Havaintoja Helsingin satamien shuttle-kuljetuksista - 2014

Liittynyt
4 Marraskuu 2005
Viestit
423
9.6.2014:

Jätkäsaaren risteilijälaiturin ja Lönnrotinkadun välillä shuttle-kuljetuksia hoisivat HelBiltä 1011, 1012, 1013, Veolialta osan päivää 3001:shock:, ja Lehtimäeltä 33.

Hernesaareen päin ajeli Reissu-Ruodin ScaLa, joten liekö se sitten kyyditellyt Costan turisteja...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Lehtimäen Liikenne osti STA:n

Hernesaareen päin ajeli Reissu-Ruodin ScaLa, joten liekö se sitten kyyditellyt Costan turisteja...

Reissu Ruoti on tälle kesälle voittanut aika isosti risteilyajoja, ja tarvii luonnolliesti itse pienenä yrityksenä paljon alihankkijoita. Åberg näyttää ajavan melko vakituisesti autoilla 1 ja 2.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Lehtimäen Liikenne osti STA:n

Reissu Ruoti on tälle kesälle voittanut aika isosti risteilyajoja, ja tarvii luonnolliesti itse pienenä yrityksenä paljon alihankkijoita. Åberg näyttää ajavan melko vakituisesti autoilla 1 ja 2.

Risteilijä- ja shuttleajot ovat mielenkiintoinen kuvio. Ensin niistä kilpaillaan kuka saa ne hoidettavakseen ja sitten vuodesta toiseen samat lähes firmat pyörivät mukana muutaman ollessa "isäntänä" ja loppujen alihankkijana.
 
Vs: Lehtimäen Liikenne osti STA:n

Risteilijä- ja shuttleajot ovat mielenkiintoinen kuvio. Ensin niistä kilpaillaan kuka saa ne hoidettavakseen ja sitten vuodesta toiseen samat lähes firmat pyörivät mukana muutaman ollessa "isäntänä" ja loppujen alihankkijana.
Onko näitä "sopivia" ja halukkaita alihankkijoita liian vähän, sopivasti, vai liikaa ajatellen alihankinnan hintatasoa tämän "isännän" kannalta ajatellen?
 
Näille shuttle-ajoille ei ilmeisesti ole mitään kalustovaatimuksia?

Ennen kuin STA myytiin Lehtimäelle, eräs satamatoimija pyysi käyttöön invarampillisia, siistejä, uudehkoja autoja. Tietenkin eri satamatoimintoyrityksillä voi olla erilaisia pyyntöjä, ja kaipa se riippuu laivastakin, millaista kalustoa pyydetään.
 
Ennen kuin STA myytiin Lehtimäelle, eräs satamatoimija pyysi käyttöön invarampillisia, siistejä, uudehkoja autoja. Tietenkin eri satamatoimintoyrityksillä voi olla erilaisia pyyntöjä, ja kaipa se riippuu laivastakin, millaista kalustoa pyydetään.

Johtuisiko siitä, että ilmastoitua matalalattiaa ei monellakaan ole laittaa tilausajoon. HSL:n liikenteessä kalustosanktiointi on nykyään sen verran tiukkaa, että kukaan ei viitsi ottaa sakkoja sen takia, että laittaa uudempaa autoa satamaan ja ajaa vanhoilla linjaa.


Onko näitä "sopivia" ja halukkaita alihankkijoita liian vähän, sopivasti, vai liikaa ajatellen alihankinnan hintatasoa tämän "isännän" kannalta ajatellen?

Halukkaita lienee riittämiin, mutta järjestävälle osapuolelle lienee helpompi jos saa useamman bussin samasta paikasta, niin informaation kulkukin on helpompaa. Toki osaan päivistä pääsee mukaan kaikki halukkaat ja lähes kaikki kalusto. Suurin pula lienee kuitenkin oppaista.
 
Hernesaareen päin ajeli Reissu-Ruodin ScaLa, joten liekö se sitten kyyditellyt Costan turisteja...
Sinänsä kiintoisaa nähdä, että hoitaako heinäkuussa Ruoti enemmänkin joitain shuttle-ajoja. Katureille kun ei Lahdessa ole enää töitä ensi maanantain jälkeen. Enin osa katureista lienee tosin ollut myynnissä jo tovin.
 
Sinänsä kiintoisaa nähdä, että hoitaako heinäkuussa Ruoti enemmänkin joitain shuttle-ajoja. Katureille kun ei Lahdessa ole enää töitä ensi maanantain jälkeen. Enin osa katureista lienee tosin ollut myynnissä jo tovin.
Kaikkihan on myynnissä jos rahaa on, Tiluri scalat kuulemma pitäs jäädä taloon
 
Lisätään vielä se, että Vainion toinenkin OmniLink pyöri tänään Helsingissä. Numeroa 24 kantaa hän.
 
Takaisin
Ylös