Väinö Paunu Oy

Vs: V. Paunu Oy, uudet autot

Uudesta autosta menisi myös auto #27, joka on maalattu EB-väreistä Paunun omiin väreihin ja oli todellakin hyvännäköinen.

Näinä päivinä on myös odotettavissa Kotkan linjalle ihka uusi ExpressBus.
 
Vs: V. Paunu Oy, uudet autot

Tietääkseni viimeinen vuoden uushankinta, Volvo B12M - Lahti Eagle on rantautunut laivastoon numerolle 47. Tunnistettavissa rekisteristä ERF-926.

Myöskin on maalattu jälleen yksi Ajokki Regal (#23, BGO-803) talon omiin väreihin. Kunhan lopulliset fiksaukset saadaan hoidettua, asettunee Jyväskylästä käsin Tampereelle (ja takaisinkin) ajettavan vakiovuoron vaunuksi.
 
Vs: V. Paunu Oy, uudet autot

Osaisiko joku viisaampi kertoa, mikä logiikka siinä on , että Kangasalan vuoroja ajetaan vähän jotenkin vasurilla ja niihin hankitaan 1+2+0 autoja, jotka ovat sitten suurinpiirtein aina täynnä, mutta poistuminen niistä on lähes aina ja etenkin ruuhka-aikoina vähän turhan hankalaa, koska takaovea ei ole.

Maksaahan tuo tietysti hieman enemmän,mutta matkustusmukavuus olisi helpompaa. Ja Nokian suuntaan sitten torilta eteenpäin mennäänkin tyhjempänä. Kangasala kasvaa rajulla vauhdilla, Nokia ei ollenkaan siinä määrin, joten heilurien päätä täytyy joka tapauksessa tarkistaa- olisko ihan mahdotonta, ruveta kieppaamaan Pirkkalan autoja Kangasalle (miellään toki vasta Pynsäntorilta... :) ) ja pitää sitten Nokia-Lempäälä kiinteänä linjana???
 
Vs: V. Paunu Oy, uudet autot

Osaisiko joku viisaampi kertoa, mikä logiikka siinä on , että...

Jaa-a. Omasta mielestäni tuollainen hankittavien autojen ovijärjestelyjen "puolueellisuus" pitäisi vallan koettaa saattaa päiviltä. Sellaisen perustelun noille takaovettomille paikkureille olen kuullut, että näin saadaan auton takaostasta rauhallisempi "pitkänmatkan kulkijoille", ja onhan noilla linjoilla 70 ja 71 etenkin varsin pitkiäkin etappeja. Sinällään perustelu on ihan mielekäs, ja saadaanhan tällä takaoven pois jättämisellä autoon kaksi istumapaikkaa lisää. Siitäkin huolimatta voidaan kyseenalaistaa, onko kaksi istumapaikkaa ja auton takaosan "rauha" tärkeämpää kuin ripeät pysäkkiajat...

Itse pitäisin Pirkkalan vuorojen Kangasalle ajattamista parempana vaihtoehtona hankkia samanlaisella ovituksella varustettuja ja siten "vaihtokelpoisia" yksikköjä niin Pirkkalan, Kangasalan, Nokian kuin Lempäälänkin liikenteisiin. Uskoisin jopa, että pitkässä juoksussa näin tulee tapahtumaan. Ja mistäpä sitä tietää, vaikka joku kaunis päivä noita jo ajossa olevia Paunun matalalattia-autoja alettaisiin muuttaa takaovellisiksi. Taitaa nimittäin lähes kaikissa 1+2+0 -ovitetuissa olla jonkinasteinen valmius takaoven rakentamista ajatellen. Vielä tätä valmiutta ei ainakaan ole käytännössä hyödynnetty.
 
Vs: V. Paunu Oy, uudet autot

Vielä kun odotellaan loppuvuoden ihka uusia autoja, mainittakoon, että Paunun #8 (OGS-920) Regal 350 on saanut Vanscon ledilinjakilven keulalleen, joten tämäkin auto on nyt vähän uudemman oloinen.
 
