Luopioisten Linja

killerpop

Tunnistettu jäsen
Liittynyt
24 Kesäkuu 2005
Viestit
3,573
Näyttää Luopioisten Linjalle tulleen "uusi" auto käyttöön, meinaan Hietikon Matkojen entinen EJX-252 Volvo B10M / Carrus Star 501.

AKE:n tietojen perusteella auto on kuitenkin Nordean, joten vielä paha sanoa, onko auto väliaikaisesti lainassa vai tulossa omaksi. Ilmeisesti kuitenkin korvaamassa autoa #3 TGM-413, josta lienee kone rikki.
 
Rullat

Ilmeisesti talon Taivalkorista (IEU-402) peräisin olevat linjakilpirullat on vaivauduttu asentamaan, joten toivotaan auton kotiutuvan. :)
 
No niin, eli AKE.n tietojen mukaan tämän auton omistaja on Nordea Rahoitus ja haltija Luopioisten Linja, eli ilmeisestikin on tullut jäädäkseen ja kaiketikin numeron 12 tilalle, jota ei ajossa ole näkynyt hetkeen aikaan.
 
Nyt tämä EJX-252 on maalattu Luopioisten Linjan väreihin ja saanut numerokseen #2
 
Luopioisten Linjan #7 (ainakin epävirallisesti, kylkinumeroa ei toistaiseksi ole) puolestaan on entinen Lokkilinjat TOR-775, sisällä näytti olevan vielä numero #75.

Alusta: Leyland PSU-3C-2L-14.4 / 5890 7700982
Kori: Lahti 31, 39880 (jos oikein korinumeron näin)

Kuva liitteenä
 

Liitetiedostot

  • TOR775.jpg
    TOR775.jpg
    77.6 KB · Lukukerrat: 3,122
killerpop sanoi:
Luopioisten Linjan #7 (ainakin epävirallisesti, kylkinumeroa ei toistaiseksi ole) puolestaan on entinen Lokkilinjat TOR-775, sisällä näytti olevan vielä numero #75.

Alusta: Leyland PSU-3C-2L-14.4 / 5890 7700982
Kori: Lahti 31, 39880 (jos oikein korinumeron näin)

Kuva liitteenä
Että voi kauheeta...Jos yritys ostaa linjaliikennekäyttöön 26-vuotta vanhaa kalustoa,on jossain jotain vikaa, varsinkin taloudenpidossa. Mutta jos taas puolestaan auto on hankittu säilytystarkoituksessa, mitä kuitenkin suuresti epäilen, on hankinta hatun noston arvoinen.
 
killerpop sanoi:
Luopioisten Linjan #7 (ainakin epävirallisesti, kylkinumeroa ei toistaiseksi ole) puolestaan on entinen Lokkilinjat TOR-775, sisällä näytti olevan vielä numero #75.

Alusta: Leyland PSU-3C-2L-14.4 / 5890 7700982
Kori: Lahti 31, 39880 (jos oikein korinumeron näin)

Kuva liitteenä
Täytyyhän Lellutalossa Lelluja olla, eihän se muuten Lellutalo ole!
Upeaa!!
 
Auton iällä ei juurikaan ole merkitystä, jos yksilö toimii ja on muuten kunnossa. Muutenkin hassataan rahaa uusiin, monta kertaa susiin, autoihin joiden käyttöikä ei enää lähellekään vastaa vanhojen autojen käyttöikää.

Ostaako pikkurahalla vanha auto omaksi vai ottaa velalla uusi auto ja tuskailla aina kun se on rikki eikä tuota rahaa jolla maksaa velkaa pois?

Ottakaa mallia Veljekset Salmelasta. Kalusto on ikäloppua, silti asiakkaat kulkevat ja ovat tyytyväisiä? Asiakkaan matkustustarve on se tärkein tyydytettävä, ei se että kalusto on pakasta vedettyä.
 
Admiral Observer sanoi:
Ottakaa mallia Veljekset Salmelasta. Kalusto on ikäloppua, silti asiakkaat kulkevat ja ovat tyytyväisiä? Asiakkaan matkustustarve on se tärkein tyydytettävä, ei se että kalusto on pakasta vedettyä.


Siis että esim. Väinö Paunu ajelis kolmostien pikoja edelleen Ajokki 5000B korisilla Volvoilla? Antaa vaan Salmelan yksin olla Suomen liikkuva bussimuseo.
 
Admiral Observer sanoi:
Ottakaa mallia Veljekset Salmelasta. Kalusto on ikäloppua, silti asiakkaat kulkevat ja ovat tyytyväisiä? Asiakkaan matkustustarve on se tärkein tyydytettävä, ei se että kalusto on pakasta vedettyä.

