- Liittynyt
- 27 Huhtikuu 2006
- Viestit
- 2,697
Uusi Kabus pikavuoroauto olkaa hyvät: http://bussivarikko.net/kuvia/uusikabus/index.html
Viimeksi muokannut moderaattori:
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Missä ja milloin tämä on kuvattu? Autossa näkyy koekilvet, joten ei varmaan ihan kohta tule reittiliikenteeseen.
No joo tuo on mun ottama kuva, joka on näköjään tänne linkitetty. Tässä kuvassa uusi Kabus KC-6 on Lahdessa Hämeenlinnantiellä 23.4.2013.
Mitäs ylijäämää esim. noissa valoissa on? Hintaansa nähden parasta valotehoa, mitä halogeenirintamalta saatavilla on. Korvaavia umpioita löytyy jokaisesta varaosaliikkeestä. Ja tuskinpa edes Metsäpietilässä olisi noita keulan lasikuitu-/muovipaloja noin "valmiiksi" viitsitty veistellä, mikäli kyse olisi vain uniikista ja hätäisesti kasatusta testimuulista.Olisikohan keula kuitenkin vain testiauton versio? Pyyhkijät ja lamput vähän viittaisi siihen suuntaan, että hyllystä on vain kaivettu jotain ylijäämää.
Lienevätkö saman kokoiset sivulasit mitoitukseltaan, kuin edellisessä pikavuoromallissa. Tämän pitäisi olla sitä jonkin verran korkeampi (tavaratilojen lisäkorkeuden vuoksi), mikä selittäisi sen, että ruudut näyttävät vielä edeltäjääkin pienemmiltä suhteessa auton korkeuteen.Aika kummallisen näköinen. Pienet sivuikkunat jotka ovat myös hieman korkealla. Lisäksi tuo on aika kuutio nykyaikaiseksi tilausajobussiksi. Vanhempikin Kabus näyttää järkevämmältä
Hassun korkealla näyttäisivät olevan juu, ja vieläpä tuota Kabusinkin jo vuosia sitten hylkäämää museomallia. Luotettavuutta ja vähempää huoltotarvetta tällä tietty varmasti tavoitellaan, enkä epäile, etteikö se toteutuisikin vrt. muiden nykyisin käyttämät "ristiin pyyhkivät" lasinpyyhkimet.Tulin juuri huomanneeksi, että ikkunanpyyhkimet ovat tuossa ällistyttävän korkealla.
Silmiin pistää myös se, että ainakaan auton katolla ei tässä protossa näytä olevan ilmastointilaitetta lainkaan. Sen rakentaminen toki onnistuu myös korin rakenteisiin integroituna. Vai onko Tommolassa nyt keksitty ryhtyä säästämään myös pikavuoroautossa polttoainetta jättämällä ilmastointi autosta pois?
Mun silmään varsinkin tuo keulan ritilä tuo mieleen jonkun itärajan takaisen kuljettimen. Rumaa jälkeä, toivottavasti ei jää tuon näköiseksi. Ja montakohan meinaavat tuota mallia tehdä?KA yhtymässä tykkäävät tehdä kaikesta amerikkalaisen näköstä.
Mun silmään varsinkin tuo keulan ritilä tuo mieleen jonkun itärajan takaisen kuljettimen. Rumaa jälkeä, toivottavasti ei jää tuon näköiseksi. Ja montakohan meinaavat tuota mallia tehdä?
ulkonäön suunnitteluun on käytetty tolkuttomasti rahaa.