Vs: Väinö Paunu Oy, entiset autot

Lieneekö 54 vielä hengissä? Sillä oli kiva 30. toukokuuta käydä Luikalassa (keliolosuhteiden salliessa). :)
 
Vs: Väinö Paunu Oy, entiset autot

Lieneekö 54 vielä hengissä? Sillä oli kiva 30. toukokuuta käydä Luikalassa (keliolosuhteiden salliessa). :)
On edelleen hengissä, vaikkakin nyt seisontavakuutuksessa elokuun alkuun saakka. Ja mitä todennäköisimmin autolla ajetaan vielä ainakin ensi talvi, sillä sopivaa korvaavaa autoa ei taida oikein tällä hetkellä Paunun riveistä löytyä, sillä matalalattialla ei oikein ole asiaa Luikalaan tai Kivisalmeen.
 
Vs: V. Paunu Oy, uudet autot

Tätä aihetta lienee syytä päivittää, kun uusia pikavuoroautoja on tullut elokuussa 2007 kaksi kappaletta. Molemmat ovat Volvo B12M alustalle rakennettuja Lahti Eagle busseja 340hv koneella.
#6 XEY-546 YV3R9K8207A122247
#7 XEY-552 YV3R9K8227A122248

Ja lisää tulee! :D
 
Vs: V. Paunu Oy, uudet autot

Paunun vuoden 2007 tilausajoautoksi tuli #100 XEY-400 Volvo B12M / 9700H NG. Alusta: 122599, Kori: 3670 (eli Tampereen tehtaalta). Pituutta autolla on 13 metriä ja koneena DH12E-340
 
Havaintorintamalta sellaista, että myös Paunu #20 on nyt maalattu yhtiön väreihin (auto on ollut uudesta alkaen EB-väreissä), kuten oheiset kuvat osoittaa.


Tämä myös osaltaan tarkoittaa sitä, että vanhemman sukupolven Regalit ovat kaikki maalattu yhtiön väreihin lukuunottamatta perälle asti 1+2 penkitettyjä entisiä "kahvivuorojen" autoja #22 ja #28.
 
Tämä myös osaltaan tarkoittaa sitä, että vanhemman sukupolven Regalit ovat kaikki maalattu yhtiön väreihin lukuunottamatta perälle asti 1+2 penkitettyjä entisiä "kahvivuorojen" autoja #22 ja #28.

Sen verran korjausta Paavolan viestiin, että autot 22 ja 28 eivät ole perälle asti 1+2 -penkitettyjä. Kummassakin on takana jokunen 2+2 -penkitetty istuinrivi. Olisikohan 3 tai 4 täyttä riviä, mutta muutama kuitenkin.

Mikäli veikkauksia otetaan vastaan, tulee nämä molemmat jonain kauniina päivänä poistumaan Paunun laivueesta nykyväreissään, tosin 28 saattaa ajella Lahden tiellä vielä useamman vuoden. Sen sijaan 22:n soisi jo pääsevän vanhuuden lepoon tavalla tai toisella, on jo kaiken kaikkiaan varsin nuhjuinen Ajokki...
 
Ja sitten vähän kesän liikenteestä. Eli Hesantie pysyy oikeastaan ennallaan, mutta Tampere-Jyväskylä väli kokee supistuksia. Eli Tampere-Mänttä-Keuruu yövakio lopetetaan kesäksi kokonaan, syksyllä sitten palaa aamupätkä vanhasta vuorosta Vilppula-Tampere välille. Jyväskylän päästä hoidetut vakiot loppuvat kesäksi, samoin kuin Sunnuntai-illan 22.45 pika Tampereelta jyväskylään. illan viimeinen vuoro eli nyk 19.30 Tampereelta lähtevä on saanut viisi minuuttia myöhäisemmän lähdön.Pälkäneen kautta Hämeenlinnaan ajettu viimeinenkin vakio loppuu.
 
Pälkäneen kautta Hämeenlinnaan ajettu viimeinenkin vakio loppuu.

Varmaan melko haikeat tunnelmat, onhan kyseisellä reitillä ajettu vuosikymmenet. En tiedä, koska liikennöinti reitillä on alkanut, mutta reitti kulkee käytännössä vanhinta kolmostietä, joka on määritelty valtatieksi 1938.
 
Takaisin
Ylös