En tiedä oliko tämä viimeinen kappale teksistäsi tarkoitettu vitsiksi, vai kirjoititko ihan tosissasi... Mikäli kyse on ensin mainitusta, niin ei sitten enempää aiheesta. Jos kuitenkin tosissasi olet tuota mieltä, saanen ystävällisesti kehoittaa siirtämään kalenterisi vuoden 2006 kohdalle.

Toisaalta, kyllähän esim toinen tamperelaisista "suurista" yhtiöistä on tuota "salmelamaista" kalustopolitiikkaa tässä viime vuosina harjoitellut. Milloin mistäkin on tullut yhtiöön käytettyjä autoyksilöitä, vanhin on tainnut olla taloon tullessaan 21-vuotias. Enää ei ole pitkä matka Veljekset Salmelan automuseomeininkiin. En ihan jaksa yhtä sokeasti uskoa siihen, että Salmelan asiakkaat niinkään loistavan palvelun tai mukavien, nykyaikaisten autojen ansiosta käyttävät heidän palveluitaan. Ennemminkin taitaa kyse olla siitä, että mitään muuta vaihtoehtoa (kuin oma auto) ei yksinkertaisesti ole! Kaiken kaikkiaan tuollainen toiminta on maksavan asiakkaan aliarvioimista parhaimmillaan
 
Viimeksi muokattu:
No kyllä Paunullakin alkaa tulla kylmä hiki pintaan, jos se 250 000 - 300 000 vekotin ei tuota lyhennyksen korkojakaan... Kyllä asiakkaan palveleminen on oltava aina ensimmäinen tavoite. Paunun muistolle, jos ovat tämän unohtaneet. Kannattaa muistaa, että se kalusto on vain noin 30 % kokonaispaletista (n. 30 % reitti ja aika & hinta ja n. 30 % asiakaspalvelu).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Admiral Observer sanoi:
No kyllä Paunullakin alkaa tulla kylmä hiki pintaan, jos se 250 000 - 300 000 vekotin ei tuota lyhennyksen korkojakaan... Kyllä asiakkaan palveleminen on oltava aina ensimmäinen tavoite. Paunun muistolle, jos ovat tämän unohtaneet. Kannattaa muistaa, että se kalusto on vain noin 30 % kokonaispaletista (n. 30 % reitti ja aika & hinta ja n. 30 % asiakaspalvelu).
Noh ainakin viimeisessä asiakastyytyväisyys tutkimuksessa Paunu oli saanut joka suhteessa maan yleistä keskitasoa paremmat arvostelut, taisipa olla peräti maan kakkonen Koskilinjojen jälkeen. Ja tuskin nykyisillä asiakasmäärillä ja kasvuluvuilla on mitään pelkoa rahan loppumisesta. Ja tuossa em. mittauksessa asiakkaat arvostivat palvelun lisäksi myös uudehkon kaluston todella korkealle...
 
Admiral Observer sanoi:
Ottakaa mallia Veljekset Salmelasta. Kalusto on ikäloppua, silti asiakkaat kulkevat ja ovat tyytyväisiä? Asiakkaan matkustustarve on se tärkein tyydytettävä, ei se että kalusto on pakasta vedettyä.

Eivät ne matkustajat kuitenkaan ihan tyytyväisinä Salmelalla matkusta, lähinnä siksi että ei muuta vaihtoehtoa ole. Kun Gold Line alkoi viime syksynä liikennöimään Keminmaan paikallislinjoja 87 mallisilla laatikkowiimoilla, niin matkustajat ihmettelivät autoja uusina, tilavina, hiljaisina, mukavina... Kun Salmela liikennöi linjoja päivässä oli keskimäärin 120 matkustajaa, viime talvena Gold Linella oli keskimäärin 250. Aika kulkee eteenpäin ja bussienkin kehitys sen mukana, se mikä oli uutta ja hienoa 70-luvulla, on auttamattomasti vanhentunutta tänäpäivänä.
 
Lasse sanoi:
Kun Gold Line alkoi viime syksynä liikennöimään Keminmaan paikallislinjoja 87 mallisilla laatikkowiimoilla, niin matkustajat ihmettelivät autoja uusina, tilavina, hiljaisina, mukavina...

Jyväskylässäkin ihmeteltiin Connexilta tulleita B10R/Lahti401:iä että onpas uusia, hienoja ja matalia autoja...Ja onhan ne jos vertaa B58/Kabusiin....että kyllä sillä kalustolla on aika paljon merkitystä ihmisten mielikuvissa.
 
Takaisin
Ylös