Väinö Paunu Oy

#104 on nyt näemmä poistunut laivastosta. Autosta on poistettu kilpirullat, rahastuslaitteet, Paunun nimi ja rusahtava väriraita. Mielenkiintoiseksi jää nähtäväksi poistuuko nyt useampikin viimeisistä Ajokki-pikureista.
 
#104 on nyt näemmä poistunut laivastosta. Autosta on poistettu kilpirullat, rahastuslaitteet, Paunun nimi ja rusahtava väriraita. Mielenkiintoiseksi jää nähtäväksi poistuuko nyt useampikin viimeisistä Ajokki-pikureista.
Ei sinänsä olisi varaa yhtäkään autoa poistaa mistään liikennemodosta. Eli koulujen alun vaiheilla perinteinen kalustokaaos jälleen odottaa..
 
Tässä talven tulevia aikatauluja selaillessa osui näitten tulevien Hervanta-Helsinki yhteyksien lisäksi silmään eräs juttu, jota ei muutama vuosi sitten olisi uskonut tapahtuneeksi. Eli Kuhmalahdelta on kello 14.40 rakennettu Sahalahdella tapahtuva vaihtoyhteys Luopioisten Linjan autoon ja tietenkin vielä samalla lipulla. Aienminhan Luopioisten linjan , kuten ei Valkeakosken Liikenteen liput eivät ole Paunulaiseen kelvanneet, eikä päinvastoin poikkeuksina muista Pirkanmaalaisista liikennöitsijöistä.
 
Onko kellään tietoa, ovatko vakiovuorot Tampere-Toijala yhteistariffiliikennettä vai ei?
Mistä sen muuten voi edes päätellä Paunun vuoroista, kuuluvatko ne yhteistariffiliikenteeseen? Ei ainakaan Matkahuollon aikatauluhausta.
 
Onko kellään tietoa, ovatko vakiovuorot Tampere-Toijala yhteistariffiliikennettä vai ei?
Mistä sen muuten voi edes päätellä Paunun vuoroista, kuuluvatko ne yhteistariffiliikenteeseen? Ei ainakaan Matkahuollon aikatauluhausta.
Pääsääntöisesti, ne vakiot, jotka ajetaan Tampereella keskustorille/keskustorilta poislukien Ideaparkin vuorot kuuluvat yhteistariffiin.
 
Siis täsmennyksenä mainittakoon, että Keskustorilta Ideaparkin kautta Lempäälään liikennöivä 71B on yhteistariffiliikenteen vuoro.

Enkä malta hymyilemättä olla mainitsematta esimerkkinä vaikkapa linjaa 73, joista jotkut vuorot ovat yhteistariffiliikennettä ja toiset taas ei.

Asiakashan sitä ei välttämättä ymmärrä eikä tiedä, eivätkä kyllä kaikki kuljettajatkaan =D...
Tai että jotkut Sahalahden vuoroista ajetaan numerottomina vakioina ja jotkut yt-liikenteenä ja jotkut numerollisina yt-vuoroina.

Lempäälän suunnan liikenteessä ei niinkään nuo moottoritievuorot ole asiakkaan kannalta merkityksellisiä kaupunkialueen vuoroina, vaan ne jotka menevät samaa reittiä 71:n ja 71W:n kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Lempäälän suunnan liikenteessä ei niinkään nuo moottoritievuorot ole asiakkaan kannalta merkityksellisiä kaupunkialueen vuoroina, vaan ne jotka menevät samaa reittiä 71:n ja 71W:n kanssa.
Olen pysäkkiparin 3002/3003 Kuokkamaantie vakikäyttäjänä eri mieltä. 71B on ihan mukavaa lisäpalvelua, vaikka kulkeekin enimmäkseen päällekkäisesti muiden vuorojen kanssa.
 
No siitä pitää siis olla iloinen, että sinä ja ehkä joku muukin kokee nuokin vuorot itselleen tarpeelliseksi.

Kannattaa kuitenkin jatkossa viittailla myös keskustan suuntaan kaikille Paunun vakiovuoro-autoille, koska miltei kaikki niistäkin menee tarvittaessa Keskustorille ja niinollen ovat yhtiön logiikan mukaisesti yt-vuoroja.
 
No siitä pitää siis olla iloinen, että sinä ja ehkä joku muukin kokee nuokin vuorot itselleen tarpeelliseksi.

Kannattaa kuitenkin jatkossa viittailla myös keskustan suuntaan kaikille Paunun vakiovuoro-autoille, koska miltei kaikki niistäkin menee tarvittaessa Keskustorille ja niinollen ovat yhtiön logiikan mukaisesti yt-vuoroja.
Juu mutta kuljettajissa voi olla myös valveutuneita henkilöitä, joille ei YT-lisää makseta, eivätkä myöskään kelpuuta kaupungin matkakortteja maksuvälineinä. Sinänsä, kuinkahan montakymmentä euroa liikennöitsijä päivittäin menettää, tuolla vuoden 2000- lakon jälkeisellä Tampereen-kaupungin alueilla liikkuvien vuorojen kahtiajaolla. Sinänsä jo yhdellä YT-tariffin mukaisella matkustajan kyytiin ottamisella/vuoro maksettaisiin se jumalaton korvaus, joka kuljettajalle maksetaan palkanlisäksi YT-alueella ajamiseksi.
 
Taas oppii uutta. Olen aina luullut/käsittänyt, että kaikki Länsilinjojen ja Väinö Paunun Tampereen kaupunkialueella ajama vuoro on yhteistariffiliikennettä poislukien pikavuorot. Olen aina olettanut, että linja 54 on ainoa numeropohjainen linja joka ei kuulu yhteistariffiin.
 
Niin sitä luulis... =D

Esim. kaikki 73 numeron vaunut, jotka lähtevät/saapuvat la-asemalta/lle eivätkä poikkea keskustorilla, eivät ole yt-vuoroja.

Tai linja 65 kokonaisuudessaan.
 
Paunun kalusto on täydentynyt jälleen, kun ensimmäinen tämän syksyn tilauserän auto on saapunut Turun tehtaalta Tampereelle.

Paunu #3 (IXB-955) on Volvo 9700H NG B12M ja samanlaisia EB-värisiä autoja pitäisi tulla vielä numeroille #4 ja #5.

Huhutaan, että näitä autoja sijoitettaisiin Pohjanmaan pikavuoroihin autojen #38 ja #42 paikalle, jossa ko autot ovatkin uudesta alkaen olleet.
 
Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - marraskuu 2008

13.11.2008

TKL 280 bongattu Jokipohjantien varikolta. Rekkari TKL-60. Kyljessä teksti "TKL 60 vuotta".
Kyllä on tyylikäs auto :rolleyes:
Ja naapurifirman pihassakin näkyi kaksi uutuutta: Paunu #4 (RAI-604) sekä #5 (RAI-605).
 
Seuraavat autot ovat myyty joulukuussa 2008 eteenpäin:
- #1-15 HXH-115
- #105 IAU-105
 
Takaisin
Ylös