Viimeinen uutena ostettu Leyland, eli HMV-111 on juuri poistettu rekisteristä ja siirretty hylkyriviin Taivalkorin viereen Kyynärössä. TOR-775 on sen sijaan vielä iskussa!
Aamulehti uutisoi Orivedellä ojaan ajaneesta linja-autosta, mahtoikohan olla Luopiosten Linjan vuoro? Ja vieläpä tämä 8:00 Orivesi - Pohja -vuoro? Jos kalusto on ollut tiukilla, niin tuollainen ei ainakaan helpota tilannetta.
(ja mikäli myöhemmin muuksi osoittautuu, moderaattorit siirtäkööt viestin sopivampaan ketjuun)
Viimeinen uutena ostettu Leyland, eli HMV-111 on juuri poistettu rekisteristä ja siirretty hylkyriviin Taivalkorin viereen Kyynärössä. TOR-775 on sen sijaan vielä iskussa!
Luultavasti Luoppareitten #12 on mennyt poistoon kolarista johtuneestä syystä, koska rekisterikilvet oli poistettu. Ottaisivatko Taivalkoren uudelleenkäyttöön vai hankittaanko peräti käytetty auto? Jos joku hankitaan niin veikkaisin Carrus Star 501, -Star 502 tai -Star 602. Tosin luopparihan voisi ostaa vaikka Paunulta Royalin.![]()
Luopioisten linja #12 on poistettu kolarista johtuen. Kysyin asiaa luopparin heniklökunnalta ja sanoivat poistoon menneen. Jotain uuttakin ollaan kuulemma hankkimassa.
![]()
![]()
Eli UBI-307 on Volvo B10M / Carrus Fifty 330, vuosimallia 1996 ja alkujaan Linjebuss #1417 rekisterillä AHY-981
Eikö numerolla #7 ollut Leyland Lahti 31? Tarkoittaako tämä sitä, että viimeinenkin Leyland olisi poistettu Luoppareilta?
No tuossa fiftyssa on ovipuolella pieni numero #7, joka taitaa liittyä Bodens Busstrafikin aikaan, jossa auto kaiketi oli #67 ?
Tuo luopparin Leyland Lahti ei kaiketi virallisesti saanut koskaan mitään numeroa, kun ei sitä kaiketi aluksi linjalle kaavailtukaan. Tullessaan, 7 oli pienin vapaa numero.
Pienemmissä yrityksissä ei kylkinumerot välttämättä tuota suurtakaan lisäarvoa - ilman niitä pystyy oleen vallan.
Luopiosten nro 6, HMO-132, Volvo B58 / Lahti 31 vuodelta 1980 on poistettu liikenteestä ja rekisteristä maaliskuun alussa.
Sen sijaan Leyland Leopard PSU-3C / Lahti 31 TOR-775 voi edelleen hyvin vara-autona eikä sillä tosiaankaan ole kylkinumeroa. Leukulla sai SLHS:n retkikunta privaattikierroksen lauantaina Kyynärössä.![]()
!sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM
Lienevätkö tilausajotkin vähentyneet. Kalustokiertokin on muuttunut, Padasjoella ei enää yövy autoa.
Leukku ajellee niin kauan kuin kone kestää. Ehjää Leyland O.680 -moottoria ei taida hevillä (eikä klassisellakaan) Suomesta löytyä, Nuutajärven Leyland-perinnepuistostakin ovat ko. myllyt kuulema loppuneet.Wilson-vaihteistoja varastossa olisi, joten piti tietysti ehdottaa sellaisen asentamista Volvon EGS:n tilalle vaikkapa juuri pihassa olleeseen Lahti Falconiin...
![]()
!sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM
Alkuvuodesta tulleen Wiima Fiftyn kaveriksi on tullut nyt toinen, Ajokila valmistetty Fifty. Rekisteritunnuksella GIO-263 on YV31M3D12RA041445, vuosimallin 1994 Volvo B10M. Paikkoja näyttäisi olevan 60 kpl.
Linkki kalustokorttiin
Taitaa olla sitten Luopioisten linjan eka automaatti kautta aikain ?
Tänään 4.9.2011 ensimmäistä päivää linjalla Luopioisten Linja #8
BPA-923 < JSG899 Volvo B10M / Carrus Star 302: Luopioisten Linja #8 < Lehtisen Linja < Abramssons Buss #7
Ja kuva... Luopioisten Linja #8 (Tampere, 2011-09-04)