Outo auto linjalla - havaintoja sieltä täältä 2014

Kello 16.20 se seisoi jo tyhjänä Helsingissä Elielinaukion pysäköintialueella.

Unohdin mainita, että oli toinen auto F312:n lisäksi. Keräsi Kalevan pysäkiltä täyteen Kiasmalle menijöitä ja posotti suoraan Kiasmalle. Fiksu veto :)
 
12.11.

PL 843 (Volvo B10M Wiima M311) / 7.45-9.20 Kyläniemi-Imatra -vakio. Autolla ikää yli 23 vuotta, ja silti jaksaa porskuttaa. :smile:
 
Tänään kello 16.15 taas Vesman Liikenteen 10 (teli-Volvo) lähti Elielinaukion taukoparkista tuulilasillaan kyltit "Onnibus" ja "Turku".
 
16.11

Toreniuksen liikenteen #1 lähti tänään OB vuorona Turkuun klo. 14:15. Kuljettajan mukaan tämä oli jokin lisäauto ilman Salon pysähdystä...
 
Vs: Listaus: vuonna 2014 rekisteröidyt uudet linja-autot Suomessa

Kenenköhän auto oli tänään 9:30 Kiasmalta Kajaaniin lähtenyt täysvalkoinen Volvo 9700? (ENA-608)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Listaus: vuonna 2014 rekisteröidyt uudet linja-autot Suomessa

Kenenköhän auto oli tänään 9:30 Kiasmalta Kajaaniin lähtenyt täysvalkoinen Volvo 9700? (ENA-608)

Auto tuskin oli kuitenkaan 2014 -mallia (UG) vaan jotain vanhempaa. Ja eikös tämäkin ole ML-Charterin tai sen rahoitusyhtiön autoja ja vuosimalli 2009.
 
Vs: Listaus: vuonna 2014 rekisteröidyt uudet linja-autot Suomessa

ML-Charterin tai sen rahoitusyhtiön

Onko ML-Charterin kohdalla jokin erityinen syy mainita, että auto onkin itse asiassa rahoitusyhtiön? Voisin kuvitella, että aika monen suomalaisen bussifirman, jopa aika isojen kioskien, kalustoa on rahoitusyhtiön piikissä.
 
Vs: Listaus: vuonna 2014 rekisteröidyt uudet linja-autot Suomessa

Onko ML-Charterin kohdalla jokin erityinen syy mainita, että auto onkin itse asiassa rahoitusyhtiön? Voisin kuvitella, että aika monen suomalaisen bussifirman, jopa aika isojen kioskien, kalustoa on rahoitusyhtiön piikissä.

Ei suinkaan, mutta ne jotka ovat katsoneet TraFista tiedon, saattavat vain ihmetellä, että autolla on omistaja Derelicom Oy mutta haltijoista ei ole mainintaa. Tällaista yritystä harva tietää bussimarkkinoilla, joten tästä olisi todennäköisesti tullut vain uusi kyselykierros.
 
Vs: Listaus: vuonna 2014 rekisteröidyt uudet linja-autot Suomessa

Ei suinkaan, mutta ne jotka ovat katsoneet TraFista tiedon, saattavat vain ihmetellä, että autolla on omistaja Derelicom Oy mutta haltijoista ei ole mainintaa. Tällaista yritystä harva tietää bussimarkkinoilla, joten tästä olisi todennäköisesti tullut vain uusi kyselykierros.

Derelicom Oy ei kylläkään vaikuta olevan rahoitusyhtiö. Toimialana on muualla luokittelematon muu maaliikenteen henkilöliikenne ja vastuuhenkilöiden sukunimet ovat Mattiloita. Eiköhän kyseessä ole vain yksi yhtiö missä toimintaa harjoitetaan. Periaatteessa jokainen auto konsernissa voisi olal omassa yhtiössään mikäli niin halutaan.
 
Vs: Listaus: vuonna 2014 rekisteröidyt uudet linja-autot Suomessa

Derelicom Oy ei kylläkään vaikuta olevan rahoitusyhtiö.

Ei myöskään vaikuta siltä, että kyseessä olisi joukkoliikennettä harjoittava yhtiö, koska kyseisellä yhtiöllä ei näytä olevan joukkoliikennelupaa. https://vallu.ahtp.fi/kansalaislupahaku.aspx


Toimialana on muualla luokittelematon muu maaliikenteen henkilöliikenne .

Mainitsemasi toimiala on verottajan näkemys (ytj.fi)


Yhtiön toimialana on kaikki laillinen liiketoiminta. (Lähteenä yritystiedustelu.com)
 
Kaikki ovat varmaan tyytyväisiä, jos Derelicom määritellään ML-Charterin kalustoyhtiöksi.

Erilliset kalustoyhtiöthän olivat takavuosina tyypillisiä isoilla bussifirmoilla, kun pitämällä omaisuus ja työntekijät eri firmoissa sai alennettua työnantajan sivukuluja. Kalustoyhtiöitä käyttivät mm. Nobina (Nobina Fleet), HelB (HelB-Fleet), Pohjolan Liikenne (PL Fleet) ja Väinö Paunu (PR-Bus). Lainsäädännön muututtua muutama vuosi sitten tuolta osin erillisiä kalustoyhtiöjärjestelyjä on purettu, mutta on niitä vielä jäljelläkin.

ML-Charterin tilinpäätöstietoja katsellessa ei voi välttyä ajatukselta, että erillinen kalustoyhtiö olisi tehty konkurssin varalta. ML-Charterilla on takana raskaita tappiota ja se on kovin velkainen, kansankielellä sanottuna se alkaa olla konkurssikypsä. Jos kalusto on eri yhtiössä, ei se mene vasaran alle mahdollisessa konkurssitilanteessa, jolloin saman yrittäjän on helpompi jatkaa liiketoimintaa uuden yrityksen nimissä (joka voi sekin vuokrata kalustoa Derelicomilta).
 
Onnibusilla lähti juuri klo 12:00 F3:n vuorolle Tampereelta Helsinkiin Astromegat F311 ja F312.
 
Lehtimäen jokin HZZ kilpisistä 8700 Matala-Lattiaisista Volvoista huristeli kohti Orimattilaa 89Z linjaa varten melkoisessa huurteessa, onkohan jokin auto Orimattilassa tai Heinolassa jäänyt käynnistymättä?
 
Takaisin
Ylös