Luopioisten Linja

Aamulehti uutisoi Orivedellä ojaan ajaneesta linja-autosta, mahtoikohan olla Luopiosten Linjan vuoro? Ja vieläpä tämä 8:00 Orivesi - Pohja -vuoro? Jos kalusto on ollut tiukilla, niin tuollainen ei ainakaan helpota tilannetta.

(ja mikäli myöhemmin muuksi osoittautuu, moderaattorit siirtäkööt viestin sopivampaan ketjuun)
 
Viimeinen uutena ostettu Leyland, eli HMV-111 on juuri poistettu rekisteristä ja siirretty hylkyriviin Taivalkorin viereen Kyynärössä. TOR-775 on sen sijaan vielä iskussa!
 
Luultavasti Luoppareitten #12 on mennyt poistoon kolarista johtuneestä syystä, koska rekisterikilvet oli poistettu. Ottaisivatko Taivalkoren uudelleenkäyttöön vai hankittaanko peräti käytetty auto? Jos joku hankitaan niin veikkaisin Carrus Star 501, -Star 502 tai -Star 602. Tosin luopparihan voisi ostaa vaikka Paunulta Royalin.:D
 
Jos joku hankitaan niin veikkaisin Carrus Star 501, -Star 502 tai -Star 602. Tosin luopparihan voisi ostaa vaikka Paunulta Royalin.:D

Vai onko tuollainen reilu 20-vuotias, kolmisen miljoonaa rullattu ja jo aikanaan pikavuoroilla raiskattu Royal liian arvokas kalustobudjettiin suhteuttaen? ;)
 
Luopioisten linja #12 on poistettu kolarista johtuen. Kysyin asiaa luopparin heniklökunnalta ja sanoivat poistoon menneen. Jotain uuttakin ollaan kuulemma hankkimassa.
 
Eikö numerolla #7 ollut Leyland Lahti 31? Tarkoittaako tämä sitä, että viimeinenkin Leyland olisi poistettu Luoppareilta?
 
Eikö numerolla #7 ollut Leyland Lahti 31? Tarkoittaako tämä sitä, että viimeinenkin Leyland olisi poistettu Luoppareilta?

No tuossa fiftyssa on ovipuolella pieni numero #7, joka taitaa liittyä Bodens Busstrafikin aikaan, jossa auto kaiketi oli #67 ?

Tuo luopparin Leyland Lahti ei kaiketi virallisesti saanut koskaan mitään numeroa, kun ei sitä kaiketi aluksi linjalle kaavailtukaan. Tullessaan, 7 oli pienin vapaa numero.

Pienemmissä yrityksissä ei kylkinumerot välttämättä tuota suurtakaan lisäarvoa - ilman niitä pystyy oleen vallan.
 
Luopiosten nro 6, HMO-132, Volvo B58 / Lahti 31 vuodelta 1980 on poistettu liikenteestä ja rekisteristä maaliskuun alussa.
Sen sijaan Leyland Leopard PSU-3C / Lahti 31 TOR-775 voi edelleen hyvin vara-autona eikä sillä tosiaankaan ole kylkinumeroa. Leukulla sai SLHS:n retkikunta privaattikierroksen lauantaina Kyynärössä. :)
 
Luopiosten nro 6, HMO-132, Volvo B58 / Lahti 31 vuodelta 1980 on poistettu liikenteestä ja rekisteristä maaliskuun alussa.
Oliko puhetta, tuleeko vielä lisää samanlaisia autoja kuin tuo helmikuussa saapunu Wiima Volvo? Kaiketi #6:n poiston myötä kalustoa pyöritetään nyt entistä tehokkaammin
 
Oliko puhetta, tuleeko vielä lisää samanlaisia autoja kuin tuo helmikuussa saapunu Wiima Volvo? Kaiketi #6:n poiston myötä kalustoa pyöritetään nyt entistä tehokkaammin

Tarkoitat kai Carrus Volvoa? Puhelin tänään yhdelle Luopparin kuskille hankinnoista niin kuulemma ei olisi tulossa enään tuon Carrusin jälkeen vaan korvaisi autot #6 ja #12.
 
Oliko puhetta, tuleeko vielä lisää samanlaisia autoja kuin tuo helmikuussa saapunu Wiima Volvo? Kaiketi #6:n poiston myötä kalustoa pyöritetään nyt entistä tehokkaammin
Lienevätkö tilausajotkin vähentyneet. Kalustokiertokin on muuttunut, Padasjoella ei enää yövy autoa.
Leukku ajellee niin kauan kuin kone kestää. Ehjää Leyland O.680 -moottoria ei taida hevillä (eikä klassisellakaan) Suomesta löytyä, Nuutajärven Leyland-perinnepuistostakin ovat ko. myllyt kuulema loppuneet. :( Wilson-vaihteistoja varastossa olisi, joten piti tietysti ehdottaa sellaisen asentamista Volvon EGS:n tilalle vaikkapa juuri pihassa olleeseen Lahti Falconiin... :)
 
Alkuvuodesta tulleen Wiima Fiftyn kaveriksi on tullut nyt toinen, Ajokila valmistetty Fifty. Rekisteritunnuksella GIO-263 on YV31M3D12RA041445, vuosimallin 1994 Volvo B10M. Paikkoja näyttäisi olevan 60 kpl.

Linkki kalustokorttiin
 
Takaisin
Ylös