Sivu 3 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/60

Viestiketju: Kabus KC-6

  1. #31

    Liittynyt
    27.10.2005
    Viestejä
    471

    oletus Vs: Kabus KC-6

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sm3 Näytä viesti
    Onko tästä bussista mitään uutta?
    Huhut kertovat hylystä tyyppihyväksynnässä liian laajojen kääntösäteiden vuoksi.

  2. #32

    Liittynyt
    16.10.2012
    Sijainti
    Pohjois-Savo
    Viestejä
    25

    oletus Vs: Kabus KC-6

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Lasse Näytä viesti
    Huhut kertovat hylystä tyyppihyväksynnässä liian laajojen kääntösäteiden vuoksi.
    Nooh, enpä usko, että tuota laitosta liikenteessä tullaan näkemään aivan heti.. Itseasiassa vähän jo arvelinkin että tuonlaista tulee tulemaan tyyppihyväksyntää haettaessa..

  3. #33
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    708

    oletus Vs: Kabus KC-6

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Lasse Näytä viesti
    Huhut kertovat hylystä tyyppihyväksynnässä liian laajojen kääntösäteiden vuoksi.
    Faktaa tai huhua, yhtä kaikki - tämän kaltaisia ongelman poikasia monasti esiintyy, kun ryhdytään "keksimään pyörää uudelleen"...
    Elämä on, mikset sinäkin?

  4. #34

    Liittynyt
    12.02.2007
    Viestejä
    367

    oletus Vs: Kabus KC-6

    Kuinkahan monta valmista Volvo tai Scania linja-autoa olisi jo saanut tähänastisten suunnittelu ym kulujen hinnalla...

  5. #35
    Sakke100 avatar
    Liittynyt
    08.09.2012
    Viestejä
    58

    oletus Vs: Kabus KC-6

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TAKAMOOTTORI Näytä viesti
    Kuinkahan monta valmista Volvo tai Scania linja-autoa olisi jo saanut tähänastisten suunnittelu ym kulujen hinnalla...
    Miten ihmeessä Volvo tai Scania liittyy Kabusin tuotantoon? Kuulostaa muutenkin hyvin turhalle miettiä, että montako jotain muuta tuotetta saisi jonkun tietyn tuotteen suunnittelukustannusten hinnalla.

  6. #36

    Liittynyt
    12.02.2007
    Viestejä
    367

    oletus Vs: Kabus KC-6

    Ei välttämättä ole turhaa miettiä suunnittelukustannuksia, kun kerran liiketoiminnasta on kysymys. Jos halutaan tehdä uusi malli hinnalla millä hyvänsä, on tietysti eri asia. Voi olla, että nuo tulee kuitenkin halvemmaksi verrattuna esim. Volvoon, mutta mitään halpoja nuo ei ole.

  7. #37
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    134

    oletus Vs: Kabus KC-6

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Sakke100 Näytä viesti
    Miten ihmeessä Volvo tai Scania liittyy Kabusin tuotantoon? Kuulostaa muutenkin hyvin turhalle miettiä, että montako jotain muuta tuotetta saisi jonkun tietyn tuotteen suunnittelukustannusten hinnalla.
    Muut suomalaiset bussiyritykset joutuvat hoitamaan pikavuoroliikenteensä ilman Kabuseja muun muassa Volvon ja Scanian valmistamilla linja-autoilla. En ole vielä saanut selville, mikä Koiviston auton pikavuoroliikenteessä eroaa niin paljon muiden yritysten liikenteestä, että yhtymä joutuu askartelemaan omat autonsa valtavilla kustannuksilla. Voi toki olla, että minulta on jäänyt jotakin huomaamatta.

  8. #38

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Kabus KC-6

    KA-konsernin itse tuotettu kalusto perustunee siihen että kun kehitystyö on kerran tehty, vaunun kokoonpano on halpaa. Jos konsernin sisällä on varmaa vaunutarvetta riittävästi että kokoonpano+jyvitetty kehityskulu menee alle VolvoScania-bussin tarjouksen, jokainen tämän jälkeen koottu bussi on voittoa.

    Omassa kehitystyössä on myös se etu, että alan huipputekniikka voidaan leipoa sisään ilman että VolvoScania ottaa niistä kiskuripreemioita. Komponentit saa halvemmallakin. Varsinkin operaatiokustannuksia alentava tekniikka on ymmärrettävästi hinnoiteltu yläkanttiin, kun markkinoinnissa vastapainona ovat juuri ne alentuneet operaatiokustannukset. En bussien fysiikkaa tuntemattomana mene sanomaan juuri mitä se keskeinen kuluja alentava tekniikka voisi tarkalleen olla.

  9. #39

    Liittynyt
    27.10.2005
    Viestejä
    471

    oletus Vs: Kabus KC-6

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    KA-konsernin itse tuotettu kalusto perustunee siihen että kun kehitystyö on kerran tehty, vaunun kokoonpano on halpaa. Jos konsernin sisällä on varmaa vaunutarvetta riittävästi että kokoonpano+jyvitetty kehityskulu menee alle VolvoScania-bussin tarjouksen, jokainen tämän jälkeen koottu bussi on voittoa.

    Omassa kehitystyössä on myös se etu, että alan huipputekniikka voidaan leipoa sisään ilman että VolvoScania ottaa niistä kiskuripreemioita. Komponentit saa halvemmallakin. Varsinkin operaatiokustannuksia alentava tekniikka on ymmärrettävästi hinnoiteltu yläkanttiin, kun markkinoinnissa vastapainona ovat juuri ne alentuneet operaatiokustannukset. En bussien fysiikkaa tuntemattomana mene sanomaan juuri mitä se keskeinen kuluja alentava tekniikka voisi tarkalleen olla.
    Tätä KC-6 mallia on nyt kehitetty 4-5 vuotta. Edellistä pikavuoromallia valmistettiin 45 kappaletta. Tätä uutukaista täytyisi kyllä valmistaa valtavan paljon enemmän että saataisiin kehityskustannukset nollattua ja autojen kappalehinta alle markkinoilla olevien autojen.

    Erästä talouspuolelta aikoinaan lopettanutta lainaten:
    "Ilman Kabussia ajaisitte kaikki uusilla autoilla".

  10. #40
    Sakke100 avatar
    Liittynyt
    08.09.2012
    Viestejä
    58

    oletus Vs: Kabus KC-6

    Vaihteeks taas varsinaista KC-6 asiaa. Nyt on havainto jo toisesta koekilpisestä autosta.

  11. #41

    Liittynyt
    10.02.2009
    Viestejä
    495

    oletus Vs: Kabus KC-6

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Lasse Näytä viesti
    Tätä KC-6 mallia on nyt kehitetty 4-5 vuotta. Edellistä pikavuoromallia valmistettiin 45 kappaletta. Tätä uutukaista täytyisi kyllä valmistaa valtavan paljon enemmän että saataisiin kehityskustannukset nollattua ja autojen kappalehinta alle markkinoilla olevien autojen.
    Ei ole käsitystä siitä, mitä bussimallin kehittäminen maksaa. Veikkaan, että on sitäpaitsi aika tapauskohtaista. Koiviston Autolla taitaa kierrätys olla aika lailla valttia, joten valitaan alusta, piirretään jonkun näköinen koppa päälle ja tehdään halutut variaatiot. Nyt taitaa isoin muutos edelliseen kaukoliikennelaitteeseen olla se, että alusta on mahuri sen takatuupparin sijaan. Väittäisin, että kun tekee itselle, voi hieman joustaa eri asioissa, kuten nyt vaikkapa ulkoasusta. Jos auto on tuollainen lopulta kuin kuvansa, niin ei tuossa suunnitteluun pahasti ole paukkuja käytetty.

    Tosin KA:n katuri on sitten toisaalta minusta ihan siistin näköinen.

  12. #42

    Liittynyt
    27.10.2005
    Viestejä
    471

    oletus Vs: Kabus KC-6

    Lainaus Alunperin kirjoittanut iiko Näytä viesti
    Ei ole käsitystä siitä, mitä bussimallin kehittäminen maksaa. Veikkaan, että on sitäpaitsi aika tapauskohtaista. Koiviston Autolla taitaa kierrätys olla aika lailla valttia, joten valitaan alusta, piirretään jonkun näköinen koppa päälle ja tehdään halutut variaatiot. Nyt taitaa isoin muutos edelliseen kaukoliikennelaitteeseen olla se, että alusta on mahuri sen takatuupparin sijaan. Väittäisin, että kun tekee itselle, voi hieman joustaa eri asioissa, kuten nyt vaikkapa ulkoasusta. Jos auto on tuollainen lopulta kuin kuvansa, niin ei tuossa suunnitteluun pahasti ole paukkuja käytetty.

    Tosin KA:n katuri on sitten toisaalta minusta ihan siistin näköinen.
    Alustaahan Kabus ei valitse, sillä autot ovat yhtenäisrakenteisia. Tämä onkin syy autojen korkeaan suunnitteluhintaan, kun myös alusta joudutaan suunnittelemaan aina itse. Ja kuten itse myös tuot julki, tämän mallin kohdalla suunnittelutyötä lisää se, että moottorin paikka on vaihtunut aiemmasta.

  13. #43
    Sakke100 avatar
    Liittynyt
    08.09.2012
    Viestejä
    58

    oletus Vs: Kabus KC-6

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Lasse Näytä viesti
    Alustaahan Kabus ei valitse, sillä autot ovat yhtenäisrakenteisia. Tämä onkin syy autojen korkeaan suunnitteluhintaan, kun myös alusta joudutaan suunnittelemaan aina itse. Ja kuten itse myös tuot julki, tämän mallin kohdalla suunnittelutyötä lisää se, että moottorin paikka on vaihtunut aiemmasta.

    Mutta toisaalta muihin valmistajiin verrattuna Kabus ei tarvitse kallista markkinointi- ja mainososastoa eikä myyntihenkilöstöä.

  14. #44
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2950

    oletus Vs: Kabus KC-6

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Sakke100 Näytä viesti
    Mutta toisaalta muihin valmistajiin verrattuna Kabus ei tarvitse kallista markkinointi- ja mainososastoa eikä myyntihenkilöstöä.
    Ja kaiketi tässä on tiettyjä verotuksellisiakin etuja niin kauan, kun autoja ei myydä konsernin ulkopuolelle. Että ei se lopulta taida niin kallis olla.

    Samaa olen myös kuullu tyyppihyväksynnän suhteen, mutta ilmeisesti nämäkin asiat ovat ratkaistu jo, että aiempi hylsy olisikin nyt hyväksytty.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  15. #45

    Liittynyt
    26.06.2009
    Viestejä
    29

    oletus Vs: Kabus KC-6

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Ja kaiketi tässä on tiettyjä verotuksellisiakin etuja niin kauan, kun autoja ei myydä konsernin ulkopuolelle. Että ei se lopulta taida niin kallis olla.

    Samaa olen myös kuullu tyyppihyväksynnän suhteen, mutta ilmeisesti nämäkin asiat ovat ratkaistu jo, että aiempi hylsy olisikin nyt hyväksytty.
    Minä ymmärsin tuon tyyppihyväksynnän silleen, että huomautus tuli liian suuresta kääntösäteestä joka pitää korjata ja asia hoitunee sitten autoa näyttämällä katsastusmiehelle joka tekee merkinnät papereihin. Ettei tarvitsisi uutta reissua etelään.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kabus TC6-Z3
    kirjoittanut Bussiterminaali foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 31
    Viimeisin viesti: 07.10.2012, 20:45
  2. Hybridi-Kabus
    kirjoittanut Resiina foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 24.01.2008, 23:21
  3. Kabus esillä A2:ssa
    kirjoittanut JudgeT foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 23.12.2006, 13:23
  4. Uusi matala Kabus
    kirjoittanut Mikko121 foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 25.09.2005, 23:15

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •