkaaja vko; 18.08.2006 kello 18:53. Syy: lainaus poistettu

  13. #13

    Liittynyt
    10.07.2005
    Viestejä
    367

    oletus Vs: Luopioisten Linja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Admiral Observer
    No kyllä Paunullakin alkaa tulla kylmä hiki pintaan, jos se 250 000 - 300 000 vekotin ei tuota lyhennyksen korkojakaan... Kyllä asiakkaan palveleminen on oltava aina ensimmäinen tavoite. Paunun muistolle, jos ovat tämän unohtaneet. Kannattaa muistaa, että se kalusto on vain noin 30 % kokonaispaletista (n. 30 % reitti ja aika & hinta ja n. 30 % asiakaspalvelu).
    Noh ainakin viimeisessä asiakastyytyväisyys tutkimuksessa Paunu oli saanut joka suhteessa maan yleistä keskitasoa paremmat arvostelut, taisipa olla peräti maan kakkonen Koskilinjojen jälkeen. Ja tuskin nykyisillä asiakasmäärillä ja kasvuluvuilla on mitään pelkoa rahan loppumisesta. Ja tuossa em. mittauksessa asiakkaat arvostivat palvelun lisäksi myös uudehkon kaluston todella korkealle...

  14. #14

    Liittynyt
    27.10.2005
    Viestejä
    473

    oletus Vs: Luopioisten Linja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Admiral Observer
    Ottakaa mallia Veljekset Salmelasta. Kalusto on ikäloppua, silti asiakkaat kulkevat ja ovat tyytyväisiä? Asiakkaan matkustustarve on se tärkein tyydytettävä, ei se että kalusto on pakasta vedettyä.
    Eivät ne matkustajat kuitenkaan ihan tyytyväisinä Salmelalla matkusta, lähinnä siksi että ei muuta vaihtoehtoa ole. Kun Gold Line alkoi viime syksynä liikennöimään Keminmaan paikallislinjoja 87 mallisilla laatikkowiimoilla, niin matkustajat ihmettelivät autoja uusina, tilavina, hiljaisina, mukavina... Kun Salmela liikennöi linjoja päivässä oli keskimäärin 120 matkustajaa, viime talvena Gold Linella oli keskimäärin 250. Aika kulkee eteenpäin ja bussienkin kehitys sen mukana, se mikä oli uutta ja hienoa 70-luvulla, on auttamattomasti vanhentunutta tänäpäivänä.

  15. #15
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1286

    oletus Vs: Luopioisten Linja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Lasse
    Kun Gold Line alkoi viime syksynä liikennöimään Keminmaan paikallislinjoja 87 mallisilla laatikkowiimoilla, niin matkustajat ihmettelivät autoja uusina, tilavina, hiljaisina, mukavina...
    Jyväskylässäkin ihmeteltiin Connexilta tulleita B10R/Lahti401:iä että onpas uusia, hienoja ja matalia autoja...Ja onhan ne jos vertaa B58/Kabusiin....että kyllä sillä kalustolla on aika paljon merkitystä ihmisten mielikuvissa.

Sivu 1 / 3 123 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Linja 120 lakkautetaan. Uusi linja 107 aloittaa 1.1.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 12.01.2011, 12:55
  2. Joensuun Linja Linja-Karjalalle
    kirjoittanut Ozzy foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 11.11.2008, 16:43

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •